Розробка інтегрованого уроку з теми: " Числівник як частина мови"

Про матеріал
Тема: Числівник як частина мови Мета: закріпити знання і вміння , отримані на уроках української мови з теми ”Числівник” та уроках математики з теми ”Раціональні числа ”; розвивати вміння висловлюватися, дотримуватися культури мовлення
Перегляд файлу

Тема: Числівник як частина мови

Мета:      закріпити знання і вміння , отримані на  уроках української мови з теми ”Числівник” та уроках математики з  теми Раціональні числа; розвивати вміння висловлюватися, дотримуватися культури мовлення, формувати мовленнєві компетентності; критично оцінювати свою роботу; виховувати інтерес до рідної мови, сприяти усвідомленню того, що мова – це засіб оволодіння  іншими навчальними дисциплінами.


Обладнання: кросворд, відеозапис Шопен симфонія «Ніжність», математична мозаїка, тести з української мови, схема « Шифрувальник», презентація.

Тип уроку: інтегрований

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько,

Привітайтесь ви до мене,

І до гостів, і до себе,

Посміхніться: «Добрий, день!» ( слайд 1-2)

                                                                               Епіграф уроку:

                   « Мудрим  ніхто не народився,

                                                         а навчився.»       

Народна мудрість

 

Учитель мови. Добрий день, діти. Сьогодні в нас не зовсім звичайний урок. Урок, на якому об’єднаються два несхожих навчальних предмети: українська мова та математика. Тож навчимося застосовувати наші знання про числівник практично, перевіримо вміння застосовувати вивчене в знайомих і змінених ситуаціях. ( слайд 3,4)

УРОК = увага + розуміння + обдумування + кмітливість.

Які асоціації у вас викликає слово «урок»? Розкладіть його по літерах.( На дошці надруковані великі літери У, Р, О, К.)

Пан Числівник — мандрівник,

Рахувати все він звик:

Скільки двійок у студента,

Скільки справ у Президента.

Все потрібно рахувати

І усьому вартість знати.

Учитель математики. Девізом нашого уроку ми обрали таку цитату

( слайд 5)

 Думаємо колективно,

 Працюємо оперативно.

 Сперечаємося доказово –

 Це для всіх обов’язково!

 

На цьому уроці ми закріпимо з вами знання з теми «Раціональні числа», продовжимо розвивати мислення, уміння формувати думку, правильно її висловлювати.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Зараз до вашої уваги вистава.

Чудо в черевику

Як відомо, всі ледачі

ждуть легенької удачі

(Без труда щоб їм везло).

Так і з Васею було.

Вчиться Вася в шостому А класі…

Якось друг і каже Васі:

– Знаю чудо я одне,

Чудо справді чарівне!

Будеш мати без мороки

Ти п’ятірки за уроки,

Лиш зроби, мій друже, так:

Роздобуть собі п’ятак,

Приліпи його, мов латку,

В черевик під праву п’ятку!

Узувайся і ходи.

Піде діло – хоть куди!

Це я,  – каже, – перевірив.

Вася здуру і повірив.

Ліпить Вася Боровик

П`ять копійок в черевик.

Взувся, тупнув, взявсь у боки:

– Більш не вчитиму уроки:

Повезе мені і так, –

Під п`ятою ж є п`ятак!

Вранці йшов і всю дорогу

Припадав на ліву ногу.

Ось і школа, ось і клас.

Математика якраз.

– Боровик, іди до дошки!-

Вася встав, пом`явся трошки,

На п’ятак натис – дарма!

Де ж те чудо? Щось нема.

За годину викликають,

З географії питають.

Вася встав – ні в сих ні в тих,

Замість чуда – в класі сміх.

Мав мороку він велику,

Бо п’ятак у черевику

Відіграв одну лиш роль –

Надавив йому мозоль!

Закінчилися уроки –

Бігли учні в різні боки,

Ну, а Вася Боровик

Ледве тяг свій черевик.

Під п’ятою – п’ять копійок,

А у сумці – стільки ж двійок.

III. Узагальнення та систематизація знань, умінь і навичок учнів.

Вчитель математики. Діти, які висновки треба зробити з цієї сценки?

Завдання №1. Кросворд ( слайд 6,7)

Вчитель української мови.

Завдання №2. Пошуковий диктант. ( слайд 8, 9)

Замість крапок, де потрібно, вставте м’який знак, числівники написані на дошці:

Шіст..ох, шіст..надцят.., двадцят..ма, дев’ят..ма, ві-

сімнадцят..ма, чотир..ма, вос..меро, дев’ят..сот. п’ят..

ома, дев’ят..мастами, п’ят..десяти, тридцят.., шіст..сот, п’ят..сот.

Вчитель математики. 

Завдання №3. Завдання „Мозаїка” . Знайди пару (початок і кінець означення).  

 

Хвилинка релаксації. ( Звучить музика Шопен симфонія «Ніжність»)

Вчитель української мови.

Завдання №4. Ви отримували творче завдання додому, створити презентацію «Школа майбутнього»  та описати її за допомогою числівників.

Вчитель математики. 

Завдання №5. Завдання для вчителів

Завдання №6. Шифрувальник.

Вчитель української мови. 

Тест ( слайд 10)

  1. Що означають порядкові числівники?

А) Ознаку предмета;     Б) порядок при лічбі;    В) кількість предметів під час лічби.

  1.               На які питання відповідають числівники?

А) Скільки? Котрий? Який?     Б) Який? Чий? Чиє?      В) Який? Яка? Яке?

  1. У якому рядку всі числівники — порядкові?

А) Двоє, троє, четверо, шестеро, десятеро;

Б )одна десята, п’ятдесят, п’ятсот, дев’ять,  шістдесят сім;

В) другий, сорок третій, дев’яностий, двісті тридцять сьомий, шостий.

  1.               У якому рядку всі числівники прості за будовою?

А) Двадцять сім, тридцять сім, сорок два, п’ятдесят вісім;

Б) один, два, три, чотири, десять;

В) сто три, шістдесят шість, шістсот два,двісті два

  1.               У якому рядку всі кількісні числівники вжиті в орудному відмінку?

А) Двома, одним, трьома, чотирма, п’ятьма;

Б) одного, двох, трьох, чотирьох, п’ятьох;

В) однієї, п’яти, шести, шістьох, семи

IV. Підсумок уроку

Учитель мови. Отже, ви пересвідчилися, що математики і мова — дві вірні подруги, які приходять одна одній на допомогу: «…Не знаючи граматики, не втнеш і математики (Г. Бойко). А ще Віктор Гюго сказав: «Розум людський володіє трьома ключами, які відкривають усе — цифрою, буквою, нотою. Знати, думати, мріяти. Все в цьому»

Учитель мови пропонує учням закінчити фразу: «Не можна навчити того,  хто ………

V. Домашнє  завдання

З математики

 Творче завдання. Написати міні-твір з теми: «Додатні та від’ємні числа навколо нас».

З української мови

Підготуватися до контрольного диктанту, повторити теоретичний матеріал із теми «Числівник».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2018/06/10-3.jpg

  1. Кожен відрізок має ……… та кінець.
  2. На числовий промінь наноситься ……. точки.
  3. Між зменшуваним та від’ємником ставиться знак …….
  4. Числа натуральні, їм протилежні та число нуль називають…..
  5. Числа натуральні, цілі та дробові називають……….
  6. Числа, які розташовані ліворуч від числа нуль на координатному промені ……..
  7. Рівність, яка містить невідоме називається …….
  8. Перший компонент – зменшуване, другий – від’ємник, третій -….
  9. Їх треба розкрити в розподільному законі множення ……

http://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2018/06/11-3.jpg

 

 

 

 

Завдання для вчителів 

1.Чотири мишки гризли сир. Підкралася кішка і схопила мишку. Скіль-

ки мишок залишилось їсти сир?

  1.               На столі лежало чотири яблука, одне розрізали навпіл. Скільки стало

яблук на столі?

  1.               На дереві табун горобців, стрілець вистрілив, один упав. Скільки

залишилось горобців?

  1.               Летів гурт голубів, і стояло три дуби; як сядуть по два — один дуб

гуляє, як сядуть по одному — то дуба не вистачає. Скільки було

голубів і дубів?

  1.               Кут, який дорівнює 5°, розглядають в лупу, яка має збільшення в 10 разів. Кут якої величини отримали?
  1. Скільки різних літер в назві нашої країни?
  1. Дід, бабуся, онучка, Жучка, кішка, мишка тягнули – тягнули не витягнули ріпку. Скільки очей дивилось на неї?
  1. Яким за рахунком є м`який знак в назві другого місяця осені?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Шифрувальник

http://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2018/06/12-3.jpg

1) -900 * (-1/3)  =                                               5) -65 : (-1000) =

6) -102 -206+716 =      2) – 5 *25  =                                                                                                        3) 5,63 – 20                                                         4)   23  =

7) -35 +264 -469 =                                              8) – 72: (-5) =

docx
Додано
29 січня 2019
Переглядів
1131
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку