Під час проектно-орієнтованого навчання учні отримують можливість вирішувати пов'язані з реальним життям проблеми та більше зосереджувати ся на поставлених перед ними навчальних задачах. Така форма роботи забезпечить зацікавленість предметом, що вивчається та переконання у прикладному значення знань, отриманих у школі.
Запрпонований навчальний проект, допоможе створити добру та доброзичливу обстановку на уроках та після них, допоможе зацікавити учнів, дасть можливість отримати такий досвід навчання, який залишиться з ними надовго після закінчення школи.
Електричний струм у різних середовищах
Цей проект допоможе учням:
узагальнити знання електричний струм;
характеризувати умови існування електричного струму, способи зміни сили струму і напруги в електричних колах, електроенергетику та її роль в житті людини і суспільства;
пояснити природу струму в металах, напівпровідниках, діелектриках, розчинах і розплавах електролітів, газах;
обґрунтувати природу електричного струму в металах, розчинах електролітів, напівпровідниках, газах на основі електронних уявлень, історичний характер розвитку знань про електрику;
формувати вміння учнів знаходити інформацію, порівнювати, аналізувати; розвивати комунікативні здібності учнів;
розвивати логіку мислення, вміння будувати алгоритм дій, необхідних для досягнення бажаного результату;
активізувати самостійність мислення учнів, колективізм, навички групової роботи, почуття взаємної відповідальності, вміння відстоювати свою точку зору в процесі роботи;
формувати інтерес до предмету на основі зв’язку із життям.
Цілі проекту
Тривалість проекту
Протягом 2-4 уроків.
Завдання для учнів
Ці завдання можна роздати у друкованому вигляді.
«Значно складніше побачити саму проблему,
аніж знайти її розв’язання».
Дж. Берналл,
американський біолог
Ми з вами знаємо що метали проводять електричний струм, а гази ні. А чи впевнені ви в цьому? А що нам нагадує блискавка?
Вам необхідно:
Огляд проекту
Основна робота проходить у командах, які формуються з 4-5 учнів з урахуванням бажання учнів. Команди можуть формуються за розподілом вчителя. Про роботу в групах можна доповідати на кожному уроці, або присвятити захисту окремий урок. Протягом вивчення теми саме в команді відбуваються консультації, взаємоперевірки, після уроків консультації вчителя.
Уся їхня робота йде у вигляді співпраці вчителя та учнів, де результат кожного впливає на результат команди, і навпаки. Існує зацікавленість дітей у результатах власної роботи та в результатах товаришів. Учні збирають інформацію користуючись довідниками, енциклопедіями, мережею Інтернету систематизують її, готують до роботи на уроці тощо. Захист робіт може бути представлений у вигляді готових наробок, або оброблений на уроці за планом вчителя (це може бути загальна таблиця, схема, раціоналізаторська пропозиція, проект будівництва, або обґрунтоване звернення спонсорів).
Під час захисту проектів необхідно не тільки показати хід розв'язку «своїх» задач і власну підготовленість, але й аналізувати і рецензувати розв'язки суперників.
Уміння, необхідні учням
Інтернет:
■ програма Місгоsоft РоwегРоіnt:
■ програма Місгоsоft Word
■ програма Місгоsоft Exel
■ програма Місгоsоft Publisher
Устаткування і програмне забезпечення
Матеріали для учителів
Робота на уроках
Оцінювання