Створення спільноти в групі, розвиток соціальних навичок:вчити дитину почувати себе частиною спільноти, навчатися один від одного, розвивати довіру поміж дітьми, створювати позитивний настрій в групі, навчати співпрацювати.
Ранкова зустріч у 1 класі
Мета. Створення спільноти в групі, розвиток соціальних навичок: вчити дитину почувати себе частиною спільноти, навчатися один від одного, розвивати довіру поміж дітьми, створювати позитивний настрій в групі, навчати співпрацювати.
Розвиток навичок спілкування: розвивати вміння та навички ефективного спілкування, вчити говорити та слухати один одного, висловлювати свої думки, при розмові звертатися на ім’я та дивитися на співрозмовника, дякувати за допомогу та підтримку.
Розвиток академічних навичок: розвивати навички говорити, слухати, збагачувати словниковий запас, формувати вміння досліджувати, аналізувати та оцінювати матеріал.
Тематика. У світі тварин. Ведмеді- цікаві тварини.
Зміст заняття ранкової зустрічі
1. Запрошення на ранкову зустріч
Грає музична мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло.
Діти і вчитель встають у коло.
2. Вітання - перший компонент ранкової зустрічі
- Діти разом промовляють вірш - вітання, виконують відповідні рухи.
Привітаймо Сонечко!
Здрастуй дороге!
Привітаймо Квіточку!
Хай вона росте!
Привітаймо Дощик!
Лийся мов з відра!
Привітаймо друзів всіх!
Зичимо добра!
- Привітання один з одним.
Діти по колу передають квіточку добра та вітаються.
Всі звертаються один до одного на ім’я, що допомагає створити атмосферу дружби . Вчитель звертає увагу, щоб діти вчилися дивитися один одному у вічі.
- Доброго ранку, Марійко. Мені дуже приємно тебе бачити.
- Доброго ранку, Миколко. Я рада, що ти з нами.
Вчитель: Я також рада бачити всіх вас та бажаю всім гарного настрою, цікавих занять і справ на сьогоднішній день. Аплодисменти.
3. Обговорення правил ранкової зустрічі.
Нашим привітанням ми створили спокійний і розважливий настрій. Пропоную згадати правила ранкової зустрічі. Правила ранкової зустрічі нашої групи:
- Говорити голосно й чітко.
- Уважно слухати один одного.
- Піднімати руку, якщо хочеш щось сказати.
- Підтримували друзів посмішками та оплесками.
Вчитель: Прийшов час щоденних новин.
4. Щоденні новини – коротке повідомлення, складене по плану: відомості про сьогоднішній день, календар погоди, розклад занять на день.
- Доброго ранку! Сьогодні з прогнозом погоди ознайомлю вас я – головний синоптик Вова.
Зараз пора року – зима. Третій зимовий місяць –лютий.
Сьогодні середа – третій день тижня.
На вулиці морозно, ясно, вітер слабкий. Вранці ми відчували морозець.
5. Обмін інформацією
Тема, яку ми розглядаємо, вивчаємо під час ранкових зустрічей – «У світі тварин. Ведмеді- цікаві тварини». Сьогодні в обміні інформацією будуть брати участь усі.
Діти, сидячі на подушечках по колу, задають один одному питання, уважно слухають інформацію кожного, вчитель коментує розповіді. Діти підтримують друзів оплесками.
- Що ти, Настуня, знаєш про ведмедів?
Вчитель: Дякую тобі,Настуню. Це дійсно цікава інформація. Аплодисменти.
- А ти що знаєш про слонів, Аліна?
Після кожної розповіді вчитель коментує, діти аплодують та ставлять запитання іншому по колу: «А ти, Тетянко, що знаєш про ведмедів?»
6. Групове заняття. Робота в групах
Вчитель пропонує дітям об’єднатися в 2 групи, вибрати певний колір – емблему. Кожній групі треба виконати своє завдання, а потім презентувати роботу. Головне, кожна дитина повинна зробити свій внесок в спільну працю, виконувати завдання по черзі і вчитися спільно вирішувати проблему.
Завдання по групам:
1.Розфарбувати ведмедя.
2. . Скласти картинку «Мій улюблений ведмідь» з пазлів.
По сигналу діти починають та закінчують роботу. В групах вибирають того, хто буде презентувати картинку. Працювати треба спільно, дружно, допомагати та підтримувати один одного.
Презентація робіт на кріслі автора
Коментар дітей та вчителя. Аплодисменти.
7. Підсумок. Очікування від сьогоднішнього дня
Вчитель повідомляє дітям, що їх чекає сьогодні, які заняття, ігри. Діти висловлюють свої очікування на сьогоднішній день. Вчитель схвалює позитивними коментарями кожен вислів.
Дитина: я чекаю від сьогоднішнього дня веселого настрою.
Вчитель: я впевнена, що він у тебе таким і буде.