28 січня о 18:00Вебінар: Як організувати ефективну роботу над помилками на уроках української мови

Розробка позакласного заходу з хімії "Її величність вода"

Про матеріал
Дана розробка допоможе учителю хімії провести цікавий пізнавальний захід про одну з найважливіших речовин - воду. Це допоможе формувати стійкий інтерес учнів до хімії, розвиток пізнавальних, творчих компетентностей. Даний захід можна проводити для учнів 5-11 класів.
Перегляд файлу

Методична розробка позакласного заходу на тему:

«Її величність – вода»

 

                            (Звучить музика)

1 вед:  Добрий день, друзі! Ми щиро раді бачити вас у цьому залі і запрошуємо на свято, яке присвячене незвичайній речовині.

2 вед:  Речовині, що захоплює нас своїми метаморфозами і красою явищ. 

1 вед:  Речовині, яка береже в собі до цього часу дивовижні тайни 

            природи і захоплює своєю загадковістю, не дивлячись на те, що вважається повністю вивченою і відомою.

2 вед:  Речовині, без якої неможливе життя, яка проникла в усі сфери людської діяльності.

1 вед:   Що ж це за речовина? Зараз ви відгадаєте самі.

Вона і лід, вона і пара,

Вона бурхлива і рідка,

Вона розчинить сіль і цукор, 

І в борщ, і в суп її додай,

Та вже не зможеш повернути,

Коли розлив її, у чай.

Вона і лихо може коїть,

Коли бурхлива і стрімка,

Та все ж це можна попередить,

Не допустити до гріха...

Вгамує спрагу, заспокоїть,

Або, як кажуть, зніме стрес...

Вона потрібна всім навколо,

Не дивлячись на наш прогрес,

Відома всім уже давно

Її величність ....                (Аш-два-О).

2 вед:   Так про яку речовину сьогодні ми поведемо мову? 

1 вед:   Так,  ви правильно вгадали, це усім знайома незнайомка вода.

2 вед:   Голубим багатством, самим життям називають воду. Вона складає основу будь-якого організму, забезпечує його ріст і розвиток. Здається, водою живиться сама планета Земля, адже дві третини її поверхні складають океани, моря, ріки. Справжнім гімном воді стали слова французького письменника Антуана де Сент-Екзюпері

                          (читає на фоні шуму водопаду, моря))

             “ Вода, в тобі немає ні смаку, ні кольору, ні запаху, тебе неможливо описати, тобою насолоджуються, не знаючи, що ти таке. Не можна сказати, що ти необхідна для життя: ти саме життя. Ти наповнюєш нас радістю, яку не пояснити нашими відчуттями. З тобою повертаються до нас сили, з якими ми вже попрощалися. З твоєї милості в нас знову починають вирувати висохлі джерела нашого серця. Ти – найбільше багатство на світі...”.

3 вед:   До Великої  Вітчизняної війни на екранах кінотеатрів йшла комедія “Волга-Волга”. І був у неї кадр , коли веселий водовоз співав з екранів:

                            “Удивительный вопрос,

                            Почему я водовоз?

                            Потому что без воды

                            И ни туды, и ни сюды».

             В цієї пісеньки є прихований зміст, бо вода для життя – 

             речовина номер один. 

4 вед:   Уявіть собі, як би виглядала наша Земля, якщо б з неї зникла вода. Сухі морські та океанічні впадини. Вони покриті товстим шаром солей, які раніше були розчинені у воді. Русла рік, які висохли, джерельця, які затихли навік. Ні куща, ні квіточки, ні одного живого організму на Землі, безхмарне небо незвичайного кольору. А втім, ми б того не побачили, бо й людей би не існувало без води.

3 вед:   Недарма вчені вважають, що було б правильніше назвати нашу планету Вода, оскільки її поверхня на 2/3 покрита водою.Вода створила обличчя нашої планети. Усе земне життя народжене водою і ми діти води.

            (На фоні музики учні виносять модель глобуса Землі, обігрують її в танці)

Існує думка, що планета наша

Повинна зватися «Вода».

Бо лиш третина її – суша

А дві частини – це вода.

Сполука дивна і проста,

Для існування всім потрібна,

Вона красива і чарівна.

Тому бажаємо сказати,

( хоча це тільки наші мрії)

Вода повинна панувати,

 Ми – діти водної стихії.

4 вед:   Яке ж значення має вода для живих організмів? Живі істоти на 2/3 частини складаються із води. В організмі людини міститься 65% води, але в ранньому віці її навіть більше. Більшість тканин і органів в основному складаються із води. Зверніть увагу на таблицю “Вміст води в організмі людини”. В якому людському органі міститься найбільше води, а в якому – найменше? 

                       (Таблиця проектується через мультимедійний проектор)

 

 №         

    Складові частини організму

Вміст води (%)

  1.

  Головний мозок

      83

  2.           

  Спинний мозок

      74,8

  3.

   Нирки

      82

  4.

   Серце

      79

  5.

   М”язи

      75

  6.

   Легені

      79

  7.

    Печінка

     70

  8.

   Шкіра

     72

  9.

   Скелет

     46

  10.

   Зубна емаль

     0,2

У людини – води половина

 

Ой водичко, ти водичко,

Умиваєш вранці личко,

Миєш руки, миєш посуд,

Миєш все, що тебе просять.

Ти, водице, є повсюди:

У криниці і у крані,

Ти є в морі й океані.

І в хмаринці, і в сніжинці,

І в банані, й полуніці.

Мають тебе й огірки,

Груша і калина,

А в людському тілі ти-

Більша половина.

3 вед. : Всесвітня організація охорони здоров’я стверджує, що середньодобове вживання води має складати 2-2,5 л . При цьому треба врахувати, що вода надходить в організм людини не тільки з напоями: близько 1 л води містить їжа і до 250 мл утворюється при розкладанні в організмі білків, жирів, вуглеводів. Тому людині, яка не зайнята фізичною працею, необхідно щодня випивати 6-8 склянок води. Щорічно кожний із нас випиває близько 1000 л води, а за життя – залізничну цистерну.

4 вед.: В організмі людини вода виконує такі  функції: (слайд)

  • Регулює температуру тіла;
  • Зволожує повітря під час дихання;
  • Поліпшує капілярний кровообіг, що сприяє кращому забезпеченню органів поживними речовинами.

  У Великобританії було досліджено, що діти, які випивають достатню кількість води, отримують гарні оцінки. Можливо, мозок краще забезпечується кров’ю, що несе кисень, у результаті чого активізується процес мислення, поліпшується пам’ять.

 

3 Вед:  Нестача води спричиняє нервове виснаження, параліч м”язів, а втрата 10-20% - смерть. Без води людина може прожити не більше 3 діб, тоді як без їжі – 30-50 днів.

             Давайте обчислимо скільки кілограмів води в кожному з нас (ведучий пояснює СЛАЙД , що для цього потрібно свою вагу помножити на 65 і розділити на 100). Наприклад, якщо людина важить 50 кг, то в її організмі міститься 50•65:100 = 32,5 кг води.

 

4 Вед:  Ось чому про воду складають вірші та піс

 

(Пісня «Тече вода»)

 

5 Вед:  Вода звичайна для нас речовина. І в той же час в ній стільки незвичайного. Властивості води не підпорядковуються загальним закономірностям. Вода за звичайних умов – це рідина, прозора, без кольору, смаку і запаху. Замерзає при 0 С, кипить при 100 С і тиску 1 атм. Найбільшу густину має при 4 С. У природі перебуває в трьох станах. Давайте зараз розгадаємо загадки і виявимо, які ви знаєте три стани води.

6 Вед:  Слухайте уважно:               Відома з віку рідина,

                                             Усяк її вживає,

                                             Буває хмаркою вона,

                                             Пушинкою буває,

                                             Бува, як скло, крихка, тверда,

                                             Звичайно, підкажіть ...        (вода).

            Так про які стани води тут іде мова?

 5 Вед.: Про воду в якому стані йде мова в цій загадці?

                                            Я падаю на ваші хати,

                                            Я білий, білий, волохатий,

                                            Я припадаю вам до ніг

                                            І називаюсь просто ...         (сніг).

6 Вед:  Не дід, а сивий, не спить, а стелеться.   (Туман).

             Вірно, це та ж вода, тільки у газоподібному стані.

5 Вед:  Проходил – стучал по крыше, уходил – никто не слышал.  

             Вірно, і це також вода в рідкому стані.

6 Вед:  Текло, текло, та й лягло, як скло.   (Крига, лід)  Так в якому стані тут вода? Вірно, в твердому.

5 Вед:           Вода – знайома й загадкова,

                      Таємнича, мертва і жива,

  Про що не раз чтиали у книжках відомих,

                       Вода – це дощ, і град, і сніг,

  Туман і ожеледиця.

  Провісник благ і творець лих

  Ніщо без неї не обходиться.

  Спокон віків людині служить

  В трьох агрегатних станах:

  Узимку – кригою й снігами,

  Влітку – рясними туманами й дощами.

 

                                   (Сценка «Допитливе жабенятко»)

 

Автор. Був початок літа. Стояв погожий червневий день, лагідно пригрівало сонечко. На березі маленького лісового болітця сиділа стара жаба і жабенятко.

 

Жабенятко. Бабусю, а чому в нашому болоті вода пахуча, а в сусідньому джерельці – нічим не пахне?

Жаба. Тому, що в джерельці вода чиста, а в нашому болоті гниють рештки рослин..

 

Жабенятко. Бабусю, а чому в нашому болоті вода темна, а в джерельці – прозора?

 

Жаба. Бо в джерельці вода чиста, без мулу, а в нашому болоті багато чого плаває – старий мох, пріла трава, сміття  й багато іншого.

 

Автор. Жаба посиділа , помовчала, а потім почала розповідати внукові про воду.

 

Жаба. Розумієш внучку, вода може випаровуватися й замерзати. Коли вода випаровується, вона перетворюється у водяну пару, що піднімається над поверхнею води. Ми її не бачимо.

 

Жабенятко.  І так може зникнути все наше болото?

 

Жаба. Ні, випаровується тільки трішки води із самої поверхні. А щоб випарувати все болото, слід сильно нагріти  болото, але це зробити неможливо, тому не бійся.

 

Жабенятко. А як вода замерзає?

 

Жаба. Вона перетворюється у тверду речовину – лід. Восени побачиш.

 

Жабенятко. Бабусю , а може пара й лід потім водою стати?

 

Жаба. Звичайно можуть. Пара, якщо її охолодити, знову стане водою. А потім лід стане водою, якщо його нагріти..

Жабенятко: Ой, так вода, виявляється , чарівниця, коли може перетворюватися так чудово!

 

6 Вед:  Три стани води при таких низьких інтервалах температур – це просто аномалія. Але якби вода не мала аномалій, життя на Землі або зовсім не було б, або було б воно далеко не таким. Аномальним є й те, що вода – розчинник. У ній розчиняються мільйони речовин. Досить глянути на склад льодяної води. У розчиненому стані в ній виявлено 44 хімічні елементи.  Тому запитання «Бачив хто-нубуть воду?» недоречне. Те, що ми звикли називати водою – насправді розчин багатьох речовин.

5 Вед:  А чи задумувались ви над тим, чому крига не тоне?

             Вода – єдина ручовина, яка при переході у твердий стан розширюється. Тому густина льоду менша, ніж густина води. Ось чому лід плаває на поверхні води. Уявіть собі, що вода б не мала цієї незвичайної властивості. Лід, ледве він з”явився на поверхні води, одразу ж поринав би на дно. Тоді найглибші океани промерзли б наскрізь. Життя у воді було б неможливе. Ця аномалія пояснюється тим, що стуктура льоду належить до найменш щільних структур, у ній є пустоти.

6 вед: У води дуже висока прихована теплота випаровування та плавлення. Щоб випарувати воду з чайника, потрібно у 5 разів більше тепла, ніж для її кип’ятіння. Якби не ця властивість води повільно випаровуватися, багато озер та річок улітку пересохли.

             Замерзаючи, вода віддає багато тепла. Ось чому в холодні ночі взимку в теплиці ставлять бочку з водою; вода замерзає і нагріває повітря.

5 вед.     Ще одна особливість води – великий поверхневий натяг, завдяки якому вода легко піднімається по капілярних каналах на поверхню землі, рухається в тканинах рослин і клітинах живих організмів.  Поверхня води завжди затягнута тонкою плівкою з молекул. По ній, як по підлозі, бігають комахи – водомірки та навіть тропічні ящірки (Слайд)

 

6 Вед:  Ось ми й познайомилися із фізичними властивостчми води. А ще ж є й хімічні властивості. Наприклад, вода взаємодіє з оксидами: з основними – утворює основи, з кислотними – утворює кислоти.

                     (На екрані – рівняння названих реакцій)

 

5 Вед:  А як ви думаєте, чи розчиняє вода метали?  Давайте подивимось хімічну казку і вияснимо це. 

                                     (   Казка)

 

Сказочник:       Давным – давно, в научном царстве,

                          Да во химическом государстве

                          Жили-были вещества –

                          Аш-два-О

  (Вода под звуки музыки, кружась в танце, появляется на сцене, представляется):

Вода:   Я - Вода.

1 Сказочник:    …азот и кислород,

                          И металлы, и оксиды,

                          Даже твердые гидриды,

                          Поднимая тарарам,

                          Пробегали здесь и там.

2 Сказочник:   Жизнь текла спокойно, мирно,

                         Вокруг господствовал покой,

                         Только вот воде игривой

                         Скучно было жить одной.

1 сказочник:    Так она истосковалась,

                          Пряча слезы от друзей,

                          Что тихонько испарялась

                          От пассивности своей.

2 Сказочник:    Но однажды в день прекрасный

                          Из сторонушки глухой 

                          Очень буйный и активный

                        Явился Натрий молодой.

          ( Натрий передвигается, имитируя скачку на лошади, звучит музыка).

                        Как увидел он девицу

                        Распрекрассную водицу

                        К ней любовью запылал

                        И в порыве чувств сказал:

Натрий:          Что за чудо-красота!

                        Как зовут тебя?

Вода:              Вода!

Натрий:          Что со мной ты сотворила!?

                        Мигом голову вскружила!

        (Все слова сказочника инсценируются героями сказки)

 

1 сказочник:   И вода тут забурлила,

                        Нежно Натрий полюбила

                        И сказала:

Вода:              Дорогой! Будем жить одной семьей!

                        Будешь мужем мне примерным,

                        Я – женой твоею верной.

Натрий:          Да, царица, жизнь моя,

                        Мы с тобой – одна семья!

2 Сказочник:  Так они и поженились.

                        Счастье к ним текло рекой.

                        Только от любви активной

                        Утратил Натрий наш покой.

1 Сказочник:  Каждый день терял он в весе,

                        Свои силы излучал.

                        Находясь в глубоком стрессе,

                        Он возлюбленной сказал:

Натрий:          «Кажется, я погибаю,

                        От любви к тебе сгораю,

                        Не горюй, любовь моя,

                        Умираю в счастье я».

2 Сказочник:  Еще раз Натрий закружился

                        И … мгновенно растворился.

                        А прекрассная вода,

                        Верность и любовь храня     (шепотом)

                        Раскрываем вам секрет –

                        Привела на белый свет

                        Двух сынишек шаловливых,

                        Активных, умных и игривых.

        (  Вода  выносит две завернутые куклы)

                        Гидроксид и Водород!

1 Сказочник:  Весь химический народ

                        Имена им подбирал

                        И мать-Водицу прославлял:

Вместе:           Слався, слався, слався , Вода!

                        С нами ты будешь повсюду, всегда!

                        Без тебя мы не сможем прожить и дня,

                        С тобой процветает планета Земля!

1 Сказочник:  Сказку мы вам рассказали!

2 Сказочник:  Сказку мы вам показали!

1 Сказочник:  Сказка ложь, да в ней намек,

                        Да химический урок.

                        Просим сказочку понять,

                        Уравненье написать.

5 Вед:  Хто ж напише рівняння реакції, яке було інсценоване казкою?

                 ( Учень пише рівняння, користуючись інтерактивною дошкою)

             А ми давайте подивимося, що ж сталося із Натрієм, коли він провзаємодіяв з водою.

                 ( Проводиться дослід взаємодії Натрію з водою в чашці Петрі, проектується через кодоскоп на екран)

 

7 Вед:  Вода використовується людьми дуже широко. Але ж її на Землі і не меншає. Це тому, що в природі весь час відбувається кругообіг води – це безперервний процес переміщення води із океана на сушу, через атмосферу  із суші знову в Світовий океан. 

(Проектується малюнок «Кругообіг води)

            Вода в природі весь час знаходиться в русі.Якби можна було підти за водою, де вона буває, то у нас вийшла б цікава подорож. Основною причиною кругообігу води є Сонце. Кругообіг – це дуже важливий процес. Він забезпечує сушу прісною водою.

 (Сценка «Джерело»)

  Автор. Бігали по лісу два ведмедики, у піжмурки гралися. Забігли вони в невеличку балку (пониження місцевості, що залишилося після яру). Раптом бачать – прямо з-під землі вода витікає. Одне ведмежатко в неї лапкою – хлюп! хлюп! хлюп! – вода всеодно тече. Почали ведмежатка маму кликати. Прибігла ведмедиця.

 

1-ше ведмежатко. Дивися мамо, вода тече!

Ведмедиця. Це струмок. Його ще називають джерелом, або ключем.

 2-ге ведмежатко.  А звідки під землею вода?

 

Ведмедиця. Це дощова вода. Вона в землю просочується, через грунт проходить і через пісок, а глина її затримує. Ось вона під землею й тече.

1-ше ведмежатко. А чому вона на поверхню витікає?

Ведмедиця. Тут пониження місцевості, ми ж – у балці. Вода текла собі, текла під землею, а місцевість так понизилася, що на шляху води уже землі не було. Тому вона на поверхню й витекла.

 

2-ге ведмежатко. А що з нею потім буде?

 

Ведмедиця. З неї утвориться струмочок, який за кілька кілометрів звідси в річку впаде.

 

1-ше ведмежатко. А воду цю пити можна? Вона у грунті не забруднилася?

 

Ведмедиця. Навпаки вона там очистилася, весь бруд у піску та у грунті залишився. Пийте її – у лісі джерельна вода дуже смачна й корисна. А в місті – там інша річ, там ні джерельну, ні водопровідну воду пити не варто.

 

2-ге ведмежатко. А чому?

Ведмедиця. Бо у місті в підземну воду потрапляють шкідливі елементи, що не осідають у грунті та піску.

Ведмежата. Добре, що ми живемо у лісі, і можемо пити джерельну воду.

 

   8-й ведучий.  Вода на землі виконує таку саму роль, що і кров в організмі людини. Учені нещодавно помітили, що структура річкової системи дуже схожа на структуру кровоносної системи людини. «Возниця природи» - так назвав воду  великий Леонардо Да Вінчі. Саме вона переходячи з грунту в рослини, із рослин в атмосферу, стікаючи річками з материків в океани і повертаючись в повітряні потоки, об’єднує різні компоненти природи, перетворюючи їх на одну географічну систему.

 

7 Вед:   Дійсно, вода всемогутня. Існує цікава легенда. Цар Дхатусена, правитель Шрі-Ланки, у п”ятому столітті до н. е. у відповідь на вимоги бунтарів показати схованки скарбів, привів своїх ворогів до створеного ним штучного озера діаметром 80 км. Озеро рятувало населення острова під час посухи. Цар зачерпнув води і промовив: “Друзі мої, ось і все моє багатство!”.

8 Вед:  Так, вода – це неоціненне багатство. Ще недавно вважалося, що людству вистачить води назавжди. Насправді ж її запаси на земній кулі далеко не безмежні. Приблизна кількість води 1 5 ∙1017  м3 . Цифра вражаюча! Це означає, що на кожного мешканця планети припадає в середньому 500 000 000 м3  води, тобто ціле море. Однак дивна річ – води не вистачає! Влітку вона годинами не тече з водопровідних кранів не тільки наших,  але й Нью-Йорка й Риму, а в такій країні, як Кувейт, вона дорожча за нафту.

7 Вед:  Чим же пояснити жагу людства при таких неймовірних запасах вологи? Виявляється, що 94% води Земної кулі  - це солона вода морів і океанів , не придатна для пиття; 1,6% - “законсервовано” в льодовиках і лише 4,4% всіх водних запасів  - прісна вода рік і озер. 

8 Вед:  Може, людям і вистачило б  цих 4,4% прісної води, але природа розподілила її вкрай нерівномірно. Це – одна з причин того, що водна криза зараз – чи не найважливіша проблема людства. І вона стає все гострішою у зв”язку з ростом промисловості. Щоб одержати одну тонну гуми, треба витратити 2,5 тис. м3  води, тонну нікелю – 4 тис. м3  води. А целюлозно-паперовий комбінат витрачає таку ж кількість води, як населення великого міста.  (слайд)

7 Вед:  Ось яка потрібна ця речовина ! Може, саме тому величність води, її різноманітні властивості знайшли своє відображення в усній народній творчості. Про воду складено багато прислів’їв, загадок, пісень.

Я вам пропоную продовжити прислів’я:

  • Водиця – усьому …. (цариця)
  • Схожі, як дві … (краплі води)
  • Мовчить, наче води в … (рот набрав)
  • Не плюй у криницю, бо доведеться з неї … ще води напитися)
  • Без води і ні туди, і … (ні сюди)
  • Він ні в воді не тоне, ні …. 9 в огні не горить)
  • В решеті води  …. (не наносиш)
  • Тиха вода  …. (греблю рве)
  • Пройшов вогонь і … (воду)

 

8 вед.:  Культ води існує в багатьох народів, в тому числі й українців. Вода супроводжує людину від народження до смерті. Після народження немовля хрестять свяченою водою. Воду після  першої купелі виливали під дуб, якщо купали хлопчика, або під смереку, яблуню чи ялину, якщо купали дівчинку.

     На Богоявлення традиційно купаються в ополонці, щоб бути здоровим, як вода.

     Напередодні Великодня є Чистий четвер, коли люди купаються та прибирають до великого свята.

     «В Україні, за давнім народним звичаєм, бажають «Будьте здорові, як вода!» Ще давні греки вважали, що вода змиває всі душевні страждання. Тому один із найперших способів використання води в лікувальних цілях – загартовування. Воно є одним з найважливіших засобів профілактики захворювань, зміцнення здоров’я людей.

Крім цього, водою можна оздоровлювати й омолодити організм. Ще наші пращури       помітили, що рослини виділяють біологічно активні речовини з цілющими властивостями. На свята Юрія у травні та на Івана Купала в липні, коли буяє вся рослинність, роси наповнюють життєдайною силою Землі й Місяця, люди обтирали хворі місця росою, а дівчата вмивали обличчя, щоб бути красивими. Якщо ж походити по росі босоніж, то на шкірі не з’являтимуться грибкові захворювання».

 

            (Пісня «Вербо рясна» )

9 вед. : На початку 21 століття було розгадано одну із головних таємниць води – загадку «інформаційної пам’яті». Учені з’ясували, що вода складається із молекул, що називаються кластерами, які піж впливом різних чинників здатні перебудовувати, запам’ятовувати , зберігати і передавати інформацію. В зв’язку з цим  вода може впливати й на думки людини.

10 вед. Відомий японський лікар  Масару Емото різними зауковими коливаннями впливав на воду, після чого заморожував її. З’ясувалося, що вплив класичної музики призвів до утворення сніжинок гарної форми, а рок-музики – до обламаних, неправильної форми кристалів. Тому хочеться дати вам декілька порад:

  • Коли п’єте воду, думайте лише про хороше;
  • Ніколи не сваріться , якщо тримаєте склянку з водою;
  • Якщо ви маєте бажання, розкажіть його воді, а потім випийте її. Це допоможе його здійснити.

 

                     ( Танець  з  зонтиками ).

 

11 Вед:  Природа щедро обдарувала Полтавську землю, наділивши її мальовничими краєвидами, м”яким кліматом, прекрасними ріками і озерами. Але є ще одне багатство на нашій Полтавській землі – цілюща мінеральна вода, джерела якоі знаходяться в місті Миргород. Не тІльки з України, а й з країн ближнього зарубіжжя з”їжджаються люди у всесвітньо відоме курортне містечко Миргород, щоб полікуватися цілющою водою, яка так і зветься “Миргородська”.

12 Вед:                Існують в області нашій

                             Цілющі джерела.

                             Звідусіль до них з”їжджається народу 

                             Сила силенна.

                             Бо вода із цих джерел

                             Організм лікує.

                             Снаги й сили додає,

                             Забирає все недобре й зле.

                             Із нирок вона пісок швидко виганяє,

                             І печінку нашу вона охороняє.

                             Шлунок гарно промиває, зцілює, лікує,

                             Кожен бере в неї те,

                             Що вона дарує.

11 Вед:  Миргородська мінеральна вода містить різні катіони і аніони, солі – сульфати, карбонати, хлориди кальцію та магнію. Вона корисна при таких захворюваннях, як: гастрит, коліт, ентероколіт, хвороби печінки, підшлункової залози, хворобах обміну речовин.

12 Вед:. Ця вода лікує не тільки тіло, вона  дарує  доброту, щирість, чистоту людських душ.

                            Цілюща вода, що здоров”я дарує,

                            Що силу бере від матусі Землі,

                            Що тіло і душу усім нам лікує,

                            Її добре знають дорослі й малі.

11 Вед:                 Її добре знають у містах і у селах,

                            Це з мирного міста цілющий привіт,

                            Щоб ми були всі здорові й веселі,

                            Щоб кращий ставав нам довколишній світ.

12 Вед:               Всі “Миргородську” вживайте водицю

                            В ній Сонця тепло, в ній – сила Землі.

                            Відкрийте собі надзвичайну криницю,

                            Здоров”я напийтесь, дорослі й малі.

           

            ( Дівчата пригощають присутніх “Миргородською” водою)

 

                            Скуштуйте – і знову поманить,

                            До себе вона позове,

                            Хто пив її, той таки, мабуть,

                            Сто літ молодим проживе.

13 вед. Захопившись науковими відкриттями, дійсно потрібними людству, ми забули знайомий вислів «Земля не належить нам. Це ми належимо землі». А ще на думку спадає вислів Уолта Уітмена: «Подумай про день сьогоднішній і віки, що прийдуть за ним».

14 вед. Що ти маєш на увазі?

13 вед. Ти пам’ятаєш, як Іванко з відомої казки перетворився на козеня, випивши води з козячого копита? А на кого б він перетворився , якби випив води із сучасного джерела?

14 вед. Дійсно, екологія води вражає! За даними Держкомстату кожен другий житель України змушений пити воду, що не відповідає санітарним нормам. У результаті недоброякісна вода є причиною більшості (до 80%) хвороб людини.     Кожної години на нашій планеті 1000 людей помирають від отруєння водою.

 

13 вед.    Бурхливий розвиток промисловості створив смертельну загрозу для водних ресурсів Землі. Підприємства скидають у ріки й водоймища щороку близько 50 млн. тонн агресивних речовин, що містять флуор, фенол, формальдегід, пестициди.

          Пісня  на мелодію «Червона рута»    

 Подивіться навкруг,

             Що з природою стало:

Дихать  нічим ніяк,

Люди всі у печалі.

Може, десь у лісах,

ще щебече пташина,

Але в містах й селі 

 сум мелодії лине

                            П-в:

Чистеньку воду

Не шукай у джерелах,

Бо Чорнобильський дим

Уже і тут, повір.

Різнії  пестициди,

Та кислотні оксиди

Вже давненько стікають 

З  синіх гір.

 

Так що треба, повір,

Об’єднати нам сили,

Щоб собі повернуть

Чисті води  й стежини.

І ми будем нести

Людям квітку надії

Бо давно уже це

Увійшло в наші мрії.

      П-В.

14 вед. Та й ми з вами, згодьтеся, не завжди раціонально використовуємо воду. Признайся сам собі, чи завжди ми щільно закриваємо водопровідні крани, чи бережемо воду?

13 вед. Ну…., буває, що й забуваю закрутити кран.

14 вед. От, от, щоб ти знав, що одна краплина води, що падає з крана за 1 секунду, перетворюється за рік на 3 тонни марно втраченої води. А якщо з крана тече цівка води, товщиною в сірник, то лише за добу це дає втрату в 70 відер.

Автор.( На фоні звуку караючої води)   ( Пізній вечір.   В школі стихли голоси учнів; Тільки , стривайте (прислухався), хто це там щось бурчить?? Ой, та це ж Дядечко Кран. (Проходить по сцені

Так, це я, ваш  бідний кран:

«Більш води я вам не дам.

Це чому ви всі завжди,

Не цінуєте води?

Капає вона щодня,

Що робить – не знаю я. (Взявшись за голову, виходить)

З’являється тендітна краплинка.  Звучить музика.                                            

Перша Краплинка. Це я декілька хвилин назад упала із крана шкільного умивальника і стала останньою краплинкою, що заповнила відро!

(Взявшись за руки, танцювальним кроком виходять інші краплинки)

Друга краплинка.Це  ви по краплинці витікаєте, а ми ллємося струмком! На підлозі вже ціле озеро утворилося, а ми все виливаємося…

Перша краплинка.Тобі добре, ти не одна течеш, вам весело.

Друга краплинка.Воно – то добре, весело, але нас тут тисячі! Значить, в тисячу раз більше води витікає.

Мрійник. Ей , ви,  про що ведете бесіду?

Перша Краплинка. Ми говоримо про те, як важко нам живеться – цілодобово працюємо, ні вдень , ні вночі відпочинку немає.  А ти хто?

Мрійник. Я Мрійник. Думаю на чому можна зекономити, тоді і з’являться кошти  на придбання всього необхідного для школи…Цікаво, скільки грошей витрачає наша школа за рік на воду?

Економіст. Інформація для роздумів. В середньому за воду платить ……гривень. Добре, що поставили лічильники, тепер можна підрахувати скільки використовується води за місяць, квартал, рік.

Мрійник. А  як було б добре зекономити хоч маленьку долю цих коштів.

(Чуємо телефонний дзвінок. Це телефонує комунальне господарство).

Прийміть телефонограму:

“ В зв’язку з перевитратами сьогодні по всьому селу не буде води.

Мрійник. Ось так…Чи можна було б на таке подумати? Неймовірно!

 Це значить не буде працювати їдальня, не митиметься підлога по класах, коридорах, діти не митимуть  руки, залишаться не политими квіти,  Хто міг подумати, що і  в нас у школі такі великі перевитрати води?

Потрібно щось робити. Було б добре якби кожний із нас не забував закривати кран, ретельно слідкував, щоб дорогоцінні краплини води не пропадали даремно.

Немає напою кращого в світі,

Без нього не можем прожить ми і дня,

Мов сонце і квіти, дерева і вітер…

Всі знають : найкраще – це наша вода.

 

 

Виходять усі учасники.

1 вед. То ж бережімо воду, наше найбільше багатство!

2 вед. Для процвітання нашої України, народу , для здоров’я та щастя майбутніх поколінь.

3 вед. Щоб чистим соком наливалася калина!

4 вед. Щоб могла тварина прийти до водопою!

5 вед. Щоб спрага нас з тобою не спалила!

6 вед: Щоб планета залишалась голубою!

Разом: Врятуйте воду – щедрий дар природи!

 

           Пісня і танець «Червона калина»

На нашій Україні і небо голубіше

На нашій Україні і сонце на тепло

На нашій Україні дівчата наймиліші

На нашій Україні і пісня на добро.

                П-в:

У саду калина, на ставку верба,

Пісня журавлина – радість і журба.

Сонячна долина, стежка в споришах,

І співа пташина, як моя душа!

 

На нашій Україні і зорі найясніші,

І хата біла-біла, неначе у вінку,

На нашій Україні молитва найсвятіша

І пісня солов’їна в вишневому садку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

doc
Додано
22 листопада 2020
Переглядів
95
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку