20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Біоадекватний урок із теми "Бароко" (8 клас)

Про матеріал

Біоадекватний урок із теми "Бароко" - це можливість засвоїти тему через навчальний релаксаційний текст, під час звучання якого учні уявно занурюються на морське дно та слухають розповідь перлини неправильної форми про бароковий світ. Образон "Бароко як загальномитсецький напрям і стиль" допоможе закодувати інформацію й потім за потреби легко розархівувати її. Робота на уроці з «Асоціативним перехрестям» та коміксами не тільки сприяє розвитку критичного мислення, але й допомагає зорово запамʼятати інформацію. У такий спосіб матеріал засвоюється легко!

Перегляд файлу

Новоселівська філія

комунального закладу Очеретинський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів та курсів – дошкільний навчальний заклад

(опорний навчальний заклад)

Ясинуватського району Донецької області

 

 

 

 

БІОАДЕКВАТНИЙ УРОК

 

 

ТЕМА:

БАРОКО ЯК ЗАГАЛЬНОМИСТЕЦЬКИЙ

НАПРЯМ І СТИЛЬ

 

C:\Users\lenovo\Desktop\бароко\Автоколаж_бароко.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Автор розробки – Попова Тетяна Юріївна,

учитель зарубіжної літератури

 

2019

Тема: Бароко як загальномистецький напрям і стиль

Мета: ознайомити учнів з ознаками загальномистецького напряму та стилю бароко; розвивати цілісне двопівкульне та критичне мислення, творчу уяву, виховувати ціннісне ставлення до мистецтва бароко.

Тип: біоадекватний урок вивчення нового матеріалу

Унаочнення: роздатковий матеріал «Асоціативне перехрестя», образон «Бароко», комікси.

Форми роботи: фронтальна, парна.

Методи та прийоми: навчальна релаксація, «виведення» мислеобразу, прийом «Асоціативне перехрестя», слухання музики, пояснення коміксів, рефлексія.

Очікувані результати:

після цього уроку учні зможуть

дати визначення бароко як загальномистецького напряму та стилю;

назвати основні ознаки бароко: час розквіту, представників, теми й жанри творів, ознаки художньої системи;

створити графічний образ «Бароко» у вигляді перлини з нанесеною на ній інформацією;

розповідати про бароко як добу, напрям і стиль за допомогою створеного образону.

Перебіг уроку

1. Оргмомент.

2. Оголошення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогоднішній урок незвичайний та захопливий, як і той загальномистецький напрям і стиль, що будемо вивчати. Це бароко, у перекладі з італійської означає «дивний», «химерний». Таким обіцяє стати і урок, адже спочатку ми зануримося на дно океану, поділимося враженням від побаченого, відтак передамо відчуте в малюнку… Але не розкриватиму всіх таємниць! Вони попереду для тих, хто шанує не тільки світове мистецтво, але і його вагому складову – українське мистецтво!

3. Сприйняття й осмислення навчального матеріалу.

Навчальна релаксація

Навчальний релаксаційний текст

Психофізіологічна підготовка

Займіть зручне положення. Розслабте обличчя, шию, плечі, руки, тіло, ноги… Уявіть, як м’язи обличчя стають м’якими, розслабленими… Усміхніться, адже ви такі гарні, коли усміхаєтесь. Уявіть, як усміхається кожна клітинка Вашого тіла…

Уявіть ваш улюблений куточок природи або якесь інше місце, де ви відчуваєте себе спокійними, де ви щасливі, місце вашого спокою. Уявіть кольори, які вас оточують… Уявіть рухи і звуки вашого місця спокою… Уявіть запахи навколо вас… Уявіть себе на місці спокою, який ви маєте вигляд, коли відпочили, звільнились від непотрібних думок… Подякуйте цьому образу, вашому місцю спокою. Будьте щирі з собою.

Введення нового матеріалу через формування мислеобразу

Уявіть себе на березі моря. Побачте кольори морських хвиль, відчуйте запах, який шириться навколо. Прислухайтеся до звуків моря. Доторкніться до води. Одягніть акваланг, підійть ближче до води й потихеньку занурюйтеся глибше й глибше. Ось ми й на морському дні. Що ж це так сліпить очі? Це – морська перлина. Підпливімо ближче. Придівіться: на ній написано: «Perola barocco». Перекладач пояснює, що з португальської це означає «перлина неправильної форми». А як сяє ця морська красуня, розповідаючи про себе! Послухайте її: «Я давно перебуваю на морську дні, моя епоха розквіту – 17 століття, а народилася в Італії. Мій світ митці сприймали як сон або ілюзію, прагнули зобразити в цілому, універсально, але через суперечливість добра та зла, мудрості та безумства, світла й темряви. Життя ж показували таким, що швидко змінюється, є динамічним. Письменники поєднували далекі одне від одного явища та предмети через алегорії, прагнучи здивувати та вразити читача. Людина ж в моєму світі – теж суперечлива істота, залежна від Бога й поставлена йому на службу, але прагне духовного зростання. Тому й писали автори про швидкоплинність людського життя, його сенс, смерть, страждання й покликання людини.

Основний жанр, до якого зверталися письменники – це філософська драма, а також філософсько-дидактична лірика, сатирична бурлескна поезія, комічний роман, трагікомедія. Ось такий мій світ – дивний: він не реальний і не загадковий. Навіть архітектори застосовували пишні й ускладнені лінії та форми, що були занадто мальовничими! Художники використовували яскраві й контрастні барви, скульптури в моєму світі – рухливі, загадкові, нереально привабливі!

Ось такий мій світ – бароко!

Його сприймали як сон, він суперечливий, а життя – швидкоплинне, людина також суперечлива й залежна від Бога. Тому й зверталися до мотивів сенсу життя, смерті та страждання, покликання людини. А свої думки митці вдягали у пишні, ускладнені форми за допомогою контрастів, метафор, алегорій, надмірної риторичності у філософських драмах, сатиричних бурлескних поезіях, філософсько-драматичній ліриці, комічних романах і трагікомедіях. Дякую, що вислухали мене».

Морська дивна перлина неправильної форми скінчила розповідь. Ми повертаємося з морського дна на піщаний берег. А поки що подякуйте перлині за пізнавальну розповідь, подякуйте морю та морському дну за можливість тут побувати.

Вихід

Відчуйте ступні ніг… Прилив сил до ніг та рук… Відчуйте спину та плечі… Поворушіть пальцями, стисніть їх… Порухайте долонями, плечима… У Вас може з’явитися бажання напружити шию… Поверніть голову праворуч, ліворуч… Усміхніться та зробіть глибокий вдих… Не поспішаючи, доторкніться до щік, очей… Ось ви знову в нашому класі. Як Ви себе почуваєте після відвідування морського дна та зустрічі з перлиною неправильної форми?

«Виведення» образу інформації на рівень осмислення.

Обговорення

- Чи вдалося вам розслабитися та уявити море, морське дно?

- Які кольори ви побачили? Які почули звуки? Які запахи, смаки відчули?

- Чи побачили ви перлину неправильної форми? Яка вона?

- На яке століття припадає час розквіту перлини неправильної форми? Що на ній написано? Що означають ці слова?

- Що вона символізує?

- Про який світ повідала перлина?

- Якою постає людина в цьому світі?

- До яких тем (мотивів) зверталися барокові автори?

- Які художні засоби використовували митці за часів бароко?

- До яких жанрів вони зверталися письменники?

- Що вам найбільше сподобалось під час перебування на морському дні та спілкування з перлиною неправильної форми?

Робота з навчальним образоном, нанесення в зошиті мислеобразу інформації, отриманої під час релаксації.

Учитель пропонує замалювати учням обрис (контур) перлини, яку вони уявили під час релаксації. Поступово, по 1-2 слова, наповнюється і замальовується цілісний мислеобраз інформації, отриманої під час перебування на морському дні й спілкування з перлиною. Учитель «рухає» загальну бесіду питаннями, демонструє захопленість, перевіряє правильність записів і формулювань. Учні першими промовляють те, що пригадують, учитель лише уточнює.

- Намалюйте обрис уявної перлини неправильної форми.

- Що було написано на ній у перекладі на українську мову? Напишіть час розквіту барокової перлини. Зазначте ознаки художньої системи.

- Напишіть країну, у якій народилася перлина. Зазначте навколо морської красуні мотиви, до яких зверталися митці, потім напишіть жанри. Намалюйте обрис людини біля, над чи під перлиною. Напишіть поруч, якою є людина в бароковому світі.

Представлення образону, створеного вчителем.

C:\Users\lenovo\Desktop\бароко.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Закріплення вивченого матеріалу.

4.1. Робота з підручником. Самостійна робота.

Рубрика «Український мотив».

Завдання: прочитайте статтю підручника про бароко в Україні та розкажіть, у чому полягає своєрідність українського нацонального бароко, використовуючи такий асоціативний ряд слів:

Народна традиція, ХVІІ ст., козацьке, архітектурні ансамблі, Іван Пінзель, динамізм.

4.2. Релаксаційна пауза. Слухання барокової музики італійського композитора Клаудіо Монтеверді (після прослуховування можна запитати, які ознаки бароко наявні в цьому музичному творі).

4.3. Прийом «Асоціативне перехрестя». Фронтальна робота.

Завдання: розгляньте перехрестя слів та візуального образу. Визначте, з яими ознаками бароко як загальномистецького напряму та стилю асоціюється це перехрестя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.4. Пояснення коміксів. Робота в парах.

«Це цікаво знати!». Інформація до коміксів. Найвідомішим іспанським живописцем ХVІІ ст. доби бароко був Дієго Веласкес. Він написав 6 портретів молодшої дочки короля Філіпа ІV інфанти Маргарити. Уже в ХХ ст. також іспанський художник Сальвадор Далі створив під враженням від живописних полотен свого земляка картину «Перлина».

Завдання: ознайомтеся з коміксами та визначте, яку ознаку бароко передано в жартівливій формі.

C:\Users\lenovo\Desktop\417px-Diego_Velázquez_026.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дієго Веласкес. Інфанта Маргарита                          Сальвадор Далі. Перлина. 1981 рік

Австрійська. 1660 рік

5. Підбиття підсумків уроку.

5.1. Рефлексія «Перлина».

-Уявіть себе в образі перлини та передайте свої враження від уроку за допомогою речення із шести слів.

5.2. Оцінювання.

Оскільки це урок вивчення нового матеріалу, то можна оцінити найактивніших учнів під час роботи над образоном, над рубрикою «Український мотив», пояснення «Асоціативного перехрестя», коміксів.

6. Домашнє завдання.

Обовʼязкове:

опрацювати теоретичний матеріал підручника на сторінках 230 – 232;

За бажанням (на вибір):

  1. доопрацювати образон або створити інший (для всіх);
  2. скласти 6 тестових завдань із теми «Бароко»;
  3. придумати комікси, які б розкривали ознаки бароко;

 

docx
Додано
21 квітня
Переглядів
57
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку