Розробка наукової НЕконференції "Компетентнісне навчання - стратегія майбутнього"

Про матеріал

В даній розробці представлені матеріали щодо провдення наукової НЕконференції "Компетентнісне навчання - стратегія майбутнього", які спрямовані на ознайомлення, вивчення та здобуття вмінь та навичок фурмування ключовх компетентностей та наскрізних умінь у сучасного школяра

Дані матеріали можна використавувати для проведення методичних нарад, педагогічних рад, квестів тощо.

Перегляд файлу

Компетентнісне навчання – стратегія майбутнього

Сучасний світ непростий, швидко змінюється. Тому дитині сьогодення недостатньо дати лише знання, зробити  з неї «фаршировану рибу, яка нібито і риба, але не плаває». Нова генерація школярів - покоління «Z» - це діти інтернету та сучасних технологій.   Це покоління відрізняється абсолютною відсутністю чітко визначеної життєвої позиції. Вони зовсім не самостійні і постійно потребують, аби хтось вказував їм на те, чим вони мають займатися. Проте досить волелюбні, їх не можна примушувати до будь-чого. Адже вони ніколи не будуть робити те, чого не забажають самі. Для них важливо, аби до їхньої думки дослухалися. Люблять вчитися, швидко засвоюють нові знання. Зети відрізняються своєю неймовірною багатозадачністю та креативністю, знаходять нестандартні рішення виходу зі складних ситуацій. Тому знання,  вміння,  навички, які отримуються у школі, не повинні йти врозріз із світобаченням та вимогами покоління майбутнього, а  допомагати успішно реалізуватися  у житті, навчанні та праці.

Щоб досягти поставленої мети, впершу чергу потрібно підготувати вчителя до нової системи навчання школяра, яка включає  10 ключових компетентностей, визначених у Законі України «Про освіту», основою яких є спільні наскрізні вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми.

Одним із завдань методичної роботи нашої школи у 2017-2018 н.р. якраз і було визначено вивчення та впровадження цих компетентностей в освітній процес.

Під час серпневої педради  були окреслені основні моменти компетентнісного навчання та запропоновано вчителям обєднатися утворчі мобільні групи за назвами основних компетентностей. У процесі створення груп були враховані не тільки предметна спеціалізація вчителів (наприклад, математична компетентність – учителі математики, інформаційно-цифрова – учителі інформатики тощо), але й особисті побажання вчителів бути членом тієї чи іншої навчальної групи. Мета функціонування кожної групи  - знайти, опрацювати, застосувати у власній освітній практиці та презентувати колегам одну із отриманих компетентностей. Склад групи -  4-5 осіб, серед яких було обрано координатора (спікера). Тривалість функціонування творчих груп щодо вивчення компетентностей – 2017-2018 навчальний рік.

Перший етап роботи кожної групи - пошуковий (термін: перші два триместри навчального року). Учасники груп отримали завдання знайти необхідний теоретичний матеріал, який би міг допомогти групі вивчити ту чи іншу компетентність. Під час цього етапу проводились закриті засідання творчих груп, на яких відбувався обмін знайденою інформацією. Цікаві дослідження, нові ефективні форми і методи роботи зібрані у посібники, які зможе використати кожен учитель.

Другий етап – теоретичний (термін реалізації: третій триместр навчального року) - узагальнення опрацьованих теоретичних відомостей про кожен вид компетентностей з представленням їх на методичній нараді. Обов’язкова умова: матеріали демонструвати з використанням нових педагогічних технік, зокрама, сторітеллінгу, задійовуючи учасників інших творчих груп.

Третій етап функціонування творчих груп  - практичний. Він полягав у використанні компетентностей та розкритті наскрізних умінь НУШ під час проведення уроків, виховних годин, позаурочних заходів (терміни реалізації: четвертий-шостий триместри). Протягом третього етапу члени груп проводили робочі засідання, на яких аналізували проведені заняття або їх етапи, під час яких відбулося формування тієї чи іншої компетентності. За підсумками роботи творчих груп в червні місяці  було проведено науково-практичну НЕконференцію «Компетентнісне навчання – стратегія майбутнього», під час якої були презентовані міні майстер-класи щодо практичного впровадження 10 ключових компетентностей в освітній процес. Для демонстрації напрацювань вчителі використовували сучасні техніки неформального навчання, а саме: скрайбінг, інфографіку, майнд-меп. Окрім майстер-класів відбулася презентація матеріалів, отриманих заступниками директора з НВР під час перебування на  mini-edCamp «Нова українська школа: як учительству бути щасливим?» (м. Южний, Одеська область). Це «перевернуте навчання», VR та AR технології, використання веб-технологій («хмарні середовища»), віртуальні класи тощо.

2018-2019 н. р. – рік 100% старту НУШ. І саме від нас, учителів, залежить наскільки новим, сучасним буде організований освітній процес. Від того, наскільки  зможемо зменшити прірву у баченні та використанні сучасного світу між нами та поколінням «Z». Нове покоління набирає обертів, диктуючи нам свої правила, які ми не повинні ігнорувати. У такій ситуації найкращім рішенням є тільки максимальне взаєморозуміння та співпраця поколінь, завдяки яким можна буде досягнути кінцевої мети учительської діяльності - формування освіченого, здатного до інновацій українця, всебічно розвиненого, відповідального громадянина і патріота.

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
25 грудня 2018
Переглядів
664
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку