Розробка навчального курсу в умовах дистанційного формату навчання

Про матеріал
Досвід роботи учителя зарубіжної літератури та російської мови Товариства з обмеженою відповідальністю «Центр освіти Оптіма» Шевченківського району м. Києва Терещенко О.В. Метою роботи є визначення основних принципів якісного дистанційного навчання, формулювання компетентностей для створення власної моделі дистанційного курсу.
Перегляд файлу

 Розробка навчального курсу в умовах дистанційного формату освіти

Знання є найщедріше подаяння,
яке тільки можна зробити.
Невідомий автор

     На сучасному етапі у світі йде створення глобальних відкритих освітніх і наукових систем,  які є базою накопичення й поширення наукових знань та забезпечують доступ до різних інформаційних ресурсів широким верствам населення.

     Основним прогресивним напрямом розвитку освітньої діяльності є створення системи дистанційної освіти.  Відповідно до Концепції розвитку дистанційної освіти в Україні, затвердженої Постановою МОН України від  20 грудня 2000 р. дистанційна освіта - це форма навчання, рівноцінна з очною, вечірньою, заочною та екстернатом, що реалізується, в основному, за технологіями дистанційного навчання.

     Перша ліцензована дистанційна школа в Україні Центр освіти "Оптіма" є високотехнологічною формою отримання якісної освіти в 1-11 класах школи, відповідно до державного стандарту України, незалежно від місця проживання/тимчасового перебування учня, стану здоров'я, особливих потреб, політичної ситуації. Навчатись в дистанційній школі можна з будь-якого місця світу за індивідуальним графіком, на своїй швидкості сприйняття, без будь-яких обмежень.

«Оптіма» – дистанційна школа зі своїми історією та традиціями. Беззаперечний лідер за якістю навчальних матеріалів та результатами, які демонструють випускники на ЗНО. Ми доводимо, що Інтернет – це не тільки розваги. Інтернет, передусім, – це найбільші сучасні можливості інтерактивного пізнання наук і світу! Якість, доступність і зручність – базові критерії освіти, яку ми пропонуємо.

     Вперше в Україні ми застосовуємо багаторічний позитивний європейський досвід дистанційної шкільної освіти, об`єднавши зусилля українських та європейських фахівців. Навчання організовано з використанням спеціальної програмної оболонки – системи навчального менеджменту Moodle. У ній можливо як наповнення змістовної частини дистанційних курсів, так і управління навчальним процесом.

    Основним елементом дистанційного навчання є дистанційний курс. Дистанційний курс розробляється відповідно до навчального плану й навчальної програми, у якому викладаються всі методичні матеріали.

            

       У дистанційному курсі теоретичні матеріали потрібні для організації діяльності, вони визначають достатність інформації, що дозволяє планувати інформаційний пошук та створення методичної системи, що супроводжує пізнавальну діяльність учнів на усіх її рівнях та формах проявлення під час вивчення курсу. Не доцільно пропонувати учням опрацьовувати текст підручника, адже шкільні підручники спрямовані на очне навчання. Учитель має адаптувати навчальний матеріал. У порівнянні із друкованою методичною літературою, дистанційний курс легко динамічно удосконалювати та осучаснювати. Важливо застосовувати різні форми й методи роботи.

    

уривок конспекту уроку зарубіжної літератури                  уривок конспекту уроку російської мови

  

уривок конспекту уроку російської мови                         уривок конспекту уроку зарубіжної літератури                 

     Навчання з використанням дистанційних технологій відкриває нові можливості для реалізації індивідуальної освітньої траєкторії.

      Дистанційний формат навчання передбачає наявність всіх притаманних очному навчанню атрибутів, таких як групові дискусії, колективне обговорення пройденого матеріалу, живе спілкування тощо. 

      

     Очевидно, що змінивши форми роботи під час дистанційного формату уроків, потрібно змінювати і форми оцінювання.

Як учителеві налагодити систему оцінювання?

  1. Оприлюднюйте критерії оцінювання до кожного завдання. Так учні наперед розумітимуть, як та за яким принципом формується оцінка.

                              

приклад завдання з зарубіжної літератури                  приклад завдання з російської мови

 

  1.     Давайте зворотній зв’язок. Негативна оцінка може не дати достатньо інформації для учнів, натомість після пояснення, за що вона отримана, учень зможе порефлексувати про свої помилки.
  2. Не обмежуйте в часі. Учні мають різну динаміку роботи в онлайн-режимі.

  1.     Шукайте альтернативи. Звичні тестові завдання в умовах дистанційного навчання корисні для саморефлексії учнів. А для контрольних завдань ліпше знайти альтернативні форми, як-от тематичне есе, творче завдання тощо.

                              

приклади завдань з зарубіжної літератури

     Однією з основних вимог дистанційного формату навчання є якість результатів навчання. Яким чином вона досягається? Що саме визначає якість? Враховуючи власні наробки можна зупинитись на таких принципах навчання, що найвиразніше виявляються в  результаті використання дистанційного формату навчання.

Високий рівень структурування інформації.

Одним з досягнень дистанційної форми навчання стало те, що вона на перше місце вивела у процесі навчання діяльність з інформацією, ефективність якої безпосередньо залежить від форми подачі матеріалу та повинна забезпечити мотивацію і активність у навчанні, зацікавленість у навчальній діяльності і її результатах.

Використання активних засобів і методів навчання.

Мотивація до навчання повинна підтримуватися самою активною стратегією навчання. Учні повинні обмірковувати матеріал, що вивчається, зв'язувати його зі своїм життєвим досвідом, перетворювати на активну діяльність, яка постійно збагачується новою інформацією (групи учнів презентують дібрану інформацію про бачення проблеми з різних точок зору; зіставляють твір з екранізацією, постановкою на сцені;  застосовують фонову інформацію у процесі вивчення конкретної теми тощо). У цьому аспекті зростає значущість пошукової діяльності.

 

Заохочення індивідуальних контактів між учнями та учителями.

Сучасні комунікації полегшують доступ учнів до учителя, дозволяють об'єднувати зусилля при розв'язанні  різноманітних проблем. Індивідуальний підхід до кожного учня з урахуванням його здібностей і талантів, забезпечується різноманітними формами індивідуальних консультацій: онлайн-консультації з кожного предмету щотижня, консультативний чат та телефонні консультації з вчителями.

Розвиток співробітництва учень - учень.

Колективні навчальні дії (робота у онлайн-групах, проектна групова діяльність, тематично-пізнавальні екскурсії тощо) збільшують захопленість та мотивацію. Розподіл  ідей покращує міркування і поглиблює розуміння.

Швидкий зворотний зв'язок.

При вивченні матеріалу учні потребують різноманітної допомоги – це оцінка їхніх знань, консультації під час виконання домашніх завдань, аналіз та  обговорення матеріалу тощо.

Технологічні ресурси дистанційного формату навчання дозволяють забезпечити різноманітні засоби  навчання.  Здібні учні можуть швидко засвоювати матеріал і переходити до більш складних задач. Забарні - використають більше часу для консультацій та опрацювання матеріалу. При підтримці технологій  учні можуть працювати без обмежень часу і місця.

Але не слід у дистанційному форматі навчання покладати надію тільки на технологічні ресурси. Важливу роль відіграє саме психолого-педагогічний підхід, методологічне проектування всіх засобів, що складатимуть стратегію навчання.

     В.О. Сухомлинський писав: «Дати дітям радість праці, радість успіху в навчанні, збудити у їхніх серцях почуття гордості, власної гідності – це перша заповідь виховання. Дитяча душа як чистий аркуш паперу…Записи на ньому роблять батьки, друзі. Оточуючі. Та чи не найважливішими є записи, зроблені педагогом на чистому аркуші дитячої душі. І головними його гаслами в цій роботі повинні стати такі: «Допоможи! Не зашкодь!»

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
3 листопада 2021
Переглядів
556
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку