Заняття 8
Тема. Казковий світ.
Мета. Закріпити вміння розв’язувати «казкові» загадки; складати нові казки про поданих героїв казок. Розвивати вміння аналізувати незвичайні загадки по змісту знайомих казок, відповідати на запитання поширеними реченнями, висловлювати свою думку. Виховувати вміння справлятися із завданням колективно.
Матеріал: ілюстрації до казок; прислів’я; казкові загадки; оголошення від казкових героїв.
Хід заняття
І . Ранкова зустріч.
«Комплімент» - діти стають у коло і дарують компліменти один одному.
«Долонька успіху» - покажіть свою праву долоньку. Давайте пригадаємо, як називаються наші пальчики – помічники. Стисніть мізинчик ті, кого сьогодні зранку поцілувала мама (тато, бабуся…). Стисніть безіменний пальчик ті, хто сьогодні зранку вмився і почистив зубки. Стисніть середній пальчик ті, у кого сьогодні гарна зачіска. Стисніть вказівний пальчик ті, хто сьогодні побачив своїх друзів. Покажіть, що у вас вийшло. (лайк)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Сьогодні фіксики запрошують нас у подорож казками.
Дід і баба все журились,
Що без діток залишились.
Якось в ліс вони пішли
І дарунок там знайшли.
Аналіз загадки
- У яких казках дідусь та бабуся живуть самі? (Відповіді дітей). Про яку казку йдеться далі:
Що за диво, оттак-так!
Хто ж це тут прибрав отак?
Хто ж це їсти наварив?
От так диво, диво з див!
Давайте всі разом вигадаємо нове закінчення казки.
Діти вигадують закінчення
- Молодці, дітки! А зараз до нас в гості завітала казкова математика. Порахуйте:
• Дівчинка з казки «Кривенька качечка» щодня робила по дві добрі справи. Скільки добрих справ виходило:
а) за один день;
б) за два дні;
в) за три дні.
• Півник спік десять пиріжків, мишенята з’їли вісім. Скільки ж залишилось Півнику?
1 „МІСТО КАЗКОВИХ ПЕРСОНАЖІВ”
Казкові герої загубилися між багатьма пасажирами потягу. Щоб зібрати тих , хто з нами буде подорожувати, треба їх покликати. Давайте запросимо тих персонажів, які підходять нам за наступними словесними портретами: (назвіть персонажів та з яких вони творів)
2. «КАЗКАНІЯ»
Назвати казку за поясненням :
3 «ВСЕ БАЧУ»
На столі розкладають 15-25 книжок так, щоб заголовки було добре видно. До столу підводять гравців. Вони мають право дивитися на книжки не більше заздалегідь зазначеного часу – 30 секунд. (у залежності від кількості книжок і підготовки гравців). Потім гравці по команді відходять від столу і по пам’яті, не дивлячись на книжки, називають заголовки виставлених книжок. Виграє той, хто запам’ятає більшу кількість назв. Стіл може бути змінений бібліотечною виставкою, книжковою полицею.
4 «ЗБЕРИ ЧАРІВНІ ПРЕДМЕТИ»
Ви повинні назвати чарівні властивості кожного предмета, який беремо в дорогу.
(Команди беруть участь по черзі)
Шапка-невидимка, дзеркальце, посудину з живою водою, колечко, яблуко, клубочок, туфелька, квітка, золотий ключик.
5 «ДОДАЙ ІМ’Я КАЗКОВОГО ГЕРОЯ»
Казкові герої часто носять довгі імена. У мене написана тільки частина імені. Давайте назвемо повне ім’я героя.
Кощій… (Безсмертний)
Олена…(Чудова)
Іван…(Царевич)
Василина…. (Премудра)
Спляча…(красуня)
Хлопчик-з….(пальчик)
Змій…(Горинич)
Баба- …(Яга)
Крихітка…(Ховрошечка)
Гуси-…(Лебеді)
Сивка….(Бурка)
Коник…(Горбоконик)
Заєць…(хвалько)
Курочка- …(Ряба)
6 «ЗАГАДКОВА»
Чекали маму з молоком,
А пустили вовка в дім,…
Ким же були ці
Маленькі діти?
(Семеро козенят)
Вона була артисткою
Прекрасної, як зірка,
Від злого Карабаса
Втекла назавжди.
(Мальвіна)
Уплітаючи калачі,
Їхав хлопець на печі.
По селі прокотився
І женився на царівні.
(Омелько )
Солодкий аромат яблук
Заманив ту птицю в сад.
Пір’я світяться вогнем,
І світло навколо, як вдень.
(жар-птиця)
Він в Італії народився,
Він пишався своєю сім’єю.
Він не просто хлопчик-цибуля,
Він надійний, вірний друг.
(Чиполіно)
Над простим моїм питанням
Не витратиш багато сил.
Хто хлопчика з довгим носом
З поліна змайстрував?
(тато Карло)
У дитинстві всі над ним сміялися,
Відштовхнути його старалися:
Адже ніхто не знав, що він
Білим лебедем народжений.
(Гидке каченя )
7 «ВИПРАВ ПОМИЛКИ»
Вчора до нас у гості без запрошення прийшла чаклунка — Безграмотність. Вона переплутала всі назви казок. Давайте допоможемо героям казок.
Кожній команді видаються переплутані назви казок. Діти виправляють помилки всією командою. Завдання однакове для всіх.
8 Конкурс капітанів: «Дізнайся казку!»
Уривок з казки записані на картках. Капітан витягає одну і читає.
Старші брати як пішли шукати свої стріли, відразу їх знайшли: один — в боярському теремі, інший — на купецькому дворі. А Іван-царевич довго не міг знайти свою стрілу. (Царівна-жаба. Російська народна казка)
В ту ж хвилину в серцевині квітки щось клацнуло, і він розкрився. Це був справді великий тюльпан, але в чашечці його сиділа жива дівчинка. (Дюймовочка. Андерсен)
Кинувся Вовк на бабусю і разом проковтнув її. Він був дуже голодний, тому що три дні нічого не їв. (Червона Шапочка. Шарль Перро)
Йдуть відра по селі, народ дивується, а Омелько йде ззаду, сміється… Зайшли відра в хату і самі стали на лавку, а Омелько поліз на піч. (По щучому велінню. Російська народна казка)
«Прийшла дівчинка, глядь — братика немає! Ахнула, кинулася туди-сюди — немає! Клікала, заливалася слізьми, причитывала, що погано буде від батька і матері…» (Гуси-лебеді. Російська народна казка)
Бліц-турнір.
ІІІ. Ситуація «Загадкові оголошення»
-Ой, погляньте, тут написано якісь оголошення. Давайте відгадаємо хто їх автор. Але ви спочатку покажіть, а потім назвіть.
ІV. Підсумок. Вправа «Вінегрет з казок»
Дівчинка з казки «Кривенька качечка» зустріла Гидке каченя. На основі цієї зустрічі команда дівчаток і команда хлопчиків складають дві нові казки.
Ось і підходить до кінця наша подорож по казках. Сьогодні ви показали себе справжніми знавцями казок. Багато казок ми згадали. Що найголовніше у всіх казках? (Добро перемагає зло.) Я бачу ваші радісні обличчя, а це значить, що ми разом з вами отримали масу позитивних емоцій. На цьому наша подорож закінчується. Скажемо казкам «До побачення!».
1