Матеріал даної розробки допоможе педагогові підготувати проведення заняття на 30 тижні в НУШ. До матеріалу підібрано: загадка, текст, відеоролик, бесіда за малюнком та різноманітні ігри на розвиток мислення
Нова Українська школа
Методична розробка
до 30 тижня « Веселка»
Матеріал підготувала
вчитель І категорії
Кліщинськьго НВК
Жуган Н.О.
Як з’являється веселка?
І.Ранкова зустріч
1. Привітання
- Доброго ранку, діти. Я рада вас всіх бачити. Як здорово, що всі ми тут сьогодні зібралися.
Зібралися всі діти в коло,
Я - твій друг і ти - мій друг.
Разом за руки візьмемось
І один одному посміхнемось!
(Взятися за руки і подивитися один на одного з посмішкою)
Привітання
(пісня)
Добрий день, добрий день,
Матінко - земля!
Добрий день, добрий день,
Вся моя сім’я!
Добрий день, добрий день,
В небі журавлі!
Добрий день, добрий день,
Людям на землі!
Це для вас усміхається сонечко,
Загляда веселка у віконечко,
Добрий день, добрий день, добрий день!
Учитель. Візьміться за руки, уявіть у собі вогник радості, добра. Уявіть, що він збільшується, його сила переходить у вашу долоньку, а далі передається у долоньку того, хто сидить праворуч, і рухається далі по колу. Пропоную привітатися побажанням добра і радості.
(Діти передають одне – одному квітку, висловлюючи свої побажання.)
Учитель. З ким ви зустрілися? Що цікавого бачили?
• Відгадайте загадку:
Що за диво коромисло
Після дощику повисло?
Дуже яскраве, кольорове,
А яке красиве!
Різнокольорові ворота
Що звуться (Веселка).
Учитель . Радісна, яскрава, різнобарвна, дивовижна, чарівна веселка! Лише вслухайтеся в її ім’я − на душі одразу стає весело. ( Можливо, це стається тоді, коли сто людей одночасно промовляють слово “дякую”? Чи тоді, коли хтось відчуває надзвичайне щастя? А може, навпаки, коли комусь дуже сумно?)
2. Новини дня
Розпочався день цікаво,
Світить сонечко ласкаве.
Який же день чекає нас?
Синоптикам надати слово час.
Оберіть помічника дня і попросіть його подати інформацію за допомогою
піктограми або шаблону про дату, назву тижня, погоду, кількість присутніх.
3.Повідомлення теми.
- Чи здогадалисьви, яка тема нашого тижня? (Діти висловлюють припущення).
- Зараз перевіримо ваші припущення, розгадавши ребус:
- Ви колись замислювалися, чому раптом у небі з’являється кольоровий
місточок?
Отож я оголошую конкурс на створення короткого речення із семи слів, початкові літери яких будуть відповідати початковим літерам семи кольорів веселки
«Веселка в небі сяє, людей всіх звеселяє»
http://zumalula.com/photooboi.girls/photooboi-fairy-fon
До чого ж весело влітку шльопати по калюжах під час теплого дощу! В одних трусиках! Як під душем, тільки краще! Тому що пахне дощем, мокрою землею, травою, а повітря чисте, свіже. Добре!
Але ось дощ вщухає. Вже де-не-де з'явилися на небі блакитні просвіти, в них відразу ж прослизає сонячний промінь, а великі краплі дощу ще падають і падають ... І раптом хтось радісно кричить:
Веселка! Дивіться - веселка!
І справді, через усе небо перекинулася різнобарвна дуга, наче величезні ворота в небі. Звідки вони взялися? Хто їх побудував так швидко і так гарно?
Промінь сонця і дощові краплі.
Адже веселка - це і є сонячний промінь. Він проходить через дощові краплі, як крізь призми, заломлюється і відбивається на протилежній стороні неба у вигляді величезної, різнобарвною дуги.
Ось чому можна сказати, що побудували веселку сонячні промені і дощові краплі.
http://dnz27.edu.kh.ua/dlya_batjkiv/malejkim_chomusikam/
- Коли буває веселка?
- Чи буває веселка, коли ще падає дощ?
- Яким стає сонячне проміння, коли проходить крізь краплинки води?
- Як правильно стояти, щоб побачити веселку?
- Коли веселку ніхто не бачить?
- Чи можна побачити веселку вдень? А вночі? Чому?
Вихователь. Назвіть кольори веселки починаючи з верхньої дуги.
Діти діляться на групи за кількістю кольорів райдуги. Кожна дитина отримує стрічку одного з кольорів райдуги. Вихователь пояснює, що всі вони разом – райдуга, а кожний окремо – краплинка води. Грає жвава музика дощу – «крапельки» бігають та грають. Музика змінюється – виходить сонечко – діти шикуються за кольорами райдуги. Виграють ті, чия група швидко і правильно складе райдугу. Діти міняються стрічками і гра повторюється.
Ой ти, райдуго дуга, (пальці в замок - руки над головою)
Дам тобі я пирога, (руки вперед – прямі долоньки догори)
Дам тобі я борщику, (долоньки – «мисочка»)
А ти не дай дощику! (стукають пальчиками по столу)
Заглянь у віконечко (утворюють з пальчиків віконечко, підносять до очей)
Принеси нам сонечко, (долоньки стиснути, пальчики розкрити)
Щоб раділи дітки, розквітали квітки! (плескають) - А тепер, давайте трохи відпочинемо на нашій галявині, встанемо в коло і будемо повторювати за мною:
Здрастуй, веселка-дуга, (Діти виконують нахил.)
Різнобарвний місток! (Широко розводять руки в сторони, «малюючи» в повітрі дугу.)
Здрастуй, веселка-дуга! (Знову виконують нахил.)
Приймай нас в гості. (Йдуть по колу, взявшись за руки.)
Ми по веселці бігом (Біжать по колу один за одним, високо піднімаючи коліна.)
Пробіжимося босоніж.
Через веселку-дугу ( Встають собою в коло, роблять чотири стрибки на носках.)
Перестрибнемо на бігу ( Роблять ще чотири стрибки на носках.)
І знову бігом, бігом ( Біжать по колу один за одним, високо піднімаючи коліна.)
Пробіжимося босоніж.
- Якого кольору лимон ?
- Якого кольору помідор?
- Якого кольору слива?
- Якого кольору огірок?
- Якого кольору апельсин?
- Якого кольору небо?
Веселка
Від край неба десь здалека
Народилася веселка,
Незвичайна, загадкова,
Чарівна й така чудова!
Й засміялася усім,
Кольорів у ній аж сім.
І горять вони казково,
Гарно, ніжно, веселково.
Розцвіла вона чарівно,
Ніби квітка, дивно-дивно,
Перекинувся місток
Через гору і садок.
Простягнувсь кудись далеко,
Ох, і гарна ж ти, веселко!
Треба фарби діставати,
Щоб її намалювати.
Бо відомо людям всім –
Кольорів у неї сім.
Хочу я їй догодити,
Жоден з них не пропустити.
Кольори ти хочеш знати?
Можу я усі назвати.
Ось червоний – урочистий,
Він яскравий, гарний, чистий.
Ось оранжевий палає,
Наче осінь догорає.
Жовтий, ніби первоцвіт,
За оранжевим розцвів.
І зелений – малахітом –
Ніби ліс зелений літом.
Голубий, як небеса,
Дивовижна в нім краса.
Синій колір ген розлився,
Глянь, як гарно, подивися!
Фіолетовий в росі –
Повтори тепер усі.
( Діти повторюють всі кольори веселки)
Як веселка виростає,
Йти у казку закликає,
Не вагайся, а мерщій
Йди у казочку по ній.
А вона нам розказала,
Що із неба дощ прогнала
І що буде вже погода.
А сама пропала, шкода...
Зацвіла якусь там мить
І загасла, не горить,
А як ще раз загориться.
Добре в небо подивіться.
Хоч і рідко так буває,
Та як в небі виростає,
То очей не відірвати –
Це як в казці побувати.
3