Розробка інтегрованого уроку-тренінгу з предмету «Основи здоров’я» у 7 класі "РІСТ, МАСА ТІЛА І ФІЗИЧНА ФОРМА. СПОСОБИ ПОКРАЩЕННЯ ФІЗИЧНОЇ ФОРМИ"

Про матеріал

РІСТ, МАСА ТІЛА І ФІЗИЧНА ФОРМА.

СПОСОБИ ПОКРАЩЕННЯ ФІЗИЧНОЇ ФОРМИ.

Розробка інтегрованого уроку-тренінгу з предмету «Основи здоров'я» у 7 класі

Мета. Розширити уявлення про чинники впливу на фізичний розвиток і здоров'я підлітків; ознайомити з видами фізичних вправ для прискорення росту; вчити визначати індекс маси тіла, оцінювати рівень власного фізичного розвитку.
Очікувані результати:

Наприкінці заняття учні:

  • розуміють що зріст людини запрограмований спадково, але не конкретна величина;
  • наводять приклади вправ для тих, хто хоче підрости;
  • пояснюють як залежить самопочуття і здоров'я від повноцінного харчування.
  • оцінюють свою вагу за допомогою індексу маси тіла
  • розуміють, що добра фізична форма – це здатність енергійно робити щоденні справи, зберігаючи достатньо енергії для активного відпочинку
Обладнання та матеріали:
  • інтерактивна дошка, або фліпчарт та фломастери;
  • комп'ютер, доступ до інтернету, мультимедійний проектор;
  • планшети, дидактичні матеріали: картки, роздруківки,
  • відеоролик, мультимедійна презентація.
Перегляд файлу

Фотография спортсменки, которая разминается на беговой дорожке на улице (пятка на переднем плане)

Розробка інтегрованого УРОКУ-тренінгу

 

рІСТ, мАСА ТІЛА І ФІЗИЧНА ФОРМА.

Способи покращення фізичної форми

 

 

 

 

 

Автор:

Ліхачова Ірина Євгеніївна

учитель предмету

«Основи здоров’я»

 

Відділ освіти Мангушської РДА Донецької області

Дем’янівська ЗОШ

І-ІІІ ступенів

 

7клас

 

[Место для дополнительного текста] 

 

[Введите здесь дополнительную информацию] 

 

Розробка інтегрованого уроку-тренінгу

з предмету «Основи здоров’я

 

 

 

 

 

РІСТ, МАСА ТІЛА І ФІЗИЧНА ФОРМА.

СПОСОБИ ПОКРАЩЕННЯ ФІЗИЧНОЇ ФОРМИ.

 

Розробка інтегрованого уроку-тренінгу з предмету «Основи здоров’я» у 7 класі

 

Мета. Розширити уявлення про чинники впливу на фізичний розвиток і здоров'я підлітків; ознайомити з видами фізичних вправ для прискорення росту; вчити визначати індекс маси тіла, оцінювати рівень власного фізичного розвитку. 

 

Очікувані результати:

Наприкінці заняття учні:

  • розуміють що зріст людини запрограмований спадково, але не конкретна величина;
  • наводять приклади вправ для тих, хто хоче підрости;
  • пояснюють як залежить самопочуття і здоров’я від повноцінного харчування.
  • оцінюють свою вагу за допомогою індексу маси тіла
  • розуміють, що добра фізична форма – це здатність енергійно робити щоденні справи, зберігаючи достатньо енергії для активного відпочинку

 

 

Обладнання та матеріали:

  • інтерактивна дошка, або фліпчарт та фломастери;
  • комп’ютер, доступ до інтернету, мультимедійний проектор;
  • планшети, дидактичні матеріали: картки, роздруківки,
  • відеоролик, мультимедійна презентація.

 

 

Структурна модель інтегрованого уроку-тренінгу

 

Орієнтовний план уроку

Види роботи

Час

Обладнання

1

Стартові завдання:

1. Організаційний момент

 

10

Таблички з назвами зон, бейджики.

2. Зворотний зв’язок. Вправа «Згоден чи ні»

Тренінгова зона

3. Мотивація до роботи.  Вправа

« По порядку розрахуйсь»!

Зона фізичної активності

4. Вправа на очікування «Пісочний годинник»

Магнітна дошка, макет пісочного годинника, стікери-піщинки.

5 Вправа «Рецепт доброї групи»

Слайд з правилами робочої групи, магнітна дошка, макет каструлі, магнітні смайлики

2

Основна частина

 

 

1. Оголошення теми та задач. Вправа « Історія зі шкільного життя»

30

 

 

Мультимедійна презентація

2. Вправа на знайомство «Погляд збоку...»

Планшети, олівці

3. Інформаційне повідомлення «Зміни росту, маси тіла в підлітковому віці»

Мультимедійна презентація

4. Вправа «Калейдоскоп»

Зона фізичної активності. Три спортивних обруча

5. Практична робота № 1: «Визначення свого майбутнього зросту»

Слайд презентації, планшети , олівці.

6. Презентація учнівських міні-проектів

Мультимедійна презентація,

інформаційні буклети

7. Практична робота № 2: «Визначення рівня індивідуального фізичного розвитку»

Зона фізичної активності. Розмітка на підлозі, м’яч, щоденник самооцінки фізичної форми, секундомір

 

8.Практична робота №3 Визначення індексу маси тіла

 

Мультимедійна презентація, щоденник самооцінки фізичної форми

3

Підсумкові завдання

1.Підбиття підсумків

5

Мультимедійна презентація

2. Завершальна вправа «Продовж фразу»

Мікрофон

3.Рефлексия «Пісочний годинник»

Макет пісочного годинника, стікери-піщинки.

 

Зміст тренінгу:

І. Стартові завдання

  1. Організаційний момент.

Учитель фізкультури Вистроює клас в шеренгу. Проголошує привітання.

Учитель предмету «Основи здоров’я»:

Доброго дня, друзі! Доброго дня, колеги! Доброго дня, шановні гості! Ми починаємо урок з предмету «Основи здоров’я». Урок не простий, а інтегрований. На цьому уроці ви отримаєте знання з предмету « Основи здоров’я» , застосуєте на практиці вміння та навички з фізкультури, і математики. З вами сьогодні працюють 2 тренера (тренер з предмету «Основи здоров’я», тренер з фізкультури) і 2 консультанта (консультант з медичного контролю, консультант з математики)

На уроці ми згадаємо про чинники впливу на фізичний розвиток і здоров'я підлітків; навчимося розраховувати індекс маси тіла (в цьому нам допоможе консультант з математики), оцінювати рівень власної фізичної форми.(для цього нам знадобляться поради консультанта з медичного контролю та тренера з фізкультури)

Тому ми вирішили перенести тренінговий кабінет до спортзалу.

Зверніть увагу, простір спортзалу поділяється на зони: тренінгова зона, медійна зона, творча зона, зона фізичної активності, зона медичного контролю.

В процесі уроку нам необхідно буде пересуватися в просторі спортзалу. Тому будьте уважні та виконуйте команди тренерів Пропонує учням перейти до тренінгової зони

 

2. Зворотний зв’язок. Вправа «Згоден чи ні?»

Проводяться з метою повторити попередній матеріал і перейти до нового

Запитання до учнів: «Про що ми говорили на попередньому уроці?»

Учитель предмету «Основи здоров’я» нагадує учням, що урок був присвячений індивідуальному розвитку підлітків. До дому було завдання: виміряти свій зріст, вагу і порівняти з минулорічними. Дізнатися зріст тата і мами.

Перевіримо , чо ми засвоїли з минулого уроку.

Вправа «Згоден чи ні?»

Проводяться з метою актуалізації знань

Учитель читає твердження, учні реагують, плескаючи в долоні:

«згодні» – оплеск, «не згодні» – мовчок.

  • Дітей віком 11 – 18 років називають підлітками .(Так)
  • Кожен підліток має свій біологічний календар розвитку.(Так)
  • В підлітковому віці у хлопців тоншає талія.(Ні)
  • В цій період починає активно працювати ендокринна система.(Так)
  • В підлітковому віці у дівчат грубішає голос.(Ні)
  • В цій період починає працювати дихальна система.(Ні)
  • Акселерація – це пришвидшений розвиток.(Так)
  • У продовж ХХ століття середній зріст людей збільшився на 1 см. (Так)

Молодці ви все пам’ятаєте!

3. Вправа на очікування «Пісочний годинник»

Мета: вчити учнів ділитися своїми враженнями.

Учитель предмету «Основи здоров’я» звертається до учасників тренінгу із проханням письмово висловити свої очікування. Це можуть бути різні побажання, наприклад, добре провести час, щось дізнатися, чогось навчитися, отримати позитивні емоції тощо.

Очікування у формі піщинок прикріплюють у верхній частині пісочного годинника. Наприкінці тренінгу ті очікування, що справдилися, переміщують у нижню частину пісочного годинника.

4. Вправа «Рецепт доброї групи»

Мета: акцентувати увагу учасників на дотримання правил роботи в групі. Вправа, за допомогою якої учасники з’ясують, що важливо для злагоди у групі.

Учитель предмету «Основи здоров’я»:

Щоб наші очікування справдилися треба дружно попрацювати, а для цього треба згадати правила роботи групи. Повторювати правила завжди нудно. Тому давайте зробимо це так.

З 6 класу вам відомо, що фізична форма людини залежить від збалансованого повноцінного харчування. Я пропоную вам рецепт корисної страви.

Узвар:

Інгредієнти:

1 кг сухофруктів (яблук, груш, чорносливу); цукор за смаком;

 3 літри води.

Процес приготування: сухофрукти добре промити. Покласти в киплячу воду. Варити 15 хвилин. Додати цукор за смаком. Пити охолодженим.

Перейдіть да творчої зони, порадьтеся та запропонуйте інгредієнти, необхідні для доброї групи, і «рецепт» її «приготування».

Мій рецепт.

Добра група:

1 кг активності;

5 літрів доброзичливості;

1 склянка поваги;

гумор за смаком.

Узяти п’ять учнів, очистити від образ і розчинити у доброзичливості. Змішати з цікавістю, додати склянку поваги і дрібку гумору. Злегка підігріти руховою активністю. Вживати на кожному уроці.

Ми повторили правила роботи і готови працювати.

 

А зараз давайте виконаємо вправу, яка допоможе нам визначити питання, які ми будемо обговорювати на уроці

 

5. Мотивація до роботи. Вправа «По порядку розрахуйся!»

Проводяться з метою мотивації до роботи на уроку та сприйняття нових знань

 

Учитель предмету «Основи здоров’я» пропонує учням перейти до зони фізичної активності.

 

Учні отримують команду від учителя фізкультури:

  • «Клас, у шеренгу за зростом шикуйсь! По порядку розрахуйсь!. Запам’ятайте свій номер».

Учні отримують команду від учителя від предмету «Основи здоров’я»:

  • «Вишикуйтеся за віком (датами народження). Розрахуйтесь і порівняйте цей номер із попереднім. Поміркуйте і спробуйте відповісти на запитання.
  • Чи є найстарший з вас най вищим?
  • Хто більш високий серед учнів класу – хлопці чи дівчата?
  • Чому так? Ви хочете про це дізнатися?

 

Учитель предмету «Основи здоров’я» пропонує учням повернутися до тренінгової зони, що б розв’язати проблемні питання.

 

ІІ. Основна частина

1. Оголошення теми та задач. Вправа « Історія зі шкільного життя»

Мета: мотивація навчальної діяльності, цілеспрямування та постановка задач уроку

Учитель предмету «Основи здоров’я» розповідає:

Після літніх канікул в перший день вересня зустрілися учні 7 класу на святі Першого дзвоника, подивилися один на одного та подумали: «Ого! Як виріс Вова. І майже не змінилися Максим, Данило і Влад. А якою високою та стрункою стала Саша?» Чому так? Чому така різниця? Адже всі ми майже одного року народження? Давайте з’ясуємо разом!

Учитель предмету «Основи здоров’я» оголошує тему уроку: «Отже, тема нашого уроку Ріст, маса тіла і фізична форма. Способи покращення фізичної форми.

На цьому уроці ви:

  • дізнаєтеся, що треба робити, якщо хочеш підрости;
  • отримаєте пораду, як поправитися або схуднути на декілька кілограмів;
  • навчитеся оцінювати свою вагу за допомогою індексу маси тіла;
  • оціните свою фізичну форму.

Щоб оцінити щось в собі треба подивитися на себе очами інших людей. Давайте виконаємо вправу.

2. Вправа на знайомство «Погляд збоку...»

Мета: розвивати в учнів навички рефлексії (оцінювання себе з позицій інших людей).

Учитель предмету «Основи здоров’я» пропонує учням продовжити фразу: «Наш учитель фізкультури сказав би про мою фізичну форму таке...»

3. Інформаційне повідомлення «Зміни росту, маси тіла в підлітковому віці»

Мета: сприйняття засвоєння та усвідомлення учнями нових знань

Учитель предмету «Основи здоров’я»:

У підлітковому віці зміни відбуваються надто швидко: не встигаєш звикнути до свого нового тіла, як воно вже знову змінилося. Це бентежить багатьох твоїх однолітків. Вони годинами роздивляються себе у дзеркалі, хвилюються через реальні або вигадані проблеми і прагнуть вдосконалити себе.

Психологи виявили, що хлопці переважно бажають ґрунтовних змін: «Я хотів би стати високим і сильним», а дівчата – конкретних: «Мені хотілося б змінити форму носа, колір очей, зачіску».

Мені цікаво

4. Вправа «Калейдоскоп»

Мета: визначення відношення учнів до проблеми обговорення, створення на тренінгу сприятливого психологічного клімату.

 

Учитель предмету «Основи здоров’я»: Пересуваємося в зону рухової активності.

 

На полу лежать три спортивних обруча. Тренер у швидкому темпі запитує:

  • Які очі ви б хотіли мати? (зелені, блакитні, карі).
  • Яке ви хотіли би мати волосся ? (пряме, хвилясте, кучеряве).
  • Якого зросту ви би хотіли бути? (високого, середнього, нижче середнього).
  • Ви би хотіли змінити свою зовнішність? (повністю, частково, не змінювати).

Учні мають об’єднатися залежно від своїх відповідей і розташуватися в колі обруча , на який показує тренер.

 

Учитель предмету «Основи здоров’я» пропонує учням повернутися до тренінгової зони.

 

5. Практична робота №1 : « Визначення свого майбутнього зросту»

Мета: застосування знань на практиці.

Учитель предмету «Основи здоров’я» дає учням завдання:

Визначить приблизно свій майбутній зріст. Для цього додай зріс тата й мами і суму поділи на 2. Додай 12 см., якщо ти хлопець, або відніми 12см. Якщо ти дівчина.

Учні виконують розрахунки. Тренер дає висловитися учням за бажанням.

Учитель робить висновки:

Пам’ятайте, що ця формула дуже приблизна. Насправді твій майбутній зріст може суттєво відрізнятися від підрахованого в такий спосіб. Учені вважають, що людина має спадково запрограмований резерв зросту (приблизно 30 см.). Твій зріст залежить не лише від спадковості, а й від якості харчування, фізичної активності і навіть психологічної налаштованості.

6. Презентація учнівських міні-проектів

Мета: сприйняття засвоєння та усвідомлення учнями нових знань, які набули їх товариші, презентація самоосвітньої діяльності учнів

«Комплекс Рустама Ахметова», «Харчування і фізична форма»

7. Практична робота №2: «Визначення рівня індивідуального фізичного розвитку»

Мета: тестування учнями показників власної фізичної форми.

 

Учитель предмету «Основи здоров’я» пропонує учням перейти до зони фізичної активності.

 

Інструктаж від медпрацівника. Учні сідають на лаву вимірюють ЧСС

Загальний рівень фізичного розвитку можна оцінити за складовими фізичної форми. Добра фізична форма – це здатність енергійно, без надмірної втоми робити щоденні справи, зберігаючи достатньо енергії для активного відпочинку. Добру фізичну форму забезпечує ефективна робота серця, легень, кровоносних судин, м’язів.

Зараз ви об’єднаєтеся в групи і з допомогою учителя фізкультури протестуєте власний фізичний розвиток.

Учні отримують команду від учителя фізкультури:

  • «Клас, шикуйсь, струнко, на перший – другий розрахуйсь!»

І група виконує вправи під контролем учителя фізкультури,

ІІ група виконує вправи під контролем медпрацівника

  1. Вправа «М’язова витривалість»

Обладнання: гімнастичний мат.

Опис проведення тестування. Учасник тестування виконує якнайбільше віджимань від підлоги.

Результатом тестування є кількість повних чи модифікованих віджимань, які показують витривалість м’язів рук, плечових і грудних м’язів.

М’зова витривалість

Висока

Помірна

Низька

Хлопці

23

19

12

Дівчата

12

8

4

 

 

 

 

 

 

  1. Вправа на фізичну підготовленість. Стрибки в довжину з місця.

Обладнання: неслизька поверхня з лінією і розмітка в сантиметрах.

Опис проведення тестування. учасник тестування стає носками до лінії, робить замах руками  назад, потім різко виносить їх уперед, відштовхуючись ногами, стрибає якомога далі

Результатом тестування є дальність стрибка в см., кращий з двох спроб.

Загальні вказівки. Місце відштовхування і приземлення повинні бути на одному рівні.

Стрибок в довжину з місця (см.)

Висока

Помірна

Низька

Хлопці

184

174

164

Дівчата

175

165

155

 

  1. Вправа на спритність «Футбол»

Обладнання: м’яч

Опис проведення тестування. Стати в коло, нахилитися. Ноги поставити так, щоб вони торкалися ніг сусідів. Руки — «воротар», ними треба захищати «ворота» (простір між ногами). Мета — забити м’яч у ворота іншого і не пропустити його у власні. Пропускаєш один гол — прибираєш одну руку, ще один — виходиш із гри.

Результат тестування оцінюється за 5-ти бальною шкалою.

 

Учні сідають на лаву вимірюють ЧСС .Висновки медпрацівника.

 

Учитель предмету «Основи здоров’я» пропонує учням повернутися до тренінгової зони.

8. Практична робота №3 «Визначення індексу маси тіла»

Мета: визначення учнями індексу маси тіла.

ІМТ вважається оптимальним показником для оцінки розмірів тіла (ваги та зросту), які дозволяють оцінити ризики для здоров’я. Показники ІМТ в межах норми свідчать про низький ризик серцево-судинних захворювань та діабету.

Індекс маси тіла розраховується шляхом ділення маси тіла (у кілограмах) на квадрат росту (у метрах квадратних).

Наприклад, визначимо індекс маси тіла для людини, яка важить 65 кг при зрості 170 см:

ІМТ = 65 / 1,7×1,7 = 22,5

Далі – звіряємо одержані показники у таблиці:

Показник ІМТ, кг/м2

Ознака

Менше 18.5

свідчить про недостатню вагу

18,5-24,9

еквівалент нормальної маси тіла

25,0-29,9

вказує на наявність зайвої ваги

Понад 30

є ознакою ожиріння

 

ІІІ. Підсумкові завдання

1.Підбиття підсумків

Мета: узагальнення знань, вмінь, навичок.

Учитель предмету «Основи здоров’я»

Підбити підсумки уроку я вирішила за допомогою вірша О. Чеботарьова

Здоровий той, хто сам про себе дбає,

Немає в тім не розуму, не хисту

Нести до лікарів хвороб намисто.

Тож зрозумій, до чого ти спроможній,

Бо сам себе здоровим робить кожний.

О. Чеботарьов

 

Подивиться уважно в свої щоденники самоконтролю та самооцінки. Порівняйте свої показники з показниками в таблицях. Запишіть висновки про свою фізичну форму.

 

2. Завершальна вправа «Продовж фразу»

Мета: узагальнення знань, вмінь, навичок, зворотний зв’язок за тематикою тренінгу

«Добра фізична форма потрібна мені для …»

 

3.Рефлексия «Пісочний годинник»

Мета: оцінка учнями тренінгу та власної діяльності на уроці

Тренер звертається до учасників із проханням «Ті очікування, що справдилися, перемістити у нижню частину пісочного годинника.

Тренер дякує учасникам за співпрацю. Пропонує тим, хто хоче дізнатися про по способи покращення фізичної форми, вдома:

  • Опрацювати §11
  • Оцінити свою фізичну форму за допомогою шкали (с.76, мал.32)
  • Оцінити свою фізичну форму за допомогою тесту (с.77)

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Хаюк Тетяна Трохимівна
    Чудова розробка інтегрованого уроку - тренінгу. Творчого натхнення автору й надалі.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Основи здоров`я 7 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
21 листопада 2018
Переглядів
1372
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку