ПЕРШИЙ УРОК 2024
Тема: Перемагає той, хто пам’ятає
Мета: формування активної громадянської позиції школярів; вшанування героїзму і самопожертви полеглих за Україну; формуванню дбайливого ставлення до родин загиблих; розвивати загально навчальні вміння та навички дітей; виховувати повагу до державних символів, любов до Батьківщини, інтерес до навчання, виховувати загальнолюдські цінності.
Обладнання: конспект, презентація, ноутбук, папір, роздаткові матеріали.
ХІД УРОКУ:
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ.
Слайд №1.
Класний керівник:
Доброго ранку, любі учні! Рада вітати вас на Першому уроці у новому 2024/2025 навчальному році. Сьогодні ми вирушаємо у нову навчальну подорож. Знаю, що цей шлях вимагатиме від вас значних зусиль, але все обов’язково вдасться. Ви стали на рік доросліше, на ступінь розумніше, в рази досвідченіше. Бажаю вам у цьому навчальному році отримувати тільки хороші оцінки, бути активними, прагнути до знань, не сваритися між собою і не прогулювати уроки. Нехай цей шкільний рік пройде цікаво і буде плідним!
ІІ. ВСТУПНЕ СЛОВО
Слайд №2.
Класний керівник:
Новий навчальний рік розпочинається в умовах війни, у часи, коли Україна гордо чинить супротив одній з найпотужніших армій світу.
Вже третій рік українці живуть в умовах найжорстокішої війни, яка була розв’язана країною-агресором. Кожного дня ми платимо занадто високу ціну за свою свободу і незалежність – життя наших захисників і захисниць, життя дітей, зруйновані долі, міста і села.
До 24 лютого 2022 року…..ми навіть не задумувались, наскільки ми були щасливими і безтурботними.
Ми й не могли уявити собі сирени, ракети, прильоти, тривожні сумки...
Здається, то було геть в іншому житті. Не з нами.
Але, дякуємо за те, чого нас навчила війна: бути сміливим, відданим Україні та вірити у перемогу рідної землі до останнього.
Вшануємо хвилиною мовчання борців за волю України! Героїв, що віддали своє життя за мирне небо, нашу з вами свободу та незалежність.
Хвилина мовчання
Слайд №3.
Класний керівник:
Сьогодні напевно кожен українець персонально знає хоча б одну людину, хто прямо зараз відстоює незалежність України на передовій. І навряд тільки одну. Це рідна людина, друг, товариш, батько, брат, шкільний вчитель, коханий, кохана, знайомий з двору, тощо…
Усі ці наші люди не обирали стати героями, але безперечно ними стали.
Тому наш Перший урок буде на тему: «Перемагає той, хто пам’ятає». Він присвячений захисникам України, які загинули в боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність нашої держави.
ІІІ. ОЗНАЙМОМЛЕННЯ З ІСТОРИЧНОЮ ДОВІДКОЮ
Слайд №4.
Класний керівник:
29 серпня в Україні відзначається День пам’яті захисників України, які загинули в боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України. Цей день встановлено Указом Президента України.
З цією датою пов’язаний один із найтрагічніших епізодів російсько-української війни до повномасштабного вторгнення – вихід українських воїнів із оточення під Іловайськом.
Слайд №5.
Класний керівник:
Російсько-українська війна розпочалася 20 лютого 2014 року, а бої за Іловайськ в серпні того ж року.
29 серпня 2014 року агресор накрив вогнем наших захисників у полях із соняшником під час “зеленого” коридору. Там полягли:
366 українських воїнів,
429 – зазнали поранень,
158 – зникли безвісти,
300 – опинилися в полоні.
Ця трагічна подія розгорнулася, саме на полях соняхів, які вже дозрівали. Тому символом Дня пам’яті захисників України стала квітка соняха. Він – не просто нагадування про історичну мужність наших воїнів, але також символізує життя.
Слайд №6.
Класний керівник:
Іловайськ – це не лише трагедія, а й сторінка української незламності, це чин і подвиг українських військових. Пам’ятаймо, що попри втрати та обман ворога наші воїни не здалися, а продовжили прорив із пастки та боротьбу.
Кожен народ має право на свободу. У цей тяжкий і доленосний для України час, ми молимось за збереження єдності і незалежності нашої Держави; захист та допомогу нашим українським воїнам та найшвидше звільнення української землі від окупантів. І ми твердо віримо, що Господь не залишить нас та дасть нам перемогу та мир!
Шановні учні, прошу вас прослухати вірш «Бог не виїхав з України». Читає Роман Кричильський. Вірш Наталії Мартинюк.
Слайд №7. ВІРШ «БОГ НЕ ВИЇХАВ З УКРАЇНИ».
Слайд №8.
Класний керівник:
Діти, які емоції у вас виникли під час прослуховування вірша?
Чому важливо підтримувати Україну та військових у наш час?
Як ми можемо допомогти?
(Відповіді учнів)
Класний керівник:
Отже, наше завдання: берегти нашу українську державу, захищати її від зовнішніх і внутрішніх ворогів. Це означає, що ми повинні докладати зі свого боку всіх зусиль, тобто працювати кожен на своєму місці – виконувати свої обов’язки, жити правдою та мати любов між собою і, тим самим, зміцнювати нашу єдність.
Слайд №9.
Класний керівник:
Війна, як ніколи, згуртувала українську націю, мобілізувавши весь її потенціал на відсіч ворогу. Вона торкнулася кожної української родини, стала частиною нашого життя, а перемога у ній стала спільною метою всього українського народу. Кожний українець має свій рахунок війні та свою історію боротьби, що в сукупності складають нашу спільну історію спротиву.
КОЛАЖ «ЯК ДОПОМОГТИ УКРАЇНІ»
Слайд №10.
Класний керівник:
Шановні учні, пропоную вам створити колаж на тему: «Як допомогти Україні». Ваше завдання написати на стікерах приклади того, як ми можемо допомогти військовим і ВПО, а через 2 хвилини ми обміняємося ідеями та створимо єдиний колаж.
(діти стікерак птшуть поради та клеють на листок А4)
Слайд №11.
Класний керівник:
Війна – це люди, це реальні історії про вчинки українських захисників, захисниць, волонтерів, волонтерок, цивільних українців і українок.
Спільні зусилля українців і українок підкреслюють важливість дружби, взаємодопомоги та єднання, які наближають нас до перемоги.
Війна має мільйони облич незламних українців і українок.
Ми вистояли і будемо стояти, зокрема завдяки тому, що цінуємо людей – наших героїв і героїнь.
Слайд №12.
Класний керівник:
Історія Героя України Дмитра Коцюбайла. Позивний «Да Вінчі».
Дмитро народився 1 листопада 1995 року в селі Задністрянському Івано-Франківської області.
Позивний на честь художника Леонардо да Вінчі воїн отримав, бо дуже гарно малював.
Учився хлопець на художника. Однак через російсько-українську війну став військовим.
Дмитро пішов у військо у 2014 році.
30 листопада 2021 року Дмитро був удостоєний найвищої нагороди України – звання Герой України.
Від початку широкомасштабного вторгнення Дмитро з підрозділом вели запеклі бої в найгарячіших точках.
7 березня 2023 року Дмитро Коцюбайло загинув у битві за Бахмут. Йому було всього 27 років.
Слайд №13.
Класний керівник:
Історія Катерини Поліщук. Позивний «Пташка».
Катерина народилася 31 березня 2001 р. в селі Соснівці Тернопільської області.
Навчалася співу в Тернопільському мистецькому коледжі.
Навесні 2021 р. пройшла курси домедичної допомоги й вирушила в зону бойових дій на Донеччину.
Під час широкомасштабного вторгнення у 2022 р. приїхала працювати до госпіталю в Маріуполі. Його росіяни розбомбили, і Катерина потрапила на завод «Азовсталь».
В укритті заводу дівчина виконувала українські пісні: «Зродились ми великої години», «Нам не страшний червоний гніт», «Батько наш – Бандера».
19.05.2022 Катерина з іншими медиками і військовими виконала наказ президента і вийшла із заводу. Усі оборонці «Азовсталі» тоді потрапили в полон до росіян.
У полоні Катерина була до 21.09.22. Тоді відбувся обмін полоненими, серед яких була і Катерина.
Запропонувати дітям доповнити іншими героями
IV. ПРАКТИЧНИЙ БЛОК
Слайд №14.
Класний керівник:
Ми маємо зберегти пам’ять про важливі події та застерегти від повторень насильства. Щоб наше завтра було мирним, ми маємо цінувати сьогоднішній день, пам’ятати своїх героїв і боротися за майбутнє.
Слайд №15.
Класний керівник:
Пропоную вам пройти в інтерактивний квест «У пошуках скарбів України» та перевірити свої знання.
Правила квесту:
Пройди всі станції, щоб зібрати усі букви для розгадки кодового слова у фінальному завданні.
Покликання на квест:
https://view.genially.com/6092a1a75473170d2c0e8c23/interactive-content-u-poshukah-skarbiv-ukrayini
Кодове слово: Київ.
Слайд №16
Класний керівник:
Молодці! Ви справжня гордість України. Я пишаюся вашими знаннями!
Наступне завдання буде на відповідність. У грі «Я люблю Україну», Вам потрібно знайти слово-термін за поданим визначенням.
Ви правильно виконали всі завдання і готові починати роботу у новому навчальному році. А щоб навчання було цікавішим, я приготувала для вас передбачення на 2024/2025 н. р. Зараз кожен з вас отримає індивідуальне передбачення і дізнаєтеся, що на вас чекає цього навчального року. Роздати передбачення
Діти висловлюють побажання.
Слайд №17.
Хочу закінчити наш урок словами українського письменника Івана Яковича Франка: «Доля України — в руках українців».
Доля України — це не просто слова, це глибоке усвідомлення того, що майбутнє нашої держави залежить від кожного з нас. Упродовж століть українці боролися за свою незалежність, культуру та мову, і сьогодні, як ніколи раніше, перед нами стоїть завдання зберегти та примножити ці надбання. Тому важливо пам’ятати тих, хто віддав своє життя за України, боронив нашу землю і тримає опір.
У 922 день повномасштабного вторгнення наші Герої не здаються, а дають гідні відсіч ворогу. Низький уклін нашим захисникам! Вони титани, що пишуть історію Нової України!
Подвиги наших Героїв надихають письменників, співаків і митців на створення нових творів. Одним з таких є пісня гурту «Без обмежень» - «Героям». Пропоную вам переглянути цей відео кліп.
Слайд №18. Пісня гурту «Без обмежень» - «Героям».
https://www.youtube.com/watch?v=b8ssbp3IjVc
Слайд №19.
Класний керівник:
Велика повага до всіх українських воїнів, медиків, волонтерів. Кожен із них - герой! Нехай усі повернуться живими та неушкодженими. Їх рідні та вся Україна чекає з перемогою! Хай на нашій рідній землі, освяченій кров’ю Героїв, знову запанує мир і злагода. Зичу добра кожній родині, а нашій державі – процвітання, сили й слави!
Слава Україні!
Героям Слава!