Літературний батл
Мета: організувати активне дозвілля дітей,викликати інтерес до скарбниці світової літератури, розвивати пізнавальні інтереси, логічне мислення, кмітливість; сприяти виявленню організаторських та творчих здібностей; спонукати до читання художньої літератури.
Хід гри
Ведуча. Доброго дня усім присутнім, а також тим, хто вирішив спробувати свої сили на літературному ринзі!
Сьогодні часто можна почути думку, що знання нікому не потрібні, головне - щоб були гроші. Та життя часто нас переконує в іншому: можна дуже швидко втратити багатство, а знання є тим скарбом, який у людини не забереш. І саме вони допомагають людині чогось досягти в житті, подолати труднощі. Сьогодні своїм інтелектом, розумом можна заробляти гроші. Отож, найсильніша зброя кожного з нас – це знання. « Набирати форму» (маю на увазі ваші знання)треба щоденною розумовою працею, а помірятись ерудицією з однокласниками допоможе гра-змагання. Сьогодні змагаються учні 5 і 6 класу. Привітаймо команди оплесками. Капітани, представте свої команди (назва, девіз)
Змагання складається з 7 раундів. Як відомо, у будь-якому конкурсі є журі і наша гра не виняток. Сьогодні до складу журі входять….
Ну, що готові? Прошу капітанів команд потиснути один одному руки і побажати удачі. Я сподіваюсь, що під час рингу члени команд дізнаються багато цікавого та нового і ніхто не лишиться в програші. Хто буде першим відповідати, підкаже загадка. Хто відгадає, тому і першим вступати в гру. «Має листя , але не дерево, дає плоди, але не цвіте.»(книга)
І тур «Далі, далі…» (команді задаються запитання, на які вона повинна дати відповідь миттєву. Якщо не знає відповіді, говорить «Далі». Підраховується кількість заданих за 1 хвилину запитань і кількість правильних відповідей. Кількість правильних відповідей дорівнює кількості балів)
5 клас
Запитань було задано… Правильних відповідей… Оплески.
6 клас
Запитань було задано… Правильних відповідей… Оплески.
Підсумок журі.
ІІ тур «Назви твір за ключовими словами».
Завдання для 5 класу
Завдання для 6 класу
1. Аварія, острів, дикуни, кози, порох, зарубки, цивілізація.(«Пригоди Робінзона Крузо»)
2. Зевс, Тартар, титан, вогонь, скеля, океаніди, орел. («Прометей»)
3. Муфта, човен, чаклунка, Лапландія, голуби, карета, мансарда.(«Снігова королева»)
4. Різдво, індичка, Марлей, дитинство, племінник, контора.(«Різдвяна пісня у прозі»)
5. Сила, бруд, вода, Мікени, стайні, подвиг, худоба (міф про Геракла «Авгієві стайні»)
З глядачами розгадуємо загадки
На яке запитання ніколи не можна відповісти «так»? (Ти спиш?)
На яке запитання ніколи не можна відповісти «ні»? (Ти мене чуєш?)
Чи може страус назвати себе пташкою? (Ні, він не вміє говорити.)
Що має голову, та не має розуму? (Сир, цибуля, часник…)
Між білими березами талалай плеще. (зуби, язик)
А що плаче — сліз не має? (серце)
А що горить без полум’я? (любов)
А що біжить без перестанку? (час)
А що шумить без буйного вітру? (річка)
Сама я нічого не знаю, та всіх розуму навчаю.(Книга)
Що станеться з вороною, коли їй виповниться 7 років? (Піде 8-й)
1. Шпалери для стовпів (оголошення).
2. Цар звірів (лев).
3. Папірці, які гріють душу і тіло (гірчичники).
4. Тваринка, яка на все має зуб (миша).
5. Мужчина, якому не потрібні послуги авіації (Карлсон).
6. Казковий везун, щасливчик (кінець).
7. Розповідач, якому не достає рук (рибалка).
8. Текст лезгинки (асса!)
9. Предмет, якому потрібне око та око (окуляри).
10. Буквоїд (гумка).
11. Світова книга (атлас).
12. Коли він потрібен- викидають, коли не потрібен-піднімають (якір)
13. Аукціонний стукач (молоток).
14. На яких полях не росте трава (капелюх). . Музичний твір на засипку (колискова).
16. Боягузлива сірість (заєць).
17. Коробка передач (телевізор).
18. Той, що ходить і не дає спати (будильник).
19. Гуде, не літає, пилок збирає (пилесмок).
20. Письменник у заточенні (олівець).
21. Результат дгюх иідкритих дверей (протяг).
22. Шкільний писака (крейда).
23. Водолій (кран).
24. Соління, на яке тягне влітку (море).
25. Герой, який посіяв гроші (Буратіно).
26. Кльовий відпочинок (рибалка).
27. Літальний апарат Вінні-Пуха (кулька).
28. Якими нотами можна виміряти простір (мі-ля-мі).
29. Одна нога там? друга тут. Яка це гімнастична фігура? (шпагат).
30. Житло, яке потрібно розбити (намет).
Підсумок журі.
ІІІ тур Домашнє завдання. Конкурс казкарів
Кожній команді було запропоновано початок казки, необхідно було дофантазувати її.
5 клас
1. Жив-був веселий хлопчик Миколка. На уроках бешкетував, ловив гав. Та ось одного разу за рогом вулиці зустрів він сірого Мохнатка. Чудернацька істота повела хлопчика...
6клас
2. Жила-була в самісінькій хащі лісу 3міючка. Мала вона бути злою, але нема кому було чинити шкоду. Ось і вирішила Зміючка податись до міста. Одного разу вийшла вона на дорогу і...
ІV тур «Конкурс капітанів».
5клас Уявіть себе письменником і напишіть
V тур «Чарівна скринька». Є скринька,в якій знаходяться кружечки з номерами запитань. Спочатку витягає одна команда, потім інша. У кожної команди 5тверджень, у кожному є помилка, вам необхідно виправити її. Якщо попаде кружок з написом «Щасливий випадок», то очко додається автоматично.
5 клас
1. Жанр твору «Пензлик Маляна» - це поема(Ні,народна китайська казка)
2. Марк Твен є автором «Казки про мертву царівну та сімох богатирів»(Ні, О.С.Пушкін)
3. Незакінчена думка, що містить натяк на висновок - це загадка(Ні,приказка)
4. Збирачі казок, пісень, народної мудрості – це поети(Ні,фольклористи)
5. Рідна дочка виконувала усю роботу у пані Метелиці і отримала винагороду – один кошик золота.(Ні, смола)
6клас
1.Жанр творів про Прометея, «Подвиги Геракла» - це грецькі казки.(Міфи)
2.Езоп є автором повісті «Різдвяна пісня у прозі» (Чарльз Діккенс)
3. Героями байок Івана Андрійовича Крилова є тварини, боги і люди (тварини)
4. Давня назва Греції – острів Кріт (Еллада)
5. Після зустрічі з трьома духами Скрудж перетворився на милосердного чоловіка, який вирішив відпочити на безлюдному острові.(не подорожував)
Відповіді капітанів
VІ тур «Упізнай героя»
5 клас
6 клас
Слово журі
VІ тур «З’єднай прислів’я»
Необхідно з’єднати дві частини прислів’я
1.Книжку прочитав – і розумним став
2. Ледачому любі мед та пряник, а розумному – книги
3. Все добре переймай, а зла уникай.
4. Добро довго пам'ятається, а лихо ще довше.
5. Хто робить, той голим не ходить.
6. Зароблена копійчина краща за вкрадений карбованець
7. Щоб рибку з’їсти, треба у воду влізти
8. Річ краще нова, а дружба – стара
9. Не варто з другом сваритися, бо доведеться миритися
10. Дружба та братство – найбільше багатство
VІІ тур «Найкращий художник»
Кожна команда повинна намалювати улюбленого літературного героя і пояснити чому вони його обрали, чому у нього навчились
Виступ команд
Підсумок журі
«Юні літературознавці».
5 клас
6 клас
1.Про що розповідається у міфах. Назвіть найвідоміші міфи?
2. Що називається байкою?
3. Що таке пригодницький роман?
4. Що таке художня деталь?
5. Що таке оповідання?
Літературна гра
Підготувала вчитель
зарубіжної літератури
Мельник О.І.