Розробка конспекту уроку на тему "Вправи на всі дії з натуральними числами" для учнів 5 класу

Про матеріал
В даній розробці представлені основні вправи на виконання дій з натуральними числами та різновид вправ для активізації знань учнів. Також використання усних і письмових вправ різного виду для поглиблення знань учнів у вмінні оперувати всіма арифметичними діями над натуральними числами.
Перегляд файлу

Тема уроку: «Вправи на всі дії з натуральними числами»

Мета уроку: узагальнити та систематизувати знання учнів про натуральні числа; сформувати правило порядку виконання дій у виразах; розвивати уяву та логічне мислення при розв’язуванні задач; вдосконалювати вміння учнів виконувати вправи на всі дії з   натуральними числами,  використовувати властивості арифметичних дій під час розв’язування вправ різних рівнів складності; виховувати розуміння математики в житті та повсякденному житті; сприяти формуванню здорового моральному клімату в класі. 

Тип уроку: систематизація умінь та знань.

Обладнання: конспект уроку, картки з завданнями.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

Привітання з учнями. Оголошення результатів контрольної роботи та аналіз контрольної роботи.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку

— Ви, діти, вже навчилися виконувати різні дії над виразами та задачами. Так ось сьогодні ми будемо ваші навички та знання перевіряти за допомогою різних цікавих вправ. І так тема уроку…(оголошення теми і мети уроку)

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Спершу ніж перейти до виконання вправ, треба нам з вами згадати, який правильний порядок дій повинен бути у нас з вами в різних математичних ситуаціях. А які це ситуації, ми з вами зараз дізнаємося.

У вас у кожного лежить листок з завданням «Знайди пару». Зверніть увагу на те, що є чотири  стовпця, перші два і останній заповненні, а третій ні. Так ось, вам потрібно відповідно до перших двох стовпців розставити відповідні числа напроти останнього стовпця, потрібна нумерація у першому стовпчику. Зараз по команді ви почнете виконувати це завдання в парах, зі своїм сусідом по парті, на це вам дається 2 хвилини. Раз, два, почали. (виконання вправи)

Знайди пару

Нумерація

Початок твердження

Вставити відповідний номер

Продовження твердження

1

У виразах із дужками спочатку обчислюються

 

можна помножити на це число кожний доданок і ці добутки додати                      =ac+bc.

2

Щоб помножити суму на число (a+b)∙c=

 

рівнянням.

3

Нам відомо п’ять

 

арифметичних дій: додавання, віднімання, множення, ділення і піднесення до степеня.

4

Розв’язати рівняння означає

 

значення виразів у дужках.

5

Значення невідомого, при якому рівняння перетворюється на правильну числову рівність, називається

 

розв’язком або коренем рівняння.

6

У виразах без дужок спочатку виконуються

 

знайти всі його корені або показати, що їх немає.

7

Щоб помножити різницю на число

(a-b)∙c=

 

піднесення до степеня, потім по порядку зліва      направо множення і ділення, а потім додавання і віднімання.

8

Рівність, що містить невідоме, називається

 

можна зменшуване і від’ємник помножити на це число і від першого добутку відняти другий                    =ac-bc.

— А тепер по черзі хтось з пари оголошує по одному твердженню з місця.

 

IV. Розв’язування вправ та задач. Робота за підручником

— Тепер попрацюємо з підручником. Спочатку усні вправи, для цього відкрийте ваш підручник на сторінці 93 вправа № 543.

— Молодці. Тепер зверніть увагу на дошку, і виконаємо такі приклади теж усно, але щось з ними не так, можете мені сказати,що саме? (відповіді учнів) Так, справді вони кругові, але ж це для нас не проблема, тоді гайда їх розв’язувати.(Кругові приклади – додатки до уроку).

— А тепер давайте попрацюємо письмово: приклади № 544 виконуємо 1 і 4, і до дошки підуть одразу два учні, останні розв’язують з місця і порівнюють результати. До дошки йдуть ______________________________________

544 1.jpg 544 4.jpg

 

— Добре, бачу що ви пам’ятаєте, як виконувати приклади різними арифметичними діями і дужками, тому переходимо до виразів, вправа № 548 (вираз 2).

548 2.jpg

— Ускладнюємо наш урок задачами № 550, 554, 557. Ті, хто можуть розв’язати без допомоги, розв’язуйте самостійно і звіряємо з дошкою.

550.jpg

554.jpg

557.jpg

— Ми розв’язували приклади, вирази, задачі, але якийсь вид математичних виразів ми ще не розв’язували, який?(відповідь учнів) Правильно — це рівняння, тому відкриваємо сторінку 95 підручника вправа № 570.

570.jpg

 

V. Підсумок уроку

Рефлексія: — Наш урок майже добіг кінця,тому пропоную методом «Мікрофона» висловитися одним реченням про сьогоднішню нашу роботу.

 

VI. Домашнє завдання

1. Прочитати § 16, розглянути правила виконання дій.

2. Виконати вправи: №545, № 551, № 558.


Додаток 1

Знайди пару

Нумерація

Початок твердження

Вставити відповідний номер

Продовження твердження

1

У виразах із дужками спочатку обчислюються

 

можна помножити на це число кожний доданок і ці добутки додати                      =ac+bc.

2

Щоб помножити суму на число (a+b)∙c=

 

рівнянням.

3

Нам відомо п’ять

 

розв’язком або коренем рівняння.

4

Розв’язати рівняння означає

 

значення виразів у дужках.

5

Значення невідомого, при якому рівняння перетворюється на правильну числову рівність, називається

 

арифметичних дій: додавання, віднімання, множення, ділення і піднесення до степеня.

6

У виразах без дужок спочатку виконуються

 

знайти всі його корені або показати, що їх немає.

7

Щоб помножити різницю на число (a-b)∙c=

 

піднесення до степеня, потім по порядку зліва      направо множення і ділення, а потім додавання і віднімання.

8

Рівність, що містить невідоме, називається

 

можна зменшуване і від’ємник помножити на це число і від першого добутку відняти другий                    =ac-bc.

 


Додаток 2

 

                       

   

                                         

 

                                                                                                                                                                                                          

 

 

 

              

doc
Додано
25 листопада 2020
Переглядів
2532
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку