Розробка семінару-практикуму "Урок мови і літератури в системі особистісно-зорієнтованого навчання"

Про матеріал

До вашої уваги представлена розробка семінару-практикуму з теми "Урок мови і літератури в системі особистісно-зорієнтованого навчання". Цей захід сприяє розширенню знань про особистісно зорієнтований урок української мови та літератури і на основі цієї інформації сприяє формуванню основних підходів в організації сучасного особистісно зорієнтованого уроку;сприяє підтримці творчої ініціативи вчителів.

Перегляд файлу

Тема: Урок  мови і літератури в системі особистісно-зорієнтованого навчання

(семінар-практикум)

Мета: розширити знання учасників тренінгу про особистісно зорієнтований урок української мови та літератури і на основі цієї інформації сприяти формуванню основних підходів в організації сучасного особистісно зорієнтованого уроку; ознайомити з етапами моделювання, з педагогічними методами та прийомами, які можна використовувати на цих етапах; підтримати творчу ініціативу вчителів.

Обладнання: презентація,  малюнок веселки, горщика із золотом, краплинки і сонечка.

Форма проведення: тренінг.

 

  Потрібно знати дитину,

  знати її силу і слабкості,

розуміти її думки, переживання,

бережно доторкнутися до її серця.

                                                                     В.О. Сухомлинський

 

ХІД ПРОВЕДЕННЯ

Емоційне налаштування

Вступне слово

Композитор  творить музику, художник   живописні полотна, драматург – шедеври для театру. Вчитель створює урок як твір педагогічної майстерності, творить його для дітей і разом з ними. Хороший урок має своє «обличчя», особливість, які забезпечуються індивідуальним стилем вчителя, особистісною своєрідністю учнів та багатьма іншими чинниками.

Урок – це та навчальна ситуація та «сценічна» площина, де не тільки викладаються знання, а й розкриваються, формуються й реалізуються особистісні особливості учнів. Обєднанню цих двох завдань і має слугувати особистісно орієнтований урок.

Ознайомлення з темою, завданнями тренінгу.

 Тема нашого тренінгу «Урок мови і літератури в системі особистісно-зорієнтованого навчання».

Основною метою цього заняття є ознайомити вас з етапами моделювання особистісно-орієнтованого уроку, з педагогічними методами та прийомами, які можна використовувати на цих етапах; стимулювати вас до  використання особистісно-орієнтованої технологій уроку  у своїй діяльності.

Вправа-знайомство «Асоціація»

Переконана, що кожен із Вас – подарунок світові в цілому та школі. Але так влаштована людина, що чути про себе приємні слово їй  незручно, а тим більше ще й робити собі компліменти.

Вправа на знайомство. Продовжити речення «Я (ім’я) подарунок світові або школі, тому що…»

Вправа «Очікувані результати»

Існує легенда, що в кінці веселки стоїть горщик із золотом, і кожному, хто його знайде, доля дарує щастя й багатство. Тож, пригадайте, будь ласка, ті почуття, які охоплюють вас, коли ви заворожено вдивляєтесь в різнобарв’я веселки, яка створена сонцем і дощем для того, щоб радувати людей. А тепер подивіться на нашу веселку. Нехай ті місця, де вона спирається на обрій, позначають наш сьогоднішній настрій та мрії-очікування від сьогоднішнього заняття. Свої ж сподівання, будь ласка запишіть на краплинках і сонечках та прикріпіть до нашої веселки. Очікування озвучте. 

Визначення правил роботи

Обговорення правил роботи

  • Бути толерантними, доброзичливими та щирими.
  • Уміти слухати  і чути один одного.
  • Говорити по черзі.
  • Бути відвертими.
  • Висловлювати свою думку.
  • Бути активними.

Теоретична частина

Кожен із нас відіграє в житті певну роль. Тому я пропоную вам за 2 хвилини написати якомога більше  своїх ролей у житті. Я …  / запитування по колу /

Так, ми в житті граємо багато ролей. Учитель на роботі грає роль учителя, у дома – роль дружини чи чоловіка, для своїх батьків – ми діти і т.д. У нас дуже багато спільного, і це відчуття причетності дає нам сили й підтримує. Чим більше ролей ви визначили, тим вища у вас самооцінка, яка теж визначає вашу успішність у будь-якій діяльності.

Ми і подібні і відмінні, тому що кожна людина – це унікальна особистість. Так і до кожної дитини треба ставитися як до особистості.

Тому пропонуємо вам прослухати виступ Леоновець І.М. «Про особливості особистісно зорієнтованого уроку мови та літератури».

Виступ Леоновець І.М..

Практична  частина

Рефлексія

Повернімося до нашої веселки. Віднайдіть очима те місце, де вона ховається за обрій. Там знаходиться горщик із золотом, про який нам розповідає легенда. Отже, якщо ваші очікування-мрії здійснилися, то перемістіть свої краплинки й сонечка до горщика. Прокоментуйте.

Заключна частина тренінгу

Сьогодні ми з вами плідно попрацювали та трішечки наблизилися до свого уявного глечика зі щастям, за що я вам щиро дякую. Ви сьогодні довели, що кожен із вас має відкрите серце, добрі очі,  розум, честь й совість нашого часу. І недарма кажуть, що шлях до щастя краще пройти через терни педагогічної майстерності. Творчого сходження вам на вершину успіху. Нехай ваша професійна компетентність зростає з кожним днем.

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
14 квітня 2018
Переглядів
1166
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку