РОЗРОБКА ІНТЕГРОВАНОГО УРОКУ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА МИСТЕЦТВА « ЗМІНЮВАННЯ ІМЕННИКІВ ЗА ЗРАЗКОМ ОДИН- БАГАТО. ДОПОВНЕННЯ РЕЧЕНЬ. ТВОРЧІСТЬ МАЙСТРІВ ПЕТРИКІВСЬК

Про матеріал
РОЗРОБКА ІНТЕГРОВАНОГО УРОКУ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА МИСТЕЦТВА У 2 КЛАСІ НА ТЕМУ: « ЗМІНЮВАННЯ ІМЕННИКІВ ЗА ЗРАЗКОМ ОДИН- БАГАТО. ДОПОВНЕННЯ РЕЧЕНЬ. ТВОРЧІСТЬ МАЙСТРІВ ПЕТРИКІВСЬКОГО РОЗПИСУ»
Перегляд файлу

Методичний кабінет Харківської  загальноосвітньої школи № 76

Харківської міської ради Харківської області.

 

 

 

РОЗРОБКА

ІНТЕГРОВАНОГО УРОКУ З

УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА  МИСТЕЦТВА

У 2 КЛАСІ  НА ТЕМУ:

« ЗМІНЮВАННЯ ІМЕННИКІВ ЗА ЗРАЗКОМ ОДИН- БАГАТО. ДОПОВНЕННЯ РЕЧЕНЬ. ТВОРЧІСТЬ МАЙСТРІВ ПЕТРИКІВСЬКОГО РОЗПИСУ»

 

Виконала:

 вчитель початкових класів ХЗОШ № 76,

 Одаренко Світлана

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          Харків 2019

 

 

ТИП УРОКУ: вивчення нового матеріалу

 

Мета уроку :

 

1. Дидактична - навчити учнів визначати іменники в тексті. Змінювати іменники за зразком один- багато. Повязувати іменники з іншими словами у реченні за допомогою запитань.

 

2. Розвивати увагу, пам'ять, мислення,творчі здібності, дрібну моторику.

 

3. Виховна - виховання інтересу до народних традицій,любові до рідної мови,розумного ставлення до домашніх тварин.

Обладнання: лист паперу, вологі серветки, шаблон кошеня, гуашеві фарби, відео про домашніх котів, фліпчарт,миска з борошном, закопчена труба, миска з водою.

                                       Хід уроку

I. Організаційний момент

Сьогодні на уроці ми будемо розв’язувати не тільки мовні задачі,але і творчі. Перетворимося на казкарів та художників. Та самотужки складемо  цікаву історію.

Ви готові? Для того щоб написати та розповісти цікаву історію необхідно перевірити чи приготувалися ви до уроку, чи виконали домашнє завдання?

II. Контроль і корекція знань учнів

1.Перевірка правила про іменник. Гра  «Злови слово»  Робота в групах. III.Підготовки учнів до активного свідомого засвоєння знань

 1.Бесіда.

У багатьох українських казках головними героями є тварини. От і до нашої  історії  причетна…( Хвостик полосатий лапки м’якенькі  лагідно муркоче, коли їсти хоче ) Здогадалися хто це?

2. Підготовка руки до письма .

- Обводимо малюнок кота .

Багато народних майстрів у своїх роботах користувалися прийомом спрощення  та прикрашання тварин, народні майстри ніби робили їх казковими. Подивіться ( Відео петриківського розпису https://www.youtube.com/watch?v=jUN_JOR2c8I

). Спробуємо і ми. Прикрашаємо тільки контур.

3.Каліграфічне письмо.

Прописуємо Кк в зєднанні. Один рядок.

4. Звуковий аналіз слів – кішка, кіт,кошеня А коти це дикі чи домашні тварини? Як треба до них ставитися? Насамперед відповідально:доглядати, годувати,лікувати при потребі. Подивіться які вони різні(відео https://www.youtube.com/watch?v=sqGkmb7mNEI)

IV.Робота над новим матеріалом.

1.  Цей  кіт з нашої історії. Звали його Мурчик..( зображення кота)

Жив  в  одному старенькому будиночку кіт Мурчик. . ( описуємо кота .вправа асоціативний кущ) Одного разу Мурко побачив мишу. Миша шусть у банку з борошном ,кіт за нею. З банки виліз (білий) кіт. Вийшов кіт у двір. Дивиться плигає жаба . Жаба заховалася в закопчену трубу. Кіт проліз за нею. З труби виліз ( чорний) кіт. Перелякався Мурчик, побіг до ставка. Дивиться-там рибка. Він плиг у воду. З води виліз ( мокрий) кіт.

Ось така історія!

 Цікаву історію ми з вами написали?

2. Підкресліть  у кольорових реченнях іменники. Доберіть до них запитання.

   .спишіть ці речення. (Коментоване письмо )

V. Фізкультхвилинка

    

  3.Творчий диктант.

Уявіть собі,  що після цієї історії миша, жаба, рибка і наш кіт Мурко потоваришували. Вони часто збиралися біля ставка разом. Запрошували до себе друзів  і вигадували цікаві історії.

На початку нашої історії був один кіт . А якщо до нього прийшли друзі ?   Як Їх назвати, коли їх багато?

4. ГРА «Один-багато»

(зоровий диктант )

Пишемо : кіт- коти, миша –миші, жаба- жаби, друг –друзі.

 

В українській мові іменники можуть означати один предмет чи істоту,  або декілька ,багато. Спробуємо змінити іменники за кількістю. Один- олівець , багато- олівці, одна-рибка, багато- рибки, дівчинка- дівчата, яблуко-яблука, зошит-зошити ( робота біля дошки )

5. Вибірковий диктант.

Продовжуємо нашу історію. Одного разу сиділи наші друзі разом і раптом: помітили.

З неба падають сніжинки

На дерева. На будинки,НА майдани,на садки,

 На ялинки, на дубки

Що ж сталося в навколишньому світі?.

Виписати слова  які означають назви багатьох предметів.:

( працюємо в парах)

6.Робота зі словниковими словами.

 Прочитайте. Які букви пропущено?Змініть слова так щоб вони означали назву багатьох предметів Перевірте правопис цих слів за словником. (Т.атр, к.лендар, м.даль).

- А тепер прийшла пора відпочити дітвора! Багато з вас хотіли б мати домашнього  улюбленця  Якщо б це був кіт?   Фантазуйте!  

Підсумок уроку (Рефлексія)

З якою частиною мови ми працювали на уроці? Що ви дізналися нового? Як можуть змінюються Іменники?

Домашнє завдання. Спишіть перше речення підкресліть слова, які відповідають на запитання хто?

 Як треба ставитись до домашніх улюбленців?

 

doc
Додано
6 травня 2020
Переглядів
518
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку