STEM-проект
Операція «Годівничка»
Актуальність проекту: Життя людей нерозривно пов'язане із життям птахів. Птахами люди цікавилися завжди. Хто з нас не мріє злетіти високо в небо й не подивитися на землю з висоти пташиного льоту? А кого не зачаровують пташині пісні? Птахів називають санітарами, рятівниками лісів, садів, полів. Вони рятують рослини від комах, поїдають насіння бур'янів, знищують шкідників. Ось чому птахів слід оберігати, допомагати їм вижити у несприятливу зимову пору. Більшість із представників птаства не можуть впоратись із товстим шаром снігу та льоду, добути собі корм. Бідолахи мерзнуть, голодують, чекають допомоги від добрих людей.
Стислий опис: Учні познайомляться із зимуючими птахами нашої місцевості. З'ясують чому птахи взимку наближаються до людських осель. Проведуть дослідження як змінюється життя пернатих взимку, від чого вони страждають найбільше і якої допомоги чекають від людей. Змайструють з підручних матеріалів годівнички, розвісять їх у парку біля школи та своїх осель. Забезпечать кормом зимуючих птахів.
Очікувані результати проекту. Виготовлені годівнички для птахів. Розміщення годівничок у пришкільному парку та біля осель. Забезпечення кормом зимуючих птахів. Регулярні рейди – перевірки та поповнення кормом годівниць. Виготовлення фото колажу на тему: Операція «Годівничка»
Назва проекту |
Операція «Годівничка» |
||
Автор проекту, e-mail |
Струбіцька Галина Йосипівна, gistrubitskaya@gmail.com |
||
Тип проекту |
Дослідницько-інформаційний, міжпредметний, класний, груповий, короткостроковий |
||
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів |
|||
S (науки) |
Природознавство, 2 клас – вивчають, які птахи називаються зимуючими; проведення екскурсії з метою визначення зимуючих птахів, з'ясувати, які птахи залишаються у нас зимувати, а які прилітають на зимівлю. Природознавство, 3 клас – чому взимку наближаються до людських осель; які труднощі виникають у житті зимуючих птахів; чим живляться птахи, які залишаються на зимівлю у нашій місцевості. |
||
T (технології) |
Інформатика – шукають інформацію про корм, який споживають зимуючі птахи; Шукають інформацію щодо використання підручних матеріалів для виготовлення годівничок. |
||
R (читання+письмо) |
Літературне читання , 2 – 4 класи – читають прозові та віршовані твори , які розповідають про зимівлю птахів. Українська мова, 2 – 4 класи – розвиток мовленнєвих навичок (складання текстів – вражень, розповідей, описів) |
||
E (інжиніринг) |
Трудове навчання, 2 – 4 класи – виготовлення годівничок з пластмаси, дерева. |
||
A (мистецтво) |
Образотворче мистецтво, 2 – 4 класи – малюють малюнки зимуючих птахів, зображають свої годівнички, фіксують птахів, які відвідали годівниці. |
||
M (математика) |
Математика, 2 – 4 класи – рахують розрахунки вартості витратних матеріалів, які було використано. |
||
Складові STEM-проекту |
Предмет, клас, навчальна тема (розділ) |
Навчальні цілі |
Дослідницькі завдання, орієнтовний термін виконання |
S (науки)
|
Природознавство,2клас. Розділ «Природа взимку» |
|
( 03.12 – 07.12)
|
Природознавство, 3клас Розділ «Рослини, тварини і середовища їх існування» |
|
(10.12 – 14.12) |
|
T (технології) |
Інформатика,3 клас Розділ «Пошук даних в інтернеті» |
|
«Як ви готовити годівничку?» (03.12-17.12)
|
R (читання+письмо) |
Літературне читання , 2- 4класи. Коло читання: усна народна творчість, поетичні та прозові твори .
Українська мова, 2 – 4 класи. Розвиток зв'язного усного та писемного мовлення. |
|
|
E (інжиніринг) |
Трудове навчання, 2 – 4 класи. Розділ «Макетування», «Виготовлення виробів об'ємної форми», «Робота із сучасними штучними матеріалами» |
|
|
A (мистецтво) |
Образотворче мистецтво, 2 – 4 класи Розділ «Мова графіки та живопису» (2кл.), «У майстернях графіка та живописця» (3кл.), «Художній образ у декоративно – прикладному мистецтві, архітектурі та дизайні» |
|
|
M (математика) |
Математика, 2 – 4 класи Розділ «Величини», «Дії з величинами», «Об'ємні фігури» |
|
(05.12 – 21.12) |
Проектні ризики |
Заходи, спрямовані на зменшення їх негативного впливу |
||
У школі через брак часу учні не можуть зайнятися пошуком інформації |
Завдання виконується вдома як домашня робота. |
||
Якщо період вивчення тем, розгляд яких передбачено проектом,не співпадає |
Дітям пропонують об'єднатися у вікові групи. Результати діяльності кожної групи демонструються іншим учасникам проекту. |
||
Відсутній час на роботу над проектом |
За можливості інтегрувати виконання окремих частин проекту у навчальну роботу на уроці, під проведення позакласної роботи, гурткової роботи, часткового як домашнє завдання. |
||
В учнів відсутня мотивація до роботи над проектом |
Продумати систему заохочення на етапі завершення. Якщо мотивація зникає у процесі роботи, звернутися за допомогою до вчителя, вихователя, батьків. |
||
Обладнання, необхідне для реалізації проекту |
|||
Для конструювання годівниці |
Заготовки з деревини, пластику, штучних матеріалів, робочий інструмент, клейовий пістолет, мотузка. |
||
Для аналізу мистецьких творів |
Добірка літературних творів. Репродукції картин. Альбоми для малювання,фото папір, фарби, кольорові олівці, фломастери, пластилін, солоне тісто.
|
||
Для створення макетів годівниць |
Картон, картонні коробки, ножиці, кольоровий папір, клей |
||
Для презентації результатів роботи над проектом |
Комп'ютер, проектор, принтер, екран |
||
Програмне забезпечення, необхідне для реалізації проекту |
|||
Для пошуку інформації в Інтернеті |
Комп'ютер + браузер |
||
Для написання таблиці раціону птахів, тощо |
Комп'ютер + програма роботи з текстом або он-лайнові редактори |
||
Для планування роботи над проектом |
Google Keep |
||
|
Веб-ресурси, необхідні для реалізації проекту |
||
Для створення сайту |
Google сайти |
||
Для планування роботи Над проектом |
Google Keep |
||
Діяльність після виконання проекту |
|||
|
Сконструювати годівнички для птахів та розвісити їх у парковому масиві . Запропонувати учням згенерувати ідеї для наступних проектів |
1