Розробка " Робота з батьками."

Про матеріал
Дана розробка може бути використана при плануванні виховної роботи вихователя або класного керівника для здобувачів освіти з порушеннями слуху у восьмому класі.
Перегляд файлу

VІ. Робота з батьками

ОСНОВНІ ЕТАПИ РОБОТИ З БАТЬКАМИ

До основних функцій відносяться:

 інформаційна;

 виховно-розвивальна;

 формуюча;

 охоронно-оздоровча;

 контролююча;

 побутова.

Задачі взаємодії:

 формування активної педагогічної позиції батьків;

 озброєння батьків педагогічними знаннями й уміннями;

 активна участь батьків у вихованні.

Організація взаємодії класу  та родини припускає:

 вивчення родини з метою виявлення її можливостей з виховання своїх дітей і здобувачів освіти з порушеннями слуху класу;

 згрупування родин за принципом наявності в них морального потенціалу й можливості впливати на свою дитину, здобувачів освіти з порушеннями слуху класу;

 аналіз проміжних і кінцевих результатів їхньої спільної виховної діяльності.

Співробітництво школи та родини на будь-якому етапі починається з вивчення умов і мікроклімату сімейного виховання, індивідуальних особливостей здобувачів освіти з порушеннями слуху  і батьків.

 

ОСНОВНІ НАПРЯМИ СПІЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГІВ І БАТЬКІВ

1. Підтримка фізичного здоров'я здобувачів освіти з порушеннями слуху.

2. Спілкування й формування особистісних орієнтацій здобувачів освіти з порушеннями слуху:  інтерес до життя, інтерес до людини, інтерес до культури, що сприяють розумінню загальнолюдських цінностей.

3. Пізнавальна сфера життя  здобувачів освіти з порушеннями слуху  з урахуванням індивідуальних особливостей. Захист не здобувачів освіти з порушеннями слуху, а людини в ньому. Підхід до кожного здобувача освіти з порушеннями слуху «з оптимістичної позиції» (А. Макаренко).

4. Робота з родиною - вплив на виховний потенціал родини; об'єктом уваги є не сама родина, а сімейне виховання. Тут необхідно таке:

 вивчення сімейної атмосфери, що оточує здобувачів освіти з порушеннями слуху, його стосунків із членами родини;

 психолого-педагогічна освіта батьків через систему батьківських зборів, консультацій, бесід;

 організація спільного проведення вільного часу дітей і батьків;

 захист інтересів і прав дитини в так званих важких родинах.

Таким чином, школою реалізуються функції батьківської освіти (відомості про виховну концепцію школи, педагогічну позицію класного керівника, про методику виховання, про цілі й задачі особистісного розвитку школярів на даний період, про хід духовного розвитку дитини, про особливості шкільної діяльності учня, про взаємини у групі, про виявлені здібності й поточні успіхи тощо) та коректуються принципи сімейного виховання - саме тієї сторони, що стосується дитини (мистецтво любити дітей), режиму життя та діяльності дитини, що забезпечують і корекцію особистості батьків.

При роботі з батьками педагогам  важливо дотримуватись таких правил:

 Батьки та діти не повинні почувати себе об'єктами вивчення.

 Робота з батьками повинна бути цілеспрямованою, планомірною й систематичною.

 Методи цієї роботи повинні бути взаємозалежні з методами виховання дітей.

 Психолого-педагогічні методи повинні бути різноманітні, застосовуватись у комплексі.

При вивченні родини школяра педагог насамперед звертає увагу на такі дані:

 Загальні відомості про батьків, інших членів родини, житлові умови, матеріальну забезпеченість. Інтерес до справ школи.

 Загальні відомості про дітей (вік, інтереси, рівень вихованості).

 Виховні можливості родини (рівень педагогічної культури батьків).

 

Протягом навчального року підтримувати тісний зв'язок з батьками здобувачів освіти з порушеннями слуху.

Мета: утворити соціально-благополучне виховне середовище шляхом просвітницької та консультативної роботи вихователя з батьками.

Як це реалізувати?

1.Проводити батьківські збори.

2.Довіра до виховних можливостей батьків, підвищення рівня їх педагогічної культури й активності у вихованні.

3.Суб’єктивна активність батьків.

4.Індивідуальні бесіди:

- про особливості характеру, поведінки їхніх дітей, стану здоров’я;

- рекомендувати батькам дотримуватися виконання дітьми укладеного режиму дня і вдома;

- про посилення контролю батьків за часом перебування здобувачів освіти з порушеннями слуху в соціальних мережах.

5.Шляхом он лайн зустрічей.

6.За допомогою мобільного зв’язку, інтернету.

7.Залучати батьків до підвищення своїх знань з жестової мови, яке дасть змогу краще розумітися з власною дитиною.

8.Запрошувати батьків на відкриті уроки та загальношкільні свята.

9.Вивчення соціального статусу сімей, освітнього рівня батьків, вікового цензу та батьківського досвіду.

10.Вивчення психологічного клімату в сім’ях здобувачів освіти з порушеннями слуху, відвідування їх удома.

11.Проводити анкетування, тестування.

  Таким чином, взаємодія вихователя і батьків – це цілісна соціально – психологічна система, яка складається з єдності компонентів, взаємопов’язаних між собою: співпраця, спілкування, співробітництво, співтворчість.

docx
Додано
1 лютого 2023
Переглядів
525
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку