РОЗРОБКА МАЙСТЕР-КЛАСУ «Я ЗНАЮ, ЯК ЦЕ РОБИТИ. Я НАВЧУ
ВАС»
Тема: «Використання головоломки «Танграм» в роботі з молодшими школярами»
Мета:
• презентувати власний досвід роботи;
• познайомити педагогів з прийомами використання головоломки «Танграм» і показати можливості для розвитку дитини;
• сприяти професійному самовдосконаленню та самоосвіті педагогів;
• підвищити мотивацію педагогів до використання геометричних головоломок.
Складові майстер-класу:
Постановка задачі (1,5 хв.).
Привітання, вступне слово.
Епіграф. Якщо ви володієте знанням, дайте іншим запалити від нього свої світильники. (Т. Фулпер)
Знання складається із дрібних крихт щоденного досвіду. (Д. Писарев)
Головне завдання сучасного вчителя – зацікавити, здивувати дітей, створити комфортні та мотивуючі умови для навчання. Для цього у кожного вчителя є власні родзинки.
Пропоную вчителям розділитися на групи.
Проблемна ситуація (3 хв.).
Перед вчителями лежать 7 деталей геометричних фігур різного розміру та кольору і декілька зразків зображень. Пропоную подумати, з яких фігур і яким засособом можна створити задану фігуру (прямокутник, квадрат, великий трикутник і т.д.) Необхідно прибрати ті детали, за допомогою яких неможливо скласти задані фігури. Вчителі долучаються до вправи, шукають можливі варіанти виконання завдання.
«Інтеракція» (10 хв.).
Оголошую тему майстер-класу «Використання головоломки «Танграм» в роботі з молодшими школярами».
Урок інтегрованого курсу «Я досліджую світ» «Рослини - частина живої природи».
Демонструю вчителям стіну слів до уроку. Завдання: викласти фігуру будь-якого дерева або рослини, використовуючи всі 7 деталей «Танграму». Етап уроку:
мотивація навчально-пізнавальної діяльності.
Урок читання «Казка «Теремок».
Учителям пропонується ілюстрація до казки. Завдання: викласти з «Танграму» фігури тварин – дійових осіб для подальшого ініціювання казки. Етап уроку: творче застосування знань, умінь і способів діяльності.
Перегляд короткого відео «Приклади застосування головоломки «Танграм» на уроках в початковій школі». Обговорення з учителями ефективності представлених прийомів. Визначення можливого кола застосування. Пропозиції фіксуємо на дошці.
Психолого-педагогічне обґрунтування обраних засобів вирішення задачі.
Заняття, на яких використовується танграм, перетворюються у захоплюючий процес, роблять їх більш наочними і тим самим полегшують усвідомлення змісту матеріалу. Ця головоломка вчить дітей міркувати і прагнути самостійно знаходити шляхи розв'язання завдань, сприяє наочно-образному мисленню, розвитку уваги, уяви, дрібної моторики.
Дитина вчиться діяти за правилами, формується посидючість, так як танграм потребує багато часу. Діти завжди із захопленням беруть участь у цій діяльності, вони виявляють зацікавленість, проявляють свої творчі здібності, вчаться працювати злагодженно та швидко.
Рефлексія (0,5 хв.).
Пропоную вчителям прийом «Світлофор». Вчителі кольором повинні показати результати своєї роботи. Наприклад, якщо піднімають деталь зеленого кольору - задоволені, червоного – виникли труднощі, жовтого - байдуже.