Розробка проекту. Операція "Годівничка"

Про матеріал
У процесі виконання проекту учні познайомляться із "зимуючими" птахами своєї місцевості. З'ясують, чому птахи взимку наближаються до людських осель? Проведуть дослідження як змінюється життя пернатих взимку, від чого вони страждають найбільше і якої допомоги чекають від людей. Змайструють з підручних матеріалів годівнички, розвісять їх у парку біля школи та своїх осель. Забезпечать кормом "зимуючих" птахів.
Перегляд файлу

STEAM_LOGO-1024x438.png

 

STEM-проект

Операція «Годівничка»

Актуальність проекту: Життя людей нерозривно пов'язане із життям птахів. Птахами люди цікавилися завжди. Хто з нас не мріє злетіти високо в небо й не подивитися на землю з висоти пташиного льоту? А кого не зачаровують пташині пісні? Птахів називають санітарами, рятівниками лісів, садів, полів. Вони рятують рослини від комах, поїдають насіння бур'янів, знищують шкідників. Ось чому птахів слід оберігати, допомагати їм вижити у несприятливу зимову пору. Більшість із представників птаства не можуть впоратись із товстим шаром снігу та льоду, добути собі корм. Бідолахи мерзнуть, голодують, чекають допомоги від добрих людей.

Стислий опис: Учні познайомляться із зимуючими птахами нашої місцевості. З'ясують чому птахи взимку наближаються до людських осель. Проведуть дослідження як змінюється життя пернатих взимку, від чого вони страждають найбільше і якої допомоги чекають від людей. Змайструють з підручних матеріалів годівнички, розвісять їх у парку біля школи та своїх осель.  Забезпечать кормом зимуючих  птахів.

Очікувані результати проекту. Виготовлені годівнички для птахів. Розміщення годівничок у пришкільному парку та біля осель. Забезпечення кормом зимуючих птахів. Регулярні рейди – перевірки та поповнення  кормом  годівниць. Виготовлення фото колажу на тему: Операція «Годівничка»

Назва проекту

Операція «Годівничка»

Автор проекту, e-mail

Струбіцька Галина Йосипівна, gistrubitskaya@gmail.com

Тип проекту

Дослідницько-інформаційний, міжпредметний, класний, груповий, короткостроковий

Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів

S (науки)

Природознавство, 2 клас – вивчають, які птахи називаються зимуючими; проведення екскурсії з метою визначення зимуючих птахів, з'ясувати, які птахи залишаються у нас зимувати, а які прилітають на зимівлю.

Природознавство, 3 клас – чому взимку наближаються до людських осель;

які труднощі виникають у житті зимуючих птахів; чим живляться птахи, які залишаються на зимівлю у нашій місцевості.

T (технології)

Інформатика – шукають інформацію про корм, який споживають зимуючі птахи;

Шукають інформацію щодо використання підручних матеріалів для виготовлення годівничок.

R (читання+письмо)

Літературне читання , 2 – 4 класи – читають прозові та віршовані твори , які розповідають про зимівлю птахів.

Українська мова, 2 – 4 класи – розвиток мовленнєвих навичок (складання текстів – вражень, розповідей, описів)

E (інжиніринг)

Трудове навчання, 2 – 4 класи – виготовлення годівничок з пластмаси, дерева.

A (мистецтво)

Образотворче мистецтво, 2 – 4 класи – малюють малюнки зимуючих птахів, зображають свої годівнички, фіксують птахів, які відвідали годівниці.

M (математика)

Математика, 2 – 4 класи – рахують розрахунки вартості витратних матеріалів, які було використано.

Складові STEM-проекту

Предмет, клас, навчальна тема (розділ)

Навчальні цілі

Дослідницькі завдання, орієнтовний термін виконання

S (науки)

 

Природознавство,2клас. Розділ «Природа взимку»

  •    Учні розпізнають зимуючих птахів своєї місцевості
  • Готують повідомлення про зміни, що відбуваються у житті птахів з настанням холодів

 ( 03.12 – 07.12)

 

Природознавство, 3клас

Розділ «Рослини, тварини і середовища їх існування»

  •    Описують зовнішній вигляд зимуючих птахів, особливості пристосування до виживання у нашій місцевості
  • Готують  виставку малюнків, фотографій  із зображенням птахів нашої місцевості

(10.12 – 14.12)

T (технології)

Інформатика,3 клас

Розділ «Пошук даних в інтернеті»

  • Учні вміють шукати та зберігати інформацію , зображення на задану тему.
  • Готують інформаційну добірку

«Як ви готовити годівничку?»

(03.12-17.12)

  • Готують інформаційну добірку матеріалів на тему «Пташині ласощі»
  • (05.12 – 11.12)

R (читання+письмо)

Літературне читання , 2- 4класи. Коло читання: усна народна творчість, поетичні та прозові твори .

 

 

 

Українська мова, 2 – 4 класи. Розвиток зв'язного усного та писемного мовлення.

  • Учні поглиблюють знання щодо життя зимуючих птахів. Аналізують зміст прочитаного та усвідомлюють необхідність допомоги пернатим у скрутну пору року.
  • Учні складають зв'язні висловлювання.
  • Учні створюють виставку малюнків до прочитаних творів.(07 . 12 – 14. 12)
  • У класі створюється тематична бібліотечка. (06.12 – 13.12)
  • Учні рекламують прочитаний твір на задану тему. (18.12)

 

  • Учні у Щоденнику вражень висвітлюють свої думки щодо ставлення до даної проблеми. (03.12 – 21.12)

E (інжиніринг)

Трудове навчання, 2 – 4 класи. Розділ  «Макетування», «Виготовлення виробів об'ємної форми», «Робота із сучасними штучними матеріалами»

  • Учні навчаться із різних підручних матеріалів конструювати годівнички.
  • Вчаться використовувати елементарні прийоми об'ємної трансформації  пластмаси, картону , дерева залежно від задуму.
  • Сконструювати годівничку з підручних матеріалів.(03.12 – 21.12)
  • Заготовити корм для зимуючих птахів нашої місцевості. (03.12 – 21.12)
  • Встановити графік поповнення годівничок кормом. (03.12 – 21.12)

A (мистецтво)

Образотворче мистецтво, 2 – 4 класи

Розділ «Мова графіки та живопису» (2кл.), «У майстернях графіка та живописця» (3кл.), «Художній образ у декоративно – прикладному мистецтві, архітектурі та дизайні»

  • Учні знайомляться з творами мистецтва, пов'язаних із зимуючими птахами, встановлюють залежність форми споруди від призначення.
  • Учні збагачують словниковий запас.(03.12 – 21.12)
  • Виготовляють альбом своїх малюків із зображенням зимуючих птахів.(17.12 – 21.12)
  • Створюють фото колаж. (19.12 – 21.12)

M (математика)

Математика, 2 – 4 класи

 Розділ «Величини», «Дії з величинами», «Об'ємні фігури»

  •    Учні перетворюють величини, знають їх співвідносність, виконують з ними арифметичні дії.
  •    Учні розрізняють об'ємні фігури.
  •   Створити таблицю раціону зимуючих птахів.(07.12 – 21.12)
  •   Зробити креслення годівниці.

(05.12 – 21.12)

Проектні ризики

Заходи, спрямовані на зменшення їх негативного впливу

У школі через брак часу учні не можуть зайнятися пошуком інформації

Завдання виконується вдома як домашня робота.

Якщо період вивчення тем, розгляд яких передбачено проектом,не співпадає

Дітям пропонують об'єднатися у вікові групи. Результати діяльності кожної групи демонструються іншим учасникам проекту.

Відсутній час на роботу над проектом

За можливості інтегрувати виконання окремих частин проекту у навчальну роботу на уроці, під проведення позакласної роботи, гурткової роботи, часткового як домашнє завдання.

В учнів відсутня мотивація до роботи над проектом

Продумати систему заохочення на етапі завершення.

Якщо мотивація зникає у процесі роботи, звернутися за  допомогою до  вчителя, вихователя, батьків.

Обладнання, необхідне для реалізації проекту

Для конструювання годівниці

Заготовки з деревини, пластику, штучних матеріалів, робочий інструмент, клейовий пістолет, мотузка.

Для аналізу мистецьких творів

Добірка літературних творів. Репродукції картин. Альбоми для малювання,фото папір, фарби, кольорові олівці, фломастери, пластилін, солоне тісто.

 

Для створення макетів годівниць

Картон, картонні коробки, ножиці, кольоровий папір, клей

Для презентації результатів роботи над проектом

Комп'ютер, проектор, принтер, екран

Програмне забезпечення, необхідне для реалізації проекту

Для пошуку інформації в Інтернеті

Комп'ютер + браузер

Для написання таблиці раціону птахів, тощо

Комп'ютер  + програма роботи з текстом або он-лайнові редактори

Для планування роботи над проектом

Google Keep

 

Веб-ресурси, необхідні для реалізації проекту

Для створення сайту

Google сайти

Для планування роботи

Над проектом

Google Keep

Діяльність після виконання проекту

 

Сконструювати годівнички для птахів та розвісити їх у парковому масиві .

Запропонувати учням згенерувати ідеї для наступних проектів

 

 

1

logo-2.png 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Докучаєва Оксана Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 липня
Переглядів
87
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку