Розробка інтерактивно-інтегрованого уроку з геометрії і географії у 9 класі "Розв"язування прямокутних трикутників" для дітей зі зниженим зором.

Про матеріал
Даний матеріал буде корисний для дітей з особливими освітніми потребами, які навчаться користуватися додатковими джерелами для знаходження відомостей про країни, острови та океани , складати задачі практичного змісту та розв"язувати прямокутні трикутники.
Перегляд файлу

                                Богдан А.І., вчителька математики, учитель- методист,

                                              КЗ КОР «Боярська спеціальна школа І-ІІступенів»

                                              Київська обл.

 

Розробка інтерактивно- інтегрованого  уроку 

               з геометрії та географії у 9-му  класі

Навколосвітня подорож уздовж  п’ятдесятої

                                 паралелі. 

Тема уроку:  Розв’язування прямокутних трикутників.

Мета уроку:

- Вчити учнів користуватися додатковими джерелами, інтернетом для знаходження відомостей про країни, острови та океани.

-Вміти складати задачі з практичним змістом (прикладного характеру).

-Знати  як знаходити сторони та кути прямокутного трикутника.

-Вміти розв’язувати задачі із знаходженням невідомих елементів

у прямокутному трикутнику.

-Виробляти вміння слухати свого товариша і доповнювати відповідь.                      -Корегувати вміння правильно, послідовно, обґрунтовано і раціонально викладати свої думки, розширювати кругозір учнів і підвищувати рівень їх математичної культури.

-Виховувати любов до свого прекрасного краю - України.

                                                        Вступне слово вчителя

Відомий французький учений 18 ст. Блез Паскаль якось зауважив: «Об’єкт математики настільки серйозний, що слід не пропускати нагоди зробити його трохи цікавим». Сьогодні ми втілимо бажання відомого вченого в життя . Можливо, відшукання невідомих елементів у прямокутному трикутнику комусь видається нудною справою. Переконаємо їх у протилежному. Ми вирушимо на повітряній кулі в захоплюючу навколосвітню подорож уздовж п’ятдесятої паралелі, на якій знаходиться наше місто Боярка. Будемо рухатися назустріч Сонцю через країни, острови та океани. На інтерактивній дошці записаний наш маршрут: Україна-Казахстан-Монголія-Росія (Курильські острови)-Тихий океан (Алеутські острови)-Канада-Україна.

Маршрут складний, нам можуть зустрітися труднощі –високі гори та глибокі океани –та, сподіваюсь, вони не зіб’ють нас з дороги. Щоб потрапити на повітряну кулю, необхідно придбати квитки.

Продаж квитків

За правильну відповідь учень отримує квиток на повітряну кулю.

Запитання

1.Сформулюйте теорему Піфагора.

2.Дайте означення синуса гострого кута прямокутного трикутника.

3.Дайте означення косинуса гострого кута прямокутного трикутника.

4.Дайте означення тангенса гострого кута  прямокутного трикутника.

5.Як визначити катет прямокутного трикутника?

6.Як визначити гіпотенузу у прямокутному трикутнику?

7.Як визначити другий гострий кут у прямокутному трикутнику?

8.Перевірте, чи є прямокутним трикутник зі сторонами 5, 12, 12см.

 

Усі успішно впоралися із запропонованими завданнями і отримали квитки на повітряну кулю. Вирушаємо.

 1-й етап.                                        УКРАЇНА

         Любіть Україну, як сонце любіть,

         Як вітер, і трави, і води…

         В годину щасливу і в радості мить,

        Любіть у годину негоди.

         Любіть у труді, у коханні, у бою,

         Як пісню, що лине зорею…

         Всім серцем любіть Україну свою-

               І вічно ми будемо з нею.        В.Сосюра

                                                              

 

Україна-серце Європи. Жовті ниви та сині гори відобразилися на кольорах нашого прапора. Наша країна багата корисними копалинами, неозорими полями, високими горами. Проте більш за все Україна славиться добрими і щирими людьми.

На території нашої країни дуже багато залізниць. Тому наша задача про залізницю.

                                  ЗАДАЧА №1.

 Насип залізниці має ширину 30м у верхній частині і 38м у нижній частині. Знайдіть  висоту насипу, якщо кути нахилу укосів до горизонту дорівнює 60°.

М. Боярка, пам´ятник паровозу.

 

 

 

2-й етап.                                  КАЗАХСТАН

Учитель. Наша куля минула територію України, пролетіла над Воронезькою та Волгоградською областями Росії, минула річки Волгу і Дон і потрапила у Казахстан.

Учень: Казахстан –країна центральної Азії. Вона посідає дев’яте місце за розмірами території серед країн світу, та 15-те за кількістю населення в Азії. Надра Казахстану багаті різними видами паливно-енергетичних ресурсів. Столиця Казахстану –Астана. Прикрим спадком часів Радянського Союзу є радіаційне забруднення території , адже у ті часи на території Семипалатинська проводилися випробування ядерної зброї. Є і приємний спадок-космодром «Байконур». Різні країни використовують його для запуску космічних кораблів.

                                    

 

   

 

                                        

 Задача №2.

12 квітня 1961 року космонавт Ю. Гагарін на космічному кораблі  «Восток» піднявся над Землею на максимальну висоту 325км. На якій відстані від корабля знаходилися в цей час найбільш віддалені від нього і видимі космонавту ділянки Землі?(Вважати , що радіус Землі дорівнює 6400км).

 

     3-й етап.                               МОНГОЛІЯ

Учитель. Куля перетнула границю Казахстану і опинилася в Монголії.

Монголія-країна пустель та просторих степів, де рівнини чергуються з високими горами. Клімат тут дуже холодний взимку і спекотний влітку. Населення в основному кочове.

 

   

  

 

 

Задача №3.

Людина, яка йде по дорозі, не помічає нахилу шляху, якщо висота підйому менша від 1/25 частини пройденого шляху. Який кут нахилу шляху буде непомітний людині ?

        4-й етап .                                     РОСІЯ

Учитель. Пролетівши над територією Китаю, ми знову потрапляємо у Російську федерацію . Ми минаємо Татарську протоку, о. Сахалін, Охотське море, і от під нами Курільські острови.

Учень. Деякі з Курильських островів знаходяться так близько один до одного . що стоячи на березі одного, можна розгледіти предмети на іншому.

 

                         

 

  Задача №4.

Знайдіть відстань між берегами островів Парамушир та Шумша, якщо кінець щогли висотою 30м, яка стоїть на одному березі та з іншого берега  видно під кутом 10° до горизонту.

 

 

5-й етап.                                Тихий океан

Учень. Ми знаходимося над найбільшим океаном Світу. За своїми розмірами і значенням Тихий океан справедливо називають Великим. Розміри його вражають . Він займає третину всієї земної поверхні і половину площі Світового океану. Океан омиває береги п’яти материків.

Початок освоєння Тихого океану європейцями поклав Фернан  Магеллан, експедиція якого здійснила в 1519 -1521 рр., навколосвітню подорож. У 20ст. цікаві дослідження в межах Тихого океану проводили норвежець Тур Хейєрдал та француз Жак- Ів Кусто.

 

 

 Задача №5.

Від пристані одночасно відійшли два теплоходи :один на південь зі швидкістю 16 миль за годину, а іншій –на захід зі швидкістю 12 миль за годину. Яка відстань буде між теплоходами через 2,5год ? (1 морська миля=1,85км )

Учитель. Нарешті ми наближаємося до берега.

Учень. Бачу землю! Нарешті ми над суходолом. Під нами безкраї простори, вкриті лісами.

                                                 КАНАДА

 Канада омивається Атлантичним, Північним Льодовитим і Тихим океанами, має значні запаси природних ресурсів. Столиця Канада-Оттава. П’ятдесята паралель проходить найбільш мальовничими місцями. Серед них- Національний парк. Найпоширеніший спосіб пересування в Канаді-літаком.

                                                      Домашнє   завдання .

    Задача   №6.

На відстані 800м від місця  підйому літака прямо за курсом  видно дерева висотою до 20м. Під яким кутом повинен підніматися літак, щоб не зачепити дерева?  

 

 

Учитель. Це була наша остання зупинка. Кінцева зупинка –Україна. Вітаю вас, що ми без втрат повернулися додому. Як кажуть, у гостях добре, а дома краще .

На пам'ять  про нашу подорож залишилися приємні враження та хроніка мандрівок ( презентація із задачами та цікавими фактами).

А тепер я хочу почути, що вам сподобалося , а що можна змінити на краще.

 

                                                 Презентація додається

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Геометрія, 9 клас, Розробки уроків
Інкл
До підручника
Геометрія 9 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
Додано
12 жовтня 2021
Переглядів
305
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку