РОЗРОБКА ІНТЕГРОВАНОГО УРОКУ ДЛЯ 1 КЛАСУ до 14 тематичного тижня «Таємниці космосу»

Про матеріал
Тема уроку: «Що можна побачити в космосі» Завдання уроку: ознайомитися з літерою «К», запам’ятати які звук вона позначає, працювати з деформованими текстами, складати асоціативний кущ, розв’язувати вирази у межах 10, повторити написання великої літери у власних назвах, пригадати,як утворюється тінь, вивчити назви планет Сонячної системи та їх розташування по відношенню до Сонця, ознайомити з поняттям сузір’я, ракета, скафандр, виховувати комунікативні здібності, вміння працювати в групі, активність та пізнавальний інтерес, розвивати пам’ять, логічне мислення, увагу.
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

 

 

РОЗРОБКА ІНТЕГРОВАНОГО УРОКУ ДЛЯ 1 КЛАСУ

до 14 тематичного тижня «Таємниці космосу»

з предмету  «Я досліджую світ» на тему:

Похожее изображение

Підготувала:

вчитель початкових класів

КЗ «НВО-ліцею НІТ»

Єфімова Аліна Юріївна

 

 

м.Кам’янське

 

 

Тема тижня: «Таємниці космосу»

Тема уроку: «Що можна побачити в космосі»

Завдання уроку: ознайомитися з літерою «К», запам’ятати які звук вона позначає, працювати з деформованими текстами, складати асоціативний кущ, розв’язувати вирази у межах 10, повторити написання великої літери у власних назвах, пригадати,як утворюється тінь, вивчити назви планет Сонячної системи та їх розташування по відношенню до Сонця, ознайомити з поняттям сузір’я, ракета, скафандр, виховувати комунікативні здібності, вміння працювати в групі, активність та пізнавальний інтерес, розвивати пам’ять, логічне мислення, увагу.

Орієнтовні дослідницькі/проблемні запитання: Що можна побачити в космосі? Як я уявляю інші планети?

Очікувані результати

 

Учні знатимуть: назви планет Сонячної системи та їх розташування по відношенню до Сонця; особливості космічного простору; пристосування для польоту у космос.

Учні вмітимуть: ставити запитання до усного повідомлення й відповідати на

запитання; читати вголос короткі тексти для отримання інформації; розгадувати ребуси; позначення приголосного звуку [к],  буквою на письмі; правильно вимовляти й наголошувати слова;відновлювати відомі слова; вживати велику/ малу літеру у власних/ загальних назвах;оперувати числами в межах 10, розв’язуючи різні життєві проблеми; володіти обчислювальною навичкою додавання і віднімання чисел у межах 10; знаходити число за даним відношенням «більше на…», «менше на …»; розпізнавати знайомі геометричні фігури; виконувати знайомі технологічні операції з конструкційними матеріалами (використання паперу, ниток).

 

Предмети, які інтегруються: математика, навчання грамоти, природознавство, трудове навчання.

Обладнання: роздатковий матеріал (ракета, космонавт з математичними виразами), картки для вправи «Знайди тінь», блоки Lego-system, цеглинки Lego-Duplo, медіа матеріал: відеоролики «Назви планет», відео-фізхвилинка «Веселі інопланетяни», зображення сузір’їв, картки з лабіринтами «Куди летить космічний корабель», кольорові олівці, ножиці, картон, шаблон із зіркою і ракетою, гуаш, пензлик, олівець, зубна щітка, шерстяні нитки, губка з поролону, клей, склянка з водою.

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

I.Повідомлення теми, цілей та завдань уроку

1.Розгадування ребуса. Ознайомлення дітей з літерою «К»

- Дітки, у нас з вами дуже цікава тема. А відгадати, яка саме, нам допоможе ребус.

Додаток 1

     

                                                                                                  Картинки по запросу значок кома png

Картинки по запросу буква к pngКартинки по запросу значок кома pngКартинки по запросу значок кома pngКартинки по запросу значок кома png  Похожее изображение      Картинки по запросу буква с png

2. Робота зі словом КОСМОС

- Давайте назвемо всі звуки, з яких складається це слово. Які з них приголосні, а які голосні? А скільки складів має це слово (Діти підставляють руку під підборіддя, промовляють слово космос, і визначають скільки разів підборіддя торкнулося руки,  стільки і складів у слові).

- А давайте покличемо наше слово: кОсмос!(Робимо висновок, що наголос падає на перший склад).

3.Ознайомлення учнів з буквами К

- Подивіться, а з якої гарної літери починається наше слово! Це літера К («ка»). Вона складається з однієї прямої лінії і двох похилих.

- Давайте намалюємо її у повітрі під рахунок раз-два-три (Діти декілька разів малюють літеру у повітрі, рахуючи хором).

4. Збирання літер К за допомогою блоків Lego-system.

- А тепер, я пропоную вам, взяти блоки Lego і побудувати літеру К так, щоб її можна було підняти і показати всім учням класу.

- Чудово! Які гарні літери у вас вийшли!

 

 

II. Актуалізація опорних знань учнів.

  • Сьогодні ми з вами відправимося мандрувати космосом. Але що таке космос? Про що ви згадуєте, коли чуєте це слово? Обговоріть свої асоціації один з одним у групах.

Створення асоціативного куща зі словом КОСМОС

(Вчитель записує всі асоціації дітей під час обговорення, створюючи асоціативний кущ).

 

                                      

 

(Орієнтовні варіанти слів: небо, зорі, Сонце, Місяць, ракета,політ, Земля тощо)

  •      Скажіть, а чому деякі зі слів написані з великої літери? Тому що це власні назви, назви зірок, планет. Вони повинні писатися з великої літери.
  •      Чудово! Ви так багато знаєте про космос, що, думаю, ви готові до мандрівки.

III. Мотивація навчальної діяльності учнів

  1. Робота над загадкою
  •      Але ми прекрасно знаємо, що космос далеко і пішки, та навіть автобусом або літаком ми не зможемо туди дібратись. Нам потрібен спеціальний транспортний засіб. А який, треба відгадати:

Диво-птиця, хвіст горить,

До зірок вона летить.

(Ракета)

  • Тож будемо летіти на ракеті. У вас на партах є малюнок ракети, але не зовсім завершений. Нам треба «добудувати» праву сторону нашої ракети перед польотом. Давайте назвемо за допомогою яких геометричних фігур побудована ваша ракета.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

  1. Робота з математичними виразами.
  •      Але це ще не все. Для польоту нам знадобиться спеціальне спорядження (скафандр). В умовах відкритого космосу космонавта захищає скафандр, адже виходи у відкритий космос небезпечні з різних причин: глибокий вакуум, екстремальні температури від мінус 150 С до плюс 150 С, випромінювання Сонця, ймовірність зіткнення з частками космічного сміття або з мікрометеоритами.

 

Матеріал із Вікіпедії − вільної енциклопедії

 

  •      Давайте  розфарбуємо скафандр космонавта, обчисливши математичні вирази.

 

Додаток 3

1 – фіолетовий

2 – жовтий

3 – синій

4 – сірий

5 – оранжевий

6 – червоний

7 – зелений

  • Чудово, мої юні космонавти, ми готові до польоту! Починаємо зворотній відлік 10, 9, 8, 7……..1…ПУСК!
  1. Фізхвилинка

Відео https://www.youtube.com/watch?v=kqDrdh4nwAc

IV. Повторення та аналіз основних фактів

  1. Робота над проблемним питанням

   Проблемне питання: Як космонавт буде бачити, куди летіти, адже у космосі темно?

  •      Так у космосі дійсно темно, але зорі можуть освітлювати космічні об’єкти. Давайте згадаємо, як утворюється тінь.

(Уривок з відео https://www.youtube.com/watch?v=7hgs4ihpbJA)

 

  1. Творча робота «Знайди тінь предмета» (діти працюють у групах)

 

  • Знайдіть тінь кожного предмета і зєднайте відповідно.

 

Додаток 4

 

  1. Ознайомлення з поняттям сузір’я
  • Зірки не живуть окремо одна від одної, а утворюють справжнісінькі сім’ї. Такі скупчення зірок називаються сузір’ями.

Подивіться на деякі з них:

 

 

 

 

Додаток 5

Сузіря Велика Ведмедиця                      Сузіря Лева

Картинки по запросу сузір'я велика ведмедицяКартинки по запросу сузір'я лева

Сузіря Оріон                                        Сузіря Тельця

Картинки по запросу сузір'я оріонКартинки по запросу сузір'я тельця

  •      Давайте порахуємо кількість зірочок у кожному сузір’ї і порівняємо, де зірок більше, а де менше.
  1. Ознайомлення з Сонячною системою.
  • А чи знаєте ви, що навколо зірок обертаються різні небесні тіла? Навколо нашої зірки Сонця обертаються вісім планет.
  • Можливо хтось із вас знає їх назви?

Перегляд мультфільмів «Назви планет» (на вибір вчителя)

https://www.youtube.com/watch?v=nCDhvmQfgBw

https://www.youtube.com/watch?v=ITub7NYgY2Y&t=120s

  1. Робота з деформованим текстом.
  • Давайте прочитаємо текст і дізнаємося, про яку планету йдеться в ньому.

 

Додаток 6

У т

docx
Додано
18 травня 2020
Переглядів
1054
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку