Розробка конспекту уроку "Поговоримо про дружбу" 1 клас,знайомство

Про матеріал
Цей урок є хорошим етапом, щоб познайомитись із новими першачками, зацікавити їх у школі та навчанні,закласти початки дружби між дітьми.
Перегляд файлу

 Тема: 1 урок у 1 класі «Поговоримо про дружбу»

Мета:розширити і поглибити поняття «дружба», сприяти формуванню добрих відносин між дітьми в класі та створенню дружнього дитячого колективу виробляти в розуміння важливості взаємодопомоги в колективі Розвивати усне мовлення, вміння висловлювати свої думки зв’язно, послідовно, логічно. Виховувати чемне ставлення учнів одне до одного, взаємодопомогу,прагнення бути товариськими, турботливими та  чуйними людьми. 

Обладнання: мультимедійна презентація, мікрофон,  атрибути для  оформлення класу. 

Хід заняття:

І. Організація класу.

Тиждень 1. Я - ШКОЛЯР

Мета: формувати уявлення учнів про школу як Країну знань; ознайомити дітей із призначенням шкільних приміщень, правилами поведінки в них; обговорити з дітьми, як вибрати безпечну дорогу до (зі) школи; розвивати спостережливість, бережливе й уважне ставлення до свого здоров'я, уміння робити правильний вибір; виховувати звичку дотримувати правил безпечного руху дорогою до (зі) школи; учити учнів поважати вчителів та одне одного; розвивати віру у свої здібності; виховувати дружні стосунки й повагу до старших.

ДЕНЬ 1. ЩО Я ОЧІКУЮ ВІД ШКІЛЬНОГО ЖИТТЯ?

1. Знайомство

— Вітаю вас! Діти, сьогодні ви стали першокласниками. Завдяки нашій школі ви щодня дізнаватиметеся багато нового й цікавого. Тут ви зустрінете багато друзів, отримаєте відповіді на різні запитання. Подивіться довкола, як багато дітей у класі. Можливо, ви ще не всі одне одного знаєте. А спілкуватися з людиною, якщо ти не знаєш її імені, дуже важко. Ми разом навчатимемося, тому нам потрібно знати всіх дітей у класі. Отже, познайомимося.

— Я ваш учитель. Мене звати...

Коли я скажу: «Три-чотири!» — кожен вигукне своє ім’я. (Діти вигукують імена.)

— Ой-ой-ой! Ніби голосно кричали, а я жодного імені не розчула. А ви?

Нумо спробуємо інакше. Якщо не вийшло голосно, скажемо свої імена пошепки. (Діти шепочуть.)

— Знову щось не те... Ніхто не кричав, а все одно нічого незрозуміло. А ви багато імен почули? Теж ні?

Напевно, справа в тому, що всі говорять водночас. Разом добре працювати, весело гратися, співати пісень, а ось відповідати — не можна. Коли відразу всі говорять, то нічого незрозуміло. Отже, спробуймо називати свої імена по черзі.

· Введення правила класу

Буду гарним слухачем.

— У мене в руках — повітряні кульки з вашими іменами. Кожен із вас, почувши своє ім’я, виходить на середину кола, щоб відрекомендуватися.

□ Хлопчики, підніміть кульки!

□ Дівчатка, підніміть кульки!

□ Підніміть кульки ті, хто сьогодні вмивався!

□ Підніміть ті, кому подобається сьогоднішня погода!

□ Підніміть кульки всі ті, хто полюбляє цукерки!

□ Підніміть кульки всі ті, хто хоче навчатися в школі!

□ Підніміть кульки ті, хто любить слухати й співати пісні!

Слухання пісні «Вчать у школі».

2. Обмін інформацією. Тема дня «Що я очікую від шкільного життя?»

— Школа — це місце, де дітей навчають читати, писати, рахувати, малювати, спілкуватися. Дуже-дуже давно, коли тільки з’явилися школи, дітей навчали інакше. Хлопчики пізнавали мистецтво полювання й ведення війни, вчилися майструвати, а дівчатка повинні були навчитися прясти, шити одяг, готувати їжу. Багато чого змінилося з тих часів.

— Як ви вважаєте, навіщо діти йдуть до школи?

— Чого б ви хотіли навчитися в школі?

· Вправа «Обери позицію»

Я хочу ходити до школи, де:

□ малюють;

□ граються;

□ читають і пишуть;

□ рахують і розв’язують задачі;

□ у мене своя думка.

· Гра «Будуємо школу»

— Збудуймо нашу школу! Для цього маємо цеглинки. Кожна цеглинка означає дію, що ми будемо виконувати. І ви мені допоможете вибрати необхідні у школі.

https://nuschool.com.ua/lessons/elementary/1morning/1morning.files/ximage002.jpg.pagespeed.ic.ZomfiIAavM.webp

На дошці цеглинки зі словами:

Співати

Вередувати

Рахувати

Читати

Сердитися

Ображати

Крутитися

Гратися

Фантазувати

Мислити

Радіти

Спілкуватися

Дружити

Допомагати

Поважати

3. Теми для щоденника вражень

□ Школа, що мені подобається.

□ Мені сподобалося (не сподобалося) в школі...

□ Мій перший день у школі.

ІІ. Основна частина.

1. Вступна бесіда.

  •                   Діти, ось і промайнуло літо і ви, мабуть, з нетерпінням чекали вже цього дня. Хочу привітати вас і ваших батьків з цим святом, побажати вам міцного здоров’я, натхнення, терпіння, працьовитості і море усмішок та позитиву, щоб цей навчальний рік для вас був найкращим!Зі святом!!!

2.Повідомлення теми  й мети уроку.

  •                   А для того, щоб дізнатися тему нашого сьогоднішнього заняття вам потрібно розгадати ребус.

 C:\Users\Админ\Desktop\завантаження.jpg

  • Тож, яка тема нашого заняття?

3. Мотивація навчальної  діяльності.

-Так. Сьогодні ми говоритимемо про дружбу та її значення в житті кожної людини, вірних друзів. Та виконуватимемо завдання, які для вас підготували найкращі друзі одного героя мультфільму, щоб перевірити чи знаєте ви щось про дружбу і чи зможете бути справжніми друзями. А ще  вас чекає подарунок, звичайно, якщо пройдете всі випробування. Ви готові?

-Як ви гадаєте хто цей герой з мультфільму?(Лунтик)

-А чи знаєте ви всіх його друзів?

4.Виконання завдань.

-І першим нас зустрічає – Кузя. Він підготував для вас запитання. Відповідати потрібно швидко, чітко, якщо не знаєте відповідь передайте мікрофон іншому учню. Зрозуміли?

4.1.Інтерактивна вправа «Мікрофон»

- Що таке дружба?

-А хто такий друг?

-Яким має бути друг?

-Ви однокласники чи можна вас назвати друзями?

-Які діти стають друзями?

-Які якості повинен мати друг?

-У кого з вас є друг?

-А чи можуть дружити тварини?

-Які приклади такої дружби у вас є?

-А чи є у вас друзі серед однокласників?

4.2.Вправа «Продовж речення..»

-Чи знаєте ви що означають поняття «знайомий», «приятель», «товариш». Тож давайте розберемося разом з гусеницями, які зовсім нічого не тямили в дружбі.

  • Про людину, з якою ви просто вітаєтесь у дворі, ви можете сказати … (знайомий).
  • Про людину, з якою час від часу обговорюєте деталі матчу, фільм, якісь події, ви скажете … (приятель).
  • Про однокласника, з яким за багато років навчання в школі з’їдений пуд солі, скажете … (товариш).
  • Про людину, якій довіряєте свої таємниці, з якою можна розділити радості і печалі, скажете … (друг).

4.3.Вікторина «Хто з ким дружить?»

-Гусеницям дуже стало цікаво з вами, тож вони запросили ще своїх друзів, щоб ви відповіли хто з ким дружить.

Кумедний бурундук Чіп і … (Дейл)

Добра Білосніжка і … (сім гномів)

Кумедний Вінні-Пух і … (П’ятачок )

Добрий Малюк і … (Карлсон)

Зелений крокодил Гена і … (Чебурашка)

Губка Боб і…..(Патрік).

Дюймовочка та….(Ластівка).

Котик та   (Півник).

  • А чи є у вас справжні друзі в класі? У кого є підніміть руки. Хто ж вони?

(Діти по черзі підводяться та називають свого друга. Друг також підводиться, учні посміхаються один одному та сідають.)

4.4.Гра «Це мій кращий друг і я».

Інший герой – Міла тендітна, мила, добра любить всіх повчати та помилки помічати. Пропонує гру.

Якщо ви виконуєте такі дії, то ви говорите : «Це мій кращий друг і я», якщо ж ні-то мовчимо і тихенько сидимо.

А тепер давайте грати – треба вам відповідати.

Рано – вранці хто піднявся?

А хто сонечку всміхався?

Хто веселий і бадьорий кожен день іде до школи?

Хто з вас працею своєю прикрашає дім і клас?

Хто приходить зранку в клас із запізненням на час?

Хто  уміє берегти ручки, зошити й книжки?

А хто, граючи в футбол, у  вікно заб’є нам гол?

Хто веселу вдачу має і усім допомагає ?

Відповіли ви чудово,

Вирушаємо в дорогу.

5.5.Вправа «Добре, погано»

Доброта,взаємоповага, чуйність, ввічливість — неодмінні ознаки дружного класу. Неприпустимі в класі образливі прізвиська, непристойні жарти, неповага до дівчат, грубість у взаєминах. Дружбу   можна легко зруйнувати грубими, недоречними жартами.  Вам ще доведеться крокувати з класу в клас  пліч-о-пліч. Перед вами буде виникати безліч проблем, але я хочу сподіватись, що ви пронесете у своїх серцях довіру до людей, добро, уміння дорожити дружбою.

А для цього потрібно знати й формувати в собі хороші якості характеру. Давайте ж розберемося, які якості хороші, а які – ні.

(Щирість, доброта, турбота, ніжність, скромність, довіра, надійність,

любов, вірність, щедрість, повага, чесність, чуйність )

(Жадібність, брехливість, злість, зрада, грубість, байдужість, жорстокість )

4.7. Гра «Додай слово»

Павук Шнюк також придумав завдання.

Потрібно підібрати потрібні слова до вірша, щоб його продовжити.

Щоб могли ми гарно жити,

Треба вчитися…(дружити)

А не кидатись словами,

Щоб не стати …(ворогами).

І запам’ятай собі –

З другом легше у ….(журбі).

Друг нас виручити може,

У біді він …(допоможе).

А як пісня, жарт чи сміх –

Радість ділиться на …(всіх).

Друг нас може захистити,

Може з класом …(помирити).

Друг не стане кепкувати

І на людях нас…( повчати).

А як сварять всі навкруг –

Йде на захист справжній…( друг).

І ніколи не забудь!

І ти для друга  вірним …(будь)!

І ще одне запам’ятай:

Друзів ти..( не забувай)!

Знай, моя дитино мила,

Дружба – це велика…(сила).

 4.7. Тест «Чи добрий ти»

Добро – найкраща й найважливіша якість кожної людини, справжнього друга. Тож перевіримо і вашу доброту разом із бабусею Капою.

Якщо ви це виконуватимете, то плескайте в долоні, якщо ж ні – тупайте ніжками.

  • Допомагати другові в біді 
  • Когось образити
  • Захистити слабкого
  • Когось обдурити
  • Ділитись тим, що маєш
  • Не слухатися старших
  • Вихвалятися перед кимось
  • Радіти з чужої біди
  • Співчувати, якщо з кимось сталося нещастя
  • Дражнитись
  • Ображатись через дрібниці
  • Пробачати і просити пробачення, якщо когось образив
  • Поважати інших

V. Підсумок уроку.
Вправа «незакінчене речення»

Я буду ……другом.

Найкращі якості справжнього друга…

Друг ніколи…

Я знаю такі правила дружби…

  •              Любі мої діти, я впевнена, що справді станете ще дружнішими. Будете допомагати один одному та піклуватися про друзів. Ніколи не забудете правила дружби та ваші батьки стануть для вас найкращими друзями

Герої мультфільму дуже задоволені вашими відповідями та хочуть вам віддячити справжньою нагородою – подарунком. 

docx
Додано
15 лютого 2022
Переглядів
464
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку