Розробка конспект уроку

Про матеріал
Тема: Додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Задачі, які розв`язуються відніманням. Мета: - Повторити і систематизувати прийоми письмового додавання і віднімання багатоцифрових чисел у межах мільйона; удосконалювати обчислювальні навички і вміння учнів розв’язувати вирази, рівняння та задачі;
Перегляд файлу

Тема:       Додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Задачі, які розв`язуються відніманням.

 

Мета:  -    Повторити і систематизувати прийоми письмового додавання і віднімання

    багатоцифрових чисел у межах мільйона; удосконалювати обчислювальні  навички і вміння учнів розв’язувати  вирази, рівняння та задачі;

  •          розвивати пізнавальні інтереси, математичну пильність, пам’ять, увагу, логічне мислення, кмітливість;   
  •          виховувати  людяність, товариськість, інтерес до математики, до рідного краю.

 

Обладнання:  мікрофон, картки, підручник, малюнки, фотокартки.

Тип уроку: Закріплення знань.

Методи: Робота в парах, робота в групі, технології «Мікрофон»,  «Мозковий штурм», «Прес», «Ситуація успіху», «Коло ідей», творче завдання.

 

Структура.

І.Організаційний момент. Етично-оздоровчий заряд.

(діти стоять біля парт і проговорюють)

Почався урок,

Скажем пустощам  - ні.

На уроках знання отримуй міцні.

Дихання спокійне,

Працюватиму, мов як.

Дзвоник, урок, праця.

(вчитель) – Готові діти?

- Так!

- «Пароль» : міри вимірювання довжини, маси, часу.

   - А тепер покажіть, який у вас настрій, використовуючи фігурки – символічні показники настрою (СМАЙЛИ ВЕСЕЛИЙ СУМНИЙ НІЯКИЙ)

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Відкрийте зошити, поміняйтеся їми з товаришем і перевірте домашнє

завдання один у одного. (Взаємоперевірка домашнього завдання )

В кого правильна відповідь , підніміть ручки. Ну, що вперед до нових

пригод і зустрічей!

 

ІІІ. Повідомлення мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів

1. Вправа «Мікрофон»

- Подумайте і скажіть, яким має бути наш урок. (навчальним, корисним, позитивним, приємним,  радісним…)

- А які ви повинні бути на уроці? ( уважними, зібраними, активними, працьовитими, кмітливими, розумними, старанними…)

- Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо цікавий, творчий, продуктивний урок. Сьогодні у нас з вами цікавий урок. Ми будемо повторювати прийоми письмового додавання і віднімання багатоцифрових чисел, а також удосконалювати обчислювальні навички і вміння розв’язувати приклади і задачі.

Оскільки, ми маємо необхідну базу знань, я запрошую вас здійснити подорож до країни Загадкових цифр, де живе і чекає нас в гості – королева Математика.

- Чи хочете ви подорожувати?

- Тож здійснимо уявну подорож на чарівному автобусі. Уявіть, що  наш клас – комфортабельний автобус.

- А що це значить? Який цей автобус? (Дуже зручний і затишний).

- Кожен, хто бажає подорожувати, повинен виконувати правила:

–Так, щоб наша праця на уроці була успішною, слід дотримуватися певних правил.

Пригадаємо їх.        

 

 

1.Правило піднятої руки.

2.Активно і творчо працювати.

3.Уважно слухати вчителя і  товаришів.

4.Працювати дружно.

 

 

 

 


 ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок учнів.

1. Усний рахунок. Технологія «Мікрофон»

   Перша зупинка – станція «Швидких обчислень».

-  Швидко порахуйте, діти!

Діти запитують один в одного

№ 501 (другий варіант)

10 · 100      600 : 60    300 : 1     200 : 2

Молодці, 4 клас!

 

- Давайте напишемо дату нашої подорожі.

 

2.     Хвилинка каліграфії.

       Друга зупинка – станція «Каліграфічна»  

 - Розташуй літери у порядку зростання і прочитай слово.

     С                 О                      Ч               И                      Л          

113 001     1 000 000            3 301        13 301             999 999

- Пишіть красиво , охайно і правильно! Королева математики за вами спостерігає!

- Яке найменше число?

- Яке найбільше число?

- Які числа ми вивчаємо зараз? (натуральні)

- Яке число не є натуральним? (0)

- Які ви знаєте ще числа крім натуральних? (дроби)

 

3. Робота над правилом

-  Прочитайте правило у підручнику .

- Отже, який висновок можна зробити? (Письмове + і ˗ багатоцифрових чисел виконується так само, як і + і ˗ трицифрових чисел)

 

4.     Робота над задачею. Творче завдання. Робота у групі.

       Третя зупинка – станція «Творча»  

        - Королева запрошує вас за стіл переговорів (міністри економіки) і кожному доручає завдання:

  1. Скласти умову задачі. - Сергій
  2. Скласти план задачі. – Андрій
  3. Розв’язання. – Аня
  4. Відповідь. – Роман

 

Прочитайте задачу 392.

Аналіз задачі:

Запишемо умову задачі на дошці.

Було - ? кг

Вивезли – 7.250 кг

Залишилося - ? кг, на 3.240 кг менше, ніж

     -Чи можемо дати відповідь на запитання задачі? (Ні)

  •          Чому? (не знаємо скільки кг картоплі залишилося)
  •          А якби знали ці дані, то тоді б могли дати відповідь на запитання? (так)
  •          Складаємо план розв`язання задачі.

1) Скільки кілограмів картоплі залишилось?

- Якою дією дізнаємося?

2) Скільки кілограмів картоплі було?

  •          Якою дією розв’яжемо?

Записуємо розв’язання задачі.

  1.     ˗7250

 3240

    4010 (кг) – картоплі залишилося;

  1.     +7250

      4010

    11260 (кг)

Відповідь: в овочесховищі зберігалося 11260 кілограмів картоплі.

- Попрацювали  над задачею. Із завданням справилися.

- Діти, отже і при розв’язуванні задач використовується письмове + і – багатоцифрових чисел.

 Фізкультхвилинка (відео)

 

  IV. Застосування набутих знань.

1.     «Незакінчене речення».

Четверта зупинка – станція «Кмітливість».

  •        Королева цікавиться, яку тему ми зараз вивчаємо? (додавання і віднімання багатоцифрових чисел)
  •        Вона хоче, щоб ми пригадали правило. Закінчіть речення « Додавання і віднімання багатоцифрових чисел виконуємо так само,…» (як і трицифрових чисел)
  •        Як правильно записувати багатоцифрові числа «Ми записуємо …, …,…,….» (одиниці під одиницями, десятки під десятками і т. д.)

 

2. Розв’язання задачі.  Метод « Прес».

П’ята зупинка – станція «Часова».

- Королева надіслала вам природничу задачу. Вона хоче побачити як ви  вмієте розв’язувати задачі, у якій потрібно виконати дії з іменованими числами.

Учні обговорюють ситуацію побудовану на реальних подіях, що вимагає від них проведення аналізу і прийняття рішень( знаходження розв’язку).

Я вважаю,

Тому що

Отже.

Розв’язання.

Умова: Одного літнього дня сонце зійшло о 5 год 17 хв, а зайшло о 9 год 6 хв вечора. Скільки часу світило сонце?

Розв’язання:

9год 17 хв ( вечора) = 21 год 17 хв

1)21 год 17 хв – 5 год 06 хв =16 год 11 хв

Відповідь: сонце світило 16 год 11 хв.

       

   4.  Геометричний  матеріал.  Робота в парах.

Шоста зупинка – станція  «Геометрія».

 -Ось ми з вами перед парком.

- Що це за парк? Про це підготував повідомлення краєзнавець.

 Київ недаремно називають містом садом. Влітку він потопає у зелені скверів та парків. Одним з найкрасивіших місць вважається парк названий на честь видатного українського поета Т.Г.Шевченка. Площа цього парку 2400 м2.

- Дякуємо за повідомлення.

- Довжина парку Т.Г.Шевченка – 600 м, а ширина – 400 м. Обчисліть периметр.

Р = (600+400)·2=2000 (м)

- Чому дорівнює периметр парку?

- Добре, молодці.               

 5. Інтерактивне завдання (на ноутбуці) . Робота у групі.

     Сьома  зупинка – станція  «Винахідливість». 

 

  •                 Королева нам підготувала незвичайне завдання.
  •         Часовий проміжок тривалістю  1 доба  зобразили  на  прямій у вигляді відрізка ОМ. Інші часові проміжки позначили літерами А, В, С, D, E. Яка з цих літер відповідає часовому проміжку тривалістю 12 год? 40 год?    (12 год – В, 40 год – D)

-      Поясніть своє рішення.

 

 

 6. Проблемне питання «Коло ідей»

   Десята  зупинка – станція  «Загадкова». 

- Яке найбільший клас ми вивчали? (мільйон)

- Як записується 1 мільйон? (1 і шість нулів)

-  Який іде наступний клас? (мільярди)

-  А за ним? (трильйони)

-  Як називається клас найбільших чисел? (Ґуголи)

-  Як записується 1 ґуґол? (1 і сто нулів)

- Королева математики передала лист. Давайте його відкриємо і зачитаємо, що ж вона запитує у нас.

«Чи існує найбільше число?»

 

 

V. Підсумок  уроку. Підсумкова рефлексія.

Одинадцята зупинка – станція «Підсумкова».

- Королева із великим задоволенням спостерігала за вашою плідною роботою. Завдяки розуму, винахідливості, дружбі, увазі, пам’яті, кмітливості, творчій самостійності ви подолали ряд труднощів і впорались із нелегкими завданнями. На згадку про наш урок ви отримаєте листівки з краєвидами Києва. А хто ще не побував у Києві, то може здійснити уявну подорож у віртуальній екскурсії. Королева Математика дуже рада за вас і дозволяє перейти до вивчення наступної теми.

Вона цікавиться:

1. Обговорення роботи на уроці. Вправа «Мікрофон» 

- Чи сподобалась вам завдання?

- Чого навчились?

– Що на уроці вам сподобалося?

– Коли вам було важко працювати?

– Що було найцікавішим?

– Яку користь приносять нам математика?

– На вашу думку, що нам не зовсім вдалося? Чому?

  •        Дякуємо королеві за змістовну, цікаву подорож. Наш урок підійшов до кінця, але мандри на цьому не закінчилися. Попереду вас чекає ще багато незвіданого і таємничого. Настав час повертатися додому. Візьмемо з собою гарний настрій та математичні знання.

 

VІ. Домашнє завдання.

Остання зупинка – станція «Домашня».

1в. №510, 511.

2в. №511.

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 серпня
Переглядів
100
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку