Мета: формувати в учнів уявлення про країну; розширити й поглибити поняття «Я — громадянин України»; розвивати їхній світогляд, пізнавальний інтерес до історії свого народу, своєї країни; виховувати повагу до української культури, почуття гордості за свою Батьківщину, патріотизм, людяність, любов і повагу до України.
Обладнання: карта України, кросворд, відеоролики пісень про Україну.
Розробка сценарію бібліотечної вікторини «Україна – мій рідний дім» для учнів 4 класу
Мета: формувати в учнів уявлення про країну; розширити й поглибити поняття «Я — громадянин України»; розвивати їхній світогляд, пізнавальний інтерес до історії свого народу, своєї країни; виховувати повагу до української культури, почуття гордості за свою Батьківщину, патріотизм, людяність, любов і повагу до України.
Обладнання: карта України, кросворд, відеоролики пісень про Україну.
І.Бібліотекар:
Є багато країн на землі
В них – озера, річки і долини…
Є країни великі й малі,
Та найкраща завжди – Батьківщина.
Що таке Батьківщина?
Під віконцем калина,
Тиха казка бабусі,
Ніжна пісня матусі,
Дужі руки у тата,
Під тополями хата,
Під вербою криниця,
Серед лугу лелека,
І діброва далека,
І веселка над лісом,
І стрімкий обелісок…
Україно, земле рідна,
Земле сонячна і хлібна,
Ти навік у нас одна,
Ти як мати, найрідніша,
Ти з дитинства наймиліша,
Ти і взимку найтепліша –
Наша отча сторона.
Тут мамина пісня лунає і нині,
Її підхопили поля і гаї,
Її вечорами по всій Україні
Співають в садах солов’ї.
Україна для нас – найрідніша, найдорожча, найкраща у світі, бо це наша рідна земля, де ми народилися й живемо, де жили й працювали наші предки.
Рідна земля – це чарівний світ дитинства, невичерпне чудодійне джерело, що все життя живить душу людини.
Україна – країна смутку і краси, країна, де найбільше люблять волю, країна любові до народу.
Україна – це розкішний вінок із рути й барвінку, над яким світять ясні зорі…
Україна – це тихі води, зелені сади, білі хати, лани золотої пшениці, медові та молочні ріки.
Сьогодні ми поведемо розмову про землю, найдорожчу серцю кожної людини, про Батьківщину.
Розпочинаємо вікторину «Україна – мій рідний дім!».
ІІ. Основна частина.
Конкурс «Народ скаже, як зав’яже»
(Капітани команд по черзі вибирають номери завдань. Кожна правильна відповідь приносить команді 1 бал.)
Завдання: з’єднай прислів’я.
Хліб-сіль їж, …. (а правду ріж).
Слово не горобець, … (вилетить не спіймаєш).
Любов до Батьківщини не можлива … (без любові до рідного краю).
У дитини заболить пальчик, … (а в матері серце).
Гостре словечко … (коле сердечко).
Хочеш їсти калачі, … (не сиди на печі).
Шановні гравці! Ви відмінно справилися з першим завданням. А зараз, поки журі підраховує результати цього конкурсу, ми пропонуємо вам :
Конкурс «Пісенний» (Звучить мелодія української пісні, команди вгадують її. )
Конкурс:
А зараз ми пропонуємо командам позмагатися у читанні скоромовок. Прошу капітанів команд підійти та обрати скоромовки.
1.Бурі бобри брід перебрели,
Забули бобри забрати торби.
2.От Кіндрат, так Кіндрат,
Зуб зламав об мармелад.
(Слово журі)
Конкурс «Ріки України»
(Командам необхідно назвати річки України)
Україна багата своїми річками. Найбільшими є Дніпро, Дунай, Прут, Тиса, Десна, Дністер, Південний Буг.
Найбільша річка України бере початок у Росії й несе свої води до Чорного моря через три країни: Росію, Білорусію й Україну. Наші предки називали славну річку Данапріс, що означає «вічна вода». Друге ім’я Дніпра – Славутич від слова «слава».
Конкурс «Дешифрувальник»
На карточках записані зашифровані слова, а розшифруєте ви їх за допомогою вправи «Дешифрувальник». Це завдання ви будете виконувати у групах. (Вітчизна, Батьківщина)
Питання для І команди:
(Підведення підсумків конкурсу. Слово журі.)
Конкурс «Розгадай кроссворд»
|
|
|
В |
|||||||
|
|
І |
|
|
|
|||||
|
Т |
|
|
|
||||||
|
|
|
Ч |
|
|
|||||
|
|
|
И |
|
|
|||||
|
|
З |
|
|
||||||
|
|
|
|
Н |
|
|
||||
|
А |
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.Столиця України (Київ)
2.Найбільша річка України (Дніпро)
3.Істоти,однією з особливостей яких є тіло,вкрите пір`ям (Птахи)
4.Різнокольорова прикраса українського віночка (Стрічка)
5.Кущова рослина,символУкраїни (Калина)
6.Мешканець Запорізької Січі (Козак)
7.Розмальоване великодне яйце (Писанка)
8.Перелітний птах,який будує гніздо за вікном (Ластівка) 3. Хто назве найбільше українських страв?
9.Назвіть популярний український танець.
10. Без якого убору українська заміжня жінка не могла вийти на вулицю тому, що це було не пристойно. Дівчина ж могла виходити без цього предмету одягу. Що це? (хустка, фартух, чоботи)?
11. Що одягали дівчата і жінки поверх сорочки (спідницю, плахту, фартух)?
12. Як називають штани чоловічого українського одягу
( шорти, брюки, шаровари)?
Словограй
Придумати найбільше нових слів із слова «недоторканність»
(ріка, картон, радість, рот, ніс, сіно, тік, кіт, кінь, сад, народ тощо).
(Слово журі. Оголошення переможців)
III. Заключна частина.
Бібліотекар:
Підійшла до кінця наша зустріч. Сьогодні ми з вами ще раз пригадали українські звичаї та традиції, символи нашої держави. Бо знати та пам’ятати це потрібно, тому що ми з вами живемо на Україні, в нашім ріднім краї. А любов до Батьківщини жила, живе і житиме в наших серцях.
Любіть Україну у сні й наяву,
Вишневу свою Україну,
Красу її вічно живу і нову,
І мову її солов’їну.