Урок математики у 6 класі

Про матеріал
Конспект відкритого уроку з математики у 6 класі, до якого входять ігри ,сценки, різні завдання для розвитку життєвих компетенцій
Перегляд файлу

 

ТЕМА   :    ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЗВИЧАЙНИХ

ДРОБІВ З РІЗНИМИ ЗНАМЕННИКАМИ

 

  МЕТА: Перевірити знання учнів з теми; навчити поєднувати     математичну і нематематичну інформацію;

              розвивати логічне мислення, навички усної лічби, математичну мову,      кмітливість, уміння швидко орієнтуватись в ситуації, розвивати увагу, спостережливість;

              виховувати культуру поведінки, повагу до суперника, товариськість, інтерес до нових знань та прагнення їх набувати.

 

 

 

ТИП УРОКУ:        Урок узагальнення та систематизації знань, умінь, навичок.

 

 

  ОБЛАДНАННЯ: дидактичні матеріали, фішки різних кольорів                   (трикутники , чотирикутники, круги), листки , ножиці, роздатковий  матеріал.

 

 

 

  ЕПІГРАФ:  

 

Якщо ви хочете взяти участь у великому житті,

то наповнюйте свою голову математикою , поки є для цього

можливість. Вона дуже допоможе у всій вашій роботі.

М.І. Калінін

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                       ХІД УРОКУ

 

Клас об’єднано в 3 групи . У групах обрано командирів, які слідкують за роботою кожного члена і відображають цю роботу спеціальними значками.

За результатами роботи в групах виставляються оцінки.

 

І. Організаційний момент.

 Французький математик, фізик і філософ Блез Паскаль вважав: « Предмет математика такий серйозний, що корисно не нехтувати нагодою робити його трохи цікавим »

 

Люблю мандрівки, люблю походи.

І чи то сонечко , чи знов негода,

Буває все у вас – дитячого народу.

Ми вже в дорозі, вітер б’є в обличчя,

Дробовий край до себе кличе.

 

Оголошується тема і мета уроку. Кожному учневі роздаю зірочки, на яких вони пишуть сподівання від сьогоднішнього уроку.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

( Якщо є запитання , даю відповідь ; збираю зошити для перевірки.)

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 

« Ти -  мені , я – тобі »  Групи по черзі задають одна одній або вчителю заздалегідь заготовлені запитання. Якщо група правильно відповіла на дане запитання, то має право задати своє запитання, якщо ні ,то право надається іншій групі.

 

ІY.  Інсценівка «Вміло поділив»

   Виходять два учні

  1 учень: Ти знаєш, що в нашій сім’ї 5 осіб: батько, мати, я і дві сестрички?

   2 учень: Знаю. Крім того знаю, що ти не ввічливий. Потрібно було сестричок

                 назвати першими, а не себе.

 1 учень: Добре. Слухай далі. Купила сьогодні мама 7 яблук і вирішила                       розділити їх порівну між нами. Спочатку вона одне яблуко розрізала

               на 5 однакових частин, потім друге яблуко розрізала на 5 однакових частин, потім…

 2 учень: Досить. Я знаю як ці яблука без розрізування на однакові частинки

               Можна між вами розділити.

 1 учень: 7 яблук на 5 осіб? Та ще й не різати?

 2 учень: Звичайно!

         1 учень: Цікаво, як же це зробити?!

         2 учень: Зварити кампот!

 

 

 

А чи зможете ви правильно розділити?

Кожній команді роздаю по два однакових листки і ножиці.

(провести інструктаж роботи з ножицями)

Завдання1: Дайте мені  листка; листка;

Завдання2: Дайте мені  листка.

 

Вірш – жарт

ПРОСТА АРИФМЕТИКА

Викликає вчитель Люду

(Слабшу серед дітвори) і питає:

-- Скільки буде 10 поділить на 3?

Розв’язать вона не може,

Звісно, знітилась, мовчить…

Вчитель каже: - Так не гоже,

Прості дроби треба вчить.

Хай картоплі є десяток,-

Вчитель далі річ веде,-

Розділи на трьох дівчаток,

То по скільки припаде?

Люда каже:

-Зайвий клопіт,

І на що мені це знать?

Я зварю їм ту картоплю,

Потовчу і хай їдять.

 

 

Y. «Хто швидше»

( Відповідає той, хто першим підняв руку).

  1. Катя іде до школи і повертається додому однією і тією ж дорогою з постійною швидкістю. На шлях до школи вона витрачає  год., а на зворотний шлях  год. Як це можна пояснити?

 

  1. Миколка задумав дріб, у якому знаменник – двозначне  число. Скоротивши його дістав    . Який дріб задумав Миколка?

 

  1. Коли Марина повернулася зі школи , то сказала мамі так: «  грошей, які в мене були, я витратила на чай,   грошей я витратила на печиво і    на яблуко.» Чи всі гроші витратила Марина?

 

 

 

 

 

 

 

YІ. Дивись у корінь.

 

Учням пропонуються певні математичні фокуси , міркування з помилкою. Учні повинні знайти помилки в неправильних міркуваннях і виправити їх.

 

  1. Прийшов тато, дає сину медівник і каже:
    • На, Петрику, поділись з Іванком по щирості.
    • А як це ділять по щирості? – запитав Петрик.
    • Отак , синку. Як переломиш медівник, то більшу половину даси Іванкові, а меншу візьмеш собі,- каже тато.
    • То нехай Іванко ділить по щирості.

           Де тут закрилась помилка?

 

  1. Задумайте будь-який дріб. Помножте його чисельник і знаменник на 15.                      Скоротіть здобутий дріб на 3, а потім на 5. Ви отримали задуманий дріб. Чому так?

 

  1. Василько сказав : « більше, ніж ,оскільки 3 більше ніж 2, а 7 більше, ніж5 ;    більше, ніж ,  оскільки 13 більше ніж 11, а 40більше, ніж 30 ; більше, ніж , оскільки 100 більше ніж 1, а 1000більше, ніж 10». Усі сміялися, тому що він неправильно порівнював дроби. Але все ж таки один раз він сказав правду. Коли це було?

 

YІІ. Робимо разом.

 

Робота в групах. Кожній групі пропонується однакове завдання. Учні мають виконати його і пояснити хід виконання.

Дидактичні матеріали, контрольна робота №2 В-2.

 

ІІХ. Конкурс капітанів ( якщо є час)

 

ІХ. Підсумок уроку

    Чи справдилися ваші сподівання від сьогоднішнього уроку , які ви записали на своїх зірочках?

                 Я дізнався…

                 Я навчився…

                 Я повторив…

                 Я допоміг…

                 Я дякую…   

 

Підводим підсумок змагання , визначаєм переможців( перемагає та команда, яка зібрала найбільше зелених фішок; зелена- правильна відповідь, жовта – неповна відповідь, червона – неправильна відповідь).

 

 

 

Сьогодні шестикласники

Не витрачали час,

Тому є й кандидати

Для нагород у нас.

Урок закінчено.

Нам можна далі йти,

І до нової теми

Програми перейти.

Всі добре працювали,

Старались, як могли.

Немає переможених,

Тут всі перемогли.

Бажаю математику

Вам вчити й далі

Так, щоб могли отримати

Ви золоті медалі.

 

Х. Домашнє завдання.

 

Підготуватися до контрольної роботи

Виконати завдання К.Р №2 В-1 по рівнях

Написати твір- роздум на тему « Світ без дробів»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Прийшов тато, дає сину медівник і каже:

 - На, Петрику, поділись з Іванком по щирості.

- А як це ділять по щирості? – запитав Петрик.

- Отак , синку. Як переломиш медівник, то більшу половину даси Іванкові, а меншу візьмеш собі,- каже тато.

- То нехай Іванко ділить по щирості.

           Де тут закрилась помилка?

 

 

  1. Задумайте будь-який дріб. Помножте його чисельник і знаменник на 15.  Скоротіть здобутий дріб на 3, а потім на 5. Ви отримали задуманий дріб. Чому так?

 

 

  1. Василько сказав : « більше, ніж ,оскільки 3 більше ніж 2, а 7 більше, ніж5 ;    більше, ніж ,  оскільки 13 більше ніж 11, а 40більше, ніж 30 ; більше, ніж , оскільки 100 більше ніж 1, а 1000більше, ніж 10». Усі сміялися, тому що він неправильно порівнював дроби. Але все ж таки один раз він сказав правду. Коли це було?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка нестандартного уроку

Математика – 6

 

 

 

Тема:     ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЗВИЧАЙНИХ ДРОБІВ З РІЗНИМИ ЗНАМЕННИКАМИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Виконав:   вчитель математики

                                   Вінницького району

Стадницької ЗОШ І – ІІ ст.

                                                    Барановська

                                                                 Людмила

Віталіївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
20 жовтня
Переглядів
61
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку