МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
РОЗРОБКА ІНТЕГРОВАНОГО УРОКУ ДЛЯ 1 КЛАСУ
до 14 тематичного тижня «Таємниці космосу»
з предмету «Я досліджую світ» на тему:
Підготувала:
вчитель початкових класів
КЗ «НВО-ліцею НІТ»
Єфімова Аліна Юріївна
м.Кам’янське
Тема тижня: «Таємниці космосу»
Тема уроку: «Що можна побачити в космосі»
Завдання уроку: ознайомитися з літерою «К», запам’ятати які звук вона позначає, працювати з деформованими текстами, складати асоціативний кущ, розв’язувати вирази у межах 10, повторити написання великої літери у власних назвах, пригадати,як утворюється тінь, вивчити назви планет Сонячної системи та їх розташування по відношенню до Сонця, ознайомити з поняттям сузір’я, ракета, скафандр, виховувати комунікативні здібності, вміння працювати в групі, активність та пізнавальний інтерес, розвивати пам’ять, логічне мислення, увагу.
Орієнтовні дослідницькі/проблемні запитання: Що можна побачити в космосі? Як я уявляю інші планети?
Очікувані результати
Учні знатимуть: назви планет Сонячної системи та їх розташування по відношенню до Сонця; особливості космічного простору; пристосування для польоту у космос.
Учні вмітимуть: ставити запитання до усного повідомлення й відповідати на
запитання; читати вголос короткі тексти для отримання інформації; розгадувати ребуси; позначення приголосного звуку [к], буквою на письмі; правильно вимовляти й наголошувати слова;відновлювати відомі слова; вживати велику/ малу літеру у власних/ загальних назвах;оперувати числами в межах 10, розв’язуючи різні життєві проблеми; володіти обчислювальною навичкою додавання і віднімання чисел у межах 10; знаходити число за даним відношенням «більше на…», «менше на …»; розпізнавати знайомі геометричні фігури; виконувати знайомі технологічні операції з конструкційними матеріалами (використання паперу, ниток).
Предмети, які інтегруються: математика, навчання грамоти, природознавство, трудове навчання.
Обладнання: роздатковий матеріал (ракета, космонавт з математичними виразами), картки для вправи «Знайди тінь», блоки Lego-system, цеглинки Lego-Duplo, медіа матеріал: відеоролики «Назви планет», відео-фізхвилинка «Веселі інопланетяни», зображення сузір’їв, картки з лабіринтами «Куди летить космічний корабель», кольорові олівці, ножиці, картон, шаблон із зіркою і ракетою, гуаш, пензлик, олівець, зубна щітка, шерстяні нитки, губка з поролону, клей, склянка з водою.
Хід уроку
I.Повідомлення теми, цілей та завдань уроку
1.Розгадування ребуса. Ознайомлення дітей з літерою «К»
- Дітки, у нас з вами дуже цікава тема. А відгадати, яка саме, нам допоможе ребус.
Додаток 1
2. Робота зі словом КОСМОС
- Давайте назвемо всі звуки, з яких складається це слово. Які з них приголосні, а які голосні? А скільки складів має це слово (Діти підставляють руку під підборіддя, промовляють слово космос, і визначають скільки разів підборіддя торкнулося руки, стільки і складів у слові).
- А давайте покличемо наше слово: кОсмос!(Робимо висновок, що наголос падає на перший склад).
3.Ознайомлення учнів з буквами К
- Подивіться, а з якої гарної літери починається наше слово! Це літера К («ка»). Вона складається з однієї прямої лінії і двох похилих.
- Давайте намалюємо її у повітрі під рахунок раз-два-три (Діти декілька разів малюють літеру у повітрі, рахуючи хором).
4. Збирання літер К за допомогою блоків Lego-system.
- А тепер, я пропоную вам, взяти блоки Lego і побудувати літеру К так, щоб її можна було підняти і показати всім учням класу.
- Чудово! Які гарні літери у вас вийшли!
II. Актуалізація опорних знань учнів.
Створення асоціативного куща зі словом КОСМОС
(Вчитель записує всі асоціації дітей під час обговорення, створюючи асоціативний кущ).
(Орієнтовні варіанти слів: небо, зорі, Сонце, Місяць, ракета,політ, Земля тощо)
III. Мотивація навчальної діяльності учнів
Диво-птиця, хвіст горить,
До зірок вона летить.
(Ракета)
Додаток 2
Матеріал із Вікіпедії − вільної енциклопедії
Додаток 3
1 – фіолетовий
2 – жовтий
3 – синій
4 – сірий
5 – оранжевий
6 – червоний
7 – зелений
Відео https://www.youtube.com/watch?v=kqDrdh4nwAc
IV. Повторення та аналіз основних фактів
Проблемне питання: Як космонавт буде бачити, куди летіти, адже у космосі темно?
(Уривок з відео https://www.youtube.com/watch?v=7hgs4ihpbJA)
Додаток 4
Подивіться на деякі з них:
Додаток 5
Сузір’я Велика Ведмедиця Сузір’я Лева
Сузір’я Оріон Сузір’я Тельця
Перегляд мультфільмів «Назви планет» (на вибір вчителя)
https://www.youtube.com/watch?v=nCDhvmQfgBw
https://www.youtube.com/watch?v=ITub7NYgY2Y&t=120s
Додаток 6
У т