Тема: 1 урок у 1 класі «Поговоримо про дружбу»
Мета:розширити і поглибити поняття «дружба», сприяти формуванню добрих відносин між дітьми в класі та створенню дружнього дитячого колективу виробляти в розуміння важливості взаємодопомоги в колективі Розвивати усне мовлення, вміння висловлювати свої думки зв’язно, послідовно, логічно. Виховувати чемне ставлення учнів одне до одного, взаємодопомогу,прагнення бути товариськими, турботливими та чуйними людьми.
Обладнання: мультимедійна презентація, мікрофон, атрибути для оформлення класу.
Хід заняття:
І. Організація класу.
Тиждень 1. Я - ШКОЛЯР
Мета: формувати уявлення учнів про школу як Країну знань; ознайомити дітей із призначенням шкільних приміщень, правилами поведінки в них; обговорити з дітьми, як вибрати безпечну дорогу до (зі) школи; розвивати спостережливість, бережливе й уважне ставлення до свого здоров'я, уміння робити правильний вибір; виховувати звичку дотримувати правил безпечного руху дорогою до (зі) школи; учити учнів поважати вчителів та одне одного; розвивати віру у свої здібності; виховувати дружні стосунки й повагу до старших.
ДЕНЬ 1. ЩО Я ОЧІКУЮ ВІД ШКІЛЬНОГО ЖИТТЯ?
1. Знайомство
— Вітаю вас! Діти, сьогодні ви стали першокласниками. Завдяки нашій школі ви щодня дізнаватиметеся багато нового й цікавого. Тут ви зустрінете багато друзів, отримаєте відповіді на різні запитання. Подивіться довкола, як багато дітей у класі. Можливо, ви ще не всі одне одного знаєте. А спілкуватися з людиною, якщо ти не знаєш її імені, дуже важко. Ми разом навчатимемося, тому нам потрібно знати всіх дітей у класі. Отже, познайомимося.
— Я ваш учитель. Мене звати...
Коли я скажу: «Три-чотири!» — кожен вигукне своє ім’я. (Діти вигукують імена.)
— Ой-ой-ой! Ніби голосно кричали, а я жодного імені не розчула. А ви?
Нумо спробуємо інакше. Якщо не вийшло голосно, скажемо свої імена пошепки. (Діти шепочуть.)
— Знову щось не те... Ніхто не кричав, а все одно нічого незрозуміло. А ви багато імен почули? Теж ні?
Напевно, справа в тому, що всі говорять водночас. Разом добре працювати, весело гратися, співати пісень, а ось відповідати — не можна. Коли відразу всі говорять, то нічого незрозуміло. Отже, спробуймо називати свої імена по черзі.
· Введення правила класу
Буду гарним слухачем.
— У мене в руках — повітряні кульки з вашими іменами. Кожен із вас, почувши своє ім’я, виходить на середину кола, щоб відрекомендуватися.
□ Хлопчики, підніміть кульки!
□ Дівчатка, підніміть кульки!
□ Підніміть кульки ті, хто сьогодні вмивався!
□ Підніміть ті, кому подобається сьогоднішня погода!
□ Підніміть кульки всі ті, хто полюбляє цукерки!
□ Підніміть кульки всі ті, хто хоче навчатися в школі!
□ Підніміть кульки ті, хто любить слухати й співати пісні!
Слухання пісні «Вчать у школі».
2. Обмін інформацією. Тема дня «Що я очікую від шкільного життя?»
— Школа — це місце, де дітей навчають читати, писати, рахувати, малювати, спілкуватися. Дуже-дуже давно, коли тільки з’явилися школи, дітей навчали інакше. Хлопчики пізнавали мистецтво полювання й ведення війни, вчилися майструвати, а дівчатка повинні були навчитися прясти, шити одяг, готувати їжу. Багато чого змінилося з тих часів.
— Як ви вважаєте, навіщо діти йдуть до школи?
— Чого б ви хотіли навчитися в школі?
· Вправа «Обери позицію»
Я хочу ходити до школи, де:
□ малюють;
□ граються;
□ читають і пишуть;
□ рахують і розв’язують задачі;
□ у мене своя думка.
· Гра «Будуємо школу»
— Збудуймо нашу школу! Для цього маємо цеглинки. Кожна цеглинка означає дію, що ми будемо виконувати. І ви мені допоможете вибрати необхідні у школі.
На дошці цеглинки зі словами:
Співати |
Вередувати |
Рахувати |
Читати |
Сердитися |
Ображати |
Крутитися |
Гратися |
Фантазувати |
Мислити |
Радіти |
Спілкуватися |
Дружити |
Допомагати |
Поважати |
3. Теми для щоденника вражень
□ Школа, що мені подобається.
□ Мені сподобалося (не сподобалося) в школі...
□ Мій перший день у школі.
ІІ. Основна частина.
1. Вступна бесіда.
2.Повідомлення теми й мети уроку.
3. Мотивація навчальної діяльності.
