Розробка позакласного заходу для учнів 8-9 класів "Як подолати невдачі"

Про матеріал

"Як подолати невдачі" - це розробка позакласного заходу для учнів 8-9 кл. щодо формування ціннісного ставлення до себе

Мета: формувати в учнів уявлення про себе як про особистість; розвивати здібності аналізувати свої думки, почуття, вчинки і дії; виховувати шанобливе і дбайливе ставлення до самого себе.

У додатках до заходу - анкета «Що я думаю про свої риси характеру», пам'ятка «Зроби свій вибір»; добірка висловлювань відомих людей по темі заходу.

Перегляд файлу

Оліфіренко Світлана Миколаївна,
учитель російської мови та літератури Бердянського

НВК №1 «Мрія» Запорізької області,

відмінник освіти України,

спеціаліст вищої категорії, учитель-методист

 

ЯК ПОДОЛАТИ НЕВДАЧІ

(позакласний захід для учнів 8-9 класів

щодо формування ціннісного ставлення до себе)

 

Мета: формувати в учнів уявлення про себе як про особистість; розвивати здібності аналізувати свої думки, почуття, вчинки і дії; виховувати шанобливе і дбайливе ставлення до самого себе.

Форма проведення: позакласний захід.

Обладнання:

• малюнки учнів по темі (комікси);

анкета «Що я думаю про свої риси характеру»;

  • пам’ятка «Зроби свій вибір»;

• висловлювання відомих людей по темі заходу (на аркушах перед кожним учнем).

Хід заходу

1. Мотивація діяльності: вправа-гра з підвищення самооцінки

- Якщо ви, можливо, думаєте про себе не дуже позитивно, все одно знайдіть у собі те краще, що є насправді, і намагайтесь стверджувати про себе тільки хороше і позитивне.

Якщо хто-небудь із вас відчує збентеження або невпевненість при виконанні цієї вправи, скажіть про себе: «Я люблю себе, я унікальний і неповторний!»

Кожного разу, коли вам на думку приходять негативні оцінки на вашу адресу, згадайте, що вам ще потрібно розвиватися й розвиватися і, природно, ви поки що не можете бути досконалими.

Пропоную розділитися на дві групи за принципом: зовнішнє - внутрішнє коло. Учасники зовнішнього кола повинні знайти собі партнера з внутрішнього кола і за моїм сигналом почати говорити йому про свої позитивні якості і досягнення. Той, хто його слухає, загинає пальці і вимовляє фразу на кожне сказане партнером: «Який же ти молодець! Один! Який же ти молодець! Два!» (і т. д.).

За моїм сигналом ви повинні помінятися місцями так, щоб зовнішнє коло стало внутрішнім, і гру буде продовжено.

2. Вправа «Чого я хочу досягти, яких успіхів домогтися в житті?»

- Діти, пропоную вам посидіти кілька хвилинок в тиші і подумати про те, чого б ви хотіли досягти в своєму навчанні, у своєму житті. Чому б вам хотілося навчитися?

- Розкажіть про це без слів, за допомогою міміки і жестів. Інші учасники цього завдання повинні здогадатися, про що йде мова.

Учні виконують вправу.

3. Робота з текстом оповідання Л.Камінского «Починаю нове життя»

«Юра лежав на дивані, дивився в стелю і подумки картав себе: «Давно пора взятися за уроки, а я лежу собі, і хоч би що! Абсолютно ніякої сили волі! Так і життя пройде, а я нічого не встигну зробити. Ніяких відкриттів, ніяких рекордів ... Пам'ятаю, десь читав, що Моцарт вже в три роки музику складав. А я? Я навіть бабусі лист скласти не можу! І в школі суцільні неприємності. Взяти хоча б останній місяць. Два рази проспав. Із фізкультури - двійка: забув удома кеди. Із літератури - трояк: не міг згадати, чому посварився Іван Іванович із Іваном Никифоровичем ... Ні, так далі не піде! Пора починати нове життя. Прямо з завтрашнього дня. Що у нас завтра? П'ятниця? Ні, краще з нового тижня! Пропускаю два дні і відразу - із понеділка! І ніяких собі поблажок!»

Юра рішуче схопився з дивана, вирвав із зошита аркуш паперу і став писати:

«План дій № 1

1. Почати нове життя (із понеділка).

2. Щодня вставати о 6 годині 15 хвилин.

3. Купити гантелі і робити зарядку з наступним обливанням крижаною водою.

4. Виправити двійку з німецької та вивчити ще дві іноземні мови.

5. Приходити в школу за 10 хвилин до приходу вчителя.

6. Відповісти бабусі на торішнього листа.

7. З'ясувати, чому посварився Іван Іванович із Іваном Никифоровичем».

Юра відклав авторучку і уважно вивчив план. Хоч пунктів вийшло замало, він все ж залишився задоволений:

- Ну, що ж, доживемо до понеділка!

...У понеділок Юра запізнився в школу. Ні, він не проспав. Навпаки, встав на півгодини раніше, щоб почати нове життя. За планом. Але легко сказати: «За планом»! А де він?

На столі його не було, на дивані теж. Юра шукав його під ліжком, на шафі, перевернув всю кімнату - ніяких результатів: «План дій № 1» як крізь землю провалився!

«Нічого, - заспокоїв себе Юра, - труднощі тільки загартовують силу волі!»

Він рішуче вирвав із зошита аркуш паперу і написав:

«План дій № 2

1. Знайти «План дій № 1».

2. Почати нове життя (із наступного понеділка)».

- Як ви думаєте, що стало причиною невдачі героя?

- Які якості характеру треба виховати хлопчику?

- Від чого, на вашу думку, залежить здійснення поставленої мети?

Роздуми дітей.

4. Читання і коментування висловлювань відомих людей по темі заходу

«Щоб досягти успіху, ваше бажання успіху має бути більшим, ніж страх невдачі» (Білл Косбі, американський актор, музикант, політичний діяч).

«Наші невдачі повчальніше наших удач» (Генрі Форд, американський промисловець, власник заводів по виробництву автомобілів по всьому світу, винахідник, автор 161 патенту США).

«Коли одна людина мучиться сумнівами через низьку самооцінку, інший робить вчинки і набуває почуття власної значущості» (Генріх Фрідріх Лінк, німецький вчений-ботанік).

«Життя - це серія експериментів. Чим більше ви їх проведете, тим воно у вас буде багатшим. Ви не можете отримувати прекрасні результати після кожного з ваших експериментів. І ви не можете припинити експериментувати, якщо ви хочете просуватися вперед» (Томас Едісон, всесвітньо відомий американський винахідник і підприємець, автор 1093 патентів США і близько 3 тис. в інших країнах світу).

«Я не вірю в долю, яка карає діяльну людину, але я вірю в долю, яка неодмінно наздоганяє того, хто перебуває в бездіяльності» (Гілберт Кіт Честертон, англійський мислитель, журналіст і письменник кінця XIX - поч. XX ст.).

5. Проведення анкетування на тему «Що я думаю про свої риси характеру» (див. «Додаток 1»).

- Діти, проаналізуйте свої риси характеру. Будьте уважні! Використовуйте знак «+» для тих рис, які відповідають вашій думці про себе, використовуйте знак «-» для того, щоб відзначити риси, які не властиві вам, і знак питання «?», якщо ви не впевнені у відповіді.

- Які риси характеру ви хотіли б змінити в собі, щоб уникнути невдач у житті?

Відповіді учнів. За їхнім бажанням окремі відповіді можуть бути озвучені в класі.

6. Виразне читання з зупинками заздалегідь підготовленим учнем притчі «Три типи людини»

Одного разу царю з сусідньої держави надіслали три абсолютно однакових золотих фігурки. У супровідному листі говорилося, що кожна з них має своє значення і цінність.

Цар представив фігурки своїм придворним і зажадав, аби вони  визначили, чим фігурки відрізняються одна від одної.

Придворні мужі зважували їх, заміряли довжину, перевіряли пробу золота, але ніяких зовнішніх і внутрішніх відмінностей не знайшли.

Люди, які оглянули ці фігурки, тільки розводили руками, визнаючи свою безпорадність.

Лише досвідчений візир не здавався. Виявивши в вухах маленькі отвори, він просунув у них тоненький золотий дротик і визначив, що у першої фігурки кінець дротика вийшов із іншого вуха, у другій - із рота, а у третій - через пупок.

Подумавши трохи, візир сказав:

- Як ви думаєте, що сказав візир? (Версії учнів).

Подумавши трохи, візир сказав: «Ваша Величносте, я думаю, що рішення загадки знайдено. Перша фігурка схожа на людей, у яких в одне вухо влітає, а в інше вилітає. Друга фігурка нагадує людину, яка, ледь дослухавши якусь новину, поспішає розповісти її іншим, не обтяжуючи себе подумати. Третя ж фігурка багато в чому схожа з тими, хто не тільки запам'ятовує почуте, а й намагається пропустити це через свою душу. Вона найбільш цінна з трьох».

- Як ви гадаєте, чому третій тип людини найцінніший із трьох?

- Який із цих 3-х типів людей, на ваш погляд, буде супроводжувати вдача? Чому?

Роздуми учнів.

7. Підведення підсумків. Робота над текстом пам'ятки «Зроби свій вибір!» (Див. «Додаток 2»).

Багато людей чомусь думають, що в житті все повинно їм даватися легко, і здаються, коли досягнення успіху вимагає зусиль.

Існує латинська приказка: «Якщо немає вітру, берись за весла». Готуючись до того, щоб ризикнути, не чекайте сприятливого вітру.

Почніть діяти, будучи готовими до того, що вам доведеться гребти!

ПАМ'ЯТАЙТЕ!

Чим менше спроб позитивних дій ми робимо, тим більше ризик одного разу опинитися невдахою.

Чим частіше ми ризикуємо зазнати невдачі, здійснюючи вчинки, тим вище наші шанси на успіх.

8. Рефлексія «Драбина успіху»

- Пропоную вам зробити власні висновки по темі і розташувати чоловічка (себе) на відповідній сходинці:

  •  переконаний(а) у тому, що отримані сьогодні знання допоможуть мені подолати життєві невдачі;
  •  в основному впевнений(а), що отримані сьогодні знання допоможуть мені подолати життєві невдачі;
  •  потрібно ще повторити, щось почитати про це;
  •  потребую допомоги.

 

Додаток 1

 

ЩО Я ДУМАЮ ПРО СВОЇ РИСИ ХАРАКТЕРУ

 

 

Мої риси

«+»

«-»

«?»

Які риси

я хотів(ла) би

змінити в собі?

Подобаюся собі.

 

 

Остерігаюся інших, бо не довіряю їм.

 

 

Мої друзі можуть довіряти мені.

 

 

Завжди зберігаю добрий вираз обличчя.

 

 

Зазвичай висловлюю правильну думку.

 

 

Часто роблю неправильно.

 

 

Близькі, рідні та друзі люблять бути поруч зі мною.

 

 

Володію собою.

 

 

Життя мені подобається.

 

 

Не вмію стримуватися.

 

 

Не подобаюся собі.

 

 

Думаю сам за себе.

 

 

Не можу знайти застосування своїм силам.

 

 

Зазвичай висловлюю помилкові думки.

 

 

Люди мені подобаються.

 

 

Не розвиваю своїх здібностей.

 

 

Використовую свій творчий хист.

 

 

Незадоволений собою.

 

 

Залежний від чужої думки.

 

 

Часом відчуваю себе невпевнено.

 

 

Друзі уникають мене.

 

 

Добре використовую час.

 

 

 

Додаток 2

 

ПАМЯТКА

 «ЗРОБИ СВІЙ ВИБІР»

 

ЛЮДИ,

які не бажають використовувати можливості

ЛЮДИ,

які не бажають

втрачати можливості

  1.                

Пручаються можливостям.

Знаходять можливості.

  1.                

Міркують про свої обов'язки.

Виконують свої обов'язки.

  1.                

Посилаються на неможливість.

Роблять неможливе.

  1.                

Гасять ентузіазм.

Підтримують вогонь ентузіазму.

  1.                

Вказують на свої обмеження.

Враховують свої обмеження.

  1.                

Бояться невдач інших людей.

Навчаються на помилках інших людей.

  1.                

Не готові йти на жертви.

Готові жертвувати багато чим заради досягнення цілей.

  1.                

Відмовляються від досягнення цілей заради хвилинного задоволення.

Знаходять задоволення в своїх цілях.

 

  1.                

Радіють, коли вдається уникнути невдачі.

Бояться порожнього і безглуздого життя, а не невдач.

  1.           

Умивають руки задовго до кінця.

Йдуть до кінця.

  1.           

Не хочуть йти за лідерами.

Слідують за лідерами.

  1.           

Не міняються.

Форсують зміни.

  1.           

Повертаються до колишніх проблем.

Знаходять вирішення проблем.

 

  1.           

Відмовляються від своїх зобов'язань.

Виконують свої зобов'язання.

 

  1.           

Змінюють свої рішення.

Притримуються свого рішення.

 

Їхній девіз:

«Я вважаю за краще не робити спроб здійснювати щось велике, ніж намагатися це зробити і наразитися на невдачу».

Їхній девіз:

«Я вважаю за краще спробувати щось зробити велике і зазнати поразки, аніж  успішно бездіяти».

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Патик Лідія Іванівна
    Дякую! Здоров'я вам!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 серпня 2018
Переглядів
2294
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку