Розробка першого уроку для 1 класу "Здрастуй, школо!"

Про матеріал
Розробка першого уроку для 1 класі. для вителів початкових класів та студентів.
Перегляд файлу

 

 

                                                                                 Зелена Лариса Євгенівна,

 вчитель початковихкласів

Соледарської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів №13,

 спеціаліст «вищої категорії», «старший учитель»

 

Перший урок, 1 клас

 

Тема. Здрастуй, школо!

Мета: Розкрити учням поняття слів «школа», «школяр», розширювати пізнавальну  діяльність дітей, формувати інтерес до навколишнього світу. Розвивати уяву, мислення, пам'ять, увагу, мовлення. Виховувати інтерес до навчання, бажання дізнатися щось нове, товариськість, патріотичні почуття.

Обладнання:  макет дерева, паперові листочки, картки з завданнями, значки, квітки, мапа України.                                    

Хід уроку

Вчителька: Доброго дня, дорогі друзі! Я дуже рада вітати всіх, хто сьогодні прийшов на наше свято.

Любі мої першокласники, ще зовсім недавно ви були дошкільнятами, ходили до дитячого садочка. А сьогодні ви стали справжніми учнями. Віднині ви – члени великої дружної шкільної родини. Перед вами відчиняються двері в чудову і неосяжну Країну Знань.

(Вчителька дзвонить маленьким дзвіночком)

Вчителька: Цей дзвіночок сповістив вам про те, що починається перший у вашому житті шкільний урок.

Вчителька: 1 клас – самий головний у школі. А яка сама головна книжка? Вірно Буквар. Всіх нас – лікарів, вчителів та робітників, академіків та поетів, артистів та вчених, мерів та губернаторів, навіть президента – вчив Буквар. І в цьому році він буде вчити мільйони першокласників. І кожного на його рідній мові. Буквар буде для вас початком, першою сходинкою вашого навчання. Я бажаю вам гарно вчитися, на радість своїм рідним. Постарайтеся, будь ласка. А зараз ми з вами вирушимо у подорож до «Країни знань»

І зупинка – «Знайомсто».

Вчителька: Давайте знайомитися ближче. Мене звати Лариса Євгенівна. А тепер я хочу ближче познайомитися з вами. Подивіться, будь ласка, на це дерево. (Демонструє макет дерева). Воно вам подобається? А чого, на вашу думку, на ньому не вистачає? Так, вірно, листочків. Наше з вами завдання одягнути це дерево листочками. Скажу вам по секрету, що це дерево незвичайне. Це дерево символізує наш клас, а кожен з вас – це маленький неповторний листочок чарівного дерева. Зараз ми прикріпимо його до гілочки. ( Кожен учень виходить до дошки, прикріплює листочок на плакат із зображенням дерева) .

- Вийдіть до дошки діти, що мають ім`я, що починається літерою «В» . Це Василіса, Владислава, Валерія, Віктор та посадіть квіточку на нашу галявинку. 
- Я запрошую зі своїми листочками до дошки  Софійку, Анжеліку, Ліану, Катрусю та Іллюшу. 
- Посадіть листочки на дерево дві Ані, дві Марійки, два Єгора та два Ярослава.
- Вийдіть хлопці, ім`я яких починається літерою «д». Це – Дмитро, Давид, Денис. 
- Хочу познайомити вас із Емілією, Еліною,  Андрійком та Максимом.. 
- А ще в нашому класі є Єва, Ліза, Семен та Олексій. 
- А чи є у нас дітки, що мають ім`я на літеру «Н». Так, це: Назар, Неллі та Назарій.

-    Сьогодні ми посадили наше класне, сімейне дерево. Як дерево не може жити без листочків, так і школи немає без вас, без дітей!

 -    Ось як зазеленіло наше дерево! Пізніше ми ще раз до нього повернемося.
ІІ зупинка – «Україна – рідний край»

Вчителька: Діти, а чи знаєте ви як називається наша країна? Вона велика і прекрасна. На  сотні кілометрів розкинулась з півночі на південь та зі сходу на захід.

(Демонструється мапа України). На її просторах вирощують хліб і цукор, а в її надрах добувають нафту та кам’яне вугілля. В садах дозрівають яблука та груші, на виноградниках – солодкий виноград, а на баштанах – кавуни і дині. На гірських схилах Карпат випасають отари овець, а в морях ловлять рибу. (Дітям пропонується розглянути фотографії різних регіонів України).

Діти, а як називається наше місто? (Бесіда про своє місто).            

ІІІ зупинка – «Загадки та казки».

А зараз перевіремо як ви вмієте відгадувати загадки. (Загадки прикріплені на листочках. Вчитель викликає до дошки дітей які добре читають).

1. Дає здоров’я – спорт,

    Вагу – солодкий торт.

    Мед – працьовиті бджоли.

    Знання глибокі -…(школа).

2. Щоб не спізнитись на урок,

    Нам голос подає …(дзвінок).

3. Цю найпершу в школі книжку

    Знає будь –який школяр.

    До усіх книжок доріжку

    Прокладає нам …(Буквар).

4. Ручки й олівці, щоб знали:

    Ми кладемо у …(пенали).

5. Що мовчить, а розуму вчить? (Книжка)

6. Довгі палички кругленькі –

    Сині, жовті, червоненькі.

    На папері походили,

    Кольори свої лишили…

    Звуться палички оці

    Кольорові …(олівці).

Вчителька: А зараз ми з вами пограємо в гру «Рюкзачок»

  •                   Знаєте що таке Рюкзачок?
  •                   А що в нього складають?
  •                   Я буду читати вірш, а ви якщо правильно хлопчик брав речі плескаєте в долоні, а якщо ні тупотете ногами. Зрозуміли?  Давайте спробуємо.

Перший раз малий Мишко

Став збиратися до школи.

Олівця поклав у сумку,

Книги, ручку, зошит, гумку,

М’яч, перо, граблі, подушку,

На обід м’яку пампушку,

Два ведмедика, лопату,

Білочку руду хвостату,

Лук і стріли, і рушницю,

Ще й пухкеньку паляницю.

Ще стільця, стола і парту,

Ще й географічну карту,

Трактора, машину, мило.

Вже й надворі звечоріло.

Сів Мишко, дума думку –

Чи усе поклав у сумку?

  •                   Чи можна в школу брати зайві речі? А чому?

  ІV зупинка  – Хвилинка відпочинку «Добридень».

Добридень, добридень,

Добридень скажу.

Як ранок настане

До школи спішу.

Тут ротик, тут носик,

Плече і рука,

А тут є сусіда п'ята.

V зупинка -  «Поетична».

1. Ой, веселе свято в нас.

    Ми прийшли у перший клас.

    Яскраві квіти у руках,

    Нові ранці на плечах

    Небо чисте, голубе,

    Радісно довкола,

    Осінь, ждали ми тебе,

    Щоб іти до школи.

2. Були до цього малюками,

    В садочок нас водили мами.

    А тепер всі підросли

     І дружно в 1 клас пішли.

3.  Я хвилююсь, як ніколи,

    Я хвилююся весь час.

    Адже я прийшла до школи,

    Перший раз, у перший клас!

4.Готувалась я до школи,

    Встала рано, як ніколи.

 - Швидше, мамо, швидше, тату!

  Скільки ж можу вас чекати?

  Я ж іду не в дитсадок,

  А на перший свій урок!

5. Мама дуже переживала,

    Бабуся усю ніч не спала.

    А татові ще й сон наснився,

    Що я в школу запізнився.

6.   Щоб у школу не проспати

     Довелось о сьомій встати.

     Зуби чистити, вмиватись,

     Одягатись, заплітатись.

7.  Ходуном ходить весь дім:

     Першокласник тепер в нім.

     Вам по секрету скажу я:

     Це відповідальна місія!

 

8.  Це не вигадка, не казка,

     Що віднині я школярик.

     Ось портфелик мій, будь ласка,

     А в портфелику Букварик.

     А в портфелі акварелі,

     Та ще й зошитів з десяток,

     Та дві книжечки веселі:

     Про птахів і про звіряток.

     Є там ручка і лінійка

      Із кружальцями такими.

     9. Сьогодні зранку в перший раз

     Я прийшов у перший клас.        

     Але я іще ніколи

     Не складав портфель до школи.

     Що ж покласти у цю сумку?

  1.  Нас сьогодні іменинниками звуть,

Вітають з першим днем навчання.

Обіцяємо, що першокласники

Не підведуть.

Бо вчитись є у нас бажання.

  1.                    Дуже хочу я учитись.

Обіцяю не лінитись

Вранці о сьомій годині

Прокидатимусь віднині.

  1.                    Батьки за нас не бійтеся,

Бабусі, на нас надійтеся.

Хочемо вам пообіцяти:

На 12 лиш навчатись!

VІ зупинка – «Пообіцяй!»

Вчителька:

Законів і правил існує багато.

Все неможливо запам’ятати.

А ось ці правила прості

Мають виконувати всі.

Перше правило – учитись.

Обіцяєте?

Учні: обіцяємо!

Друге правило – трудитись.

Обіцяєте?

Бути чесним і правдивим – третє правило у нас.

Бути другом незрадливим.

Ти за всіх, за тебе – клас.

Обіцяєте?

П’яте правило – читати,

Малювати і співати.

Гратися з товаришами

І дружити з малюками.

Обіцяєте?

Шосте правило, малята,

На уроках не жувати.

Не розмовляти і не спати.

І домашні всі завдання

На 12 готувати.

Обіцяєте?

Сьоме правило говорить:

Щоб навчались ви сумлінно

І поводились відмінно.

Щоб батьки могли радіти,

Що такі в них гарні діти.

VІІ пелюстка «Галявина дружби»

Вчителька: -    Наша мандрівка завершується. Ми знову повертаємося до нашого класного дерева. Буде чудово, якщо навколо нього виросте багато квітів.  Закрийте очі та уявіть квітка якого кольору розквітла у вас в душі. Виберіть будь ласка квітку та приклейте на галявину. Спочатку дівчатка, а тепер хлопчики. Як чудово розквітли квіти на нашій галявині, ось який він наш перший навчальний день.

-    Молодці. Гарно розквітла галявина. А все тому, що ви працювали старанно і дружно.

 -    Запам’ятайте важливе правило:

 У нас немає «ти»,

 У нас немає «я».

 Ми – єдиний клас,

 Ми – одна сім’я!

  •                   Сьогодні ми з вами запалимо «Ліхтарик доброти». Який буде оберігати нашу класну родину, допомогати їй робити добрі справи.

 VІІ пелюстка – «Сюрприз».

Підсумок уроку.

  Ось і закінчився перший у вашому житті урок. Пригадайте, коли він розпочався? (Коли продзвенів дзвінок). Уроки завжди будуть починатися і закінчуватися із дзвінком. Він також буде вашим другом протягом навчання. На згадку про першу нашу зустріч хочу подарувати вам значки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Зелёная Лариса
Додано
13 травня 2020
Переглядів
1512
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку