Розробка до уроку «Людське –Я» 4 клас

Про матеріал
Розробка уроку на тему:«Людське –Я»,за підручником О.В.Тагліна 4 клас Мета уроку: продовжити формувати уявлення учнів про людські достоїнства і недоліки; розвивати активне пізнавальне ставлення до соціального оточення; виховувати у дитини власне «Я», віру у свої сили, талант, здібності.
Перегляд файлу

Комбінований урок «Я у світі»

Тема уроку: «Людське –Я»

Мета уроку: продовжити формувати уявлення учнів про людські достоїнства і недоліки; розвивати активне пізнавальне ставлення до соціального оточення; виховувати у дитини власне «Я», віру у свої сили, талант, здібності.

Обладнання: таблиці, картки, мікрофон,аудіозапис.

Тип уроку: комбінований    
          Клас: 4

                             План роботи

                                      
1. Організація учнів до навчальної діяльності
  1.1.Привітання з учнями.(У словесні формі)
  1.2.Перевірка готовності учнів до уроку.(Вчитель перевіряє чи всі

                 готові до уроку )

   1.3.Створення психологічного комфорту та позитивного настрою  на
        уроці.(Діти посміхаються своєму товаришу по парті і 

                   посміхніться  і вчителю)


2. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок
   2.1. Перевірка домашнього завдання ( За допомогою . «Мозкового штурму» і вправа «Незакінчене речення»)

   2.2 Створення проблемної ситуації до визначення теми уроку

( Слухання легенди за допомогою аудіозапису)

 

3.Вивчення нового матеріалу

3.1 Повідомлення теми, мети й завдань уроку та мотивація навчальної діяльності.( вчитель повідомляє тему)
3.2 Підготовча робота до сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу .( обговорення питань )
3.3 Робота за підручником (с. 11-15)
3.3.1 Робота на схемою.( Обговорення  схеми )

3.3.2Вправа «Мікрофон» (Вчитель задає питання ,а діти беруть мікрофон і відповідають на них.)

3.3.3 Самостійне ознайомлення із рубрикою  «Ознайомся з думкою
           інших людей» ( діти читають і ознайомлюють матеріалом,  
           виконують завдання на карті)

 3.4 Первинне закріплення, осмислення та систематизація учнями нового матеріалу.
3.4.1Робота над уривком ( ст.13-14) (Читають уривок із казки Ігоря Вачкова  «Чарівні дзеркала».)
3.4.2 Проведення дослідження « Як виникають почуття».(Обговорення ілюстрацій)
 

4. Закріплення і узагальнення вивченого матеріалу
4.1. Гра «Обручка краси».( Виконують гру з колечком )

4.2 Бесіда  з учнями ( Обговорення питань )

4.3 Вправа “Автопортрет”.( Відповідають на запитання за допомогою   наведених речень)
4.4 Робота в парах .Складання правил « Я- людина  (Складають правила ).
 

5. Підсумок уроку

5.1. Підсумкове  слово вчителя
(Вчитель задає запитання по темі    уроці,а діти відповідають на них)

5.2. Інструктаж до виконання домашнього завдання
(вчитель задає домашнє завдання )
5.3  Оцінювання навчальних досягнень учнів

(оцінює учнів).

 

 

 

 

 

 


 

 


 

 


 

                       План - конспект

1. Організація учнів до навчальної діяльності
           1.1.Привітання з учнями

- Доброго дня, учні! Щоб наша праця пройшла плідно, мені потрібна ваша увага, активність та кмітливість.

  1.2.Перевірка готовності учнів до уроку

- З зайвими речами ми успіху не досягнемо, тому приберіть все зайве в свої портфелі, залишивши на партах підручник , зошит, пенал та щоденник!
            1.3.Створення психологічного комфорту та позитивного настрою
              на уроці.

- Головною умовою на сьогоднішньому уроці є гарний настрій! Тому посміхніться своєму товаришу по парті і посміхніться мені! Дякую!


2. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок
2.1. Перевірка домашнього завдання
1. «Мозковий штурм»

— Прочитайте прикметники до слова життя.

Яке життя обрали би ви?
Щасливе, активне, нудне, легке, важке, цікаве, чесне, творче, бездіяльне, трудове, безрадісне, солодке.

 

2. Вправа «Незакінчене речення»

Учням роздають картки із завданнями. Робота проводиться в парах.

• Перше право людини — це право на...

• Життя — найвища ...( цінність)


2.2 Створення проблемної ситуації до визначення теми уроку

 Слухання легенди.(аудіозапис)

— Послухайте легенду.

Було в одного батька три сини. Виросли вони та роз’їхалися у різні місця. Один з них учив людей, другий лікував, а третій вирощував хліб. Якось приїхали вони до батька на гостину. За вечерею стали вони сперечатися між собою:

— Я найважливіший на Землі, адже я навчаю людей.

— Ні, я,— заперечив другий,— адже я лікую людей, щоб вони були здорові.

— Ні, я,— сказав третій,— адже я вирощую хліб, щоб люди мали що їсти. Довго вони сперечалися і вирішили піти до старого мудреця. Вислухав їх мудрець, усміхнувся і сказав:

— Погляньте в цю скриньку, там у чарівному дзеркальці ви побачите найважливішу людину.

Подивилися брати в дзеркало і побачили у ньому всіх трьох. Здивувалися брати, а мудрець сказав:

— Це правда. Кожен із вас найважливіший на Землі. Адже кожен із вас дбає про те, щоб життя на Землі було краще.

Зрозуміли брати, що чим краще вони виконуватимуть свою справу, тим кращою і веселішою буде наша планета...

— А що ви робите, щоб наша планета була кращою? А що можна ще зробити?

— Діти, кожен з вас хоче зробити добру справу. Хто ж із вас найважливіший?

 

3.Вивчення нового матеріалу

3.1 Повідомлення теми, мети й завдань уроку та мотивація навчальної діяльності.
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про людське «Я». З чого ж воно складається?

3.2 Підготовча робота до сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу
— Чи погоджуєтеся ви з думкою, що зовнішність людини належить до людського «Я»?

— Чи можна лише за зовнішнім виглядом говорити про людське «Я»?

 

3.3 Робота за підручником (с. 11-15)
3.3.1 Робота на схемою.

 

-Діти ,а зараз ми виконаємо  рубрики «Повтори те, що знаєш».
 

https://image.slidesharecdn.com/4yist2015ua-160721132016/95/4-yis-t2015ua-11-1024.jpg?cb=1469107251
- Хто може прокоментувати схему ?
- Який ми можемо зробити висновок?


3.3.2Вправа «Мікрофон»

- Діти ,а зараз ми будемо ділитись своїми думками.Хто хоче відповісти на запитання бере мікрофон і відповідає .
- Які складові свого «Я» людина отримує від народження?
- Чого навчається протягом життя людина?

3.3.3 Самостійне ознайомлення із рубрикою  «Ознайомся з думкою
                       інших людей»
-Діти ,відкрийте підручник на сторонці 12- 13 і прочитайте текст . Кожен читає мовчки і самостійно .
-Що із прочитаного було вам знайоме?

-  Що нового ви дізналися?
-Яку людину називають особистістю?
- Що таке самопізнання?
-Чого потрібно навчитися для того,щоб жити щасливо?
 

 

 3.4 Первинне закріплення, осмислення та систематизація учнями нового матеріалу.
3.4.1Робота над уривком ( ст.13-14)
- Діти прочитайте уривок із казки Ігоря Вачкова  «Чарівні дзеркала».
- Хто може сказати ,що відоражали чарівні дзеркала.?

3.4.2 Проведення дослідження « Як виникають почуття».
- Діти ,ми проведемо дослідження « Як виникають почуття».
-Давайте розглянемо малюнки .
-Що на них зображено ?
-Яка мрія була в Ганусі?Чи здійснилася вона ?
- Що відчуває Ганнуся?
- Як ти дізнатися ,чи Ганнуся щаслива?
 

4. Закріплення і узагальнення вивченого матеріалу
4.1. Гра «Обручка краси»

Учень розповідає, що у нього є обручка краси. Варто спрямувати обручку на будь-яку людину, як у ній зразу ж стає видно все найкрасивіше. Діти утворюють коло і витягають складені долоньки вперед. Вчитель непомітно вкладає обручку кому-небудь у долоньки. Потім діти хором промовляють: «Колечко, колечко, вийди на крилечко». Той, хто одержав колечко, вибігає на середину кола. Він має торкнутися до своїх друзів колечком, побачити в кожному щось красиве і розказати про це. Той, хто більше за всіх побачив красивого у своїх друзях, одержує право носити колечко краси цього дня.

 

4.2 Бесіда  з учнями

— Які справи і вчинки, на ваш погляд, можна назвати красивими? Чи можуть красиві справи прикрасити зовнішній вигляд людини? Чи можуть, навпаки, погані вчинки зіпсувати зовнішній вигляд людини?

— Чи варто шукати прекрасне в самому собі? Як ви вважаєте, що у вас най- прекрасніше?

— Якщо людина не вміє шукати прекрасне у собі, чи зможе вона знаходити прекрасне в людях?

— Що в людині найпрекрасніше?

— Яка якість людини вам здається найкрасивішою, і чому?

 

4.3 Вправа “Автопортрет”
- Діти ,зараз виконаємо вправу Автопортрет .Спочатку поміркуйте над запитаннями  ,а потім давайте відповідь

  • За яке “Я” мене можна посварити?
• Яке “Я” можна змінити?
• Яке “Я” іноді заважає в навчанні?
• За яке “Я” мене можна любити?

• Яке “Я” рятує в різних життєвих ситуаціях?
• Яке моє “Я” мені подобається


4.4 Робота в парах .Складання правил « Я- людина »
- Діти вам потрібно в парах скласти правила .
Наприклад:
          Правила «Я – Людина»

1. Сказав – зроби

2. Не впевнений – не обіцяй

3. Помилився – визнай

4. Забувся – попроси пробачення

5. Говори тільки те, що думаєш

6. Не можеш сказати правду – поясни, чому

7. Не видавай чужу таємницю

8. Не будь хвалько

9. Старайся робити добро скромно, непомітно

-  А зараз зачитайте свої.
         -Молодці

5. Підсумок уроку

5.1. Підсумкове  слово вчителя
 

— З яких складових складається людське «Я»?

— У чому виявляється зовнішня краса?

— У чому виявляється внутрішня краса?

— Чи можна змінити людське «Я»?

— Наведіть приклади справ і вчинків, які можна назвати красивими. Чи можуть красиві справи прикрасити зовнішній вигляд людини? Чи можуть, навпаки, погані вчинки зіпсувати зовнішній вигляд людини?

 

5.2. Інструктаж до виконання домашнього завдання
- На домашнє завдання вам потрібно прочитати ст. 11 – 15
І намалювати свою схему «Людське  -Я»

5.3  Оцінювання навчальних досягнень учнів

На сьогодні ньому уроці ви усі були молодці і активні .
Але варто відмітити таких учнів ….
Дякую вам за співпрацю . До побачення.


 

docx
Додано
24 січня 2019
Переглядів
5114
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку