Це зробила вона
(квест, присвячений Міжнародному жіночому дню[1])
Мета: сформувати шанобливе ставлення до жінок; показати значну роль жінки в суспільстві, науці та культурі; познайомити учнів із видантими жінками України та світу; розвіяти гендерні стереотипи; показати тернистий шлях жінок у боротьбі за свої права та свободи; представити учням образи непересічних жінок, якими вони їх ще не знали.
Обладнання: конверти із завданнями для кожної команди.
Правила гри. У квесті беруть участь 4 команди, кожна з яких сформована з 4 учнів 7-11 класів. Гра починається із представлення команд (учасники називають свою команду, демонструють емблему та промовляють речівку). Потім кожній з команд пропонується виконати певну кількість завдань, але команди повинні починати з різних завдань: перша – з 1, 2 – з 2, 3 – з 3, 4 – з 4. Переможе та команда, яка найшвидше виконає всі завдання.
Рекомендація. За два тижні до квесту дати учнями завдання повторити інформацію про українське та світове жіноцтво, (використовуючи інтернет-ресурси).
Хід квесту
1 Зупинка «Знавці Конституції Україи»
Завдання: відгадати, з якої статті Конституції України взято уривок:
«Рівність прав жінки і чоловіка забезпечується: наданням жінкам рівних з чоловіками можливостей у громадсько-політичній і культурній діяльності, у здобутті освіти і професійній підготовці, у праці та винагороді за неї; спеціальними заходами щодо охорони праці і здоров’я жінок, встановленням пенсійних пільг; створення умов, які дають жінкам можливість поєднувати працю з материнством; правовим захистом, матеріальною і моральною підтримкою материнства і дитинства, включаючи надання оплачуваних відпусток та інших пільг вагітним жінкам і матерям».
Відповідь: стаття 24 Конституції України.
2 Зупинка «Гаджет – мій друг»
Завдання: у різні історичні проміжки часу жінки зазнавали дискримінації за ознакою статі. Отож, скористуйтесь гаджетом та знайдіть визначення поняття дискримінація.
Відповідь: дискримінація – це будь-яка відмінність, виключення, обмеженя або перевага, що заперечує або зменшує рівне здійснення прав. Поняття охоплює виключення або обмеження можливостей для осіб з певної групи відносно можливостей інших груп.
3 Зупинка «Дешифрувальник»
Завдання:розглянути малюнок (додаток 1). Вказати сфери суспільного життя, у яких не можна дискримінувати жінок в Україні.
4 Зупинка «В полоні стереотипів»
Завдання: назвати 4-5 найпоширеніших стереотипів про жінок, які існують в українському суспільстві.
Можливі відповіді учнів:
5 Зупинка «Світове жіноцтво»
Завдання: назвати десять видатних жінок світу та вказати країну, яку вони представляють, і галузь, у якій вони прославились.
Можливі відповіді учнів:
6 Зупинка «Відомі українки»
Завдання: перед вами імена знаних українок. Вказати галузь, у якій вони прославились.
7 Зупинка «Тернистий шлях жіноцтва»
Завдання: за допомогою підказок інструктора знайти в кабінеті інформаційний лист «Боротьба жінок за свої права» (додаток 2) і ознайомитись з ним.
8 Зупинка «Калейдоскоп відповідностей»
Завдання: встановити відповідність між світлинами жінок та їхніми іменами. Завдання виконується за допомогою інтернет-ресурсу. Посилання на виконання завдання: https://learningapps.org/display?v=pmxzmg92t20
Хід завдання:
Правильне виконання завдання:
Додаток 1
Додаток 2
[1] Оскільки в цьому році пропонують відзначати Міжнародний жіночий день по-іншому, пропоную вашій увазі квест, що відповідає даним рекомендаціям