Розробка лінійки до тижня фізики в школі «Фізика-найдивовижніша річ: вона цікава, навіть якщо в ній нічого не розумієш».
Підготувала вчитель фізики Охріменко Н.В.
Багато народних казок змогли дати велику кількість матеріалу для фізичних відкриттів. Наприклад, літаючі килими і сучасна авіація, скатертина самобранка і кафе-автомат, дудочка- самогудочка і радіо. Чарівне дзеркальце можна порівняти з телевізором або рентгенівським апаратом, пушкінського півника – радіолокатором . Більшість казок допомогла людині у здійсненні сокровенних народних мрій , і за допомогою фізики і техніки перетворилися в життя. Адже люди стали розповідати казки ще за довго до того , як навчилися писати і читати. Наші далекі пращури придумували казки про чоботи-самоходи , в яких за невеликий проміжок часу можна пройти велику відстань, про шапку-неведимку і інші чудеса. Люди розповідали про мороз, вітер, сонце, які уявлялися їм живими істотами. Вони придумували чудові казки про героїв, які добували вогонь, розкривали земні недра , підкоряли собі природу, допомагаючи людям жити. В казках народ виражав свої надії і мрії про щасливе життя. Тисячі років їх розділяла прірва. Мрія-смілива, добра, радісна, піднімала людину над хмарами, відносячи її в країну достатку де в кисіль них берегах текли молочні ріки. Адже задовго до науки існувала людська фантазія , а без фантазії немає науки. Людина побачила птаха. І її захотілося також вільно і гордо літати. Так народилися казки про сміливого Ікара на літаючому килимі. З казок почався шлях до далеких зірок. Для людства все було покрито тайною, все було незнайоме, незрозуміле, все вимагало пояснень. Але знань які могли б пояснити оточуючий світ , було мало. Зараз люди перетворюють в життя навіть самі сміливі мрії. В своїх досягненнях люди спираються на наукові відкриття. Життя і наука ідуть поряд. От і цей тиждень в нашій школі присв’ячений «Фізиці»- одній із самих стародавніх наук , науці, без якої навіть не можна уявити дальший розвиток людства, науці цікавій, могутній. Сильна рука людини змогла закинути вгору космічні кораблі. І дивлячись на ці золоті зірки , люди кажуть: «Фізика – це здорово!» Наші полярники вітаючи перший атомохід, який борознив води льодовитого океану : «Фізика-це чудово!» Пройде декілька років, і перші люди які висадяться на Марсі , подумають: «Фізика-всемогуча!» А ви прийнявши активну участь у проведенні тижня фізики скажете : «Фізика-це грандіозно! Вона зуміла казки перетворити в дійсність!»
План тижня
1День відкритих дверей. Перегляд мультфільмів «Фіксики» на фізичну тематику. 2 Фізична лабораторія запрошує на перегляд цікавих дослідів. Конкурс на кращий малюнок на фізичну тематику. 3 Калейдоскоп нерозкритих таємниць. Конкурс на самий цікавий реферат з фізики. 4 В бібліотеці організована виставка книг по фізиці. Конкурс на кращу статтю в фізичну газету. 5 Підведення підсумків. Нагородження переможців конкурсів. Захід «Фізики вміють жартувати».
То що ж це за люди які вибрали собі за своє кредо в житті – фізику. Теоретики і практики – люди повні фантазії , мрії, почуття гумору. Досліджуючи слова Наполеона « Від смішного до великого – один крок.». А великі вміли жартувати. Наприклад, якось репортер Альберта Ейнштейна запитав : «Чи він записує свої великі думки , і якщо записує , то в блокнот , записну книгу чи в спеціальну картотеку. Ейнштейн подивився на великий блокнот репортера і сказав :»Мій дорогенький, розумні думки приходять так рідко в голову, що їх не важко і запам’ятати». А тепер смішні приклади перлин ваших відповідей. 1 Коняча сила - це сила тяги конякою висотою 1м і вагою 75кг. 2 Атом - це те , що складається із ядра і протоплазми. 3 Дифузія відбувається , коли молекули води проникають в тіла овочів. 4 Довжина хвилі-це довжина синусоїди за період. 5 Місяць-це холодне джерело світла. 6 Реостат Повзунова – найбільш часто зустрічаючий вид реостату. 7 Сила струму-це проходження атомів по провіднику . А тепер дайте відповіді на запитання 1Тримаючи на долоні шматок льоду, ви спостерігали за його таненням . Від чого залежить швидкість танення? 2 Яка температура води в калюжі , в якій плаває лід? 3 Спостерігаючи за снігом навколо стовбурів дерев, що помічаємо? Поясніть явище. 4 Чи звертали ви увагу на слід лижника, прокладений зимою? Чому він здається вищим відносно іншого снігу?