Розробка уроку основи здоров'я для 3-го класу Тема : Безпека на дорогах. Перехід дороги в умовах обмеженої оглядовості. Практична робота : моделювання дорожнього руху (с.92-95)

Про матеріал

Тема : Безпека на дорогах. Перехід дороги в умовах обмеженої оглядовості. Практична робота : моделювання дорожнього руху (с.92-95)

Мета : поглибити знання учнів про правила пішохідного руху; вивчити правила переходу дороги орієнтуючись на відповідні знаки; пояснити , як уникнути небезпечних ситуацій на дорогах ; навчити читати дорожні знаки ; прищеплювати розуміння необхідності суворого дотримання встановлених правил поведінки на дорозі; розвивати логічне мислення ; виховувати дисциплінованість пішохода, уважність, обережність.

Перегляд файлу

КЗЛОР «Самбірський педагогічний коледж імені Івана Филипчака»

 

 

 

 

 

Конспект поширеного

уроку основи здоров’я

на тему  : «Безпека на дорогах.

Перехід  дороги в умовах обмеженої оглядовості.»

проведеного в  3-Б класі

21.02.2019

СШ №1 ім. Т.Г.Шевченка

м. Самбора

студенткою групи ПО-43

Саман Анжелікою Михайлівною

 

 

 

 

 

                                                             Самбір, 2019

Тема : Безпека на дорогах. Перехід дороги в умовах обмеженої оглядовості. Практична робота : моделювання дорожнього руху (с.92-95)

Мета : поглибити знання учнів про правила пішохідного руху; вивчити правила переходу дороги орієнтуючись на відповідні знаки; пояснити , як уникнути небезпечних ситуацій на дорогах ; навчити читати дорожні знаки ; прищеплювати розуміння необхідності суворого дотримання встановлених правил поведінки на дорозі;  розвивати логічне мислення ; виховувати дисциплінованість пішохода, уважність, обережність.

Навчальні цілі :  учень / учениця  називають : правила поведінки на дорозі ; знають: дорожні знаки :  5.41, 5.43;  уміють : відтворювати порядок дій для  повідомлення відповідній службі при небезпечній ситуації.

Обладнання : ілюстрації,  відео, м’ячик, куб,  ситуаційні малюнки.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку

1. Привітання

Всі сідайте тихо, діти.

Домовляймось не шуміти,

Руку гарно піднімати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати.

2. Емоційне налаштування.

Вправа « Подаруй тепло»

Поверніться, будь ласка, один до одного, візьміться за руки. Коли ми беремось за руки ми відчуваємо тепло душі, тепло серця. А тепер потріть  свої долоньки одна до одної і передайте тепло своїх долонь   своєму сусідові.

- Скажіть, діти, чи веселіше і приємніше ви себе тепер відчуваєте? (так)

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Повторення вивченого матеріалу.

Гра «Впіймай м’ячик»

  • За якими ознаками можна визначити, що стався витік газу? (відчувши запах газу)
  • Які ваші дії в такій ситуації?

— За яким номером телефону можна викликати аварійну газову службу? (104)

— Чому, почувши запах газу, не можна запалювати сірники і вмикати світло? (може загорітися газ  і статися вибух)

2. Інтерактивна вправа «Розумний куб»

(На кожній стороні  куба є відповідна кількість кружечок, яким відповідає певне питання. Учні кидають куб і відповідають на  відповідне запитання, як (буде написано на дошці), якщо питання повторюються, учень щераз підкидає куб. )

-  Що таке проїзна частина? (Елемент дороги, призначений для руху транспортних засобів.)

- Що таке тротуар? (Елемент дороги, призначений для руху пішоходів.)

- Що таке пішохідний перехід? (Ділянка проїжджої частини, призначена для руху пішоходів через дорогу.)

- Для чого потрібний світлофор? (Він регулює рух транспорту і пішоходів.)

- Скільки сигналів має світлофор для пішохода? (Два.) Які? (червоний і зелений)

- Що таке перехрестя ? ( місце перехрещення доріг на одному рівні)

ІІІ.  Повідомлення  теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів

1. Розгадування загадки

- Діти , про що ми  будемо сьогодні говорити ви дізнаєтеся відгадавши загадку.

-  Я не їм вівса і сіна,

    Дайте випити бензину.

    Усіх коней обжену,

    Кого хоч наздожену. (Автомобіль)

 - Тягнеться нитка, а в клубок не змотаєш. (Дорога)

 

2. Асоціативний кущ «Дорога»  (небезпека, пішохід, світлофор, автомобілі, тролейбуси, правила дорожнього руху, дорожні знаки, автобуси і т.д)

-Відомо, що найдорожчий скарб людини-життя і здоров’я. Необережність на вулиці часто призводить до втрати не тільки здоров’я, а й навіть життя.Тому треба дотримуватись всім Правил дорожнього руху. І сьогодні на  уроці ми поглибимо свої знання про правила поведінки на дорозі , переконаємось в тому,що ми є повноправними учасниками дорожньо-транспортного життя, адже тема нашого уроку « Дорожня безпека».

IV. Сприймання й усвідомлення навчального матеріалу.

1. Розповідь з елементами бесіди

Щодня, виходячи з дому, ви крокуєте вулицями, переходити їх, користуєтеся громадським транспортом, тобто  ви стаєте  учасниками дорожнього руху .

- Яких учасників дорожнього руху ви знаєте? (пішоходи чи пасажири.)

- Як ви думаєте, хто є винувадцями дорожніх пригод?  (водії, які порушують правила дорожнього руху, зрідка –діти, пішоходи)

Нерідко винуватцями дорожніх пригод є діти, які граються на проїжджій частині, переходять вулицю у невстановлених місцях, неправильно здійснюють посадку в транспортні засоби й висадку з них тощо. Правила дорожнього руху є обов’язковими для всіх учасників дорожнього руху: водіїв, пішоходів і пасажирів. І будь-яке, навіть незначне, порушення цих правил може призвести до дорожньо-транспортної пригоди. Тому необхідно не тільки добре знати правила дорожнього руху, а й завжди дотримувати їх.

2. Перегляд  та аналіз відео «Тітонька Сова – Дорожня безпека»

- Про що розповідається у відео?

- Які дорожні знаки згадано у відео?

- Для чого призначений тротуар?

- Як має рухатися пішохід?

3. Розв'язання проблемної ситуації

  • Послухайте розмову мами з сином.

- Куди це ти так поспішаєш? — запитала мама.

- Морозиво купити.

- А як переходитимеш дорогу?

- Дуже просто. Загориться зелене світло світлофора, і я піду.

- І все?

- А що ж іще?

Запитання. Що повинен зробити хлопчик перед тим, як перейти дорогу? (Відповіді дітей.)

Фізкультхвилинка

Встаньте діти ,  посміхніться,

Землі нашій  поклоніться

За щасливий день вчорашній,

В різні боки нахиліться,

Веретеном покрутіться,

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

3.Робота з підручником

а) Вивчення пам’ятки пішохода

1. Пішохід має рухатися по тротуарах , тримаючись  правої сторони.

2. За містом, де немає тротуарів , пішохід може йти  узбіччям назустріч транспорту.

3. Переходити дорогу слід по пішохідних переходах, а де їх немає , - на перехрестях по лінії тротуару або узбіччя.

4. Якщо на переході встановлено світлофор, переходити дорогу треба на його зелене сигнал.

5. Переходячи дорогу, потрібно спочатку подивитися ліворуч, дійшовши до середини , - праворуч , якщо машин немає, - продовжити перехід.

6. Не можна перебігати дорогу перед машинами, що рухаються, гратися на проїздній частині, відволікатися на інші справи під час переходу вулиці.

Якщо ти користуєшся громадським транспортом , його слід чекати тільки на зупинках.

Запам’ятай дорожні знаки, які означають місце зупинки автобуса і тролейбуса.

  • Де може рухатися пішохід ?

-    Як і де  слід переходити дорогу?

  • На який сигнал світлофора можна переходити дорогу?
  • Які правила дорожнього руху ви запам’ятали?
  • Які правила ви виконуєте?
  • А як ви думаєте , для чого слід дотримуватися правил дорожнього руху?

 

б) Розгадування ребуса

Дорожні знаки.

Рух

в) Робота з ілюстративним матеріалом підручника.

 Які правила дорожнього руху порушують діти?

- Молодці!

4. Кінезіологічні вправи .

- Вухо-ніс. Лівою рукою взятися за кінчик носа, а правою - за протилежне вухо. Одночасно з обертанням очей вправо, вліво, вгору, вниз. Час виконання 1 2 хвилини. Дихання довільне.

-  Кулачки. Стиснути пальці в кулак з загнутими всередину великими пальцями. Зробити вдих, не поспішаючи стиснути кулак із зусиллям. Потім, послаблюючи зусилля, зробити видих. Повторити 5 разів із заплющеними очима.

V. Узагальнення й систематиація знань

1. Аналіз вірша

Гриць по вилиці гуляє,

Ні на що він не зважає,

Хоч машини зліва й справа,

Все одно він ловить гави,

Навпростець кудись іде,

Хтось сигналить,  Щось гуде.

Та для Гриця те дарма,

В нього страху, бач, нема.

Й раптом стукнуло умить –

Вже в лікарні Гриць лежить.

- Як ви вважаєте, чому Гриць потрапив до лікарні?

2. Робота в зошиті

-  Завдання : Познач, хто з дітей не замислюється над своєю безпекою (1, 3)

-  Завдання :  Запиши місця , що є найнебезпечнішими для пішоходів ( виїзд машин із дворів,  різкий поворот дороги , перехрестя доріг ,  або в’їзд до них – прилегла територія; рух машин – у дворі)

3. Робота з ілюстраціями

4. Творча робота в групах.

Придумати ситуацію , у якій діти порушують правила дорожної безпеки і пояснити, як її можна уникнути.

VІ. Підсумок уроку

1.Бліц-турнір «Доповни речення»

● Під час переходу вулиці я переконуюсь...

● Для переходу дороги я оберу місце...

● Перешкодою для переходу дороги є...

● Водієві перешкоджає побачити пішохода...

● Пішоходові заважає побачити і почути наближення автомобіля...

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Пірко Анжеліка
Пов’язані теми
Основи здоров’я, Розробки уроків
НУШ
Додано
8 березня 2019
Переглядів
6924
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку