Розробка конспекту інтегрованого уроку «Я досліджую світ», 1 клас
Тиждень 24: «Час / Як керувати часом?»
Карпенко Олена Вікторівна
вчитель початкових класів
Комунальної організації (установи, закладу)
"Шосткинська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 8
Шосткинської міської ради Сумської області»
Тема. Чим вимірюється час?
Узагальнена таблиця
№ з/п |
Приклади навчальної діяльності |
Очікувані результати |
Індекс очікуваного результату |
I |
Ранкова зустріч 1. Привітання. 2. Обмін інформацією. 3. Новини дня. |
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось) Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри |
2 МОВ 1.1-1
2 МОВ 1.1-2
2 ГІО 7.2-3
2 СЗО 4.4-6 |
II |
Відгадування загадки з метою визначення слова – назви теми інтегрованого тижня |
Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо) Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків (позиція голосного звука після твердого приголосного; позиція голосного звука після м’якого приголосного; позиція приголосного перед голосним; позиція звука [й]) Читає слова із вивченими буквами Складає і записує короткі речення (3–4 слова) з вивченими буквами Надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку |
2 МОВ 1.7-2
2 МОВ 3.1-1
2 МОВ 5.1-1 2 МОВ 2.2-2 2 ГІО 7.2-2 |
III |
Виконання вправи «Шифрувальник» з метою складання візуального словничка теми |
. З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі Використовує інформацію, отриману з книг,фільмів тощо Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо) Пояснює (спираючись на власний досвід і думки старших), навіщо людині знати точний час Дотримується правил етичної поведінки під час спілкування з однолітками та дорослими в різних життєвих ситуаціях |
2 МОВ 1.1-1
2 ПРО 2.1-1
2 МОВ 1.7-2
2 ГІО 1.1-1
2 СЗО 1.4-6 |
IV |
Відтворення в різних видах діяльності знань про годинник як прилад (жести, міміка тощо) для вимірювання часу |
Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри Творить нові слова, замінюючи звук (або букву) у слові і пояснює значення нового слова Використовує інформацію, отриману з уже відомих або запропонованих іншими джерел (книги, фільми тощо) Прогнозує, яким має бути виріб, описує, як він мав би виглядати Планує послідовність технологічних операцій за допомогою дорослих Виготовляє та оздоблює виріб знайомими технологіями за допомогою дорослих Демонструє іншим результати власної діяльності Розрізняє ситуації, коли він/ вона або інші люди потребують допомоги Надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку Розв’язує повсякденні проблеми математичного змісту, що містять групи пов’язаних між собою величин Дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань Пояснює, що життя кожного покоління відрізняється від життя іншого Читає слова з вивченими буквами Описує найважливіші винаходи людства |
2 МОВ 1.7-2
2 СЗО 4.4-6
2 МОВ 4.2-1
2 ПРО 2.1-1
2 ТЕО 1.1-1
2 ТЕО 1.1-2 2 ТЕО 1.4-2
2 ТЕО 1.5-1 2 СЗО 1.3-3
2 ГІО 7.2-2
2 МАО 1.2-1
2 ТЕО 2.1-1
2ГІО 1.3-3
2 МОВ 2.2-2
2 ПРО 3.3-10 |
V |
Відтворення в різних видах діяльності знань про одиниці вимірювання часу
|
Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри Складає і записує короткі речення (3–4 слова) з вивченими буквами Розв’язує повсякденні проблеми математичного змісту, що містять групи пов’язаних між собою величин Надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку Аналізує явища живої природи у різні пори року (восени, взимку, навесні, влітку) З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі Виконує дії додавання і віднімання чисел у межах 20 без переходу через розряд |
2 СЗО 4.4-6
2 МОВ 3.1-1
2 МАО 1.2-1
2 ГІО 7.2-2
2 ПРО 3.1-4
2 МОВ 1.1-1
2 МАО 3.3-2
|
VI |
Підведення підсумків заняття |
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших Позначає час на зображенні / макеті циферблату годинника зі стрілками Передбачає, якого результату досліджень він / вона очікує Провадить (самостійно) прості досліди Фіксує здобуту інформацію / дані словами, зображеннями, символами |
2 МОВ 1.1-1
2 ГІО 7.2-3
2 МАО 1.3-4
2 ПРО 1.2-2 2 ПРО 1.4-1
2 ПРО 2.2-1 |
Тема: Чим вимірюють час?
Мета: дати учням поняття про час як невід’ємну складову життя на планеті; закріплення вміння користуватись календарем та годинником у щоденному житті; розвивати пізнавальну активності та інтелект, абстрактне мислення, пам’ять, увагу; виховувати бережливе відношення до використання часу в повсякденному житті.
Обладнання: годинник, малюнки за темою, календарі.
Освітні галузі: мовно-літературна; математична; природнича; технологічна; соціальна і здоров’язбережна; громадянська та історична, мистецька.
І РАНКОВА ЗУСТРІЧ
1.Привітання
Доброго ранку, сонечко ясне,
Доброго ранку, земле прекрасна,
Доброго ранку, пташки галасливі,
Доброго ранку, люди щасливі.
Діти утворюють коло на ранкову зустріч.
У мене «чарівна скринька». Вам треба відгадати, що в ній. (Ручний механічний годинник)
А що відміряє годинник ми дізнаємося відгадавши загадку.
Що біжить без спочинку,
Не стає ні на хвилинку,
Не старіє, не вмирає,
А все нищить, забирає? (Час)
Розбір слова час. З яких букв складається? Характеристика слова.
Скласти речення із словом час.
2. Обмін інформацією
З тих пір, як на планеті з’явилися люди, вони намагалися спостерігати, що відбувається у природі.
3. Щоденні новини
Оскільки мова ітиме про час, то слід було б визначитись у часі і назвати сьогоднішню дату. (Діти читають дату, написану на дошці).
ІІ ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ТЕМОЮ ТА МЕТОЮ ДНЯ
Сьогодні ми з вами поговоримо про час – невід’ємну величину життя на нашій планеті. В часі живе увесь її неживий та живий світ.
ДОБА МІСЯЦЬ ГОДИНА РІК |
ТИЖДЕНЬ ХВИЛИНА СЕКУНДА |
У яких одиницях вимірюється час? (Доба, секунда, місяць, тиждень, година, хвилина, тиждень, рік) СЛАЙД 2
Вишикуйте одиниці вимірювання часу в порядку збільшення.(картки з написаними одиницями вимірювання часу)
Який зараз місяць?
Скільки в ньому днів, тижнів?
ІІІ РОБОТА НАД ТЕМОЮ ДНЯ
Де ми можемо порахувати тижні? Про це ми дізнаємось,
коли прочитаємо слово. Із набора букв закресліть кожну третю
АЛКОДАЖЇЛИБЕТЮНЗЩДФЧАМОРВК (календар) СЛАЙД 3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Розфарбуй, не помились! СЛАЙД 5
Назвіть яка пора року зображена на кожному малюнку?
Чому ви так вважаєте?
Розфарбуйте малюнки.
3.Читання та обговорення вірша «Сплюха» СЛАЙД 6
В кого настрою (немає)?
Хто весь час на ходу (засинає)?
В кого злипаються (очі),
Бо дивився кіно до пів (ночі)?
Хто три двійки сьогодні (приніс)
І бурмоче сердито під (ніс):
«Ой, не було б тієї (мороки),
Щоб ходити мені на (уроки)!»?
Може, хтось цього (учня) впізнає —
Сплюх у (школах) багато буває.
Т. Лисенко
IV Закріплення знань про час
1. Перегляд мультфільму «Годинник».
Режим доступу:https://www.youtube.com/watch?v=hR3VCSaEOF8
– Навіщо нам потрібний годинник?
Демонстрація годинника.
— Що являє собою годинник? (Прилад для вимірювання часу)
— З яких видимих частин складається годинник? Корпус, циферблат, який розділений на 12 рівних частин. Кожна частина позначена цифрою (годиною) від 1 до 12. По циферблату рухаються стрілки. Їх 3. Вони показують: секунди, хвилини, години.
У будильнику стрілок 4. Четверта стрілка вирізняється кольором та наводиться на цифру, коли має продзвеніти будильник).
Але ми знаємо, що годинник нам потрібен саме для того, щоб показувати точний час.
Коли він справний, – він іде точно, кажуть – хвилина в хвилину.
Коли несправний, – він відстає або спішить – показує неточний час.
А коли зламаний – взагалі стоїть.
Тоді його несуть в майстерню. А хто ремонтує годинники? (Годинниковий майстер, годинникар).
— Як же ми можемо управляти своїм часом?
— А як визначали час у минулому, тоді, коли ще не було годинників?
Час визначали за зорями, за Сонцем (по довжині тіні), за Місяцем.
Та як бути, коли день хмарний і сонця немає? У селах був свій живий годинник.
Це – півень. Та тут теж були свої незручності. Як бути, коли хитра лисиця прокрадеться у курник і вкраде півня? Та все ж.. До перших півнів.
Довгі роки півень був нічним годинником. На Україні його так і називали — будима, бо він будив людей уранці. Але є перші,другі й треті півні. Перші співають опівночі, другі — перед зорею (перед світанком).
А треті подають голос на світанку.
Півні якоюсь мірою схожі на астрономів. Бо вони теж орієнтуються по зірках. Та коли зірок зовсім не видно, півні все одно співають. Вираз «до перших півнів» означає до півночі (до 24.00).
Чумаки, їдучи в Крим по сіль, брали з собою півня. Вони вірили, що, він будитиме та оберігатиме від злих сил.
А які ще годинники ви знаєте?
(Сонячний, водяний, пісочний, вогняний, кварцовий, механічний, електронний, тощо)
СЛАЙДИ 7-11
3. Спостереження за годинником
— Щодня ми плануємо свій час по годиннику. Пригадайте: встаємо о сьомій ранку, о восьмій ранку сідаємо за уроки, о пів на другу дня йдемо на обід, о п’ятій вечора йдемо додому. О дев’ятій вечора йдемо до спальні.
Швидко рухається секундна стрілка, відмірюючи секунди нашого життя. 60 секунд складають 1 хвилину.
- А одна хвилина — це багато чи мало?
- Що можна зробити за одну хвилину?
За одну хвилину можна витерти дошку, підмести клас, скласти книги в рюкзак, прочитати частину тексту, повторити правило, розв’язати кілька прикладів, подарувати гостям музичний сувенір.
За одну хвилину можна також:
1. Врятувати людське життя: не дати потонути, потрапити під транспорт, зробити штучне дихання, перев’язати кровотечу, винести з пожежі.
2. Але можна з необережності або недбальства втратити життя чи отримати травму.
3. Запізнитись на автобус, поїзд, літак.
4. Запізнитись на урок і цілий урок простояти під дверима.
Отже хвилина, — це і багато і мало. З таких хвилинок складається людське життя. І ви повинні кожну хвилину використовувати з користю, щоб більше набути знань, більше вміти.Те, чому ви зараз навчаєтесь, знадобиться у вашому житті. А тому не варто марнувати часу на якісь непотрібні справи. Все треба робити швидко і якісно, щоб мати час для відпочинку. Час — дуже важлива величина і для планети, і для людини.— Отже, залежно від зацікавленості справою, час для людини протікає по-різному.
4. Проблемне питання.
Як все встигнути?
Що «краде у нас час»?
V Практична робота
Виготовлення годинника СЛАЙД 12
На циферблат наклеїти цифри в певному порядку.
У кожного учня набур цифр і стрілок.
Вирізати цифри і стрілки і приклеїти в певному порядку.
ІV ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ
Рефлексія.
Учитель пропонує учням сісти в коло на килимку і пригадати:
1