СЦЕНАРІЙ КВЕСТ - ГРИ
«Професіональний експрес»
Мета: продемонструвати цікаву форму роботи з учнями, ознайомити педагогічних працівників з дидактичними можливостями гри, сприяти розвитку професійних якостей педагогів.
Обладнання: ПК, мультимедійний проектор, електронна презентація, роздатковий матеріал для проведення гри.
Вступне слово.
Методист.
Шановні колеги!
ХХІ століття в усіх сферах життєдіяльності людини і суспільства в цілому висуває нові, раніше невідомі завдання. Це ставить перед людиною, а отже, і перед сферою освіти, що готує молоде покоління до життя, – небачені раніше невідомі завдання. Зумовлено це переходом людства на перетині тисячоріч до нового типу цивілізації. Освіта ХХІ століття – це освіта для людини. ЇЇ стрижень – розвиваюча, культуротворча домінанта, виховання відповідальної особистості, яка здатна до самоосвіти і саморозвитку, вміє критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, використовувати набуті знання і вміння для творчого розв’язання проблем, прагне змінити на краще своє життя і життя своєї країни.
„Систему освіти мають забезпечувати кадри, здатні навчатися впродовж життя, здатні до творчої праці, до професійного розвитку” (Національна доктрина розвитку освіти України у ХХІ столітті)
Епіграфом до нашого сьогоднішнього заходу я вирішила взяти слова
"Технології ніколи не замінять вчителя.
Але вчитель, який ефективно застосовує
технології для розвитку своїх учнів,
замінить того, хто ними не володіє"
Шеріл Нуссбаум-Біч.
Так, дійсно, будь які зміни треба починати з себе, зі своїх уроків. Яким же повинен бути сучасний урок? Цікавим. А для цього існує багато різних форм його проведення. Одну з них ми сьогодні і продемонструємо. Це гра – квест.
Чому ми вирішили обрати форму квесту для сьогоднішньої роботи? Щоб кожен з вас зрозумів, що це можливо в рамках одного кабінету і в рамках одного уроку, а також використовуючи різні кабінети.
За мету ми поставили: продемонструвати цікаву форму роботи з учнями, ознайомити педагогічних працівників з дидактичними можливостями гри, сприяти розвитку професійних якостей педагогів.
Гра-квест є інноваційною формою роботи з учнями. Це – цікавий і, водночас, ефективний спосіб засвоєння учнями необхідних знань, умінь та навичок. Інтерактивні вправи, виконання яких передбачає участь у квесті, стимулюють інтерес учнів, забезпечують активне долучення всіх учасників, згуртовують колектив учнів.
У міфології та літературі поняття «квесту» спочатку означало побудову сюжету – подорож героїв до певної мети через подолання труднощів.
Яку можливість дає така форма роботи, як квест?
Проведення квестів дає можливість розвивати творчу особистість як учня, так і педагога, дає можливість отримати нові знання, позмагатись з друзями, отримати подарунок.
Квест надає отримання внутрішньої та зовнішньої мотивації і спонукає до участі в ньому, а добре поставлені творчі завдання дозволяють створювати освітній контент, який можна використовувати на уроках.
Наші колеги, що будуть приймати участь у квесті, сьогодні стануть шукачами скарбів і відправляться у подорож світ «Педагогіки та методики».
Склад команди: 4 особи. Всього команд-учасників – 2
Максимальна кількість балів: за кожну правильну відповідь по 1 балу.
Перед грою кожна команда представляє коротке привітання, яке готує заздалегідь. Капітан команди отримує маршрутний лист.
Кожна команда проходить ряд станцій - етапів, де помічники (викладачі загальноосвітніх дисциплін) проводять гру або дають творче завдання. Вони ж оцінюють роботу і ставлять бали в маршрутному листі. Гра починається і закінчується у комп’ютерному кабінеті.
При підведенні підсумків помічники можуть визначити саму дружню, організовану, згуртовану, творчу команду.
Устаткування:
"КОРИСНІ ПОРАДИ"
Правило 1. Вкладайте в виконання завдань всю вашу енергію і креативність!
У вас все вийде, рухайтеся далі разом і перемагайте!
Правило 2. На виконання кожного завдання на станції у вас 5-7 хвилин. Не намагайтеся економити час - зайвих балів це вам не принесе.
Правило 3. Якщо ви розгубилися і не знаєте, куди рухатися далі, або як правильно виконати завдання, запитайте у помічників.
Правило 4. Додаткові бали ставлять помічники на етапах гри, на свій розсуд, обґрунтовуючи своє рішення в маршрутному листі.
Правило 5. З помічниками, як і з суддями, НЕ СПЕРЕЧАЮТЬСЯ!
Правило 6. Не консультуйтеся з членами інших команд, не заважайте і допомагайте іншим командам: йде змагання, і завдання кожної команди - перемогти! За порушення цього правила команда може бути дискваліфікована.
БАЖАЄМО УСПІХІВ!
Всім команди отримують маршрутні листи (Додаток 1, додаток 2) і починається квест-гра. На кожній станції у Членів журі знаходяться відомості результатів проходження командами певної станції, в яку вносяться результати всіх команд (додаток 3)
Станція №1. «Ерудит»
Завдання 1. Розгадати загадки.(5 хв.) – за кожну вірну відповідь 1 бал.
1. І пухкенькі, і смачні із пшениченьки вони.
Зі здобного тіста, просяться, щоб з’їсти (пампушки)
На столі розчинився. (цукор).
3. Все попробує на зуб: і сосну, і клен, і дуб…..(пилка)
4. Дерев’яна шия, залізний дзьоб, стукає: «Тук,тук,тук!» (молоток)
5. Біля тіла вуха, а голови немає. (каструля)
6. Хто у будь-яку погоду Шиє одяг для народу, Дружить з голкою, тканиною Та із швейною машиною. (швачка)
7. Маю вухо, гострий ніс,Із бавовни в мене хвіст. (голка з ниткою)
8. В розмальованій хустині, солоденька всередині. Коли нею почастують, діти тішаться, ласують. (цукерка)
Станція №2. «Мозговий штурм»
Завдання 1. (5 хв.) – за кожну вірну відповідь 1 бал.
1.
відповідь Іжа
2.
відповідь Вечеря
Продавець
Швачка
Вишиванка
Брусок
Лінійка
Апельсин
Станція№3 «Абетка вербального оцінювання»
Навести приклади вербального оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти за літерами абетки (Б, В, З, С, Т, У)
Б Бажаю успіхів! Блискуча відповідь! Бажання плюс уміння – успіхи в учінні!
В Вже краще! Відмінно! Вміння і труд – все перетруть.
З Задоволена твоєю роботою! Знайко біжить, а незнайко лежить.
С Спасибі за охайну роботу. Спасибі за насолоду від перевірки роботи.
Т Ти багато вже вмієш! Ти досяг успіху! Так тримати!
У У праці треба мати не тільки бажання, а й старання.
Станція №4 «Секрети педагога»
За 60 секунд відгадати максимальну кількість фактів:
Відрізок часу, за який учні іноді граються телефоном, перевіряють домашнє завдання та змушені виходити до дошки.(Урок)
Час, коли можна забігти у вчительську, змінити журнал та взяти конспект наступного уроку. (Перерва)
Частина роботи , яку учні мають виконувати вдома, а списують поспіхом на перерві. (Домашнє завдання)
Урок на якому можна побачити практичні навички здобувачів освіти. (Виробниче навчання)
Що педагогам доводиться використовувати при змішаному і дистанційному навчанні? (Онлайн-сервіси)
За чим педагог визначає тип уроку, а за чим – вид уроку. (Тип уроку за основною дидактичною метою, а вид уроку за засобом його реалізації)
Станція № 5 «Педагогічні технології»
По асоціації з малюнками визначити відповідну технологію.
(Хмарні технології, технологія перевернутого уроку, проектна технолгія, продуктивна технологія, технологія критичного мислення, створення ситуації успіху, ІКТ, ігрові технології, технологія проблемного навчання, технологія модульного навчання, кейс-технологія, технологія організації роботи в групах, інноваційні виробничі технології)
Додаток 1
Маршрутний лист команди
учасників квест-гри
____________________________________________________________
(назва команди)
Капітан команди__________________________________________
№ з/п |
Етап (станція) |
Місце розташування |
Бали |
1. |
Ерудит |
|
|
2. |
Мозговий штурм |
|
|
3. |
Абетка вербального оцінювання |
|
|
4. |
Секрети педагога |
|
|
5. |
Педагогічні технології |
|
|
Всього балів |
|
|
Методисти підводять підсумки квест-гри. Оголошують команду-переможця (іншій команді видається грамота за номінаціями).
Висновок: Виконання різних завдань, інтерактивних ігор допомогло зняти психологічне напруження педагогів; створити умови для неформального спілкування колективу майстрів в/н; підтримало бажання шукати індивідуальний підхід до кожного учня; розвивати уміння мислити нестандартно.