До розіграшу
залишилось:
19 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Конспект уроку з основ правознавства для 9 класу на тему «Правовідносини»

Про матеріал

Матеріал допомагає навчити учнів розуміти поняття «правовідносини», «суб'єкт», «об'єкт», «юридичний факт», «правоздатність і дієздатність », навчити визначати склад правовідносин, наводити приклади, навчитися характеризувати учасників правових відносин, характеризувати і наводити приклади правовідносин, Виховувати позитивне ставлення до ролі права в житті людей.

Перегляд файлу

Розробка конспекту уроку з основ правознавства  для 9 класу

Вчитель історії  та правознавства

 Запорізької Загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 86

Товкач Валентина Миколаївна

 

Тема:  « Правовідносини»

Мета: Навчити учнів розуміти поняття «правовідносини», «суб’єкт», «об’єкт»,  «юридичний факт», «правоздатність і дієздатність », навчити визначати склад правовідносин, наводити приклади,  навчитися характеризувати учасників правових відносин, характеризувати і наводити приклади правовідносин,  Виховувати позитивне ставлення до  ролі права в житті людей.

Тип уроку: Комбінований

Обладнання: Презентація ( або ілюстрації), зошити, підручники

Хід уроку:

І. Організаційний момент

 Привітання вчителя. 

ІІ. Актуалізація опорних знань

         Евристична бесіда за запитаннями.

  • Що таке соціальні норми? Види соціальних норм.
  • Які норми називаються правовими?
  • Що  таке суспільні відносини?
  • Які бувають суспільні відносини?

ІІІ. Мотивація  навчання

 Розповідь вчителя .

Повідомлення про початок вивчення нового розділу

«Правовідносини. Правопорушення. Юридична відповідальність», розповідь про те що ми будемо вивчати в цьому розділі, повідомлення сьогоднішньої теми уроку.

ІV. Вивчення нового матеріалу

План до теми уроку:

  1. Поняття «правових відносин» і умови виникнення.
  2. Склад правовідносин.
  3. Учасники правовідносин.
  4. Поняття «правоздатності» і «дієздатності» та їх  властивості.
  5. Об’єкт і зміст правовідносин.
  6. Юридичний факт і його характеристика.

 І. Вчитель:  Пригадайте  чи у всіх ситуаціях ми користуємося нормами права? Виникають  ситуації, в яких ми користуємося  іншими правилами.

Адже норми права не можуть і не повинні регулювати всі суспільні відносини.

Проаналізуймо кілька ситуацій:

Похожее изображение Дівчина запізнилася на урок,

 

Картинки по запросу хлопчик купив лімонад хлопчик придбав лимонад,

 

Картинки по запросу жінка влаштовується на роботу жінка влаштовується на роботу

Картинки по запросу хлопці дерутьсяхлопці почали бійку.

Що об’єднує ці ситуації?

  • Всі учасники вступають у певні відносини між собою, або з установами
  • У цих випадках їхні дії регулюють певні норми права.

Визначення:

Правовідносини – це врегульовані нормами права суспільні відносини.

Закріплення:

Які з перелічених відносин є правовідносинами:

  • Бабусі на вулиці обговорюють новини,
  • Діти придбали солодощі в магазині,
  • Дівчинка не уступила місце в автобусі дідусеві
  • Учень почергував у класі

Норми права регулюють лише найважливіші відносини.

Для виникнення правовідносин необхідні умови:

  • Наявність правової норми
  • Потрібні учасники
  • Повинні відбуватися дії, що матимуть наслідки.

ІІ. Вчитель: у правовідносинах виділяють кілька елементів.

Розбираємо схему у підручнику (сх. № 11 сторінка38)

ІІІ. Отже, перша складова правовідносин це учасники.

Суб’єкти – це учасники  правовідносин.

 

 

 

Фізичні особи       юридичні особи

всі живі люди       підприємства, організації, установи

Завдання визначити склад і суб’єктів правовідносин

  1)Уривок з казки:

Картинки по запросу муха цокотуха

Пішла муха на базар і купила самовар  :: СУБЄКТИ :  муха -  фізична особа, базар – юридична особа, ОБЄКТ :  самовар  ( право власності), ЗМІСТ: пішла і купила (набула права власності)

 

2) Картинки по запросу ну погоди

3) Картинки по запросу ну погоди

 

ІV. Вчитель :  людина бере участь у правовідносинах від народження, однак чи можете ви зараз придбати машину, керувати нею або подарувати її своєму товаришу? Для відповіді на ці запитання треба  визначити поняття правоздатність і дієздатність .  Самостійно опрацьовуємо  текст параграфу на сторінці 39.

Правоздатність – це можливість особи мати  юридичні права і обов’язки.

( виникає від народження і припиняється зі смертю)

Дієздатність – це можливість своїми діями набувати юридичних прав і обов’язків і нести юридичну відповідальність.

( часткова, неповна і повна)

Завдання – гра : « так чи ні»

чи може

  • 14 літній  хлопець купити літак
  • 12 річна  дівчина купити хліб
  • 1річна дитина подарувати листівку
  • 15 річний хлопець придбати флешку
  • 18 річний хлопець керувати авто
  • 5 річна дитина мати квартиру

 

V. Об’єкти правовідносин – це матеріальні і нематеріальні блага.

Ще один елемент правовідносин -  це зміст.

 

 

                                      Фактичний                        юридичний

                                    поведінка, дії                   права і обов’язки

VІ.  Юридичний факт – це життєві обставини, у наслідок яких, виникають, змінюються або припиняються правовідносини.

 

Події                                                             дії

Учні самостійно вивчають схему на сторінці 41.

Завдання  визначити з поданих ситуацій  події і дії

Картинки по запросу немовляКартинки по запросу покупка авто 


1                                             

 

 

 

 

 

 2

 

 

 

 


Картинки по запросу кражаКартинки по запросу стихийное бедствие                                                             5


   3                                                                  

 

 

 

 

 


 

 

Картинки по запросу старій автомобиль 

 4                                                         6    

 

 

 


 

 

 

 

V. Підсумок

 

УІ. Закріплення

УІІ. Домашнє завдання

 Прочитати параграф 5, вивчити нові поняття, підібрати приклади правовідносин з казок і мультфільмів.

 

 


 

 

 

 

 

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Вудвуд Вероніка
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Вудвуд Вероніка
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Stanislavova Inna
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
11 січня
Переглядів
2217
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку