До розіграшу
залишилось:
22 дні
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Розумака (історична гра для учнів 6 класу)

Про матеріал

Розробка призначена для роботи з учнями 6 класу в рамках тижня історії.








Перегляд файлу

Розумака

(історична гра для 6 класу)

Мета:узагальнити знання, уміння, навички, набуті учнями впродовж вивчення курсу історії Стародавнього світу, розвивати пам ̓ять, логічне мислення, вміння працювати в команді, виховувати інтерес до вивчення предмету, залучити дітей до участі в інтелектуальних іграх.

Форма проведення: інтелектуальна гра.

Місце проведення: кабінет історії.

Хід заняття:

I. Пояснення умов конкурсу.

II. Представлення команд і журі.

III.Розминка«Первісна стоянка»(10 запитань для кожної команди. За правильну відповідь-1 бал).

Розумники

  1.                   На якому материку були знайдені найдавніші стоянки первісних людей? (Африка).
  2.                   На території України перші люди з ̓явились близько…(1 млн. років тому).
  3.                   Чому первісні люди жили стадами? (Захист від звірів, добування їжі разом).
  4.                   З яких матеріалів виготовлялись найдавніші знаряддя праці?(Дерево, камінь, кістки).
  5.                   Як називається перший механічний пристрій для полювання?( Лук та стріли).
  6.                   Чому людей, що жили за часів раннього палеоліту називають неандертальцями? (Перші знахідки в долині Неандерталь, що в Німеччині).
  7.                   Які способи добування вогню винайшли первісні люди? (тертя сухих гілочок, биття камінь об камінь, висікання іскри).
  8.                   Що найчастіше зображували первісні люди на своїх малюнках? (Тварин, на яких збирались полювати, щоб полювання було вдалим).
  9.                   Найдавніше житло первісних людей? (Печера).
  10.              Чому найдовший період в історії людства називається кам ̓яною добою? ( Основний матеріал для виготовлення знарядь праці- камінь).

Розумниці

  1.                   З чого зводили житло первісні люди, якщо поблизу не було печер?( З кісток і шкіри тварин).
  2.                   Чому зникли динозаври? ( Вимерли в льодовиковий період від холоду).
  3.                   Яким чином первісні люди зберігали м ̓ясо? (З ̓їдали,решта – псувалась).
  4.                   Які види історичних джерел вам відомі? ( Письмові, речові, усні).
  5.                   Який камінь і чому найчастіше використовувався первісними людьми для виготовлення знарядь праці? (Кремінь, легко розколювався і піддавався обробці).
  6.                   Чому первісні люди не загинули під час похолодання на Землі?                    ( Винайшли вогонь, навчились будувати житло, почали одягатися).
  7.                   Наука, що вивчає історичний час? (Хронологія).
  8.                   Яке заняття було основним для трипільців? ( Землеробство).
  9.                   Чому одного з головних хижаків  первісного часу – тигра називають              « шаблезубим» ? (Верхні ікла –гострі, довгі, загнуті як шабля).
  10.              Пітекантроп, в перекладі з грецької-…? (Мавполюдина).

IV.Конкурс «Загадковий»(Команди відгадують по черзі.Правильна відгадка- 1 бал).

1.Далеких предків наших купа,

Або людей великих група.

Яка житла іще не мала,

Тому постійно кочувала,

Видобувала спільно їжу,

Плоди собі збирала свіжі,

Знаряддя всі виготовляла,

Ловила  рибу,полювала.

Їм хижі звірі не завада.

Цю групу називають…(стадо).

 

2. Покривши тисячі рівнин

Вели до знищення тварин

Великі звірі та малі

Щезали швидко на землі

Змінився клімат і буття,

Знаряддя та усе життя.

Та до нових складних умов,

Підготувались люди знов.

Аби не холодно було

Собі спорудили житло,

У нім розкинули багаття

І згуртувалися як браття,

Коли у кам ̓яні віки

Прийшли сюди…(льодовики).

 

3.Багато є на те причин,

Щоб кілька первісних общин

Єднались аби виживати

І спільно господарювати.

Сім ̓ї у них не існувало.

Зв ̓язки по жінці рахували,

Яка у давніх тих людей

Про житло дбала і дітей.

Щоб запобігти ворожнечі,

З сусідами міняла речі.

Не допускаючи біди

Так утворилися…(роди).

 

4.Багато раз неандертальці

Користувались ним в рибальстві.

Знаряддя гостре, кам ̓яне

У воду спритно запірне

Й у тілі риби застрягає,

Рибалить людям помагає.

Пірнать не варто вам до дна

Коли тримаєш…(гарпуна).

V.Конкурс для вболівальників. Зароблений бал можна віддати  улюбленій команді.

  1.                   Його вік приблизно 12 тисяч років. Він старший єгипетських пірамід. А ще його називають «батьком жаху». Хто він? (Сфінкс).
  2.                   Витривалі єгипетські воїни втікали від азіатів-гіксосів, налякані страшними  і невідомими тваринами. Кого злякалися кочівники? ( Коней).
  3.                   У 622 році до н. е. в Каірі встановили  пристрій нілометр. Що він вимірює? (Рівень води в Нілі).
  4.                   Відійшли в минуле часи, коли головною людиною в Єгипті вважався фараон. Не для нього тепер будують палаци, влаштовують видовища. Хто ж головна людина  в сучасному  Єгипті? (Турист).

VI.Номінації (Команда вибирає номінацію, в якій 3 запитання. Правильна відповідь-1 бал).

  •          Чудеса світу
  1.                   Знаходяться вони на території Англії.Вчені датують початок їх будівництва 3100 р. до н. е., а деякі- 12 тис. дон. е.. Коло з 30 вкопаних в землю вертикальних каменів розміром 5.5 м. і лунки навколо них пропорційні діаметру планет сонячної системи, яких на цьому своєрідному кресленні нараховується 12.Що це? (Стоунхендж- «висячі камені»).
  2.                   Яке грандіозне творіння людських рук можна роздивитися з космосу неозброєним оком? (Велику китайську стіну).
  3.                   В 1 ст. до н.е. імператор Флавій побудував великий амфітеатр, який вміщав 50000 людей. Під якою назвою ввійшла в історію ця найбільш відома, велика  антична споруда, що збереглась до наших днів? (Колізей).
  •          Єгипет
  1.                   Чому єгиптяни називали Євфрат перевернутою водою? (Тече протилежно Нілу).
  2.                   Що відбувалось в Єгипті, коли богиня Ізіда плакала за своїм вбитим чоловіком? ( Розливався Ніл).
  3.                   «Все боїться часу, тільки час боїться пірамід». Але й серед пірамід зустрічаються різні. Наприклад, піраміда Хефрена руйнується повільніше, ніж піраміда Джосера, хоча матеріал однаковий. Чому вони руйнують по різному? ( Способи кладки пірамід різні. В першій кладка майже монолітна, в другій є зазори між камінням)
  •          Цивілізації Передньої та Центральної Азії
  1.                   Запаси якого матеріалу в Межиріччі були невичерпними?(Глини).
  2.                   Чому фінікійську пальму називали «деревом життя»? (Єдине плодове дерево, 360 способів використання).
  3.                   Яка країна першою в Передній і Центральній Азії озброїла свою армію залізною зброєю? ( Ассирійське царство).
  •          Стародавня Греція
  1.                   В афінському акрополі був храм Ніки, в якому Ніка була зображена без крил. З якою метою греки саме так зобразили богиню? (Щоб перемога не відлетіла).
  2.                   Чому  честолюбні спартанці не брали участь в Олімпійських іграх?( Не хотіли програвати).
  3.                   Який «подвиг» повинен був здійснити спартанець  тричі, щоб його звільнили від військової служби  і п ять раз, щоб звільнили від податків і всіх повинностей?(Народити і виховати синів).
  •          Стародавній Рим
  1.                   Коли ,на думку римлян ,повинен настати кінець світу?( «Поки стоїть Колізей-стоїть Рим. Коли впаде Колізей-впаде Рим і весь світ»- так говорили римляни).
  2.                   Всю воду, яка надходила до Стародавнього Риму по водогону збирали в великих резервуарах- кастелах. Звідти її перерозподіляли в трьох напрямках: одна лінія труб вела до басейнів і фонтанів. Друга- до житлових будинків. Куди вела третя лінія? (До терм).
  3.                   Цитата римського поета - сатирика Ювенала: « Римляни мріють тільки про дві речі…».Які?(Хліба і видовищ).
  •          Стародавня Індія та Китай
  1.                   В Індії є такий звичай: приходячи в гості, не пити воду з чашки, а з долоні. Чому саме так п ̓ють воду індійці? (Щоб з чашкою не торкалися губи представників різних каст, в тому числі  і недоторканих).
  2.                   Що згідно міфології, винайшов ЦанЦзе, вивчаючи сліди птахів і звірів? (Ієрогліфи).
  3.                   Його винайшли в 3 ст. н.е. і він замінив китайським мореплавцям птахів. Як називається цей пристрій? ( Компас).

Підведення підсумків і нагородження переможців.

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
10 січня
Переглядів
501
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку