Тема булінгу у творі Сергія Гридіна « Не такий»
(урок позакласного читання)
мета та задачі:ознайомити учнів з твором С. Гридіна « Не такий», навчити виявляти ознаки булінгу у художньому творі та навколишньому середовищі; вчити школярів протистояти проявам булінгу у суспільстві,запропонувати інструменти соціалізації особистості в умовах сучасної школи та суспільства
обладнання : портрет Сергія Гридіна, книжкова виставка творів С. Гридіна, текст твору, набори для праці( маркери, листи паперу)
ХІД УРОКУ
1. Мотивація навчальної діяльності.
Учитель. Спробуємо на матеріалі твору Сергія Гридіна « Не такий» розглянути тему булінгу і протягом уроку шукати відповідь на питання : чи легко бути не таким ?
2. Пропедевтична діяльність
При підготовці до уроку вам було запропоновано анкету, за результатами якої ви обрали для себе відповідь на питання : «Хто я є» , і зараз за допомогою стрічок ( зелені і червоні) ви висловите свою позицію. Будь ласка. ( чіпляють стрічки під музику буктрейлеру до твору С. Гридіна ( автор)
І. Тема. Мета уроку
ІІ Сприйняття та засвоєння теми уроку
1. Слово вчителя
( На фоні буктрейлеру до твору С. Гридіна « Не такий»)
Ми всі бажаємо бути принцами , але в житті часто буває зовсім не так, і кожен з нас самотній , і бажаний принц розчиняється в повітрі. а в реальному житті з’являється такий собі Денис Потапенко.
Основною темою твору є тема булінгу. Що ж таке є булінг? Давайте заглянемо у наш лексичний кошик. (Лексичне значення слова « булінг»)
Ми усвідомили значення слова булінг. А тепер сформулюємо, з яким булінгом стикається Потап? ( однокласники, батьки, вчителі)
2.Робота в групах
Так давайте і ми розділимося на 3 групи, щоб дослідити ці види булінгу.
Ви в своїх групах обговоріть, запишіть і підсумуйте, будь ласка, які саме прояви цькування характерні для даної групи і підтвердіть цитатами із тексту
( робота проводиться на фоні буктрейлеру до твору групи « Бумбокс» та мультфільму « Буллинг в школе»)
Ось ми і побачили, як жити з булінгом.
Скажіть, як ви вважаєте, чи треба боротися із булінгом, чи просто пливти за течією? Адже так зручніше і не так боляче.
Я хочу вам запропонувати прослухати і подивитися уривок із виступу відомого міжнародного мотиватора Ніка Вуйчича, якому добре відома тема булінгу ( кадр з виступу Ніка Вуйчича).
2. Проблемне питання
Як ви вважаєте,що змінило Потапа? ( все, що з ним сталося, його—загартувало; розізлило; заспокоїло.)
Давайте ми проглянемо мультфільм на тему булінгу. Цього не треба боятися, про це треба говорити, з цим треба боротися, і тільки тоді це ганебне явище зникне із нашого життя.
3. Слово вчителя
І ось остання частина нашого уроку – це « Я – яким я є…» Кожен, звичайно, вирішує сам, але саме це рішення і робить нас особистістю, людиною.
У Андрія Макаревича, фронтмена групи « Машина времени», є такий вірш
Земную жизнь пройдя до середины
Я истину открыл, простую, как колумбово яйцо
Идя в толпе, ты видишь только спину
Идя навстречу- видишь всех в лицо.
Я хочу запропонувати вам сайт, на якому ви зможете знайти список книжок, які зможуть зацікавити і вас, і ваших батьків
БАРАБУКА
ІІІ.РЕФЛЕКСІЯ ( Під музику Романа Тополі та гурту « Антитіла» « LEGO») Пропоную вам продовжити речення
Сьогодні на уроці я зрозумів…
ІV. Підсумки. Домашнє завдання
Дякую за роботу. Маю надію, що тема сьогоднішнього уроку була для вас цікавою і корисною, а дома я пропоную вам написати есе на тему : « Чи легко бути не таким?»