Розробка семінару "Вернісаж педагогічних ідей:від творчого викладача до творчого учня"

Про матеріал
Дана розробка допоможе визначити складники творчості викладача, акцентувати увагу на елементах педагогічної майстерності, створити креативне середовище, яке спонукає до проявів творчого мислення.
Перегляд файлу

.

ВЕРНІСАЖ ПЕДАГОГІЧНИХ ІДЕЙ: ВІД ТВОРЧОГО ВИКЛАДАЧА

ДО ТВОРЧОГО УЧНЯ (семінар викладачів)

 

            Творчий учитель – це діамант, який осяває

     душу всіма гранями свого педагогічного дару,

який плекає дитину на засадах добра,

формуючи інтелектуальну еліту суспільства

Мета: визначити складники творчості викладача, акцентувати увагу на елементах педагогічної майстерності, створити креативне середовище, яке спонукає до проявів творчого мислення.

Завдання:

- популяризувати педагогічні знахідки викладачів, новаторські прийоми й форми співпраці «творчий учитель – творчий учень»;

- сприяти поширенню й використанню досвіду роботи педагогів, що володіють методами використання комплексу навчальних комп’ютерних програм.

- розвивати комунікативні здібності педагогів у процесі міжособистісного спілкування.

ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ СЕМІНАРУ

І. Організаційний момент.

1. Вправа «Портрет сучасного педагога». Перед вами аркуш. Напишіть на ньому риси (до 10), які повинні бути притаманні сучасному педагогу. Озвучте їх. Будь ласка, представник групи хай зачитає 6 рис, які співпадатимуть, запишемо на плакаті ватмані.

Учням 2-3 курсів також було задане це питання і ви зможете порівняти відповіді. В результаті вийшов портрет педагога очима дітей. Отже, викладач повинен бути добрим, справедливим, веселим, з почуттям гумору, розумним, мудрим, любити дітей і свій предмет, комунікабельним. Досить часто зустрічались такі риси як креативний, вимогливий, обізнаний. Одна відповідь була з залізними нервами. Та найбільше мені сподобався варіант другокурсника, він написав: викладач повинен бути щасливий. Краще не скажеш. Тож стараймося бути такими, якими нас хочуть бачити діти.  

2. Вправа «Сніговичок очікувань».

- А тепер кожен з вас поставить мету перед собою. Подумайте і запишіть на листочках свої очікування від семінару таким чином, де б кожне очікування починалося буквами вашого імені.

Наприклад:

«Від цього заняття я, Ліля, очікую Л – лідерських якостей; І – інноваційних ідей; Л - ліричних відступів; Я – яскравих думок.

Підійти до сніговика «Очікування», зачитайте свої записи на стікерах і прикріпіть їх на сніговичку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

На сучасному етапі розвитку суспільства особливої актуальності набуває проблема створення умов розвитку особистості, яка здатна для творчого перетворення світу та соціально значущої діяльності. Сформувати таку особистість неможливо без педагогічної майстерності викладача.

Де ж йому взяти сили для щоденного натхнення? Лише в самому собі, лише в усвідомленні величі своєї праці. А ще - у підтримці та розумінні колег, сім’ї та суспільства.

Тільки творчий педагог здатен сформувати творчу особистість.

У чому ж виявляється педагогічна творчість?

3. Прийом «Незакінчене речення».

Творчий педагог -  це…

(Це людина, якій притаманні педагогічна майстерність, оптимізм, культура; яка ефективно застосовує набутий досвід у нових умовах.

Творчий викладач виховує неповторну унікальну особистість, має нестандартний підхід до розв’язання проблем, уміє генерувати ідеї в конкретні педагогічні дії, застосовує нові методи й форми навчання.

Творчість педагога - це джерело його оптимізму, усебічного розвитку, гуманного мислення, оригінального проведення педагогічних заходів, їх постійного вдосконалення.

4. Гра «Сонце»

Вправа «Складники педагогічної майстерності».

Основна якість, якою має бути наділений викладач, - це педагогічна майстерність, яку видатні педагоги розглядають як досконале, творче виконання своїх професійних обов’язків на рівні мистецтва. Перед вами сонце (сонце зображе-

не на плакаті). Кожен промінь – це складник педагогічної майстерності сучасного викладача. Проміння сонця нас зігріють, якщо ви назвете

ті складові, які, на ваш погляд, мають бути притаманними педагогу.

Колеги називають складники й записують на плакаті:

 духовність;

 ґрунтовне знання свого предмета;

 розуміння мети й завдання навчання;

 уміння добирати матеріал до теми;

 знання, розуміння й уміння використовува-

ти методи навчання;

 розуміння вибору форм навчання;

 засоби навчання;

 уміння чітко уявити собі, яким має бути ре-

зультат навчання;

 мотивація навчання;

 артистизм;

 режисура уроку;

 імпровізація;

 знання реальних можливостей дітей і вмін-

ня розвивати їхні здібності;

 уміння дочекатися успіху в навчанні від

кожного учня.

На уроці є дуже гарний вид діяльності, який люблять діти, собливо молодших класів. Це фізкультхвилинка. А ми назвем її   “Оплески”

Всі учасники стають по колу. Методист дає команду: Нехай вийдуть на середину ті, хто... ( по черзі зачитує твердження 1-10, зміст твержень повинен відповідати позитивним якостям та ознакам педагога). При виході окремих учасників всі присутні їм аплодують.

1. Хто працює в професійно-технічному закладі 10 років і більше?

2. Хто в цьому році планує підвищувати свою кваліфікацію?

3. Хто передплачує фахові видання?

4. Хто за останні 5 років друкувався у фахових виданнях?

5. Хто користується соціальними мережами з метою профорієнтації щодо вступу у наш заклад?

6. Хто легко встановлює контакт з учнями?

7. Хто має педагогічне звання?

8. Хто володіє навиками роботи на ПК?

9. Хто любить свою роботу?

Всім учасникам дякую.

III. Обмін досвідом.

5. Вправа «Відкритий мікрофон».

Виступи викладачів із досвіду роботи над проблемними темами.

 Презентація використання ІКТ інтерактивних технологій для здійснення мотивації навчальної діяльності.

 Кожний викладач прагне, щоб урок був цікавим та ефективним. Одна з найважливіших умов підвищення якості уроків – урізноманітнення методів і прийомів навчання, видів завдань, які виконують учні. «Усіма можливими засобами потрібно запалити в дітях гаряче прагнення до знань та навчання», – уважав Ян Амос Коменський.

 Педагоги аргументовано й переконливо доводять особисту думку, що дало на їхньому уроці використання тої чи іншої методики навчання.

IV. Рефлексія

1. Вправа «Освітнє дерево».

За роки роботи над темою ми створили міцну кореневу систему професійно компетентних педагогів, які своєю натхненною творчою працею зрощують стовбур освітнього процесу. Але ж дерево-навчання без зеленої крони помирає. Який же результат нашої праці? Звичайно, це наші учні.

Компетентний педагог – запорука формування життєвих компетентностей учнів.

Ми пропонуємо вам озеленити дерево. На запропонованих аркушах у вигляді листя напишіть ті компетентності учня, які, на вашу думку, ви найбільше формуєте в процесі навчання.

Нагадаю, що компетентність – це набута у процесі навчання інтегрована здатність учня, що складається з умінь, досвіду, цінностей і ставлення, що можуть цілісно реалізовуватися на практиці:

  •                   організовувати взаємозв'язок своїх знань і впорядковувати їх;
  •                   організовувати свої власні прийоми вивчення;
  •                   уміти вирішувати проблеми;
  •                   самостійно займатися своїм навчанням.
  •                   організовувати взаємозв'язок минулих і дійсних подій;
  •                   критично ставитись до того чи іншого аспекту розвитку нашого   суспільства;
  •                   уміти протистояти непевності та труднощам;
  •                   займати позицію в дискусіях і виковувати свої власні думки;
  •                   уміти співробітничати та працювати у групі;
  •                   уміти організовувати свою роботу;
  •                   уміти користуватись обчислювальними та моделюючими приладами.
  •                   уміти використовувати нові технології інформації та комунікації;
  •                   доводити гнучкість перед викликами швидких змін;
  •                   показувати стійкість перед труднощами;
  •                   уміти знаходити нові рішення.

V. Заключна частина

Для нас Вернісаж фактично є зрізом педагогічної майстерності. Спостерігаючи за учасниками Вернісажу, за уроками, які вони презентували, я бачила впевнених у своєму професіоналізмі людей, особистостей, відкритих до навчання, які буквально вбирають нове й цікаве, миттєво реагують, швидко вчаться, легко спілкуються з колегами та учнями, дотепних і веселих, готових прийти на допомогу іншому – чи то колезі, чи то учневі. Мені згадувався відомий афоризм: щасливого може виховати тільки щасливий. Дозволю собі перефразувати: творчого учня може виховати тільки творчий педагог.

Кількість знань не робить людину розумною. Мета освіти не знання, а дія, що базується на знаннях. Вивчай досвід найкращих і накопичуй власний, бо:

 головний вихователь — життя;

 перший вихователь — родина;

 справа вчителя — пов’язати перше з другим і додати щось своє.

І якщо перша сходинка — це слова Д. Менделєєва, то остання — слова мудрого філософа Конфуція, що пасують усім: «Любіть роботу, яку

ви виконуєте, і тоді у вас не буде жодного робочого дня».

VI. Підбиття підсумків

Підсумовуючи роботу на сьогоднішньому семінарі, закінчіть думку:

 сьогодні мене вразило...;

 мені запам’яталося...;

 мені не сподобалося...

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
6 листопада 2022
Переглядів
972
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку