Розробка гри-квест для учнів початкової школи «Збережемо нашу планету»

Про матеріал

Розробка гри-квесту "Збережемо нашу планету" з презентацією, мета якої формувати у дітей уявлення про природу як живий організм; спонукати до спілкування з природою без завдання їй шкоди; вчити учнів вирішувати логічні завдання шляхом підказок і пошуку рішень в нестандартних ситуаціях; формувати відповідальне ставлення до навколишнього світу; прищеплювати почуття відповідальності за збереження природних ресурсів лісу і води; вчити бачити красу світу; виробляти правила безпечної поведінки в лісі, на водоймі; прищеплювати почуття любові, вдячності до природи.

Перегляд файлу

 

 Білозерська  загальноосвітня школа  I-III cтупенів № 18

Добропільської    міської   ради

Донецької області

 

 

 

 

 

 

                                                                      Розробка

гри-квесту

«Збережемо нашу планету»

вчителя початкових класів

Зіняр Оксани Вікторівни

 

 

 

 

 

                                 Квітень, 2017 н.р.

 

 

                                     Гра-квест

для учнів початкової школи

«Збережемо нашу планету»

Мета: формувати у дітей уявлення про природу як живий організм; спонукати до спілкування з природою без завдання їй шкоди; вчити учнів вирішувати логічні завдання шляхом підказок і пошуку рішень в нестандартних ситуаціях; формувати відповідальне ставлення до навколишнього світу; прищеплювати почуття відповідальності за збереження  природних ресурсів лісу і води; вчити бачити красу світу; виробляти правила безпечної поведінки в лісі, на водоймі; прищеплювати почуття любові, вдячності до природи.

Обладнання: маршрутні листи, презентація, блакитні та рожеві краватки,

таблиця гри «Допомога, боляче, дуже боляче».

                                        Хід заходу

І. Організаційна частина.

1. Привітання

Зібратися разом - це початок,

Триматися разом - це прогрес,

Працювати разом - це успіх!

Бажаю успіху!

       2. Психологічний момент.

- Привітайтеся один з одним, усміхниться, щоб урок пройшов у теплій дружній атмосфері, адже: «Якщо хочеш, щоб життя тобі усміхнулося – спочатку усміхнися сам життю».

Усміхнімось, друзі, квітам,

травам, деревам і людям.

І нехай в усьому світі

краси й добра прибуде.

       3.  Вступна бесіда.

Вчитель.

- Що належить до природи?

- Яке значення природи в житті людини?   

- Природа самодостатня і цінна сама собою. І завдання людини — не зашкодити, оскільки вона є лише частинкою цієї природи. Ми живемо на прекрасній планеті Земля та всі відповідальні за неї. Але люди забруднюють довкілля, шкодячи цим і собі. Сьогодні ми хочемо привернути загальну увагу до збереження природи.

Так, природа дає все необхідне для життя людини: їжу, воду, повітря. Вона є джерелом натхнення для художників, письменників, композиторів. Недарма природу називають ненькою. Всі ми – діти природи, та не всі однаково добрі до неї. Природа потребує постійної уваги, турботи, охорони. Ми  повинні берегти природу,  охороняти та зберігати її багатства.

                              ПОЧАТОК ГРИ-КВЕСТУ

Етап І - "Візитна картка"

Команди «Капітошки» та «Метелики».  Кожна команда має свій колір, у кожного учасника кольорова краватка (блакитна та рожева).

Гра-квест починається з урочистого привітання команд учасників. Презентують свою назву і гасло-заклики.

Капітошки:

Капітошки ми веселі,

Хоч не маємо оселі,

Та росли ми на хмаринці,

Дощик носимо в торбинці.

        Метелики:

        Метелики барвисті 

   Над квітами яскравими 

   Махали собі крильцями 

   Привітними, ласкавими. 

   Пелюсточкам легесеньким 

   Із вітерцем би гратися, 

   Де квіти, де метелики –  

   Уже й не розібратися. 

Етап ІІ - "На старт! Увага! Руш!"

Після привітання команди «Капітошки» та «Метелики» отримують маршрутні листи,  де за допомогою шифру зашифровані назви станцій, якими будуть подорожувати («Загадкова», «Допомога, Боляче, Дуже боляче», «Ребусна», «Художня», «Вікторинна», «Станція відпочинку»).

Діти розшифровують написи і готуються до початку подорожі.

Вчитель: І пташка, і метелик, і людина

 Сплелися у вінок. Ім'я йому — Життя.

 Одна у них Земля, одна родина, 

 І вічність в них одна, і небуття.

Земля — наш дім. Можливо, це єдина планета, на якій існує життя у Всесвіті. Хіба не заслуговує вона нашої любові? Але на сьогодні ми маємо значну кількість свідчень про те, що людина не є бережливим господарем, а є самовпевненим землевласником. Я пропоную вам представити гасло-заклики кожної команди, мета яких закликати людей до збереження природи.

  Команда «Капітошки». Заклик до людей.

Усіх людей ми закликаєм:

Нащадкам збережіть природу, 

Її степи, ліси, джерельну воду, 

Дерева не рубайте, не вбивайте звіра,  

І у природи буде хай довіра,

         Що не заподієте ви зла їй,

         Своїй колисці, матері своїй.

         Екологія — це наше здоров'я і довголіття,     

         Наше щасливе майбутнє!

         Всі ми — діти землі і неба.

      Команда «Метелики». Заклик до людей.

Всі, хто маленький, хоче рости!

Чисте повітря й водичку нам треба,

Просить з нас кожен — і я, і ти.

Хочемо ми, щоб сонце світило!

Хочемо ми, щоб поле родило

 І щоб навколо квіти росли.

Хочемо, хочемо, хочемо ми!

Вчитель: Будьте до природи уважними, і вона обов'язково вам віддячить!

Пам ятайте! Людина - частина природи. Знищуємо природу - знищуємо самих себе.

Дерево, трава, і квітка, й птахи

 Не завжди зуміють захиститись!

                                   Якщо будуть знищені вони –

На планеті ми залишимось самі.

 Зачитування листа вчителем:

ЛИСТ допомоги

Ми – лісові рослини, птахи, звірі – звертаємося до вас, діти, за допомогою. Нам загрожує небезпека: забруднення повітря та води, знищення лісів! Якщо ви не виконаєте завдання, які знаходяться в цьому конверті, тоді все живе може загинути!

- Ну що ж, діти, допоможемо?

Перше завданнязагадки.

  •           Без чого дорослі та діти не можуть прожити? (Без їжі, води, повітря)
  •           Що не можна набрати у сито? (Воду)
  •              Як називається транспорт, який рухається по воді? (Водний)

Друге завдання. Гра «Допомога, боляче, дуже боляче»

з/п

        «Допомога»

«Боляче»

«Дуже боляче»

1

 

 

 

2

 

 

 

 

- Намалюйте кружечок і зафарбуйте відповідним кольором:

«Допомо­га» - зеленим, «Боляче» - жовтим, «Дуже боляче» - червоним.

  1.            Вирубування лісу.
  2.             Сміття на галявині.
  3.             Лійка і квіти.
  4.             Пташка у клітці.
  5.            Зірвані квіти.

Учитель. Екологія — це наше здоров’я і довголіття, наше щасливе майбутнє!

Всі ми — діти землі і неба.

    Щоб зберегти природу, потрібно її знати і любити.

    Будь до природи уважним, і вона обов’язково тобі віддячить!

    Пам’ятай! Людина — частина Природи. Знищуємо природу — знищуємо самих себе.

Третє завдання — продовжити прислів'я

1.  Без води і ні туди, і ні сюди.

2.  Щоб спрагу вгасити, треба води попити.

3.  Без води й каші не звариш.

4.  Куди водиця тече, там травиця росте.

5. Лід і вода — брат і сестра.

6. Скільки сніг не лежатиме, а розтаватиме.

Четверте завдання «Значення води»

Учитель. - Роздивіться таблицю «Значення води». (На таблиці посередині зображена краплина води, навкруг неї — рослини, люди, будівлі, риби, книги... тощо). Вам необхідно з'єднати краплину води з тими, кому вона необхідна і  довести  свою думку.

Пяте завдання. Кросворд «Природні об'єкти землі»

http://ped-kopilka.com.ua/images/artikl06/14%2813%29.jpg

1. Була річка, що текла річка -

Раптом, на очах зникнувши,

Вона пірнула звисока,

З обриву, наче в безодню.

 

 2. Тече, тече - не витече,

Біжить, біжить - не вибіжить.

 

3. Порода гірського царства

З шпату, слюди і кварцу.

 

4. По пустелі жене вітер

Гори жовтого піску.

Як звуться ці гори,

Ви подумайте трішки.

 

5. Від дощів, текучих вод

Він зростає з року в рік.

Він полів рівнинних ворог.

Як звуть його? ...

 

6. Я і хмара, і туман,

І струмок,і океан,

І літаю, і біжу,

І скляної бути можу.

 

7. Носить бабка

Снігову шапку.

Кам'яні боки

Закутані в хмари.

 

8. Чого в гору не викотити,

В решеті не забрати

І в руках не втримати?

 

9. Посеред поля лежить дзеркало,

Скло блакитне, рама зелена.

 

10. Кругом вода,

А з питвом біда.

 

11. Не море, не земля,

Кораблі не плавають,

А ходити не можна.

 

12. Взимку мовчать,

Навесні зажурчат,

Жителів лісових

Водою напоять.

Відповіді:

1. Водоспад. 2. Річка. 3. Граніт. 4. Бархани. 5. Яр. 6. Вода. 7. Гора. 8. Повітря. 9. Озеро. 10. Море. 11. Болото. 12. Струмки.

По вертикалі. Природа Землі 

Шосте завдання. Вікторина

Які природні об'єкти пов'язані з водою, які - з сушею? Поєднати стрілками.

 

Вода

Суша

1, 2, 6, 9, 10, 11, 12

3, 4, 5, 7

Четверте завдання «Домалюй ліс»

Діти домальовують дерево, сонечко, звірят, метеликів. Звучить музика, спів пташок. Му­зика стихає, і діти закінчують малювати.

Релаксаційна пауза  “ Я- хмаринка” під супровід аудіозапису «Звуки дощу».

(Вчитель вмикає запис і притихшим голосом звертається до учнів.)

- Закрийте всі очі і уявіть, що ви  - хмаринка . А потім, що ви стоїте під теплими краплями літнього дощику.

Хмарка біла, волохата,

Ще й мякесенька, мов вата,

В небі високо літає,

Сонцю пісеньку співає.

Сонце слухає, радіє -

Землю радістю зігріє.

Сьоме завдання. Конкурс «Розминка»

. Тварини є частиною живої чи неживої природи?

. Тварини, які самостійно здобувають їжу, влаштовують житло, виводять дитин­чат, називаються дикими чи свійськими?

. Тварини, яких людина розводить і використовує в домашньому господарстві, називають дикими чи свійськими?

. До тварин належать: квіти, гриби, лисиця?

. Горобці, галки, ворони - це птахи, які відлітають чи зимують ?

. Яка з пташок перелітна: ластівка, сорока, ворона?

. Собака, кіт, білка - яка з цих тварин зайва? І чому?

 . Хто із цих тварин змінює хутро: ведмідь, заєць чи вовк? І чому;

 . Яка із цих пташок не має гнізда: ластівка, лелека, зозуля?

. Які із цих квітів перші квітнуть: підсніжник, конвалія, тюльпан?

Восьме завдання.

-Діти, зараз ми відповівши на питання тесту, разом складемо правила поведінки на природі.

Правила поведінки на природі «Буду я природі другом»

1) Не ламай гілля дерев і кущів;

2)  Не зривай у лісах та на лугах квітів;

3) Не руйнуй мурашники;

4) Не лови диких тварин і не принось їх додому;

5) Не лови метеликів, джмелів,бабок та інших комах;

6) Не залишай вогонь у лісі;

7) Не галасуй у лісі.

 Підсумок.

  1. Проблемне запитання.

- Чого б ми позбавились, якби одного дня, уявімо, зникли рослини? Чи могли б ми прожити без них? (Відповіді дітей).

Вчитель. 

-Я хочу, щоб усі ви долучилися до покращення екологічної ситуації на планеті. Адже ми, як і рослини та тварини, є частинкою природи, її невід'ємною складовою. Тому хочеться звернутися до всіх людей на Землі зі словами:

Людино! Ти — не цар природи,

 ти — тільки часточка її.

 Добром чи болем обернуться

 тобі ж завжди діла твої!

Люди добрі! Живіть, творіть.

 Всім я зичу і щастя, й долі.

 Поспішайте добро робить

— зла у світі і так доволі!

Етап ІІІ - "Фінал"

Команди «Капітошки» та «Метелики»,  що відвідали всі станції, підраховують жетони.

Вчитель проголошує слово-підсумок  про  проведення  гри-квесту, оцінює активність і настрій учасників гри. Наголошує на тому, що гра не мала характеру змагання за перше місце,  найголовнішим для всіх, було отримання нових знань та здійснення незабутньої подорожі.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
4.7
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Бойко Ольга Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Тична Юлія
    Дякую, квест просто супер!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Бабий Артем
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
4 лютого 2018
Переглядів
17369
Оцінка розробки
4.7 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку