Розробка позакласного заходу "Математика- цариця всіх наук"

Позакласний захід МАТЕМАТИКА _ ЦАРИЦЯ ВСІХ НАУК Мета: формувати пізнавальний інтерес до вивчення математики; розвивати логічне мислення, творчі здібності, пам'ять, математичну культуру; підвищувати швидкість усного обчислення; виховувати наполегливість у досягнені мети, почуття відповідальності та взаємоповаги. Хід Клас прикрашено плакатами, на яких рисунки з висловлюваннями про математику Учитель. Сьогодні ви зможете показати своє уміння міркувати, зіставляти, заходити вихід з різних ситуацій. Нехай на нашому заняті панує кмітливість, наполегливість, впевненість, довіра та повага один до одного. Все це допоможе вам отримати задоволення собою. 1. Огляд плакатів із зачитуванням висловів про математиків Учитель. Уявіть собі невелике місто , де живуть різні науки. В прекрасних хмарах мирно походжає мудра Філософія, Історія, строгі Фізика та Хімія, древня Астрономія, сучасна Кібернетика, Мистецтвознавство. І як єдина володарка господарює в цьому місті Математика. Одного разу всі науки вирішили провести бал, на який вирішили не запрошувати Математику, обійтися без неї. Музика. Оголошується перший вальс. Приготувалися! І- раз, і два… .Стоп, стоп! В цей час звучать різні інструменти але без мелодії. Науки, які приготувалися закружляти у вальсі, зупинились посеред залу. Хімія. Що з оркестром? Музиканти грають. А толку немає, як у тій байці Крилова. Музика. Музиканти не можуть підрахувати ритм, адже ви вирішили обійтися без математики. Історія. Ну що ж прошу всіх до столу. Вчитель. Виявилося, що не вистачає приборів. Перерахувати б. Але як? Адже математику не запросили. Традиційну каву прийшлося відмінити і всі вирішили розпочати збори. Мистецтво. А я думаю, що математику потрібно було запросити. Історія. Киш! Кому-кому, а тобі Математика не потрібна. Може ти хочеш заспівати романс « Під радикалом?» А мені затанцювати танець « Синусоїда»? Мистецтво сміється. А я зараз в самих тісних зв’язках з математикою. Ви чули про мою нову галузь мистецтвометрію? Хімія. Що це за диво? Хіба можна вимірювати мистецтво в сантиметрах чи в кілометрах? Мистецтво. Уявіть,що мене можна вимірювати. Чи задумувалися ви яких змін зазнав словесний матеріал з часів Дарвіна . Та ніяких. Філософія . Я довгий час претендувала на головне місце серед наук, але мої прадіди Піфагор і Архімед першими зрадили мене. Вони віддали перевагу Математиці. Хімія. Так, так. Математика завжди була моєю подругою і супутницею. Якщо я не буду дружити з математикою, я не принесу ніякої користі. Адже тільки в дружбі я можу творити дива, прекрасний одяг з нафти, могутні космічні кораблі з газу. Фізика. Всі фізики розуміють, що їх наука безсила без математики. Астрономія. Я вам нагадаю, що виключно шляхом математичних обчислень Адамс і Лівер відкрили планету Нептун. І якщо я не буду дружити з математикою , ніхто і ніколи не побачить своїми очима нових світів і планет. Кібернетика. Без математики я загину. Математика – основний засіб для керування всіма процесами. Історія. Так ви дійсно переконали, що без математики нам не обійтися. Давайте запросимо Математику. У залу заходить Математика. Математика. На знак нашого примирення хочу вручити вам грамоти. Математика вручає грамоти, науки розгортають і читають кожна свою грамоту. Історія. « Число це закон і зв’язок світу, сила, яка панує над богами і смертними. Число є сутність всіх речей. Філософія. Філософія віщує природу. І мова, за допомогою якої вона говорить з нами, це математика. Хімія. Хімія права рука фізики , а математика – її очі. Мистецтво. В поезії потрібно натхнення, як і в математиці. Кібернетика. Для інженера математика - це інструмент такий, як зубило і молоток для слюсаря, пила і сокира для лісоруба. Астрономія. Політ-це математика. Всі науки разом. Так. Математика цариця всіх наук! Математика. На сьогоднішньому святі хочу показати цікаві місця в світі чисел. Неуважна людина може їх не помітити і вважати, що числа одноманітні і вивчати їх нудно. Але це не так. Світ чисел чудовий і неповторний. І на початку давайте ознайомимося з кількома властивостями числа 9, на яких ґрунтуються деякі фокуси. Наприклад. Від якогось числа відніміть суму його цифр. Переконайтеся, що ця різниця ділиться на 9. Іноді говорять, що математика – суха наука. Зараз мої помічники попробують довести, що це не так. Вони розкажуть про місто Цифроград, про жителів цього міста, про числа. І завітаємо до скарбнички цікавих чисел. Число 3. Слайд №1 Число 3 довгий час вважали символом повноти і досконалості. Так у стародавніх греків число 3 сприймали, як щасливе, в Древньому Вавилоні молилися трьом богам: Сонцю, Місяцю та Венері. В окремих племенах Південної Америки і сьогодні вживається трійкова система числення. З числом 3 пов’язані багато назв казок. Хто може згадати? ( учні називають) Число 7. Слайд №1 В інші часи і в інших народів граничним числом було 7. Поклоніння перед цим числом закріпилося після того, як люди звернули увагу на7 небесних світил, 7 рухомих планет. Число 7 вважали святим в Стародавній Греції і в Римі, в країнах Близького Сходу. Античні історики розповідають про 7 чудес світу Слайд №3 1. єгипетські піраміди; 2. маяк на острові Форос перед містом Олександрія; 3. мавзолей царя Карії- Масола; 4. Колос Родоський -велетенську статую із міді та заліза на острові Родос; 5. статуя Зевса Олімпійського в Олімпії; 6. храм богині Артеміди в Ефесі; 7. славнозвісні «висячі сади» Семиради. Слайд №4 За переказами Вавилонська вежа мала 7 поверхів. Здавна вважалося, що такі великі міста, як Рим, Бейрут, Вавілон, Київ збудовані на семи пагорбах. Число 7 в давнину вважали щасливим числом. Не випадково в тижні 7 днів, у веселки 7 кольорів, ( назвіть їх, хто знає як запам’ятати їх послідовність?) 7 нот в музиці. Не рідко приписували числу 7 таємничу силу і знахарі давали хворому ліки настояні на семи травах і давали пити 7 днів. Як про шось загадкове, нерозгадане говорили про «книгу за сімома печатями». У французів найсильніша клятва «міцно, як сім». «Сім футів під кілем»_ побажання доброї дороги морякам. Є чимало прислів та приказок з числом 7( учні по черзі називають): Слайд №5 • Семеро одного не чекають. • Один з сошкою , а семеро з ложкою. • Сім год мак не родив . а голоду не робив. • Сім разів відміряй. А один відріж. • Сім баб, сім рад, а дитя безпутне. А тепер вирушаймо далі. Не забудьте прихопити спорядження: кмітливість, наполегливість, допитливість. І позмагаємося в обчисленнях: 1. Що більше сума всіх одоцифрових чисел чи їх добуток? (сума, бо добуток=0) 2. На яке найбільше число ділиться без остачі будь- яке число? (саме на себе). 3. На яке найменше число ділиться без остачі будь- яке число? ( на 1) . 4. Яке найбільше число можна записати за допомогою трьох одиниць? (111). 5. Якщо перевернути цифру зверху в низ, то вона зменшиться на 3. Яка це цифра? ( 9). 6. Коли ми дивимося на число три , а говоримо 15? ( коли ми дивимося на годинник). 7. Скільки в будь- якому числі цифр після цифри сотень? ( дві). 8. Яке натуральне число дорівнює числу букв в його назві? ( Три). Підсумок заняття. • Що нового ви дізналися сьогодні? • Чи цікаво було вам? • Чи захочете ви поділитися новими знаннями з друзями, які не були присутні? • З яким настроєм ви залишаєте заняття?

Позакласний захід

МАТЕМАТИКА _ ЦАРИЦЯ ВСІХ НАУК

Мета:

формувати пізнавальний інтерес до вивчення математики;

розвивати логічне мислення, творчі здібності, пам'ять, математичну     культуру;  підвищувати   швидкість усного обчислення;

Хід

Клас прикрашено плакатами, на яких рисунки з висловлюваннями про математику

1. Огляд плакатів із зачитуванням висловів про математиків

Учитель.

Музика. Оголошується перший вальс. Приготувалися! І- раз, і два… .Стоп, стоп!

Хімія. Що з оркестром? Музиканти грають. А толку немає, як у тій байці Крилова.

Музика.  Музиканти не можуть підрахувати ритм, адже ви вирішили обійтися без математики.

Історія. Ну що ж прошу всіх до столу.

Вчитель.  Виявилося, що не вистачає приборів. Перерахувати б. Але як? Адже математику не запросили. Традиційну каву прийшлося відмінити і всі вирішили розпочати збори.

Мистецтво. А я думаю, що математику потрібно було запросити.

« Синусоїда»?

Хімія. Так, так.  Математика завжди була моєю подругою і супутницею. Якщо я не буду дружити з математикою, я не принесу ніякої користі. Адже тільки в дружбі я можу творити дива, прекрасний одяг з нафти,  могутні космічні кораблі з газу.

Фізика. Всі фізики розуміють, що їх наука безсила без математики.

Історія. Так ви дійсно переконали, що без математики нам не обійтися. Давайте запросимо  Математику.

У залу заходить Математика.

Математика. На знак нашого примирення хочу вручити вам грамоти.

Математика вручає грамоти, науки розгортають і читають кожна свою грамоту.

Хімія. Хімія права рука фізики , а математика – її очі.

Мистецтво. В поезії потрібно натхнення, як і в математиці.

Астрономія. Політ-це математика.

Всі науки разом. Так. Математика цариця всіх наук!

Число 3.

Слайд №1

Число 3 довгий час вважали символом повноти і досконалості. Так у стародавніх греків число 3 сприймали, як щасливе, в  Древньому  Вавилоні молилися трьом богам: Сонцю, Місяцю та Венері. В окремих племенах Південної Америки і сьогодні вживається трійкова система числення. З числом 3 пов’язані багато назв казок.  Хто може згадати? ( учні називають)

Число 7.

Слайд №1

Античні історики розповідають про 7 чудес світу

Слайд №3

1. єгипетські піраміди;
  2. маяк на острові Форос перед містом Олександрія;
  3. мавзолей царя Карії- Масола;
  4. Колос  Родоський -велетенську статую із міді та заліза на острові Родос;
  5.  статуя Зевса Олімпійського в Олімпії;
  6. храм богині Артеміди в Ефесі;
  7. славнозвісні   «висячі сади»  Семиради.

Слайд №4

За переказами Вавилонська вежа мала 7 поверхів.

Як про шось загадкове, нерозгадане говорили про «книгу за сімома печатями».

У французів найсильніша клятва «міцно, як сім».

«Сім футів під кілем»_ побажання доброї дороги морякам.

Є чимало прислів та приказок з числом 7( учні по черзі називають):

Слайд №5

• Семеро одного не чекають.
  • Один з сошкою , а семеро з ложкою.
  • Сім год мак не родив . а голоду не робив.
  • Сім разів відміряй. А один відріж.
  • Сім баб, сім рад, а дитя безпутне.

1. Що більше сума всіх одоцифрових чисел чи їх добуток? (сума, бо добуток=0)
  2. На яке найбільше число ділиться без остачі будь- яке число? (саме на себе).
  3. На яке найменше число ділиться без остачі будь- яке число? ( на 1) .
  4. Яке найбільше число можна записати за допомогою трьох одиниць? (111).
  7. Скільки в будь- якому числі цифр після цифри сотень? ( дві).
  8. Яке натуральне число дорівнює числу букв в його назві? ( Три).

Підсумок заняття.

• Що нового ви дізналися сьогодні?
  • Чи цікаво було вам?
  • Чи захочете ви поділитися новими знаннями з друзями, які не були присутні?
  • З яким настроєм ви залишаєте заняття?

18 жовтня 2019