ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ
ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ
КОМУНАЛЬНИЙ ПОЗАШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«СТАНЦІЯ ЮНИХ НАТУРАЛІСТІВ ТЕРНІВСЬКОГО РАЙОНУ»
КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Розробка квест-гри
на тему «Різноманітність рослин»
Укладач: Ханченко
Дар’я Олегівна
Керівник гуртка
«Юні квітникарі»
КПНЗ «Станція юних
натуралістів Тернівського
району» КМР
м. Кривий Ріг, 2019
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Одна з вимог навчально-виховного процесу полягає в тому, що те, що дитина вивчає, досліджує, робить – має бути для неї цікавим. Тому в своєму арсеналі педагог весь час повинен знаходити щось нове, аби зацікавити й спонукати вихованців до навчальної діяльності. На допомогу може прийти й така ігрова форма роботи, як квест, яка вже набула своєї популярності.
Квест (від англійської quest – «пошук»), різновид активних інтелектуально-логічних ігор, синонім активного відпочинку. Сьогодні квест вважають головним конкурентом комп’ютерних ігор у боротьбі за час молоді. Це ігрова форма групового виконання завдань, яка має тривалу історію розвитку, багато можливих варіантів використання і чимало позитивних моментів.
Для вдосконалення педагогічної майстерності та поповнення методичного арсеналу керівника гуртка екоголого-натуралістичного профілю, і була розроблена квест-гра для учнів-вихованців 6-9 класів на тему «Різноманітність рослин».
Розробка квест-гри
на тему «Різноманітність рослин»
Мета: повторити, закріпити та перевірити знання про різноманітність рослин, екологічні групи та життєві форми рослин; продовжувати розвивати інтерес до вивчення біології, квітникарства, дендрології, лікарських рослин та екології за допомогою квест-гри; виховувати взаєморозуміння та роботу в команді.
Обладнання і оформлення кабінетів: маршрутні листи команд; гербарій квіткових та деревних рослин (по 5 представників до кожної станції); карточки назви станцій; карточки з частиною слова-ребусу, цифрові засоби (телефон, фотоапарат).
Хід квест-гри:
Маршрутний лист
№ станції |
Назва станції |
Час проходження |
Оцінка |
Підпис судді |
1 |
«Квітково-декоративні рослини» |
|
|
|
2 |
«Деревні рослини» |
|
|
|
3 |
«Бур’яни» |
|
|
|
4 |
«Лікарські рослини» |
|
|
|
5 |
«Декоративні кущі» |
|
|
|
6 |
Фініш |
|
|
|
І. Організаційний момент.
Ознайомлення команд учасників з технікою безпеки та правилами поводження під час проходження квест-гри; а також з розташуванням станцій у закладі.
ІІ. Повідомлення правил квест-гри.
Учасники команд отримують аркуші з маршрутом, за яким мають виконати завдання на кожній станції, де отримають частини слова-ребуса, з якого складуть зашифровану назву рослини. Відгадану рослину необхідно відшукати на території закладу та зробити з нею селфі.
ІІІ. Хід квест-гри.
Станція «Квітково-декоративні рослини»
На столах кабінету розкладений гербарій відібраних рослин. Можливий перелік:
Станція «Деревні рослини»
На столах кабінету розкладений гербарій відібраних рослин. Можливий перелік:
Станція «Бур’яни»
На столах кабінету розкладений гербарій відібраних рослин. Можливий перелік:
Станція «Лікарські рослини»
На столах кабінету розкладений гербарій відібраних рослин. Можливий перелік:
Станція «Декоративні кущі»
На столах кабінету розкладений гербарій відібраних рослин. Можливий перелік:
ІV. Завершальний етап
З отриманих карток з частиною слова-ребусу скласти назву рослини, знайти її на території закладу та зробити з нею селфі. Прибути на фініш для здачі виконаних завдань.
V. Підведення підсумків.
Рахується якість виконання завдань, загальний час, кількість помилок. Оцінюється робота кожної команди. Журі вручають нагороди.
ВИСНОВКИ
Квест як інтелектуальні змагання вихованців залучає до активної пізнавальної діяльності кожного учасника окремо і всіх разом, тим самим оптимізуючи навчально-виховний процес та реалізує навчання через самостійну діяльність учня, що має характер особливого виду практики, у процесі якої засвоюється значно більше інформації і вона стає особистим надбанням учасника. В ігровій формі закріплюються здобуті знання про природу та одержані нові, прищеплюється дітям віра в свої сили та сприяє виробленню активної життєвої позиції, щодо здобуття знань методом активного пошуку.
Дана методична розробка може використовуватись під час проведення занять у гуртках позашкільних закладів еколого-натуралістичного напрямів, а також позакласних заходів з біології та екології.
Апробація результатів здійснювалась у рамках міського конкурсу з квітникарства та ландшафтного дизайну «Квітуча Україна – квітучий Кривий Ріг» в 2018 та 2019 роках та показала відмінний результат.