Фахівці стверджували ,що неоціненну користь для людського та тваринного організму має кукурудза. А чи дійсно це так? Учні вирішили дізнатися про це і створити проєкт на тему: "Корисний смаколик".
Метою створення STEM - проєкту було :збагатити учнів відомостями про кукурудзу;встановити зв'язок між різними предметами; формувати в учнів життєві компетентності і навички пошукової діяльності; уміння досліджувати матеріали, спостерігати за рослинами, фіксувати результати;удосконалювати вміння працювати з додатковою
літературою і інтернет джерелами; продовжувати розвивати
творчі здібності учнів;виховувати у дітей почуття любові до рідної землі,
її культури, побуту, звичаїв; пробуджувати пізнавальні інтереси до історії українського народу, бажання примножувати родинні традиції.Працюючи у команді, діти ще раз зрозуміли, що навчання за допомогою групової діяльності - найкращий шлях до успіху!
STEM – проєкт на тему: «Корисний смаколик»
Проблема: фахівці стверджують,що неоціненну користь для людського та тваринного організму має кукурудза. А чи дійсно це так?
Трейлер до проєкту (реклама): У вас є сумнів? А дарма! Кукурудза - одна з найстаріших культур, походить з Центральної і Південної Америки. У 1954 році у Мехіко під час археологічних розкопок на глибині 70 метрів знайшли незвичайну знахідку — шар скам'янілого пилка дикої кукурудзи. За допомогою радіоактивного аналізу визначили вік знахідки — 60000 років.
Було з’ясовано,що кукурудза - найдавніша хлібна рослина Землі та найбільша із зернових. Про кукурудзу та її чарівні зернятка згадують у казках, віршах, легендах. Реалізувавши цей проєкт, ви розкриєте всі таємниці цієї культури, дізнаєтеся про красу і користь .
Предмети,що інтегруються: українська література та мова, біологія, природознавство, хімія, технології,медицина, мистецтво, математика, географія, історія.
Тривалість проєкту: 4 місяці
Джерела інформації: стаття Олесі Капачинської «Кукурудза» ( журналі «Колосок» №2/2008 рік), відео Тернопільської рукодільниці Людмили Павлової «Лялька - мотанка з кукурудзи та соломи», відео « Золота і солодка: користь і шкода від кукурудзи», стаття Катерини Нікімової «Розглядається справа про цукор» журналу «Колосок» № 4/2016 , відео «Кукурудза. Зроблено в Україні», стаття Михайла Нагорняка « Суперсолодка кукурудза: колір має значення».
Навички ХХІ століття +:
Робота з інформацією. Медіаграмотність |
|
Комунікативність. Робота в команді |
|
Критичне мислення |
|
ІКТ |
|
Креативність |
|
Підприємливість та фінансова грамотність |
|
Розвиток графічних навичок |
|
Дослідження, спостереження |
|
Представлення результатів проєкту |
|
Практичні навички роботи |
ЗНАЙОМСТВО
Як давно українці знають про кукурудзу, її різноманітність,значення?
Звідки походить ця рослина? Які має особливості будови?
Дізнайся відповіді на запитання у своїх батьків.
Знайти інформацію в Інтернеті.
Прочитай статтю Олесі Капачинської «Кукурудза» ( журналі «Колосок» №2/2008 рік).
Перегляньте відео «Кукурудза. Зроблено в Україні», перейшовши за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=maWraxx2SPs
Оформіть малюнки на тему : «Чи знаєте ви, що…»
СКАРБНИЦЯ МУДРОСТІ
Зберіть легенди,казки,вірші про царицю полів, використовуючи різноманітні джерела.
Дізнайтеся про злак, що називається маїсом.
Знайдіть інформацію про священну культуру, якій поклонялись жителі Америки.
Загляньте в історію українського народу і дізнайтеся про кукурудзу – оберег.
Дізнайтесь про ляльку - мотанку з кукурудзи та соломи, перейшовши за посилання та переглянувши відео Тернопільської рукодільниці Людмили Павлової https://www.youtube.com/watch?v=Rj1nrxTzFgE
Створіть матеріал для виставки на тему «Загадкова цариця полів» (наприклад, малюнки, фото, цікаві факти, загадки, вірші, кросворди).
ДОСЛІДЖУЄМО
СПОСТКРІГАЄМО
ВИМІРЮЄМО
Дослід №1. Вирощування кукурудзи в домашніх умовах
Мета дослідження: ознайомитися з процесом вирощування рослини ; закріпити навички самостійної роботи та правильного оформлення результату.
Етапи проведення дослідної роботи :
Дослід №2. Вивчення змін розмірів тіла у кукурудзи
(домашньої та польової)
Мета дослідження : вивчення змін у будові частин тіла кукурудзи домашньої і польової під впливом умов існування; порівняння отриманих результатів; закріплення вміння навичок самостійної та групової роботи та правильного оформлення результату.
Етапи проведення дослідної роботи:
Дата |
Назва частини тіла рослини |
Польова культура |
Домашня культура |
||
Найменший показник (см,м) |
Найбільший показник (см,м) |
Найменший показник (см,м) |
Найбільший показник (см,м) |
||
|
Стебло (висота) |
|
|
|
|
|
Листок (ширина, довжина) |
|
|
|
|
|
Плід (довжина) |
|
|
|
|
|
Суцвіття (довжина) |
|
|
|
|
Дослід №3. Визначення механічного складу грунту.
Мета дослідження: розвивати вміння проводити хімічні досліди, дотримуючись правил техніки безпеки, практичним шляхом визначати механічний склад ґрунту, робити висновки.
Обладнання та реактиви: колби на 200 мл, 100 мл, лійка, циліндр на 200 мл, корок, білий папір, клей, пробірки, технічні терези з різноважками, 25 г сухого ґрунту, вода.
Хід роботи:
Для того, щоб за зовнішніми ознаками краще розрізнити частинки ґрунту, необхідно з протилежного боку циліндра по всій його висоті приклеїти вузьку смужку білого паперу довжиною 10―12 см. Через 10―15 хв можна спостерігати ущільнення осаду з утворенням шарів дрібного каміння, піску, шматочків глини, перегною.
КОРИСНО – ШКІДЛИВО
Відвідайте магазини, визначте товари, в яких у складі є кукурудза.
Запитайте у батьків про властивості рослини.
Перегляньте відео на тему: « Золота і солодка: користь і шкода від кукурудзи» https://www.youtube.com/watch?v=IDmgXTgkAWY
Ознайомтесь зі статтею Катерини Нікімової «Розглядається справа про цукор» журналу «Колосок» № 4/2016 .
Створіть буклети на тему: « Корисний смаколик».
Поділиться інформацією з друзями.
ХІМІЯ НА КУХНІ
Знайди інформацію про страви з кукурудзою , використовуючи різні джерела інформації (Інтернет, кулінарні книги, кулінарні журнали, бесіда з батьками).
Ознайомтесь зі статтею Михайла Нагорняка « Суперсолодка кукурудза: колір має значення» https://soncesad.com/statti/ovochi/kukurudza/kolir-mae-znachennya.html
Разом з матусею, татом або бабусею приготуй страви з кукурудзою. Зроби фото своєї страви. Розкажи про результат експерименту у класі або ж принеси смаколик і почастуй друзів
Поділися своїми досягненнями з однокласниками.
ПРАЦЮЄМО ТВОРЧО
ТА НАТХНЕННО
Намалюйте ескіз кукурудзи.
Поміркуйте , які необхідні матеріали для роботи.
Приготуйте необхідні матеріали для створення поробки.
Працюйте творчо, старанно і у вас обов’язково вийде гарний результат!
ПРЕДСТАВЛЕННЯ
ПРОЄКТУ
У процесі представлення результату використовуємо:
Успіхів вам!