Сценарій квест-гри "Професіональний експрес"

Про матеріал
Метою квест-гри є продемонструвати цікаву форму роботи з учнями, ознайомити педагогічних працівників з дидактичними можливостями гри, сприяти розвитку професійних якостей педагогів.
Перегляд файлу

СЦЕНАРІЙ  КВЕСТ - ГРИ

«Професіональний експрес»

Мета: продемонструвати цікаву форму роботи з учнями, ознайомити педагогічних працівників з дидактичними можливостями гри, сприяти розвитку професійних якостей педагогів.

Обладнання: ПК, мультимедійний проектор, електронна презентація, роздатковий матеріал для проведення гри.

Вступне слово. 

Методист.

Шановні колеги!

 ХХІ століття в усіх сферах життєдіяльності людини і суспільства в цілому висуває нові, раніше невідомі завдання. Це ставить перед людиною, а отже, і перед сферою освіти, що готує молоде покоління до життя, – небачені раніше невідомі завдання. Зумовлено це переходом людства на перетині тисячоріч до нового типу цивілізації. Освіта ХХІ століття – це освіта для людини. ЇЇ стрижень – розвиваюча, культуротворча домінанта, виховання відповідальної особистості, яка здатна до самоосвіти і саморозвитку, вміє критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, використовувати набуті знання і вміння для творчого розв’язання проблем, прагне змінити на краще своє життя і життя своєї країни.

„Систему освіти мають забезпечувати кадри, здатні навчатися впродовж   життя, здатні до творчої праці, до професійного розвитку” (Національна доктрина розвитку   освіти України у ХХІ столітті)

Епіграфом до нашого сьогоднішнього заходу я вирішила взяти слова

"Технології ніколи не замінять вчителя.

 Але вчитель,  який ефективно застосовує

технології для розвитку своїх учнів,

замінить того, хто ними не володіє" 

 Шеріл Нуссбаум-Біч. 

Так, дійсно, будь які зміни треба починати з себе, зі своїх уроків. Яким же повинен бути сучасний урок? Цікавим. А для цього існує багато  різних форм його проведення. Одну з них ми сьогодні і продемонструємо. Це гра – квест.  

Чому ми вирішили обрати форму квесту для сьогоднішньої роботи?  Щоб кожен з вас зрозумів, що це можливо в рамках одного кабінету і в рамках одного уроку, а також використовуючи різні кабінети.

 За мету ми поставили: продемонструвати цікаву форму роботи з учнями, ознайомити педагогічних працівників з дидактичними можливостями гри, сприяти розвитку професійних якостей педагогів.

Гра-квест є інноваційною формою роботи з учнями. Це – цікавий і, водночас, ефективний спосіб засвоєння учнями необхідних знань, умінь та навичок. Інтерактивні вправи, виконання яких передбачає участь у квесті, стимулюють інтерес учнів, забезпечують активне долучення всіх учасників, згуртовують колектив учнів.

У міфології та літературі поняття «квесту» спочатку означало побудову сюжету – подорож героїв до певної мети через подолання труднощів.

Яку можливість дає така форма роботи, як квест?

Проведення квестів дає можливість розвивати творчу особистість як учня, так і педагога, дає можливість отримати нові знання, позмагатись з друзями, отримати подарунок.

Квест надає отримання внутрішньої та зовнішньої мотивації і спонукає до участі в ньому, а добре поставлені творчі завдання дозволяють створювати освітній контент, який можна використовувати на уроках.

Наші колеги, що будуть приймати участь у квесті, сьогодні стануть шукачами скарбів і відправляться у подорож  світ «Педагогіки та методики».

Склад команди: 4 особи. Всього команд-учасників – 2

Максимальна  кількість балів: за кожну правильну відповідь по 1 балу.

Перед грою кожна команда представляє коротке привітання, яке готує заздалегідь. Капітан команди отримує маршрутний лист.

Кожна команда проходить ряд станцій - етапів, де помічники (викладачі загальноосвітніх дисциплін) проводять гру або дають творче завдання. Вони ж оцінюють роботу і ставлять бали в маршрутному листі. Гра починається і закінчується у комп’ютерному кабінеті.

При підведенні підсумків помічники можуть визначити саму дружню, організовану, згуртовану, творчу команду.

Устаткування:

  • роздатковий матеріал на кожну станцію;
  • маршрутні листи для кожної команди (додаток 1);
  • маркери (на кожній станції);
  • папір формату А4 (на кожній станції);
  • роздруковані бланки з завданням на кожній станції;

"КОРИСНІ ПОРАДИ"

Правило 1. Вкладайте в виконання завдань всю вашу енергію і креативність!

У вас все вийде, рухайтеся далі разом і перемагайте!

Правило 2. На виконання кожного завдання на станції у вас 5-7 хвилин. Не намагайтеся економити час - зайвих балів це вам не принесе.

Правило 3. Якщо ви розгубилися і не знаєте, куди рухатися далі, або як правильно виконати завдання, запитайте у помічників.

Правило 4. Додаткові бали ставлять помічники на етапах гри, на свій розсуд, обґрунтовуючи своє рішення в маршрутному листі.

Правило 5. З помічниками, як і з суддями, НЕ СПЕРЕЧАЮТЬСЯ!

Правило 6. Не консультуйтеся з членами інших команд, не заважайте і допомагайте іншим командам: йде змагання, і завдання кожної команди - перемогти! За порушення цього правила команда може бути дискваліфікована.

БАЖАЄМО УСПІХІВ!

Всім команди отримують маршрутні листи (Додаток 1, додаток 2) і починається квест-гра. На кожній станції у Членів журі знаходяться  відомості результатів проходження командами певної станції, в яку вносяться результати всіх команд (додаток 3)

Станція №1. «Ерудит»

Завдання 1. Розгадати загадки.(5 хв.) – за кожну вірну відповідь 1 бал.

1. І пухкенькі, і смачні  із пшениченьки вони.

Зі здобного тіста, просяться, щоб з’їсти (пампушки)

  1. На полі народився, на заводі варився,

На столі розчинився.  (цукор).

3.  Все попробує на зуб: і сосну, і клен, і дуб…..(пилка)

     4. Дерев’яна шия, залізний дзьоб, стукає: «Тук,тук,тук!» (молоток)

     5. Біля тіла вуха, а голови немає. (каструля)

      6. Хто у будь-яку погоду Шиє одяг для народу, Дружить з голкою, тканиною Та із швейною машиною. (швачка)

     7. Маю вухо, гострий ніс,Із бавовни в мене хвіст. (голка з ниткою)

     8. В розмальованій хустині, солоденька всередині. Коли нею почастують, діти тішаться, ласують. (цукерка)

 

Станція №2. «Мозговий штурм»

Завдання 1. (5 хв.) – за кожну вірну відповідь 1 бал.

1.

       відповідь             Іжа  

 

 

 

2.

      відповідь               Вечеря

 

 

Продавець

 

Швачка

 

 

 

 

Вишиванка

 

 

 

 

 

 

Брусок

Лінійка

Апельсин

Станція№3  «Абетка вербального оцінювання»

Навести приклади вербального оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти за літерами абетки (Б, В, З, С, Т, У)

Б Бажаю успіхів! Блискуча відповідь! Бажання плюс уміння – успіхи в учінні!

В Вже краще! Відмінно! Вміння і труд – все перетруть.

З  Задоволена твоєю роботою! Знайко біжить, а незнайко лежить.

С Спасибі за охайну роботу. Спасибі за насолоду від перевірки роботи.

Т Ти багато вже вмієш! Ти досяг успіху! Так тримати!

У У праці треба мати не тільки бажання, а й старання.

 

 

Станція №4 «Секрети педагога»

За 60 секунд відгадати максимальну кількість фактів:

Відрізок часу, за який учні іноді граються телефоном, перевіряють домашнє завдання та змушені виходити до дошки.(Урок)

Час, коли можна забігти у вчительську, змінити журнал та взяти конспект наступного уроку. (Перерва)

Частина роботи , яку учні мають виконувати вдома, а списують поспіхом на перерві. (Домашнє завдання)

Урок на якому можна побачити практичні навички здобувачів освіти. (Виробниче навчання)

Що педагогам доводиться  використовувати при змішаному і дистанційному навчанні? (Онлайн-сервіси)

За чим педагог визначає тип уроку, а за чим – вид уроку. (Тип уроку за основною дидактичною метою, а вид уроку за засобом його реалізації)

Станція № 5 «Педагогічні технології»

По асоціації з малюнками визначити відповідну технологію.

 

 

(Хмарні технології, технологія перевернутого уроку, проектна технолгія, продуктивна технологія, технологія критичного мислення, створення ситуації успіху, ІКТ, ігрові технології,  технологія проблемного навчання, технологія модульного навчання, кейс-технологія, технологія організації роботи в групах, інноваційні виробничі технології)

 Додаток 1

 

 

Маршрутний лист команди

учасників квест-гри

 

____________________________________________________________
      (назва команди)

 

Капітан команди__________________________________________

 

 

з/п

Етап (станція)

Місце розташування

Бали

1.

Ерудит

 

 

2.

Мозговий  штурм

 

 

3.

Абетка вербального оцінювання

 

 

4.

Секрети педагога

 

 

5.

Педагогічні технології

 

 

Всього балів

 

 

 

Методисти підводять підсумки квест-гри. Оголошують команду-переможця (іншій команді видається грамота за номінаціями).

Висновок: Виконання різних завдань, інтерактивних ігор допомогло зняти психологічне напруження педагогів; створити умови для неформального спілкування колективу майстрів в/н; підтримало бажання шукати індивідуальний підхід до кожного учня; розвивати уміння мислити нестандартно.

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Сценарії
Додано
6 листопада 2022
Переглядів
5705
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку