розробка комбінованого уроку

Про матеріал
Комбінований позакласний захід з біологіі та малювання. Для учнів 6 класу на тему Квітка.
Перегляд файлу

Криворізька спеціалізована школа І-ІІІ ст. №74

Методичний  кабінет

 

 

Комбінований урок

біології та ОТМ

на тему : Квітка - вегетативний орган розмноження.(виготовлення квітки троянди технікою орігамі)

 

 

 

 

Підготували: вчитель біології

Циганкова Ю. В.

вчитель ОТМ

Лазоренко І. В.

 

 

 

 

 

2019р

Урок на тему

"Квітка- орган  статевого розмноження.

для учнів 6 класу.

Мета:  формувати в учнів поняття про рослинний організм, його органи. Сформувати поняття про квітку як репродуктивний орган рослини, що є видозміненим пагоном; формувати спеціальні вміння розпізнавати органи квітки та їх частини; ознайомити з їх різноманітністю; виховувати бережливе ставлення до флори України, формувати культуру поведінки в природі.

Основні поняття та терміни: квітка,квітконіжка,квітколоже,оцвітина,

чашечка,віночок,тичинка,маточка.

  Обладнання:таблиці квітка,  барвники,троянди,клей,ножиці,кольоровий папір,презентація.

 Тип уроку: комбінований.

Хронометраж уроку:

I. Організаційний момент

2 хвилини

II. Актуалізація знань

4 хвилини

III. Мотиваційний момент

7 хвилин

IV. Вивчення нового матеріалу

19 хвилин

V. Узагальнення та систематизація знань

8 хвилин

VI. Домашнє завдання

2 хвилини

VII. Підсумок уроку

3 хвилини

 

Хід уроку

  1.     Організаційний момент.

      ІІ          Перевірка домашнього завдання

1.Що називають вегетативним розмноженням.

       2.Які є способи вегетативного розмноження.

       3.Назвіть природні способи вегетативного розмноження.

4.  Поміркуйте, чому плодові дерева розмножують щепленням,а не насінням.

ІІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної  діяльності

Знайдіть помилки у твердженнях:

1.Вегетативне розмноження дозволяє отримати від однієї рослини велику кількість нащадків.

2.Штучне вегетативне розмноження можливе у рослин,які в природі вегетативно не розмножуються.

3.Природне вегетативне розмноження дозволяє рослинам утворювати значно більше  потомства.

4.Вегетативне розмноження може здійснюватися лише частинами пагона.

Неправильні твердження.

1. Вегетативне розмноження дозволяє отримати від однієї рослини велику різноманітність нащадків.

2. Штучне вегетативне розмноження можливе у рослин, які в природі веге­тативно не розмножуються.

4. Вегетативне розмноження може здійснюватись лише частинами пагона.

 

 

IV. Вивчення нового матеріалу

Я думаю,всім стало зрозуміло,що сьогодні на уроці ,ми будемо вивчати будову квітки.

Квітка - це генеративний орган рослини, який забезпечує статеве розмноження квіткових рослин - процеси запилення та запліднення. Вам добре відомо, яке існує розмаїття квіток: вони відрізняються формою, розмірами, забарвленням тощо. Але попри все це розмаїття, усім квіткам притаманний подібний план будови.

Яка будова квітки? Квітка становить собою видозмінений пагін. Вона складається з квітконіжки, квітколожа, оцвітини, тичинок та маточок.                  

Будова квітки

 

                               Віночок                           

C:\Users\Павленко\Pictures\КВ.44986.jpgПримочка маточки                   Пелюстки

 

ССНасінний зачаток

 

                            

Насінний           

зачаток

                                                              Квітконіжка

 

 

 

 

Будова маточки

C:\Users\Juliya\Desktop\Сонях\botan_508_05.png

Типи оцвітин

C:\Users\Juliya\Desktop\Сонях\322.png

 Дослід з трояндами (презентація досліду)

V .Закріплення матеріалу про будову квітки (гра «Ланцюжок»)

1.Квітка – це… (укорочений видозмінений пагін)

Вісь квітки називається….(квітконіжка)

Розширена частина осі квітки – це…. (квітколоже)

До квітколоже кріпляться…(чашолистки, пелюстки, маточка, тичинки)

Чашолистки утворюють…(чашечку)

Пелюстки утворюють… (віночок)

Чашечка і віночок утворюють… (оцвітину)

Оцвітина буває… (подвійна, проста, гола)

Квітка яблуні має оцвітину… (подвійну)

Маточка складається з…. (приймочки, стовпчика і зав’язі)

Тичинка складається з …(приймочки і тичинкової нитки)

Головні частини квітки…(маточка і тичинки)

2. C:\Users\Juliya\Desktop\Сонях\slide-52.jpg

 

Тепер як правильно…

C:\Users\Juliya\Desktop\Сонях\slide-53.jpg

Тепер діти, ми поченаємо другу цікаву частину нашого уроку.

Орігамі (яп. 折り紙 орі — «складати», камі — «папір», тобто «складений папір»; також, ігноруючи "правило дев'ятки", трапляється написання оріґамі) — мистецтво складання паперу. Метою цього мистецтва є створення витворів шляхом використання схеми геометричних згинів і складок. Термін оріґамі відноситься до всіх типів складання паперу, а не тільки японських зразків.

Це мистецтво народилося в Японії багато сотень років тому. Яскраві паперові фігурки виготовляли для храмів. Їх ставили біля статуї богині, щоб задобрити її і попросити прихильності й захисту. Пізніше, коли люди навчилися робити дешевший папір, мистецтво орігамі прийшло у кожну японську родину. Паперові фігурки прикрашали житло, народні свята і карнавали.

З паперу можна скласти фігурки тварин, птахів і навіть людей.

Орі» - склад в японській мові,

Значить щось складати,

А папір свій називають

Всі японці – «гамі»,

Коли з нього щось складають,

Кажуть «орігамі».

Розпочнемо роботу.

Складаючи таку троянду з кольорового паперу, візьмітьїї найбільш реалістичні відтінки - пурпур, ніжний рожевий, натуральний бежевий або насичено червоний. Папір використовується звичайнісінька. Клей потрібен ПВА або спеціальний для рукоділля, швидковисихаючий з клейового пістолета не підійде. Удосконалюємо свою майстерність, і наша нова мета - велика троянда в техніці орігамі, максимально схожа на справжню царицю оранжерей. Освоюючи цю схему, ви складаєте не простий квітка з паперової заготовки, а справжній витвір мистецтва. Від терпіння і акуратності безпосередньо залежатиме кінцевий результат.

Заключний етап презентація  виробу.

Домашне завдання.

Вправа  подаруй квітку другу.

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Позакласні заходи
Додано
8 грудня 2019
Переглядів
1089
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку