Розробка тематичного дня

Про матеріал
Тема дня. Дикі та свійські тварини. Інтегруються предмети. Я досліджую світ, навчання грамоти, математика, труд. Мета тематичного дня: -ознайомити зі звуком та буквою Е е; -навчити друкувати та каліграфічно писати букву Е е; -закріплювати вміння складати звукові моделі у яких є вивченні звуки; -ровивати уміння швидкого читання, швидкого обчислення, розширювати кругозір; -працювати над розвитком критичного мислення; - продовжити формувати в учнів поняття про свійських та диких тварин; - познайомити із практичним використанням різних груп свійських тварин та походженням свійських тварин від диких; - розвивати увагу, спостережливість, пізнавальний інтерес; навчити виготовляти плоскі форми на площині; закріплювати вміння та навички роботи з пластиліном, повторити прийоми та правила ліплення; розвивати творчу уяву, мислення, вміння фантазувати, естетичний смак. - виховувати шанобливе ставлення до праці людей, які розводять та доглядають свійських тварин.
Перегляд файлу

 

                                        

Розробка тематичного дня в 1 класі

 

Тема дня. Дикі  та  свійські  тварини.

Інтегруються предмети. Я  досліджую  світ, навчання грамоти, математика, труд.

Мета тематичного дня:

-ознайомити зі звуком та буквою Е е;

-навчити друкувати та каліграфічно писати букву Е е;

-закріплювати вміння складати звукові моделі у яких є вивченні звуки;

-ровивати уміння швидкого читання, швидкого обчислення,

 розширювати кругозір;

-працювати  над розвитком критичного мислення;

- продовжити  формувати  в   учнів  поняття  про  свійських    та

   диких  тварин;

- познайомити  із  практичним  використанням  різних 

   груп  свійських  тварин  та  походженням  свійських  тварин  від диких;

 

- розвивати  увагу,  спостережливість,  пізнавальний  інтерес;

навчити виготовляти плоскі форми на площині;

 закріплювати вміння та навички роботи з пластиліном, повторити прийоми

та правила ліплення;

розвивати творчу уяву, мислення, вміння фантазувати, естетичний смак.

- виховувати  шанобливе  ставлення  до  праці  людей,  які

 

  розводять  та  доглядають  свійських  тварин.

 

 

Предметні компетентності:

 

  1.               виділяє потрібний звук у слові та визначає місце його знаходження;
  2.               будує звукові схеми слів, використовуючи умовні позначення;
  3.               складає речення за поданими ілюстраціями;
  4.               вправляється в каліграфічному письмі вивчених  літер і цифр;
  5.               знає склад вивчених чисел;
  6.               обчислює вирази на одну дію в межах 10;
  7.               розрізняє вивчені геометричні фігури;
  8.               учень  розуміє різницю між свійськими  та дикими тваринами;
  9.               знає і називає диких і свійських тварин;
  10.          пояснює як доглядати за тваринами;
  11.          робить(за допомогою вчителя) висновки й узагальнення;
  12.          вміє використовувати навички роботи з пластиліном.

 

Очікувані результати:

 

  1.          учні  виділяють звук [е] в словах;
  2.          роблять звукові моделі слів,  у яких є звук [е];
  3.          каліграфічно пишуть літеру е, і правильно поєднують її з іншими       елементами;
  4.          правильно будують власні висловлювання;
  5.          каліграфічно пишуть цифри;
  6. учні знають свійських і диких тварин;
  7. складають приклади і вміють їх розв’язати;
  8. учні розуміють користь тварин для людей;
  9. спостерігають за живою і неживою природою.

 

 

Обладнання:  ілюстрації  диких  та  свійських  тварин,  слова – таблички   

                      для    створення  асоціативного  куща, пазли, сигнальні  картки,         

                      ребуси, картки з завданням, малюнок лісу  та          

                     сільського господарства.

 

                                       Хід  заняття пртягом дня

Перша частина

 

  РАНКОВЕ КОЛО

 

І. Організація  класу.

 

Я  всміхаюсь  сонечку: «Здрастуй,  золоте!»

Я  всміхаюсь  квіточці – хай  вона  росте!

Я  всміхаюсь  в  класі  друзям  всім  сповна,

Зичу  вам  здоров’я,  миру  і  добра.

 

- Діти,  посміхніться  одне  одному  і  побажайте  одне  одному  гарного  настрою  і  успішного  навчання.

 

1.Хвилинка  фенологічних  спостережень.

-А  який  настрій  у  нашої  погоди,  як  ви  гадаєте?  Прошу  чергових  синоптиків  розповісти  нам  про  це.

Черговий  синоптик

Сьогодні  _______. Небо _______.  Вітер ______.

Опадів __________.

ІІ. Актуалізація  опорних  знань.

1. Розгадування  ребусів

77c2e9a4f3      2622dc04ba

 

- Як  назвати  одним  словом?

- Чим  звірі  відрізняються  від  інших  тварин?

2. Гра «Назви  маля  звіра»

У  корови  і  бика  народилося  …..

А  в  зайчихи - ….

У  вовчиці - …

У  свині  і  кабана  народилось …

А  в  собаки - …

А  в  лисиці - …

У  вівці  і  барана  народилося …

А  у  кішки - …

А  у  білки - …

У  кобили  і  коня  народилося …

А  у  миші - …

У  ведмедиці -…

 

- Як  звірі  готуються  до  виведення  потомства?

- Як дбають  про  своїх  малят?

- Які  навички  передають  звірі  своїм малятам?

ІІІ. Повідомлення  теми  і  мети  уроку.

Молоко корисне всім: і  дорослим, і малим.

    Асоціативний кущ

Що уявляєте, коли чуєте слово молоко? 

 

     Мотивація діяльності учнів      

Екскурсія на луг, де пасуться корови  і  кози.

 

а) спостереження за  коровами, козами, вівцями.

б) поведінка тварин (обговорення)

 

     Дослідження з учнями колообігу в природі

а) тварини   оправляються і дають поживні речовини землі

б) в землі живуть черв'яки ,які утворюють гумос -ріст травиці

ціле літо (лупою  досліджують гумос, роблять висновки)

Стратегія  розвитку критичного  мислення

Дискусійне питання

- Чи є  користь від молока ?(діти поділяються на групи за

власними переконаннями) (за допомогою малюнків пояснюють

свою думку) (вчитель акцентує увагу на тому, що всі думки

важливі)               

 

1. Гра «Заблукала  тваринка»

Загубили  ці звірята

Свою  маму,  свого  тата.

Де  живуть  вони  - не  знають,

І  сидять тепер,  ридають.

Ви  тваринам  підкажіть,

В  рідний  дім  їх  відведіть.

(Малюнки: білка,  лисиця, кінь, корова,  кролик,  заєць, їжак, кролик)

 

               

      

                ліс                                           сільське  господарство

- Кого  поселили  у  ліс?  Чому?

- Кого  поселили  на  фермерське господарство?  Чому?

-  Хто здогадався,  яка  тема  нашого  уроку? Про  що  ми  сьогодні  будемо  говорити?

- Перевірте  свої  здогадки, погравши  в  гру «Веселка»

2. Гра  «Веселка».

- Зберіть  букви  одного  кольору  і  прочитайте  тему  уроку.

 

ДТСТИВАВАІКЙСІЬРИКНІИ

 

- Пригадайте,  яких  тварин  ми  називаємо  дикими?

- А  яких  тварин  ми  називаємо  свійськими?

- Сьогодні  на  уроці  ми  більше  дізнаємось про  диких  та  свійських  тварин,  про  користь,  яку  приносять  свійські  тварини, дізнаємость  історію  одомашнення  деяких  тварин,  а  також  про  професії  людей,  що  пов’язані  з  доглядом  за  свійськими  тваринами.

Фізкультхвилинка (відео)

IV. Сприймання  та  усвідомлення  матеріалу  уроку.

1. Відгадування  загадок.

- Відгадайте  загадки  і  скажіть,  до  якої  групи  тварин – диких  чи  свійських, належить  тварина.

Невсипущий,  хитрий,  сірий

Голоднющий,  ікла  шкірю.

Між  кущами  походжаю

Пасовисько  оглядаю . (Вовк)

                                                      І  мала,  і  кучерява,

                                                      І  тихенька,  і  ласкава.

                                                      Песик  її  стереже,

                                                      Баба  доїть  і  стриже.

                                                      Має  брата  баранця,

                                                      Називається  .. (вівця)

Хвіст  курдюком,

Ніс  п’ятачком,

Ще  й  два  ряди  ґудзиків. ( Порося)

 

                                                   Я  шукаю  мед, малину,

                                                   Рибку  сам  собі  ловлю,

                                                   Влітку  й  миті  не  спочину,

                                                   А  зайде  зима,  то  сплю. (Ведмідь)

 

Я  великий,  я  красивий,

Як  біжу,  то в’ється  грива.

Хвіст  у  мене  довгий – довгий,

Хвіст  у  мене,  мов  шовковий.  (Кінь)

                                                     Мале – смугасте,  старе – зубасте, ікласте.

                                                     По  землі  ходить,  а  неба  не  бачить.

                                                                                                                   (Кабан)

Птах  надувся, ніби  пан,

Сірий  одягнув жупан,

Ходить  двором  і  белькоче.

Налякати  діток  хоче,

Керувати  змалку  звик

Цей  поважний  птах…(індик)

                                                        Вдень  спочиваю,

                                                        А  вночі  літаю.

                                                        Маю  круглі  очі,

                                                        Бачать  серед  ночі.  (Сова)

Ноги  як  лопати,

Сам  білий  та  пихатий.

Табун  за  собою  водить,

З  води  сухий  виходить. (Гусак)

 

                                                      Вдень  під  підлогою  сидить,

                                                      Ночами  хвостом  шарудить,

                                                      Вилізти  остерігається,

                                                      Бо  кішки  лякається. (Миша)

 

2. Гра «Четвертий  зайвий». Робота  в  парах.

                       (На  партах – карточка  з  рядом  малюнків)

Вилучіть  «зайву»  тварину.

Лось, козуля, олень, корова.

Вівця, їжак, коза, кінь.

Заєць,  баран,  лисиця,  ведмідь.

Індик,  гуска,  орел,  курка.

 

3. Розповідь  учителя.

- А  звідки  з’явилися  свійські  тварини?

- Дуже  давно,  коли  ще  не  було  міст,  машин  і  книг,  люди  мешкали  в  печерах.  Вони  боялися  величезних  страшних  хижаків.  Нашим  пращурам  постійно  хотілося  їсти.  Дуже  рідко  вони  знаходили  собі  їжу.  Одного  разу,  одна  розумна  людина  почала  підгодовувати  вовків,  які  ходили  біля  її  житла.  Поступово  вовки  стали  добрішими,  а  їх  дитинчата  звикли  до  людини,  почали  жити  поруч  з  нею. Вони  стали  вже  не  дикими,  а  свійськими.  Так з’явилися  собаки.  Це  було  ще  15 тис. років  тому  назад.  Собаки  стали  вірними  і  відданими  друзями  людини.  Вони  охороняють  житло,  возять  вантажі,  допомагають  міліціонерам  в  пошуках  злочинців  та  зниклих  людей,  служать  на  кордоні. Людиною  виведено  понад   300 великих  і  малих  порід  собак.

- Йшов  час. Число  друзів  людини  серед  тварин  росло. Кого  ж  далі  одомашнили  первісні  люди?

 

4. Робота  в  групах. Складання  пазлів.

- Попрацюйте  в  групах.  Складіть  пазли.

( В  конвертах  розрізані  на  частини  малюнки:  корови,  свині,  вівці,  кролика,  коня)

 - Хто  у  вас  вийшов?

- Знайдіть  «родичів»  цим  тваринам  у  дикій  природі.

(На  дошці  малюнки:  зайця, мустанга, кабана, муфлона)

 

- Хто  залишився  без  пари?

- Хто  ж  був  предком  корови?

5. Хвилинка-цікавинка.

Пращур современных коров дикий бык тур.

 

Предком  корови  був  тур. Це  велика  тварина,  яка  харчувалася  травою,  листям  дерев,  гілками.  Спочатку  турів  використовували  як  тягову  силу,  а  згодом  розпробували  молоко. Зараз  жодного  тура  не  зустрінеш  на  планеті  Земля.  Вони  зникли. 

                         Фізкультхвилинка

Зайчик  прудко  так  стрибає,

Пташка  весело  літає,

Швидко  лис  десь  пробіжить,

У  кущах  їжак  сидить,

Вже  з  барлоги  встав  ведмідь.

Цих  тваринок  всіх  любіть.

6. Гра  «Дай  кличку  тваринці»

- Як ви  гадаєте,  кому  належать  такі  клички?

 

Орлик

Ласка

Дружок

Мурко

Ласка

Веселка

 

- Яку  користь  приносять  свійські  тварини?

 

7. Складання  павутинки.


- То  яких  тварин  ми  називаємо  свійськими ? 

 

 

 

8. Гра «Хто  що  дає»

                                               мед

                                              яйця

                                             свічка

корова                                молоко

бджола                               шерсть

курка                                    сир

вівця                                 черевики

порося                               м’ясо

                                              кефір

                                              ліки 

 

- Про  свійських  тварин  дбають  люди.

9. Гра «Назви  професію»

- Розгляньте  малюнки.  Назвіть  професію  та  тварин , за  якими  здійснюють  догляд.

(Малюнки:  доярки,  конюха,  ветеринара, вівчаря, пасічника, свинарки, кінолога)

 

- Чи  доводилося  вам  допомагати  доглядати  за  свійськими  тваринами?(Відповіді дітей)

 

Друга частина

 Читання  слів

Злиття букв у склади, склади у слова

Перше слово "мама" починається із букви "ем",

перша їжа -молоко, яке дає дитині сили, ріст, розвиток, розум,

здоров'я, теж починається із букви "ем"?

Робота в групах з картинками

(Вибери тваринок, які з народження п'ють молочко )

  Чарівний тлумачний словник (пояснення значення слова

казка)

        Фонетична зарядка

Казав  казку- казочку,

Приказку-приказочку

Кобзарикам- кобзарям

Казкарикам- казкарям.

  Створення проблемної ситуації

Слухання української народної казки "Котигорошко"

Вправа "запитання-відповідь"

-Чому головний герой такий сильний?

(Висловлення власної думки, розгляд ілюстрації)

 

Складання "Сенкан"

Молоко

Смачне, корисне.

П'ємо, ростемо, міцніємо.

Вживайте всі, будете здоровими!

Супер!

 

  •              Діти, давайте допоможемо Зайчику скласти слова, адже він не ходить до школи і не вміє читати.

                                                                                                                

(МОВА, МАМА, МИЛО,СОВА, КВІТИ)

  • Молодці, дітки! Ви правильно склали слова.
  1. Робота з Букварем (ст..64-65)

 

  • Ознайомлення з буквою Е е

          Показ учителем великої і малої букв Ее. . Аналіз будови, зіставлення за формою.

Звертається увага на відмінність конфігурації великої і малої букв. Визначення місця букви в кишеньковій азбуці.

  • На що схожа буква Ее?

 

             На що схожа буква Ее?

Вгорі – гачок,

Внизу – гачок.

А поміж ними – язичок.

 

  • Читання стовпчиків слів. Читає перший раз вчитель, діти повторюють. Далі ланцюжком кращі учні.
  • Яке слово у другому стовпчику зайве? (Метелик – комаха, лелека і перепілка – птахи.)

 

  • Бесіда за сюжетними малюнками (ст..64).
  • Прочитайте перше речення під малюнками.
  • Як звали дівчинку? Куди пішли Оленка і тато? Як слід поводитися у метро? (Бути дуже обережним, уважним, слухатися старших, спокійно стояти на ескалаторі та на пероні, не заходити за обмежувальні лінії.)
  • Прочитайте друге речення. Як звали хлопчика? Куди прийшли Лесик і мама? Які правила поводження в кінотеатрі ви знаєте?

 

Фізкультпауза

 

  • Робота за сюжетним малюнком (ст..65). Формування уявлення про антоніми (без уживання терміна).

 

  • Розгляньте будь ласка малюнок. Які події зображено на ньому? Що допомогло вам здогадатися?
  • Як ви гадаєте,  діти зображені веселі чи сумні? Чому?
  • Діти ці великі чи малі? Чому?
  • Послухайте слова, які ми використовували: веселі – сумні, великі – малі. Що цікавого є у цих словах? Що ви помітили? (Це слова, протилежні за значенням.)
  • Яке слово, протилежне за значенням, доберете до слів:
    • Теплі – холодні
    • Солодкий – солоний
    • Світлий – темний.

 

  1. Читання слів першого стовпчика.
  • Чому всі слова написані з великої букви? (Це імена)
  • Скільки різних імен ви прочитали? (Два, бо Семен і Семенко – це одне ім’я.)
  • Продовжіть за зразком.

Оксана – Оксанка

Поліна - ….(Полінка)

Петро - ….(Петрик)  тощо

 

  1. Робота над текстом «Веселі іменини» (ст..65).

- Як називають людину, у якої день народження? (Іменинник). Тому саме святкування інколи називають іменинами.

 

               А) Читання тексту  вчителем.

- Куди прийшли діти? Скільки років імениннику? Як його звати?

Б) Читання тексту окремими учнями вголос.

В) Самостійне напівголосне читання тексту учнями.

- Коли у Лесика були іменини?

- Хто і як привітав Лесика? Хто подарував іменинникові ракету? Що принесла Оленка? Який подарунок приготував Павлик?

- Чим пригощали дітей Лесикові батьки?

                Г) - Розгляньте малюнок. Чи впізнали ви іменинника, гостей? Розкажіть, хто де?

 

     Третя частина

 

 Завдання білочки

Ознайомлення із звуком [е] та буквою "е” на його позачення. Артикуляція звука [е], віднесення його до голосних.

  • Ось, діти, ми з вами дійшли до дрімучого лісу. На жаль, далі немає стежки і ми можемо заблукати. Та щоб цього не сталося одна тваринка погодилася нам допомогти:

                                   Що за дивна непосида

                                   На стежину шишки викида?

                                   З гілки скік та скік на гілку.

                                   Ви впізнали? Та це ж ... (БІЛКА).

  • Вона нас проводить далі, якщо ми виконаємо всі її завдання.

1. Відгадайте загадку:

                                   Що у світі найсвітліше,

                                   Наймиліше, найтепліше?

                                   Що по небу вдень гуляє,

                                   Ніч приходить – спочиває?(Сонце)

  • Скільки складів у слові „сонце”?
  • Який останній склад?
  • Який останній звук?
  • Як ви думаєте, це голосний звук чи приголосний? Чому?

Учні промовляють за вчителем: сонце–е–е–е, виділяють звук[е], повторюють його кілька разів, спостерігаючи за артикуляцією.

Вчитель пояснює спосіб творення звука [е]:

  • При вимовлянні звука[е] ротова порожнина відкрита, вимовляємо за допомогою голосу, струмінь повітря виходить вільно, без перешкод. Це – голосний звук.

2. Впіймай звук [е]:

З тихим плескотом на берег

Хлине хвилечка перлиста.

Править хтось малим човенцем,

В’ється стежечка злотиста.

 

Електролампочка маленька

Дає нам світло золоте.

Така жовтенька і кругленька,

Неначе сонечко ясне.

3. Визначення позиції звука [е] в словах: сонце, екран, клен, електричка, етажерка, океан, поле, село, катер.

              - Молодці, діти. Ви впорались із завданнями білочки.

 На що  схожа буква Е?

(На етажерку, сходи, граблі)

                         

                   

   Фізкультхвилинка.

- Ви, напевно, трішки стомилися, подорожуючи. Буква Е велика прихильниця спорту і активного відпочинку. Тож давайте для розрядки зробим кілька вправ зарядки!

Хмара сонечко закрила,

Слізки дрібнії зронила.

Ми ті слізки позбираєм,

У травичці пошукаєм.

Пострибаєм, як звірята,

Політаєм, як пташата.

Потанцюємо ще трішки,

Розімнемо ручки, ніжки.

Всі веселі, от чудово!

За роботу сіли знову!

  • Ось ми і відпочили. Ви готові продовжити нашу мандрівку?
  • Рушаємо далі!

Зі мною ви знайомі діти

Я шоста буква в алфавіті. Е

А він працює на будові

І носить плити стопудові. Кран

Якщо з’єднати нас в одно,

То ми побачимо кіно. Екран

  1. Написання  літер „Е” та „е”.
  2. Утворення та читання складів, слів.
  1. Звуко – складовий аналіз слова „човен”(з опорою на схему).
  2. Читання складової таблиці. Утворення складів на місці порожніх клітинок.
  3. Письмо складів і слів з вивченими буквами.
  • Яку букву вивчили ?
  • Який звук вона позначає на письмі?
  • Що найкраще запам’яталося ?

 

ЧЕТВЕРТА ЧАСТИНА

 

  1. Відгадування загадки.

Серед хвиль майнули спини.

Діти, хто це? (Це дельфіни)  

Вчені вважають, що дельфіни -  це одні із найрозумніших тварин у світі.

Дельфіни вміють розмовляти між собою.

– Дельфін приніс нам вправи для усного рахунку та індивідуальні картки. За картками будуть працювати 6 учнів.  (повторити склад числа 5,6)

Один учень буде заселяти будиночок 8.

Один учень поставить числа в порядку зростання.

Інші пригадають, які числа називаються  одноцифровими числами,

а які – двоцифровими?

  1. Усний рахунок.

1) Гра «Числова доріжка»

— Діти, ми  пограємо в гру «Числова доріжка».

10 7 9 5 3 6 2 4 8 1

— Прочитайте числа у прямому порядку, у зворотньому порядку.

— Назвіть числа від 2 до 5; від 8 до 4.

— Назвіть число, попереднє до чисел 3; 7.

— Назвіть число, наступне до чисел 6; 8.

Назвіть сусідів числа 2, 4, 7.

-Назвіть найбільше число, найменше число.

- Назвіть двоцифрове число. Чому воно  називається двоцифровим?

2). Веселі задачі.

- Давайте розв’яжемо веселі задачі.

1)Було  п'ять черепах,

П'ять костяних рубах.

Черепахи веселились,

Дві із них в пісок зарились.

Скільки їх залишилось?                              3

2) У живім куточку в школі

Є три рибки у воді,

Ще сім рибок дасть Миколка.

Скільки буде риб тоді?                                10

3) Шість метеликів літають і на квіточки сідають.

Прилетів іще один, сів на квіточку і він.

Полічімо швидше всіх — цих метеликів прудких.                  7

 

Зараз ми з вами, спустимося на дно морське і поспостерігаємо  за підводними мешканцями.

Робота в парах.

- Але чи довго ми зможемо знаходитися під водою? Давайте перетворимося на рибок. А для цього у вас на партах лежать геометричні  фігури.

Давайте попрацюємо в групі і і швидко складемо  котика і рибку. C:\Users\Николай\Downloads\рибки.jpg

 

 -З яких геометричних  фігур  склали рибку?

_Котик -це свійська чи дика тваринка?

 

Розвиток критичного мислення

Гра   -  інсценізація  "У магазині" (продавець і покупець)

Привезли 10 пляшок молока, Івасик одну купив. Скільки стало

пляшок у магазині?

Гра -  інсценізація  "Ми у їдальні"

З 1 пляшки наливаємо 2 горнятка молока для двох учнів.

Скільки нам потрібно пляшок молока для всіх учнів нашого  класу?

-Діти, ви об'єднанні у групи, у вас є картки з завданням. Ви повинні його виконати разом, презентувати свій результат. У вас на парті лежать цифри. Ми зараз з вами трішки розімнемось і обчислимо приклади. Ви повинні підняти правильну відповідь.

 

 

2+1=3  6-4=2   8+2=10  7-3=4

3+3=6  10-5=5  9-9=0   4+6=10

 

 

Зараз ми з вами спробуємо попрацювати з математичним матеріалом.

  • Об'єднайте 4 білочки та 5 зайчиків у один кошик. Скільки вийшло? (4+5=9)
  • Було у господині 9 качок, вона 3 продала подрузі. Скільки залишилось у неї? (9-3=6)
  • На фермі росло 7 баранів, 6 втекло. Скільки залишилось? (7-6=1)
  • У лисички народилося 3 лисенят, а у зайчихи-6.Скільки народилося тваринок?
  • Об'єднайте 2 їжачка,3 лисички і 1 вовк.(2+3+1)

(Діти викладають приклади за допомогою магнітних цифр)

 

Ви повинні викласти за допомогою паличок певну фігуру.

  1. Викладіть з 5 паличок будь-яку геометричну фігуру.
  2. Виклади з 6 паличок будиночок Бджолі.
  3. З 10 паличок склади 3 однакових квадрата.
  4. Як скласти з 7 паличок 3 трикутники.

 

П’ята частина

 

I. Привітання.

Встаньте, діти, усміхніться,

І до сонця потягніться,

До сусіда поверніться,

Одне одному всміхніться!

II. Перевірка готовності до уроку.

  1. Вступна бесіда.

Діти, сьогодні нас на уроці

Чарівний світ казок усіх вітає,

Дарує він радість, сміх.

Там диво-дивнеє усіх стрічає,

І нам приносить сотні втіх.

Герої там живуть веселі

Чарівники дотепні і умілі,

А лицарі хоробрі й мужні.

Дружіть із казкою, малята,

І між собою теж дружіть,

Бо з друзями завжди цікаво

І весело на світі жить!

 

Як ви вже зрозуміли, сьогодні до нас на урок завітала казка

  • Чи любите ви казки?
  • Які казки вам подобаються?
  • Чого навчають нас казки?
  • А чи знаєте ви, що  таке казка і звідки вона до нас прийшла?
  • Казка – це мудра книжка життя. А прийшла вона до нас із давніх давен. Передавалася із вуст в уста, з покоління в покоління.

Український народ любив і дуже любить казки, тому понавидумував їх дуже багато. В основу казок покладено легенди, притчі, перекази. У казкових героїв вони втілювали людей, возвеличували або висміювали їх вчинки, риси характеру.

  1. Оголошення теми уроку.
  • Сьогодні  ми продовжимо працювати з пластиліном. Повторимо прийоми ліплення. І навчимося ліпити казкових героїв, якими є тварини плоских форм на площині.

          Але перш, ніж розпочати практичну роботу нам потрібно згадати ще прийоми ліплення.

  • Які ви пам’ятаєте прийоми ліплення?
  • Скочування;
  • Прищипування;
  • Розкачування;
  • Відтягування;
  • Вдавлювання.
  • А тепер швиденько згадаємо правила роботи з пластиліном!
  1. Перед роботою пластилін потрібно розігріти, розім’яти його руками;
  2. Невикористаний матеріал класти у коробку;
  3. Не брати пластилін до рота, не торкатися руками обличчя;
  4. Не чіпати брудними руками зошити, підручники;
  5. Після роботи дощечку потрібно почистити від залишків пластиліну4
  6. Руки після роботи необхідно витерти серветкою, а потім вимити водою з милом.
  1. Гра «Упізнай казку».
  • А зараз пропоную вам гру «Упізнай казку».

 

Маленьке, сіреньке,

Біди наробило:

Щось біле, кругленьке,

Хвостиком розбило.

Сумує і плаче бабуся,

Дідусь витирає сльозу,

А курочка кудкудаче:

«Я вам золоте знесу!»(«Курочка Ряба»)

 

Хто кругленький і смачненький,

Із віконця скік та скік,

До лисички на язик? («Колобок»)

 

Сидить півник на печі,

Їсть смачненькі калачі.

Тут лисичка прибігає,

Мерщій півника хапає.

Біжить котик рятувати,

В лисиці півника забрати. («Котик і Півник»)

 

Знайшов Півник колосок,

Змолов борошна мішок,

Спік негайно у печі

Пиріжки та калачі.

Мишенят не пригощав,

Бо жоден з них не допомагав.(«Колосок»)

  1. Фізкультхвилинка.

 

  • Час прийшов для відпочинку,

Зробимо фізкультхвилинку!

  1. Демонстрація та аналіз зразка.

 

  • То якого казкового героя ми будемо ліпити?
  • Який колір пластиліну оберемо?
  • Яку форму він має?

Учитель роздає приготовлені заздалегідь контурні малюнки мишки, півника, котика надруковані на різнокольоровому картоні. Пояснює техніку намащування пластиліну на рівну поверхню.

Кладемо шматочок пластиліну і пальчиками розмащуємо від центру до країв. Таким способом заповнюємо весь контур малюнка, використовуючи потрібні кольори пластиліну. Намащуючи пластилін, не  виходьте за контур казкового героя, інакше робота буде неохайною.

ІII. Практична робота учнів.

Індивідуальна допомога вчителя учням. (Учні працюють, слухаючи казку «Колосок»).

 Виставка «У гостях у казки».

1. Аналіз робіт.

- Чи правильно підібрані кольори?

- Чи охайно виконана робота?

2. Учні називають казку зі своїми казковими героям.

IV.  Підсумок  уроку.

 

1.Гра «Так  чи  ні»

 

1. Дикі  тварини  добувають самі  їжу?

2. Свійські  тварини  самі  будують  житло?

3.Дикі  тварини  живуть  поряд  з  людиною?

4. Люди  піклуються  про  свійських  тварин?

5.Дикі  тварини  будують  самі  житло?

6. Люди заготовляють  корм  для  свійських  тварин?

  • Над чим ми сьогодні працювали?
  • Чого навчає нас казка «Колосок»?

 

 

2.Рефлексія. Вправа «Мереживо вражень»

 Для вправи потрібен клубок з нитками. Він передається від одного учасника до іншого розмотуючи нитку. Діти діляться своїми враженнями від уроку.

 

   Всі ви, діти — молодці,

Гарно працювали!

Але дзвоник пролунав,

Він мені і вам сказав,

Що урок вже час кінчати,

Треба йти відпочивати!

 

 

 

 

docx
Додано
10 лютого 2022
Переглядів
460
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку