Тема : Безпека на дорогах. Перехід дороги в умовах обмеженої оглядовості. Практична робота : моделювання дорожнього руху (с.92-95)
Мета : поглибити знання учнів про правила пішохідного руху; вивчити правила переходу дороги орієнтуючись на відповідні знаки; пояснити , як уникнути небезпечних ситуацій на дорогах ; навчити читати дорожні знаки ; прищеплювати розуміння необхідності суворого дотримання встановлених правил поведінки на дорозі; розвивати логічне мислення ; виховувати дисциплінованість пішохода, уважність, обережність.
КЗЛОР «Самбірський педагогічний коледж імені Івана Филипчака»
Конспект поширеного
уроку основи здоров’я
на тему : «Безпека на дорогах.
Перехід дороги в умовах обмеженої оглядовості.»
проведеного в 3-Б класі
21.02.2019
СШ №1 ім. Т.Г.Шевченка
м. Самбора
студенткою групи ПО-43
Саман Анжелікою Михайлівною
Самбір, 2019
Тема : Безпека на дорогах. Перехід дороги в умовах обмеженої оглядовості. Практична робота : моделювання дорожнього руху (с.92-95)
Мета : поглибити знання учнів про правила пішохідного руху; вивчити правила переходу дороги орієнтуючись на відповідні знаки; пояснити , як уникнути небезпечних ситуацій на дорогах ; навчити читати дорожні знаки ; прищеплювати розуміння необхідності суворого дотримання встановлених правил поведінки на дорозі; розвивати логічне мислення ; виховувати дисциплінованість пішохода, уважність, обережність.
Навчальні цілі : учень / учениця називають : правила поведінки на дорозі ; знають: дорожні знаки : 5.41, 5.43; уміють : відтворювати порядок дій для повідомлення відповідній службі при небезпечній ситуації.
Обладнання : ілюстрації, відео, м’ячик, куб, ситуаційні малюнки.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку
1. Привітання
Всі сідайте тихо, діти.
Домовляймось не шуміти,
Руку гарно піднімати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати.
2. Емоційне налаштування.
Вправа « Подаруй тепло»
Поверніться, будь ласка, один до одного, візьміться за руки. Коли ми беремось за руки ми відчуваємо тепло душі, тепло серця. А тепер потріть свої долоньки одна до одної і передайте тепло своїх долонь своєму сусідові.
- Скажіть, діти, чи веселіше і приємніше ви себе тепер відчуваєте? (так)
ІІ. Актуалізація опорних знань
Гра «Впіймай м’ячик»
— За яким номером телефону можна викликати аварійну газову службу? (104)
— Чому, почувши запах газу, не можна запалювати сірники і вмикати світло? (може загорітися газ і статися вибух)
2. Інтерактивна вправа «Розумний куб»
(На кожній стороні куба є відповідна кількість кружечок, яким відповідає певне питання. Учні кидають куб і відповідають на відповідне запитання, як (буде написано на дошці), якщо питання повторюються, учень щераз підкидає куб. )
- Що таке проїзна частина? (Елемент дороги, призначений для руху транспортних засобів.)
- Що таке тротуар? (Елемент дороги, призначений для руху пішоходів.)
- Що таке пішохідний перехід? (Ділянка проїжджої частини, призначена для руху пішоходів через дорогу.)
- Для чого потрібний світлофор? (Він регулює рух транспорту і пішоходів.)
- Скільки сигналів має світлофор для пішохода? (Два.) Які? (червоний і зелений)
- Що таке перехрестя ? ( місце перехрещення доріг на одному рівні)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів
1. Розгадування загадки
- Діти , про що ми будемо сьогодні говорити ви дізнаєтеся відгадавши загадку.
- Я не їм вівса і сіна,
Дайте випити бензину.
Усіх коней обжену,
Кого хоч наздожену. (Автомобіль)
- Тягнеться нитка, а в клубок не змотаєш. (Дорога)
2. Асоціативний кущ «Дорога» (небезпека, пішохід, світлофор, автомобілі, тролейбуси, правила дорожнього руху, дорожні знаки, автобуси і т.д)
-Відомо, що найдорожчий скарб людини-життя і здоров’я. Необережність на вулиці часто призводить до втрати не тільки здоров’я, а й навіть життя.Тому треба дотримуватись всім Правил дорожнього руху. І сьогодні на уроці ми поглибимо свої знання про правила поведінки на дорозі , переконаємось в тому,що ми є повноправними учасниками дорожньо-транспортного життя, адже тема нашого уроку « Дорожня безпека».
IV. Сприймання й усвідомлення навчального матеріалу.
1. Розповідь з елементами бесіди
Щодня, виходячи з дому, ви крокуєте вулицями, переходити їх, користуєтеся громадським транспортом, тобто ви стаєте учасниками дорожнього руху .
- Яких учасників дорожнього руху ви знаєте? (пішоходи чи пасажири.)
- Як ви думаєте, хто є винувадцями дорожніх пригод? (водії, які порушують правила дорожнього руху, зрідка –діти, пішоходи)
Нерідко винуватцями дорожніх пригод є діти, які граються на проїжджій частині, переходять вулицю у невстановлених місцях, неправильно здійснюють посадку в транспортні засоби й висадку з них тощо. Правила дорожнього руху є обов’язковими для всіх учасників дорожнього руху: водіїв, пішоходів і пасажирів. І будь-яке, навіть незначне, порушення цих правил може призвести до дорожньо-транспортної пригоди. Тому необхідно не тільки добре знати правила дорожнього руху, а й завжди дотримувати їх.
2. Перегляд та аналіз відео «Тітонька Сова – Дорожня безпека»
- Про що розповідається у відео?
- Які дорожні знаки згадано у відео?
- Для чого призначений тротуар?
- Як має рухатися пішохід?
3. Розв'язання проблемної ситуації
- Куди це ти так поспішаєш? — запитала мама.
- Морозиво купити.
- А як переходитимеш дорогу?
- Дуже просто. Загориться зелене світло світлофора, і я піду.
- І все?
- А що ж іще?
Запитання. Що повинен зробити хлопчик перед тим, як перейти дорогу? (Відповіді дітей.)
Фізкультхвилинка
Встаньте діти , посміхніться,
Землі нашій поклоніться
За щасливий день вчорашній,
В різні боки нахиліться,
Веретеном покрутіться,
Раз присядьте, два присядьте
І за парти тихо сядьте.
3.Робота з підручником
а) Вивчення пам’ятки пішохода
1. Пішохід має рухатися по тротуарах , тримаючись правої сторони.
2. За містом, де немає тротуарів , пішохід може йти узбіччям назустріч транспорту.
3. Переходити дорогу слід по пішохідних переходах, а де їх немає , - на перехрестях по лінії тротуару або узбіччя.
4. Якщо на переході встановлено світлофор, переходити дорогу треба на його зелене сигнал.
5. Переходячи дорогу, потрібно спочатку подивитися ліворуч, дійшовши до середини , - праворуч , якщо машин немає, - продовжити перехід.
6. Не можна перебігати дорогу перед машинами, що рухаються, гратися на проїздній частині, відволікатися на інші справи під час переходу вулиці.
Якщо ти користуєшся громадським транспортом , його слід чекати тільки на зупинках.
Запам’ятай дорожні знаки, які означають місце зупинки автобуса і тролейбуса.
- Як і де слід переходити дорогу?
б) Розгадування ребуса
Дорожні знаки.
Рух
в) Робота з ілюстративним матеріалом підручника.
Які правила дорожнього руху порушують діти?
- Молодці!
4. Кінезіологічні вправи .
- Кулачки. Стиснути пальці в кулак з загнутими всередину великими пальцями. Зробити вдих, не поспішаючи стиснути кулак із зусиллям. Потім, послаблюючи зусилля, зробити видих. Повторити 5 разів із заплющеними очима.
V. Узагальнення й систематиація знань
1. Аналіз вірша
Гриць по вилиці гуляє,
Ні на що він не зважає,
Хоч машини зліва й справа,
Все одно він ловить гави,
Навпростець кудись іде,
Хтось сигналить, Щось гуде.
Та для Гриця те дарма,
В нього страху, бач, нема.
Й раптом стукнуло умить –
Вже в лікарні Гриць лежить.
- Як ви вважаєте, чому Гриць потрапив до лікарні?
2. Робота в зошиті
- Завдання : Познач, хто з дітей не замислюється над своєю безпекою (1, 3)
- Завдання : Запиши місця , що є найнебезпечнішими для пішоходів ( виїзд машин із дворів, різкий поворот дороги , перехрестя доріг , або в’їзд до них – прилегла територія; рух машин – у дворі)
3. Робота з ілюстраціями
4. Творча робота в групах.
Придумати ситуацію , у якій діти порушують правила дорожної безпеки і пояснити, як її можна уникнути.
VІ. Підсумок уроку
1.Бліц-турнір «Доповни речення»
● Під час переходу вулиці я переконуюсь...
● Для переходу дороги я оберу місце...
● Перешкодою для переходу дороги є...
● Водієві перешкоджає побачити пішохода...
● Пішоходові заважає побачити і почути наближення автомобіля...
1