-Так. Сьогодні ми говоритимемо про дружбу та її значення в житті кожної людини, вірних друзів. Та виконуватимемо завдання, які для вас підготували найкращі друзі одного героя мультфільму, щоб перевірити чи знаєте ви щось про дружбу і чи зможете бути справжніми друзями. А ще вас чекає подарунок, звичайно, якщо пройдете всі випробування. Ви готові?
-Як ви гадаєте хто цей герой з мультфільму?(Лунтик)
-А чи знаєте ви всіх його друзів?
4.Виконання завдань.
-І першим нас зустрічає – Кузя. Він підготував для вас запитання. Відповідати потрібно швидко, чітко, якщо не знаєте відповідь передайте мікрофон іншому учню. Зрозуміли?
4.1.Інтерактивна вправа «Мікрофон»
- Що таке дружба?
-А хто такий друг?
-Яким має бути друг?
-Ви однокласники чи можна вас назвати друзями?
-Які діти стають друзями?
-Які якості повинен мати друг?
4.2.Вправа «Продовж речення..»
-Чи знаєте ви що означають поняття «знайомий», «приятель», «товариш». Тож давайте розберемося разом з гусеницями, які зовсім нічого не тямили в дружбі.
4.3.Вікторина «Хто з ким дружить?»
-Гусеницям дуже стало цікаво з вами, тож вони запросили ще своїх друзів, щоб ви відповіли хто з ким дружить.
Кумедний бурундук Чіп і … (Дейл)
Добра Білосніжка і … (сім гномів)
Кумедний Вінні-Пух і … (П’ятачок )
Добрий Малюк і … (Карлсон)
Зелений крокодил Гена і … (Чебурашка)
Губка Боб і…..(Патрік).
Дюймовочка та….(Ластівка).
Котик та (Півник).
(Діти по черзі підводяться та називають свого друга. Друг також підводиться, учні посміхаються один одному та сідають.)
4.4.Гра «Це мій кращий друг і я».
Інший герой – Міла тендітна, мила, добра любить всіх повчати та помилки помічати. Пропонує гру.
Якщо ви виконуєте такі дії, то ви говорите : «Це мій кращий друг і я», якщо ж ні-то мовчимо і тихенько сидимо.
А тепер давайте грати – треба вам відповідати.
Рано – вранці хто піднявся?
А хто сонечку всміхався?
Хто веселий і бадьорий кожен день іде до школи?
Хто з вас працею своєю прикрашає дім і клас?
Хто приходить зранку в клас із запізненням на час?
Хто уміє берегти ручки, зошити й книжки?
А хто, граючи в футбол, у вікно заб’є нам гол?
Хто веселу вдачу має і усім допомагає ?
Відповіли ви чудово,
Вирушаємо в дорогу.
5.5.Вправа «Добре, погано»
Доброта,взаємоповага, чуйність, ввічливість — неодмінні ознаки дружного класу. Неприпустимі в класі образливі прізвиська, непристойні жарти, неповага до дівчат, грубість у взаєминах. Дружбу можна легко зруйнувати грубими, недоречними жартами. Вам ще доведеться крокувати з класу в клас пліч-о-пліч. Перед вами буде виникати безліч проблем, але я хочу сподіватись, що ви пронесете у своїх серцях довіру до людей, добро, уміння дорожити дружбою.
А для цього потрібно знати й формувати в собі хороші якості характеру. Давайте ж розберемося, які якості хороші, а які – ні.
(Щирість, доброта, турбота, ніжність, скромність, довіра, надійність,
любов, вірність, щедрість, повага, чесність, чуйність )
(Жадібність, брехливість, злість, зрада, грубість, байдужість, жорстокість )
4.7. Гра «Додай слово»
Павук Шнюк також придумав завдання.
Потрібно підібрати потрібні слова до вірша, щоб його продовжити.
Щоб могли ми гарно жити,
Треба вчитися…(дружити)
А не кидатись словами,
Щоб не стати …(ворогами).
І запам’ятай собі –
З другом легше у ….(журбі).
Друг нас виручити може,
У біді він …(допоможе).
А як пісня, жарт чи сміх –
Радість ділиться на …(всіх).
Друг нас може захистити,
Може з класом …(помирити).
Друг не стане кепкувати
І на людях нас…( повчати).
А як сварять всі навкруг –
Йде на захист справжній…( друг).
І ніколи не забудь!
І ти для друга вірним …(будь)!
І ще одне запам’ятай:
Друзів ти..( не забувай)!
Знай, моя дитино мила,
Дружба – це велика…(сила).
4.7. Тест «Чи добрий ти»
Добро – найкраща й найважливіша якість кожної людини, справжнього друга. Тож перевіримо і вашу доброту разом із бабусею Капою.
Якщо ви це виконуватимете, то плескайте в долоні, якщо ж ні – тупайте ніжками.
V. Підсумок уроку.
Вправа «незакінчене речення»
Я буду ……другом.
Найкращі якості справжнього друга…
Друг ніколи…
Я знаю такі правила дружби…
Герої мультфільму дуже задоволені вашими відповідями та хочуть вам віддячити справжньою нагородою – подарунком.