Тематичний день
«ДЕНЬ ЧАЮ»
(До інтегрованої теми місяця
«Способи пізнання», 2 клас)
Матеріали до тематичного дня «День чаю» відповідно
Типової освітньої програми Р. Шияна з курсу «Я досліджую світ» розроблені до таких освітніх галузей: природничої; математичної; мовно – літературної; інформатичної; мистецької, соціальної та здоров’язбережувальної, технологічної.
Мета: розширити, уточнити знання дітей про чай; вчити використовувати фактичний зміст для перетворення усної інформації;
розвивати логічне мислення, уміння досліджувати, аналізувати, порівнювати, узагальнювати, заносити дані спостережень у таблицю;
формувати вміння «читати» інформацію на упаковці, розрізняти найважливіші попереджувальні знаки та символи; формувати пізнавальний інтерес учнів, спонукати дослідженню навколишнього світу.
Освітні галузі: мовно – літературна; природнича; інформатична; математична; здоров’язбережувальна та соціальна.
І. РАНКОВА ЗУСТРІЧ
1.Вітання
знаходиться в Індійському океані?
заслуговують люди, які живуть на Шрі-Ланці, вони називають себе ланкійцями. Коли потрапляєте на Цейлон, вас зустрічають квітковим намистом та мелодійним привітанням: «Айюбована». Говорячи це слово ланкієць не просто вітається, а бажає довгого й заможного життя. Зустрівшись з ним поглядом, він неодмінно посміхнеться або поклониться, адже усмішка – це стиль життя островітян.
1.Діти передають по колу та одягають намисто із квітів один одному
2. Вітаються: «Айюбована» .
3. Зустрівшись поглядом, посміхаються та клоняться один одному, склавши долоні разом.
(У торбинці чай.)
Діти відгадують, що у торбинці. Можна задавати по одному запитанню вчителю та робити одне припущення.
Педагог відповідає на питання: «Так», «Ні».
2. Обмін інформацією.
- Щорічно, 15 грудня, у всіх країнах, які мають статус світових
виробників чаю, відзначається міжнародний День чаю. І тому сьогоднішня ранкова зустріч присвячена чаю. А острів Цейлон (Шрі – Ланка) - батьківщина чаю.
(ранок, аромат, тепло, кухня, печиво, торт, мед, цукор…)
ІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ ІЗ ТЕМОЮ ТА МЕТОЮ ДНЯ
(Заповнити графи таблиці: Знаю. Хочу дізнатися).
ІІІ. РОБОТА НАД ТЕМОЮ ДНЯ
Інтернет ресурси
Цікаві факти про найпопулярніші види чаю
https://www.youtube.com/watch?v=eJVdLs1WaHg
Країни, де вирощують чай (сюжет до програми Тема: «Все про чай»)
https://www.youtube.com/watch?v=T1XFFLXb1aM
Цікаві факти про чай
Але чай не завжди носив відому нам назву. Китайські філософи у своїх творах називали його «тоу», «чун», «тсе», «мінг». Найчастіше використовували слово «ча», що має переклад «молодий листок».
Англія, там чай не вирощують. В основному його вирощують в Індії, Шрі-Ланці (Цейлон), Китаї і Японії. Саме ці країни мають найбільші чайні плантації.
рослин виробляють різні сорти чаю. Тому, що китайці суворо зберігали секрет його виготовлення. Насправді все набагато простіше – сорти зеленого та чорного чаю роблять з однієї рослини, яка називається Camellia Sinensis.
зелений чай лише пропарюють, завдяки чому в ньому зберігається значно більше вітамінів.
пакетик в воду, було виявлено, що виходить точно такий же чай, як і після звичайного заварювання. Після цього шовк замінили на ще більш дешеві матеріали
той час, коли чай тільки завезли в Європу, на королівському прийомі подали салат, зроблений з чайного листя. Блюдо гості з'їли, адже ніхто не бажав здатися неввічливим.
використовують в косметології, та як добрива в садівництві, також чай має лікувальні властивості.
цього чаю знижує кров’яний тиск, рівень холестерину, є профілактикою раку, зберігає зуби та ясна міцними, а шкіру – здоровою.
завдяки цьому кожного дня люди купують близько трьох мільярдів чашок цього прекрасного напою.
За переглянутою та прочитаною інформацією скласти відкриті запитання: Що? Як? Хто? Де? Коли? Навіщо? і т.п.
У групах набір чаїв: білий, чорний, зелений, ароматизований фруктами, трав’яний. У склянках заварений напій.
Завдання: визначити вид чаю.
№ |
Колір сухої речовини |
Колір напою
|
Смак
|
Запах
|
Форма частинок (чаїнок) |
Наявність домішок |
1. |
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
1.Білий чай. Суха речовина світла, жовтувата. Чаїнки великі, легкі. Напій жовтувато- зелений, на смак солодкуватий. Має квітковий аромат. Без домішок. 2.Зелений чай. Суха речовина темно - зеленого кольору. Чаїнки овальні, скручені. Напій зеленуватого кольору, терпкий на смак . Має трав’яний аромат. Без домішок. 3.Чорний чай. Суха речовина темно – коричневого кольору. Чаїнки дрібні, видовжені. Напій червоного кольору, терпкий на смак . Має квітково -медовий аромат. Без домішок. 4.Фруктовий чай. Суха речовина чорна із сухофруктами. Чаїнки довгі. Напій яскраво - червоного кольору, солодкий на смак . Має фруктовий аромат. Має фруктові частинки 5.Трав’яний чай. Суха речовина зелена і жовта. Чаїнки круглої, видовженої, овальної форми. Напій світло - жовтого кольору, солодкий на смак . Має фруктовий аромат. Складається з листків, стебел, квіток.
|
№ |
Колір сухої речовини:
|
Колір напою:
|
Смак:
|
Запах :
|
Форма частинок (чаїнок) |
Наявніть домішок |
1. |
Світлий, жовтуватий |
Жовтувато - зелений |
Солодкуватий |
Квітковий аромат |
Великі легкі |
Відсутні |
2. |
Зелений, темний |
Зеленуватого кольору |
Терпкий |
Трав’яний |
Овальні, скручені |
Відсутні |
3. |
Темно коричневий |
Червоний |
Терпкий |
Квітковий, медовий |
Дрібні видовжені |
Відсутні |
4. |
Чорний, сухофрукти |
Яскраво - червоний |
Солодкий |
Фруктовий |
Довга |
Частинки фруктів |
5. |
Зелений, жовтий |
Світло - жовтий |
Солодкий |
Трав’яний |
Круглі, видовжені, овальні |
Листки, стебла, квітки |
Кожна пара отримує упаковку від чаю та інформаційний листок.
Завдання:
На упаковці чаю прописують:
|
Словник: Гіпотеза - це припущення.
Висловити гіпотези, що до того, як людина могла зрозуміти, що саме з
листя чайного куща можна отримати смачний напій?
Лунає китайська музика.
Сцена: імператор та слуги, що розраджують його в спеку.
1 слуга:
2 слуга:
Імператор:
Слуги:
- Вай, вай, вай, вай – Не вмирай, не вмирай, не вмирай!
3 слуга:
- Імператор за звичаєм пив окріп. Раптом впав у горнятко листок з куща, біля якого він сидів.
1 слуга:
бадьорішим.
Імператор:
Слуги:
1 слуга:
2 слуга:
Щоденник вражень
Мета: познайомити дітей із лікарськими травами; вчити розрізняти
трави, ягоди, готувати збори з них; формувати пізнавальні інтереси
учнів, спонукати дослідженню навколишнього світу та національних традицій.
Освітні галузі: соціальна та здоров’язбережувальна; громадянська т а історична, математична.
Чай, який ми звикли пити щоранку, тепер став традиційним у
нашому харчуванні. Наші предки також полюбляли ароматні рослинні напої,
але виготовляли їх із тих рослин, що росли на українській землі. Це чаї із
трав, ягід, молодих пагінців дерев та кущів.
Сьогодні трав’яні чаї також можна придбати у магазині, аптеці,
або приготувати самому із зібраних трав та ягід.
Групова робота
Для групової роботи необхідно підготувати
1. Рецепт трав’яного збору;
2.Електронні ваги
3.Набори сушених трав та ягід:
ягоди горобини, малини; плоди шипшини;
сушені листя та трави м’яти, звіробою, листя смородини.
Завдання:
1. Ознайомтеся із зразками трав та ягід, їх назвами.
2. Прочитайте рецепт чаю.
3. Оберіть інгредієнти для нього.
4. Приготуйте трав’яні збори, користуючись електронними вагами.
5. Обчисліть масу створеного збору. Це маса на одну склянку води.
6. Обчисліть, яку масу збору необхідно взяти, щоб кожен з членів команди
міг випити по склянці трав’яного чаю.
7. Презентуйте роботу групи.
Рецепти трав’яних чайних зборів Горобиновий чай: 30г ягід горобини, 5г ягід малини, 2 г листя смородини. Суничний чай: 10 г листків суниці, 2 г м’яти, 2 г звіробою. Липово – ягідний чай: 20 г квітів липи, 20 г ягід малини. |
Чай можна застосовувати при певних захворюваннях:
розчином чорного та зеленого чаю, взятих порівно, або кладуть чайний компрес.
нудоті, захитуванні у транспорті.
Тракту, також п’ють на ніч, як заспокійливий засіб.
.
Мета: продовжити знайомити учнів з можливостями використання чаю;
вчити малювати чаєм; повторити техніку розмивки на акварельному папері;
розвивати фантазію, мислення, творчі здібності учнів, їх сенсорний досвід.
Освітні галузі: мистецька
Технологія малювання розчином чаю
Інформація для вчителя:
підвищеної щільності;
розчину чаю можна додати кілька гранул розчинної кави;
на другий, колір стає темнішим.
Матеріали:
Технологічна карта
1 етап. М’яким пензликом нанести перший шар фарби чайного розчину на найтемніше місце на малюнку. Дати висохнути.
2 етап. Технікою відмивання нанести світліший розчин на весь листок. Поки лист сирий, темнішим тоном затемнити потрібні частини малюнку.
3 етап. Для завершення роботи по сухому листу пропрацювати найяскравіші місця композиції. Таким чином можна наносити кілька шарів для отримання потрібного результату.
Технологія малювання чаєм (сухим)
Малювання чаєм, як класична терапевтична методика використовується для розширення сенсорного досвіду дітей, для навчальних цілей, для розвитку моторики руки, гнучкості та чутливості пальців.
Найдоцільніше малювати пальчиком однієї руки чи наносити симетричний малюнок одночасно двома руками.
Матеріали:
Хід роботи
ІV. ПІДСУМКИ ДНЯ
Література та інтернет – ресурси
1