Розробка STEM-проєкту на тему: " Корисний смаколик"

Про матеріал

Фахівці стверджували ,що неоціненну користь для людського та тваринного організму має кукурудза. А чи дійсно це так? Учні вирішили дізнатися про це і створити проєкт на тему: "Корисний смаколик".

Метою створення STEM - проєкту було :збагатити учнів відомостями про кукурудзу;встановити зв'язок між різними предметами; формувати в учнів життєві компетентності і навички пошукової діяльності; уміння досліджувати матеріали, спостерігати за рослинами, фіксувати результати;удосконалювати вміння працювати з додатковою

літературою і інтернет джерелами; продовжувати розвивати

творчі здібності учнів;виховувати у дітей почуття любові до рідної землі,

її культури, побуту, звичаїв; пробуджувати пізнавальні інтереси до історії українського народу, бажання примножувати родинні традиції.Працюючи у команді, діти ще раз зрозуміли, що навчання за допомогою групової діяльності - найкращий шлях до успіху!

Перегляд файлу

STEMпроєкт на тему: «Корисний смаколик»

Проблема: фахівці стверджують,що неоціненну користь для людського  та тваринного організму має кукурудза. А чи дійсно це так?

Трейлер до проєкту (реклама): У вас є сумнів? А дарма! Кукурудза - одна з найстаріших культур, походить з Центральної і Південної Америки. У 1954 році  у Мехіко під час археологічних розкопок на глибині 70 метрів знайшли незвичайну знахідку — шар скам'янілого пилка дикої кукурудзи. За допомогою радіоактивного аналізу визначили вік знахідки — 60000 років.   

    Було з’ясовано,що  кукурудза - найдавніша хлібна рослина Землі  та  найбільша із зернових. Про кукурудзу та її чарівні зернятка  згадують у казках, віршах, легендах. Реалізувавши цей проєкт, ви розкриєте всі таємниці  цієї культури, дізнаєтеся про красу і користь .

Предмети,що інтегруються: українська  література та мова, біологія, природознавство, хімія, технології,медицина, мистецтво, математика, географія, історія.

Тривалість проєкту: 4 місяці

Джерела інформації: стаття Олесі Капачинської  «Кукурудза»  ( журналі «Колосок» №2/2008 рік), відео Тернопільської рукодільниці  Людмили Павлової «Лялька - мотанка з кукурудзи та соломи»,  відео « Золота і солодка: користь і шкода від кукурудзи», стаття  Катерини Нікімової  «Розглядається справа про цукор»  журналу «Колосок» № 4/2016 ,  відео «Кукурудза. Зроблено в Україні», стаття Михайла Нагорняка « Суперсолодка кукурудза: колір має значення».

Навички ХХІ століття +:

https://e-kolosok.org/wp-content/uploads/2020/12/image001.png

Робота з інформацією. Медіаграмотність

https://e-kolosok.org/wp-content/uploads/2020/12/image002.png

Комунікативність. Робота в команді

https://e-kolosok.org/wp-content/uploads/2020/12/image003.png

Критичне мислення

https://e-kolosok.org/wp-content/uploads/2020/12/image004.png

ІКТ

https://e-kolosok.org/wp-content/uploads/2020/12/image005.png

Креативність

https://e-kolosok.org/wp-content/uploads/2020/12/image007.png

Підприємливість та фінансова грамотність

https://e-kolosok.org/wp-content/uploads/2020/12/image006.png

Розвиток графічних навичок

https://e-kolosok.org/wp-content/uploads/2020/12/image008.png

Дослідження, спостереження

https://e-kolosok.org/wp-content/uploads/2020/12/image009.png

Представлення результатів проєкту

https://e-kolosok.org/wp-content/uploads/2020/12/image010.png

Практичні навички роботи

 

 

ЗНАЙОМСТВО

 

Як давно українці знають про кукурудзу, її різноманітність,значення?

Звідки походить ця рослина? Які має особливості будови?

     Дізнайся відповіді на запитання у своїх батьків.

     Знайти інформацію в Інтернеті.

     Прочитай статтю Олесі Капачинської «Кукурудза»  ( журналі «Колосок» №2/2008 рік).

      Перегляньте відео «Кукурудза. Зроблено в Україні», перейшовши за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=maWraxx2SPs

      Оформіть малюнки  на тему : «Чи знаєте ви, що…»

 

 

СКАРБНИЦЯ МУДРОСТІ

 

 

     Зберіть легенди,казки,вірші про царицю полів, використовуючи різноманітні джерела.

     Дізнайтеся про злак, що називається маїсом.

     Знайдіть інформацію про священну культуру, якій поклонялись жителі Америки.

     Загляньте в історію українського народу і дізнайтеся про кукурудзу – оберег.

     Дізнайтесь  про ляльку - мотанку з кукурудзи та соломи, перейшовши за посилання та переглянувши відео Тернопільської рукодільниці  Людмили Павлової https://www.youtube.com/watch?v=Rj1nrxTzFgE

      Створіть матеріал для виставки на тему «Загадкова цариця полів» (наприклад, малюнки, фото, цікаві факти, загадки, вірші, кросворди).

 

 

ДОСЛІДЖУЄМО

СПОСТКРІГАЄМО

                                                    ВИМІРЮЄМО

 

 

Дослід №1. Вирощування кукурудзи в домашніх умовах

Мета дослідження: ознайомитися   з процесом вирощування рослини ; закріпити навички самостійної роботи та правильного оформлення результату.

 Етапи  проведення дослідної  роботи :

  1. Насіння відберіть   за розмірами, щоб забезпечити правильну щільність посадки і рівномірність розподілу рослин.
  2. Зерно  просушіть   і витримайте   3  години  у спеціальному препараті (для  захисту  зерна від грибків і бактерій).
  3. Доглядаючи за рослиною, слідкуйте  за вологістю грунту та температурою кімнати,потраплянням сонячних променів на рослину.
  4.  Перед висадкою у відкритий грунт  тиждень виносьте садженці  на сонячне  світло, щоб підвищити їх  стійкість.
  5. Висадіть   рослину у відкритий грунт.
  6. Виконуючи дослідження , ведіть   спостереження за процесом росту рослини , впливом на неї кількості світла та вологи.

 

Дослід №2. Вивчення змін розмірів тіла у кукурудзи

(домашньої та польової)

Мета  дослідження : вивчення змін у будові частин тіла кукурудзи домашньої і польової  під впливом умов існування; порівняння отриманих результатів; закріплення вміння навичок самостійної та групової роботи та правильного оформлення результату.

Етапи проведення дослідної  роботи:

  1. Спостерігайте за ростом зернової культури, умовами існування та змінами, які відбуваються у будові тіла польової та домашньої кукурудзи.
  2. Результати спостереження фіксуйте у щоденнику спостереження.

Дата

Назва частини

тіла рослини

Польова культура

Домашня культура

Найменший показник  (см,м)

Найбільший показник

(см,м)

Найменший показник

(см,м)

Найбільший показник

(см,м)

 

Стебло (висота)

 

 

 

 

 

Листок

(ширина, довжина)

 

 

 

 

 

Плід (довжина)

 

 

 

 

 

Суцвіття (довжина)

 

 

 

 

 

Дослід №3. Визначення механічного складу грунту.

Мета дослідження: розвивати вміння проводити хімічні досліди, дотримуючись правил техніки безпеки, практичним шляхом визначати механічний склад ґрунту, робити висновки.

Обладнання та реактиви: колби на 200 мл, 100 мл, лійка, циліндр на 200 мл, корок, білий папір, клей, пробірки, технічні терези з різноважками, 25 г сухого ґрунту, вода.

Хід роботи:

  1. У мірний циліндр об’ємом 200 мл помістіть 10 г досліджуваного ґрунту.
  2. Долийте води, щоб загальний об’єм складав 100 мл.
  3. Ретельно перемішайте суміш, закривши корком.
  4. Поставте одержану мутну рідину відстоюватися. Спостерігайте, які частинки ґрунту осідають швидше.

    Для того,  щоб за зовнішніми ознаками краще розрізнити частинки ґрунту, необхідно з протилежного боку циліндра по всій його висоті приклеїти вузьку смужку білого паперу довжиною 10―12 см. Через 10―15 хв можна спостерігати ущільнення осаду з утворенням шарів дрібного каміння, піску, шматочків глини, перегною.

  1. Отримані результати фіксуйте у зошиті.

 

 

                                     КОРИСНО – ШКІДЛИВО

 

     Відвідайте магазини, визначте товари, в яких у складі є кукурудза.

     Запитайте у батьків про властивості рослини.

     Перегляньте відео на тему: « Золота і солодка: користь і шкода від кукурудзи» https://www.youtube.com/watch?v=IDmgXTgkAWY

     Ознайомтесь зі статтею Катерини Нікімової  «Розглядається справа про цукор»  журналу «Колосок» № 4/2016 .

     Створіть буклети на тему: « Корисний смаколик».

     Поділиться інформацією з друзями.

 

                                                   

                                                ХІМІЯ НА КУХНІ

 

 

     Знайди інформацію про страви з кукурудзою , використовуючи різні джерела інформації  (Інтернет, кулінарні книги, кулінарні журнали, бесіда з батьками).

     Ознайомтесь зі статтею Михайла Нагорняка « Суперсолодка кукурудза: колір має значення» https://soncesad.com/statti/ovochi/kukurudza/kolir-mae-znachennya.html

     Разом з матусею, татом або бабусею приготуй страви з кукурудзою. Зроби фото своєї страви. Розкажи про результат експерименту у класі або ж принеси  смаколик  і почастуй друзів

     Поділися своїми досягненнями з однокласниками.

 

 

ПРАЦЮЄМО ТВОРЧО

ТА НАТХНЕННО

 

     Намалюйте ескіз кукурудзи.

     Поміркуйте , які необхідні матеріали для роботи.

     Приготуйте необхідні матеріали для створення поробки.

     Працюйте  творчо, старанно  і  у вас обов’язково вийде гарний результат!

 

 

ПРЕДСТАВЛЕННЯ

ПРОЄКТУ

 

У процесі представлення результату використовуємо:

  • мультимедійну  презентацію зі  всіма зібраними матеріалами;
  • поробку;
  • смачні страви (у нас був попкорн).

Успіхів вам!

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Позакласні заходи
Додано
6 квітня 2022
Переглядів
481
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку