Розробка літературної гри "Батл між учнями 5-6класів"

Про матеріал
Розробка містить програмовий матеріал із зарубіжної літератури для учнів 5-6класів
Перегляд файлу

Літературний батл

Мета: організувати активне дозвілля дітей,викликати інтерес до скарбниці світової літератури, розвивати пізнавальні інтереси, логічне мислення, кмітливість; сприяти виявленню організаторських та творчих здібностей; спонукати до читання художньої літератури.

Хід гри

Ведуча. Доброго дня усім присутнім, а також тим, хто вирішив спробувати свої сили на літературному ринзі!

Сьогодні часто можна почути думку, що знання нікому не потрібні, головне -  щоб були гроші. Та життя часто нас переконує в іншому: можна дуже швидко втратити багатство, а знання є тим скарбом, який у людини не забереш. І саме вони допомагають людині чогось досягти в житті, подолати труднощі. Сьогодні своїм інтелектом, розумом можна заробляти гроші. Отож, найсильніша зброя кожного з нас – це знання. « Набирати форму» (маю на увазі ваші знання)треба щоденною розумовою працею, а помірятись ерудицією з однокласниками допоможе гра-змагання. Сьогодні  змагаються учні 5 і 6 класу. Привітаймо команди оплесками. Капітани, представте свої команди (назва, девіз)

Змагання складається з   7   раундів. Як відомо, у будь-якому конкурсі є журі і наша гра не виняток. Сьогодні до складу журі входять….

Ну, що готові? Прошу капітанів команд потиснути один одному руки і побажати удачі. Я сподіваюсь, що під час рингу члени команд дізнаються багато цікавого та нового і ніхто не лишиться в програші.                                                                                                          Хто буде першим відповідати, підкаже загадка. Хто відгадає, тому і першим вступати в гру. «Має листя , але не дерево, дає плоди, але не цвіте.»(книга)

 

І тур «Далі, далі…» (команді задаються запитання, на які вона повинна дати відповідь миттєву. Якщо не знає відповіді, говорить «Далі». Підраховується кількість заданих за 1 хвилину запитань і кількість правильних відповідей. Кількість правильних відповідей дорівнює кількості балів)

5 клас

  1. Усна народна творчість – це …(фольклор)
  2.  Слово фольклор – це переклад з …(англійської)
  3. Найдавнішими казками є казки про…(тварин)
  4. Схожі сюжети різних народів і країн називаються…(мандрівними)
  5. Батьківщина братів Грімм є…(Німеччина)
  6. Твори, які ми читаємо тією мовою, якою їх було написано, називаються…(оригінальними)
  7. Імена братів Грім Якоб і …(Вільгельм)
  8. Індійська народна казка «Фарбований…»(шакал)
  9. У якої пані служили і падчерка, і ледащиця (Метелиця)
  10. Що впустила падчерка у колодязь?(починок)
  11. Яка була нагорода ледащиці? (смола)
  12. Чим порізала пальці пасербиця? (ниткою)
  13.  Треба було добре збивати, щоб,,, (ішов сніг)
  14. Хто створює літературну казку?(автор, письменник)
  15. Художні тексти, відтворені іншою мовою, називаються…(перекладними)
  16. Хто сповістив, що повернулась ледащиця, вся вкрита смолою?(півень)

Запитань було задано… Правильних відповідей…  Оплески.

6 клас

  1. Сукупність міфів певного народу або наука про міфи – це…(міфологія)
  2. За слов’янською міфологією «На початку була…»(Пітьма)
  3. Як з’явився давньокитайський бог Паньгу…(народився з яйця)
  4. Хто відділив небо від землі за китайською міфологією? (Паньгу, став між ними)
  5. Скільки подвигів здійснив Геракл?(12)
  6. Геракл служив царю …(Еврісфею)
  7. Як Геракл ще в дитинстві показав свою силу?(задушив змій)
  8. Геракл почистив стайні царя…(Авгія)
  9. Чудовисько з трьома головами, зміїною гривою та драконячим хвостом – це …(пес Кербер)
  10. Хто подарував людям вогонь? (Прометей)
  11. З ким вів боротьбу Прометей? (Зевсом)
  12. Засновником жанру байки є …(Езоп)
  13. Байка складається з …(розповіді і моралі)
  14. Очумелов – це герой оповідання …(«Хамелеон»)
  15. Події у оповіданні «Товстий і тонкий» відбуваються на …(вокзальній площі)
  16. Чарльз Діккенс – автор …(«Різдвяної пісні упрозі»)

Запитань було задано… Правильних відповідей…  Оплески.

Підсумок журі.

ІІ тур «Назви твір за ключовими словами».

Завдання для 5 класу

  1. Кіт, русалка, витязі, ланцюг, королевич, дуб, царівна.(«Руслан і Людмила»)
  2. Мачуха, півень, криниця, яблуня, брама, смола, золото.(«Пані Метелиця»)
  3. Зуб, паркан, індіанець, печера, острів, церква, тітонька.(«Пригоди Тома Сойєра»)
  4. Богдихан, птах, служниця, спів, палац, штучний, хвороба( «Соловейко»)
  5. Жіноча допомога, веснянки, кімната, горище,гра в радість («Полліанна»)

 

Завдання для 6 класу

 

1. Аварія, острів, дикуни, кози, порох, зарубки, цивілізація.(«Пригоди Робінзона Крузо»)

 

2. Зевс, Тартар, титан, вогонь, скеля, океаніди, орел. («Прометей»)

    3. Муфта, човен, чаклунка, Лапландія, голуби, карета, мансарда.(«Снігова королева»)

    4. Різдво, індичка, Марлей, дитинство, племінник, контора.(«Різдвяна пісня у прозі»)

    5. Сила, бруд, вода, Мікени, стайні, подвиг, худоба (міф про Геракла «Авгієві стайні»)

З глядачами розгадуємо загадки

На яке запитання ніколи не можна відповісти «так»? (Ти спиш?)

 На яке запитання ніколи не можна відповісти «ні»? (Ти мене чуєш?)

Чи може страус назвати себе пташкою? (Ні, він не вміє говорити.)

 

Що має голову, та не має розуму? (Сир, цибуля, часник…)

Між білими березами талалай плеще. (зуби, язик)

А що плаче — сліз не має? (серце)

А що горить без полум’я? (любов)

А що біжить без перестанку? (час)

 А що шумить без буйного вітру? (річка)

Сама я нічого не знаю, та всіх розуму навчаю.(Книга)

Що станеться з вороною, коли їй виповниться 7 років? (Піде 8-й)


1. Шпалери для стовпів (оголошення).

2. Цар звірів (лев).

3. Папірці, які гріють душу і тіло (гірчичники).

4. Тваринка, яка на все має зуб (миша).

5. Мужчина, якому не потрібні послуги авіації (Карлсон).

6. Казковий везун, щасливчик (кінець).

7. Розповідач, якому не достає рук (рибалка).

8. Текст лезгинки (асса!)

9. Предмет, якому потрібне око та око (окуляри).

10. Буквоїд (гумка).

11. Світова книга (атлас).

12.  Коли він потрібен- викидають,  коли не потрібен-піднімають (якір)

13. Аукціонний стукач (молоток).

14. На яких полях не росте трава (капелюх). . Музичний твір на засипку (колискова).

16. Боягузлива сірість (заєць).

17. Коробка передач (телевізор).

18. Той, що ходить і не дає спати (будильник).

19. Гуде, не літає, пилок збирає (пилесмок).

20. Письменник у заточенні (олівець).

21. Результат дгюх иідкритих дверей (протяг).

22. Шкільний писака (крейда).

23. Водолій (кран).

24. Соління, на яке тягне влітку (море).

25. Герой, який посіяв гроші (Буратіно).

26. Кльовий відпочинок (рибалка).

27. Літальний апарат Вінні-Пуха (кулька).

28. Якими нотами можна виміряти простір (мі-ля-мі).

29. Одна нога там? друга тут. Яка це гімнастична фігура? (шпагат).

30. Житло, яке потрібно розбити (намет).

 

 

 

Підсумок журі.

ІІІ тур Домашнє завдання. Конкурс казкарів
Кожній команді було запропоновано початок казки, необхідно було дофантазувати її.

5 клас

1. Жив-був веселий хлопчик Миколка. На уроках бешкетував, ловив гав. Та ось одного разу за рогом вулиці зустрів він сірого Мохнатка. Чудернацька істота повела хлопчика...

6клас

2. Жила-була в самісінькій хащі лісу 3міючка. Мала вона бути злою, але нема кому було чинити шкоду. Ось  і вирішила Зміючка податись до міста. Одного разу вийшла вона на дорогу і...

ІV тур «Конкурс капітанів».

5клас Уявіть себе письменником і напишіть

 

 

V тур «Чарівна скринька». Є скринька,в якій знаходяться кружечки з номерами запитань. Спочатку  витягає одна команда, потім інша. У кожної команди 5тверджень, у кожному є помилка, вам необхідно виправити її. Якщо попаде кружок з написом «Щасливий випадок», то очко додається автоматично.

5 клас

1. Жанр твору «Пензлик Маляна» - це поема(Ні,народна китайська казка)

2. Марк Твен є автором «Казки про мертву царівну та сімох богатирів»(Ні, О.С.Пушкін)

3. Незакінчена думка, що містить натяк на висновок - це загадка(Ні,приказка)

4. Збирачі казок, пісень, народної мудрості – це поети(Ні,фольклористи)

5. Рідна дочка виконувала усю роботу у пані Метелиці і отримала винагороду – один кошик золота.(Ні, смола)

6клас

1.Жанр творів про Прометея, «Подвиги Геракла» - це грецькі казки.(Міфи)

2.Езоп є автором повісті «Різдвяна пісня у прозі» (Чарльз Діккенс)

3. Героями байок Івана Андрійовича Крилова є тварини, боги і люди (тварини)

4. Давня назва Греції – острів Кріт (Еллада)

5. Після зустрічі з трьома духами Скрудж перетворився на милосердного чоловіка, який вирішив відпочити на безлюдному острові.(не подорожував)

Відповіді капітанів

VІ тур «Упізнай героя»

5 клас

  1.  «В середині квітки сиділа крихітна дівчинка, така гарна та ніжна …»(Дюймовочка)
  2. « Вона була мудрою красунею, яка була напрочуд обдарованою казкаркою» (Шахразада)
  3. « У віконце визирала стара баба, у якої стирчали великі зуби…» (пані Метелиця)
  4. « Із року в рік хлопчик гарнішав і гарнішав, а жителі села тільки дивувалися його красі, тому що всі вони були смуглолиці й чорняві, а цей мав біле личко…» (хлопчик-зірка)
  5. « Він був справжній велетень – надзвичайно дужим і хитрим звіром.» (Лобо - володар Курумпо)

6 клас

  1. «Очі її сяяли, наче зірки, але не було в них … тепла…» (Снігова королева)
  2. «Просто перед ними, вхопившись за низьку гілочку, стояла гола смаглява дитина, що тільки-но починала ходити … така слабенька й така ніжна крихітка.»(Мауглі)
  3. «Мав благородне велике серце, він перший зглянувся над людьми, навчив їх будувати світлі житла, плавати на човнах, приручати тварин…» (Прометей)
  4. «У мене не було ні їжі, ні прісної води, щоб підтримати свої сили. Що на мене чекало? Або я помру від голоду, або мене роздеруть хижі звірі.»(Робінзон Крузо)
  5. «… Це був старий грішник … Через холод у душі і вся постать його заморозилась: ніс загострився, щоки зморщились …»(Скрудж)

Слово журі

 

 

VІ тур «З’єднай прислів’я»

Необхідно з’єднати дві частини прислів’я

1.Книжку прочитав – і розумним став

2. Ледачому любі мед та пряник, а розумному – книги

3. Все добре переймай, а зла уникай.

4. Добро довго пам'ятається, а лихо ще довше.

5. Хто робить, той голим не ходить.

6. Зароблена копійчина краща за вкрадений карбованець

7. Щоб рибку з’їсти, треба у воду влізти

8. Річ краще нова, а дружба – стара

9. Не варто з другом сваритися, бо доведеться миритися

10. Дружба та братство – найбільше багатство

VІІ тур «Найкращий художник»

Кожна команда повинна намалювати улюбленого літературного героя і пояснити чому вони його обрали, чому у нього навчились

Виступ команд

Підсумок журі

«Юні літературознавці».

5 клас

 

  1. Пояснити, що таке літературна казка
  2. Що таке антитеза? ((протиставлення)(рідна дочка і пасербиця)
  3. Пояснити поняття «ідея твору».(основна думка твору)
  4. Що таке пейзаж?(опис природи в художньому творі)
  5. Що таке епітет?(художнє означення,Золоті руки)

 

6 клас

          1.Про що розповідається у міфах. Назвіть найвідоміші міфи?

2. Що називається байкою?

3. Що таке пригодницький роман?

4. Що таке художня деталь?

5. Що таке оповідання?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Літературна гра

 

 

 

 

Підготувала вчитель

 зарубіжної літератури

                                                                                       Мельник О.І.

docx
Додано
1 листопада 2021
Переглядів
1347
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку