Розробка екологічного ранку: "Охороняйте рідну природу!"

Про матеріал
Екологічний ранок присвячено вихованню здобувачів освіти до довкілля, формування у дітей екологічного стилю мислення. На заході передбачені сценки-мініатюри про екологічні проблеми села. Учасники ранку – учні 5 – 7 класів. Вони виконують пісні про природу, танок «Веселка». Слова сценарію екологічного ранку сприяють підготовці школярів до бажання приймати активну участь у збереженні природи, примноженні її багатств.
Перегляд файлу

Охороняйте рідну природу!

 

Анотація: екологічний ранок присвячено вихованню здобувачів освіти до довкілля, формування у дітей екологічного стилю мислення. На заході передбачені  сценки-мініатюри  про  екологічні проблеми села. Учасники ранку – учні 5 – 7 класів. Вони виконують пісні про природу, танок «Веселка».  Слова сценарію екологічного ранку сприяють підготовці школярів до бажання приймати активну участь у збереженні  природи, примноженні її багатств.   

 

Екологічний    ранок

Тема: виховувати    любов  до  рідної   природи, рідної  сторони, вчити  дітей,  гармонійно  співіснувати  з  довкіллям, раціонально  використовувати  й  відтворювати  багатства  природи,  бути   психологічно  готовими  оберігати   природу. Сприяти    розвитку   екологічного   мислення  учнів .

 

         І-й   ведучий

      О  земле   рідна!  Боляче   душі

       За  ту  збіднілу  фауну  і  флору,

      І  сором  за  душевних  тих  сліпців,

      Що  нівечать  безцінну  твою  вроду.

     Сліпців, котрі  не  втямили  азів,

      Що  справжнє   щастя — в  килимах  із  квітів,

      У  сріблі  рос,  у  золоті  хлібів,

     У  кришталях  оцих  джерелець  світлих.

      ІІ-й   ведучий

      Подивись   навкруги.

      Де  ж  ота  первозданність  природи?

      Під   кислотним   дощем  почорніли  луги

      І  в  гріхах  помирають  народи.

      Я  не  буду  тобі  про  весь  світ  говорить,

      Про  село  розкажу, не  чуже  село,  наше!

      Бо  за  долю  його  в  мене  серце  болить.

      А  воно  не  кричить  і  нічого  не  каже.

 

Ведучі   виходять. На  сцені  з'являються   два  куми, бабуся   і  дід.

     Бабуся

     Здоровенькі  будьте, люди!

     Оце  зі Слов’янська   я  їду.

     Скільки  ж  всього   надивилась!..

     Розкажу   все  діду.

     Ох, культура, скрізь  удобства.

     Що  то  город, люди.

     Не  Світлівка. Що  балакать!

     Тут  того  не  буде.

     Дід

     Що  верзеш  ти? Не  Світлівка...

     В  чому  є  різниця?

     Кафе  своє  ми  маємо,

     Є  у  нас  крамниця.

     А  в  котеджах   заміських 

    Є   цивілізація:

     Вода  в  хаті,  у  дворі,

     І є   каналізація.

     І  тече  усе  ото 

     По  ярочках   у  ставки,

     Терпить  погань  всю  в  собі

     Ставкова    водичка.

     Бабуся

     Що  ти,  діду!  Там  машина

     Сміття   забирає.

     А  у  нас  перед  хатами  дехто  викидає

     Банки, склянки  та   пакети  літають   усюди.

     Ні,  старий, мабуть,  тут  таки  порядку не  буде.

 

  Пісня «Вода  у  нас  забруднена»

  Мелодія  «Земля  в  ілюмінаторі»

   

     Вода  у  нас  забруднена , (2 рази)

     Повітря  чистого  давно  нема.

     І  тужим  за  загубленим, (2 рази)

     За  всім  тим, що  природа  нам  дала.

 

     Приспів:

  І  сниться  нам  не   «Фанта» й  «Кока-кола»,

  Від  них  на   нас  усіх   чека  біда.

  А  сниться  нам  земля  в  цвіту  довкола,

   І   чистая  джерельная  вода.

 

     1-й  кум

   Здоров,  куме!  Як  врожай?

   Пшениця    вродила?

 

     2-й  кум

 

    Що  ти,  куме,  вже  забули

    Ми  про теє  диво!

    Осот  родить  та  свиріпа,

    Між  ними  пшениця.

    Є  волошки, є  ромашки

    Та   інша  пашниця.

    Земля  наша  хвора  дуже,

    Їй  без  допомоги

    Дуже   важко  хліб  родити.

 

     Виходить   група   учнів

   

     1-й  учень

    Губим  землю,  топчим   квіти,

    Дерева    ламаєм,

    Що  нам  скажуть  наші  діти?

    Чи  душу  ми  маєм?

 

     2-й  учень

 

      Чи  згвалтована  природа

      Нам  гріхи  відпустить?

      Чи  помститься  нам  за  кривду -

      Горя  й  зла  напустить?

 

     3-й  учень

 

      Там — Чорнобиль,  Запоріжжя,

      Все -  автоматизація.

      І  гуляє  по  Вкраїні

      Чорна    радіація.

 

     4-й  учень

       Повзуть    смертю  по  країні

       Віруси  й  мікроби,

       Йдуть  холера,  дифтерія

       Та  інші  хвороби.

 

   5-й  учень

       Що  людина  і  природа -

      То  єдине  ціле,

       І  годує  нас  природа,

       Як   матінка  сина.

 

   6-й  учень

       У  березневий  день  її  зрубали.

       Вона,  немов  лебідонька, стояла.

       Була  нам  мила  в  спеку  і   морози...

      

 

       Від  болю  затремтіла, застогнала,

     Мов  скошена  упала  при  дорозі,

     Весняним  соком  пролилися   сльози,

     той  сік — цілющий , а  вона  вже  мертва.

 

 

     Рука  не  заніміла, не  затерпла.

     Яке  ж  жорстоке  серце  треба  мати,

     Щоб  ту  красу  навіки  зруйнувати?

 

     Стікали  долу  ще  живі  сльозинки.

     А  небо  чисте — жодної   хмаринки!

     Весна  ішла — життя   всім  дарувала,

     А  на  землі  берізка   помирала.

 

     Учениця . Сьогодні  ми   з  вами  зібралися,  щоб   сказати  «ні» таким  вчинкам, щоб  зрозуміти,  до  чого  може  призвести  безвідповідальне,  жорстоке  ставлення  до  природи. Послухайте  кілька  тривожних  повідомлень.

  •                                                            В  Україні  повністю   зникли  тарпан ( дикий  кінь), тур, український  сайгак. На  межі  зникнення   - світлий   тхір, норка,  горностай.
  •                                                             Зникнення  загрожує  понад  150  видам  рослин  України. Зникнення  тільки  одного  виду рослин  може  спричинити   зникнення  від  10  до  30  видів  комах.
  •                                                            До  Червоної  книги  України   занесені  рідкісні  і   зникаючі  види  рослин, комахи, земноводні,  плазуни,  птахи,  ссавці
  •                                                            Не  можна  чіпати,  тим  більше  вбивати  жаб,  ропух, змій, кажанів. Бо  вони  дуже  корисні.

Демонстрація   Червоної  книги,   таблиць.

 

  Виходять   два  куми.

  1-й  кум

Куме, ви  чули,чули, чули  ви?

 

  2-й  кум

  Про   що?

  1-й  кум

Нас  усіх   запросили!

   2-й  кум

Куди?

   1-й  кум

На  екологічний   ярмарок.

 

Екологічний  ярмарок

 1-й  ведучий

  Увага!  Увага!  Спішіть!  Поспішайте!

  Господарі  й  гості, глядіть,  не  минайте!

2-й  ведучий

  На  ярмарок  прошу  гуртом,  поодинці,

  Чекають  на  вас  чудові  гостинці.

1-й  ведучий

  На   ярмарку  нашім  багатім

  Є  чим  дивуватись  і  є  що  придбати.

2-й  ведучий

   Тут  щедрі дарунки  із  саду-городу.

    Купуйте  гірське  повітря, а  ще  живу  воду!

1-й  ведучий

     Купуйте  живу  воду!

2-й  ведучий

      Остання  жива  вода  на  Землі!

3-й   учень

      Парасольки     від  кислотних  дощів  для  всіх  і  кожного!

 4-й  учень

    Купуйте  чисте,  цілюще  гірське  повітря! Тільки  у  нас!  Натуральна  жива  вода!

3-й  учень

    Купуйте  парасольку  від  кислотних  дощів, живу  воду. Остання   жива  вода!

Покупець

  Парасольки  від  кислотного  дощу? Жива  вода? Чисте  повітря?

Продавець

  Саме  так! Останній  екземпляр!  Тільки  у  нас!  Купуйте  носові  хустинки  від  смогу!

Покупець

  Навіщо? Кому  все  це  потрібно? Це  все  бабусині  казки!

Продавець

   Бабусині   казки? Ні,  молоді  люди, це  вже  не  казки. Ще  трохи  й  не  залишиться  на  Землі  жодної  краплини   справжньої  чистої  води,  яку  ми  називаємо  живою. За  один  подих  незабаром  доведеться   платити  таку  ціну!

Покупець

  Яку  ж  ціну   доведеться  платити?

Продавець

  Навіть  страшно  вимовляти. Ціною  цьому  може  стати  людське  життя — наше   та  наших  дітей!

Покупець

   Та  він  божевільний! Повітря  он  скільки! А  води? Пий  досхочу! І  все  безкоштовно!  Та  він  звичайний  шахрай!  Немає  про  що  з  ним  розмовляти! На  наш  вік  всього  вистачить!

 Продавець

    Почекайте, а  після  вас?

Покупець

     Що  буде  після  нас, нікому  не  відомо. Після  нас — хоч   потоп!

Продавець

     Люди,  невже  вам   не  страшно? А  ось  і  кислотний   дощ!  Швидше  беріть  парасольки!  Це  страшний   кислотний  дощ!

 

Танок  «Парасольки» (дівчатка виконують  танок з парасольками під естрадне супроводження).

      Страшно!   Незабаром   лише  в  кіно   ми  зможемо  побачити   світанки,  лише  в  музеях  збережеться   чисте  повітря,  жива  роса   й   вода.

Покупець

        А  сонце?  Невже   зникнуть  птахи?  І  ми  ніколи  не  побачимо  пролісків?

        Як  же  так?  Невже  я  ніколи   не  побачу  райдугу?

Всі.  Ні!  Ми  не  згодні!  Нехай  буде  веселка!

   (Дівчатка   утворюють   з  парасольок   веселку).

                     Пісня (мелодія «Ми  бажаємо щастя вам…)

      У  селах, де  кружляє  сірчистий  газ,

     Де  феноли  душать  нас,

     Де  придатну  для  пиття  воду

                                         ждемо  ми  і   ви,

     Щоб  було   нам   легко  в  тяжкий   час,

     Дуже  треба  кожному  із   нас

     Берегти  природу  всю,

                                   й   нині,  і  повсякчас.

 

       Приспів:

      Ми     бажаємо  вам  завжди

      чистого   повітря  і   води,

      й   сонця   промені

      хай  завжди   йдуть   сюди.

      Ми  бажаєм  щастя  вам,

      і  воно   повинно   прийти.

      Тож  рук  ви  докладіть

      і   природу   збережіть.

 

Жартівлива   сценка   «Золота  рибка»

        Брехушкін.  Ех,  люблю   я,  Вертушкін,  природу,  матір   нашу.

     Вертушкін. Так,  багата   вона!   Скільки   не  ловимо,  не  стріляємо,  а   живність  все  не     кінчається .

        Брехушкін. Не   кажи,   Вертушкін,  риби   в   ставку  стало  менше.  Пам'ятаєш,  бувало,  жахнеш   динамітом — вона,  родима,  так  вся  і  спливе!  А  тепер...

        Вертушкін.  Так,  тепер  цього  не  можна,  ні-ні!  Нащо  вона ,  природа  ця,  коли  її  пальцем   не  чіпай?  За  кожним   кущем  юннати,  зелені   патрулі,  як  мухомори,  стоять...

        Брехушкін.  А  ми  хто?  Ми  теж  любителі  природи!   Ось   я  на  лінійці   виступав,  розказував  про  охорону  природи. Знаєш ,  як   мене  хвалили?!

         Вертушкін.   А  я  для  уроку  біології  який  реферат  підготував!  Вчителька   12  балів  поставила.  Сказала:  «Молодець,  Вертушкін».

             Брехушкін.  Так, якщо  б  не  ми,  хто   б  ще  так  природу  любив?

             Вертушкін.  Ой,  диви, Брехушкін!   Тут    риба  якась  попалась.

             Брехушкін.    Оце  так!  Золоту  рибку  спіймали!  Ура!

             Золота  рибка.  Відпустіть   мене,  хлопці!  Гарний  викуп  дам!

             Вертушкін. Невже  і  справді  золота, а,  Брехушкін?

             Брехушкін.  Скоріше  проси  в  неї   чого-небудь,  доки  не   здохла.

             Вертушкін.  Що  ж  такого  побажати? Придумав,  хочу  особистий  катер  і  сітку!

             Брехушкін.  Рибко,  ти  чого  мовчиш? Прийом, прийом,  як  чуєш?

             Золота   рибка. Щось  у  відрі   погано   міркується,  відпустили б  мене.

             Вертушкін.  Ну,  ось  чого  ще  надумала. Зараз  хвостиком  махне...і  згадуй  лиш  як   звали.

             Брехушкін.  Ні,  рибко,  ти  спочатку  бажання  виконай.

             Золота  рибка.  Ну,  тоді  й  отримуйте — нічого .

             Вертушкін.  Ах  ти!  Зараз  я  тебе  на  сковорідку — і   кінець.

             Брехушкін.  Спокійно,  ми  ж  любителі  природи, а  рибка — частина   природи.  Випускай  її.

             Верхушкін.  Ну,  тепер  давай   катер!

             Золота   рибка.  Звиняй,  Вертушкін, але  катер  ніяк  не  можу. Від  нього  лиха  ставку  багато,  риба   лякається.

             Вертушкін. Так  я  і  знав!  Не  рибка,  а  рибнагляд  якийсь. Ти  що  халтуриш,  чума  болотна?

             Брехушкін.  Тоді   терем  постав  на  березі!

             Золота  рибка.  Не  можу.  Адже  для  терема  потрібно  дерева  рубати.  І  так  весь  гайок  на  березі   біля  ставка   вирубали.

             Вертушкін.  Ну,  стерлядь    безталанна! Даремно  її  відпустили!

             Брехушкін.  Ладно,  тоді  зроби  так,  щоб  про  нас  у  газеті  написали:  про  те, як  ми  природу  любимо.

             Золота  рибка.  А  ви  її  любите?

             Вертушкін.  Виступаємо  на  зборах,  реферати  з  охорони  природи  читаємо.

             Золота   рибка.  Але  поки  ви  слова  красиві  промовляєте,  ваші  друзі  шпаківні  й  годівниці  роблять,  джерела  розчищають.

             Брехушкін.  Гей,  рибко,  ку-ку.

             Вертушкін.   Та  нічого  не  відповіла  рибка,  тільки  хвостиком  змахнула. -Ну  що,  Брехушкін,  починаємо  нове  життя,  у  школі?  «Зелений  патруль»  організуємо...

             Брехушкін.  Ага, і  «Голубий  патруль»  також.  Ти  ще,  рибко,  про  нас  почуєш.

 

    1-й  ведучий

              Прости  нас,  Земле,

              Нас — людей    століття,

              Яке  надбало  стільки  лиходій,

              Що  вистачить  на  кілька  поколінь.

              Унаслідок    людської   перемоги   надивилась

              Усім  живим,  що  просить  допомоги.

              Прости    нам,  Земле,  спалені   ліси...

              Прости   грунти   збіднілі   й  неродючі,

              І  атом  той,  що  вирвався   на   волю,

              Перевернув  людську   нелегку   долю.

    2-й   ведучий

              Прости  нас,  Земле,  все-таки   прости,

              Бо   голова  всьому   живому — ти .

              Можливо,   розум  людства  не  засне,

              І  він  проснеться,  і    тебе    спасе!

 

Заключна  пісня    про    красу   природи, Україну.

Заключне    слово   вчителя.

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Волкова Лідія
Додано
27 грудня 2021
Переглядів
428
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку