Розробка першого уроку Ми, діти твої ,Україно!

Про матеріал
Перший урок ,урок- намисто для поглиблення знань учнів про рідний край:славне історичне минуле, державні та народні символи.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема : Перший урок у 2 класі «Ми , діти твої , Україно » ( Урок-намисто)

 

Мета: актуалізувати та поглибити знання учнів про рідний край: славне історичне минуле , державні та народні символи , Конституцію , визначних українців та героїв минулого та сучасності ; розвивати зв’язне мовлення , пам'ять , увагу , логічне мислення ; виховувати шанобливе ставлення до державної символіки , культурного та історичного минулого , повагу до героїв України , толерантне ставлення до представників національних меншин ; сприяти формуванню в  кожної дитини усвідомлення себе частинкою великого народу , розуміння важливості панування миру і злагоди в державі .

Обладнання : « намистинки » , географічна карта України , зображення державних та народних символів , Конституція , О. М. Бєліков « Перлини України » , О. Субтельний « Історія України » , портрети відомих українців , лампадка , комп’ютер .

 

 

                                                      Хід уроку

                                                                                     Ненька наша Україна !

                                                                                     Мова рідна , рідний спів !

                                                                                     Це земля свята , єдина

                                                                                     Наших прадідів-батьків !

 

                                                                                                              М. Щербак

  1.  Організаційний етап

          Учні розташовуються в класній кімнаті.

            ( Звучить пісня про Україну )

  1.  Мотивація навчально-виховної діяльності учнів. Оголошення теми уроку.

           Учитель: Доброго дня!

           Сьогодні свято завітало в школу,

           Бо перше вересня, і пролунав дзвінок.

           Змужнілі, сонцем зласкані улітку,

           Ми розпочнемо Перший наш урок.

  • Технологія « Асоціативний кущ » 
    • Що таке Україна ?

 

* Розгляд ілюстрованої книги О. М. Бєлікова « Перлини України »

        Діти , якщо наша держава називається Україна , а ми тут живемо , то як ми можемо себе назвати ? ( українці )

       Учні читають вірші напам’ять :

                             УКРАЇНЕЦЬ

Українець я маленький , Україна – край рідненький .

Вірний син я свого роду – українського народу .

 

Все , що рідне , я кохаю, всім , хто рідний , помагаю .

Своє ціню , свого вчуся і до рідного горнуся .

Знай і ти своє любити , спомагати і цінити ;

Знай , що найчесніше діло : свого боронити сміло .

                                  УКРАЇНКА

Українка я маленька, Україна моя ненька,

В неї щира я дитина , добра , люба та єдина .

Вірна я дочка народу, славна з козацького роду ;

Щиро я свій край кохаю , роду іншого не знаю .

Так я завжди буду жити , рідний край буду любити ,

Українцям помагати , бо Вкраїна моя мати !

          Погляньте на карту України. На ній позначено кордони української землі.

Україна – одна з найбільших держав у Європі . На півдні нашу державу омивають теплі моря – Чорне й Азовське , є в нас чудові гори – Карпати і Кримські . Простір землі, заселений українським народом великий . Щоб його перетнути , потрібно пішки йти із заходу на схід 90 днів, долаючи щодня по 30 км.

       Діти , усі ми сьогодні одягнені у вишиванки – це давній одяг українців . Дів-чата та жінки до вишиванок одягали ще і намисто , яке я теж хотіла одягнути , але дуже поспішала – ненароком потягнула – і всі намистинки розлетілися . Я швиденько їх зібрала і побігла до вас на урок . Може ви допоможете мені скласти ці намистинки в намисто і водночас пригадаємо усе , що ми знаємо про Україну ? 

3.  Поглиблення знань учнів про Україну ( складання « намиста » ) :

 1- ша « намистинка » -  Давня Україна                                                                                                                         

         Для  кожного  з  нас  перш  за  все  Україна – це  земля  наших  предків.  І     починається  вона  зі  своєї  родини ,  з рідної  домівки,  де  ви  народилися  та  живете ,  і  вас  огортають  любов’ю  та  турботою  найрідніші  у  світі  люди . Давня назва України – Київська Русь , найвідоміші київські князі – Володимир (прийняв християнство ) , Ярослав Мудрий ( розбудовував країну , за часів його князювання Київська Русь була однією з наймогутніших у Європі ) .

  • Виконання пісні « Україна » ( авторська )

  2- га « намистинка » -  Державні символи України                                                                                                                         

    Кожна держава має три найголовніших символи: Гімн, Прапор та Герб. Є такі символи і у нашої держави.

     Державний Гімн –це урочиста пісня , що представляє Вітчизну, історичні події та героїв . Державним Гімном України є пісня «Ще не вмерла Україна» , слова Павла Чубинського, музика Михайла Вербицького . Кожен українець по-винен  знати і виконувати г імн своєї держави .  При його звучанні ми повинні стояти струнко – цим ми виявляємо свою повагу  до держави і народу .

                      Запам’ятайте , Гімн співають і слухають стоячи .

   Державний Прапор

Синьо-жовтий прапор маєм ‒ синє небо, жовте жито. Чисте небо – символ миру та пшеничне поле – символ достатку.

     З давніх часів в усіх народів прапор вважався святинею . Прапори брали упоходи , вивішували на фортецях та замках , зображували на гербах .

Прапор свій оберігаєм  .

Він є в кожної держави .

Це для всіх – ознака сили,

Це для всіх – ознака слави.

23 серпня в Україні щорічно відзначають День Державного Прапора.  

 

         Державний Герб

  Наш герб – тризуб – один із найдавніших знаків , які дійшли до наших днів . Це знак влади вождів слов’янських племен і Княжої Держави  Воло-димира Великого .

    Існує багато думок щодо його походження . Одні вчені вважають , що тризуб – це об’єднання природних стихій – повітря , води і землі . Інші вважають , що це знаряддя праці , яким користувалися землероби і мисли-вці . Малювали його на будинках ,  щоб уберегтися від злих духів .

   Став незалежним наш народ , про це він мріяв здавна .

   І пригадали ми свій герб – князівський знак державний .

 3- тя « намистинка » -  Народні символи України

  • Які народні символи ви знаєте ? ( Верба , калина , українська мова , вишивки , писанки … )
  •  
  • А зараз ми з вами відвідаємо віртуальний Музей Писанкового Розпису , який знаходиться в місті Коломия .

                ( Подорож віртуальним музеєм   Музей Писанкового Розпису. )

4- та « намистинка » - Фізкультхвилинка

                              Козачок

Сплески два і три притопи , на носок , на каблучок .

Руку вліво , руку вправо , ми танцюєм козачок .

Раз – присядем , два – присядем, настрій гарний .

Покружляли , повертілись і тихесенько всі всілись .

5- та « намистинка » - День Незалежності України . Конституція України

   Щорічно 24 серпня в нашій країні відзначається загальнодержавне українське свято – День незалежності України . Дата вибрана не випадково. Справа в то-му, що цього дня у 1991 році був прийнятий Акт проголошення незалежності України. Цей момент прийнято вважати датою утворення України в сучасному вигляді.

         В кожній країні є правила, за якими живуть всі її мешканці. Ці правила називаються "законами". Законів багато, та серед них є найголовніший, що зветься словом "Конституція". Якщо цього головного закону не дотримуватися, то в країні не буде порядку. Тому виконувати Конституцію повинні всі-всі мешканці країни.

Наша Україна теж має свою Конституцію ( прийнято 28 червня 1996 року )  - закон, в якому записано всі права українців. Це право на життя, право на житло, право на працю, право на відпочинок, право на лікування та багато-багато інших прав. Записано в Конституції і наші обов’язки. Наприклад, обов’язок захищати свою Батьківщину, обов’язок берегти природу, обов’язок виконувати вимоги Конституції та інші.

  Важко було б уявити наше життя, якби не було Конституції! Всюди би панували безлад та негаразди. Отже, Конституція України є дуже важливою для всіх нас.

 

  6 - та « намистинка » - Видатні українці

 ( Короткі повідомлення про князів Володимира та Ярослава Мудрого , Роксолану ( Настю Лісовську ) , Тараса Шевченка , Соломію Крушельницьку , Кате -рину Білокур , Ліну Костенко , братів Кличко , Андрія Шевченка , Джамалу ) .

   4.  Підсумок уроку  

 * Технологія « незакінчене речення » :

Для мене Батьківщина – це…

Я маю право…

Моїми обов’язками є…

Любити свій рідний край означає…

Я можу зробити для моєї Батьківщини…

     * Складання символічного « намиста » « Ми , діти твої , Україно »

                 ( « намистинки » - українці , « намисто  » - Україна . )

 

 

 

  • « Чорна гречка , білі кінці »

( Всі стають в коло і виконують пісню-танок )

       1.  Чорна гречка ,

            білі кінці , ( 2р. )

             збираймося українці . ( 2р. )

  1. Тримаймося

     за рученьки ,  ( 2р. )

     українці молоденькі . ( 2р. )

  1. Як не будем

ся тримати , ( 2р. )

то будуть ся з  нас сміяти . ( 2р. )

  1. А як будем

ся тримати , ( 2р. )

то будуть нас поважати . (2р. )

  • Покладання квітів до сільського  пам’ятника « Матерям , які виховали синів і дочок , героїв України »

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                              Список використаних джерел

 

  1. Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді , затверджена наказом МОН України від 16.06. 2015 р. № 641

 

  1.  Конституція України : Прийнята на п’ятій сесії Верховної Ради України 28 червня 1996 р . – К . :Пресса України , 1997 . – 80 с.

 

  1. Україна над усе : збірник . Вип . 2 / упоряд. І. Зелена , Р . Крамар . – Тернопіль : МП «Чумацький шлях » , 1991 . – 64 с.

 

  1. Бєліков О. М. Перлини України / О. М. Бєліков . – Харків : Клуб сімейного  дозвілля , 2014 . – 207с.

 

  1. Фізкультхвилинки у початковій школі . 2-ге вид ., зі змін . та доповн . / упор .: Т. В. Решетуха , Т. Б. Ухіна , О. В. Лабащук . – Тернопіль : Мандрівець , 2007 . – 128 с .

 

  1. Дубіч Т. А. Нестандартні виховні заходи. 2 клас : На допомогу класному керівнику. / Т. А. Дубіч . – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан , 2011 . – 64 с .

 

  1. Дубіч Т. А. Нестандартні виховні заходи. 3 клас : на допомогу класному керівнику. / Т. А. Дубіч , В. В. Дубіч .  – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан , 2012 . – 64 с .

 

  1. Музей Писанкового Розпису : віртуальний музей [ Електронний ресурс ] . – Режим доступу : http://hutsul.museum/pysanka/exposition/vsrtual  (дата звернення: 11. 06. 2017).

 

  1. Бойченко Л.О. Державні символи України. Калина – символ українців: [Бесіди під час вихов. годин ] / Л.О. Бойченко // Позаклас. час. – 2001. – Серп.(№ 29). – С. 2-4.

 

  1.  Дітям про державну та народну символіку України / Упоряд. Л. М.Римар. – Х.: Вид. гр. „Основа”, 2004. – 96 с.

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
29 січня 2019
Переглядів
1767
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку