Розробка уроків 7 клас Урок у музеї

Про матеріал

Урок 1

Тема:Короткі відомості з історії розвитку хімії.

Ознайомлення з обладнанням та лабораторним посудом.

УРОК 2-3

Тема:Короткі відомості з історії розвитку хімії.

Ознайомлення з обладнанням та лабораторним посудом.

Перегляд файлу

УРОК

хімії 7 клас

 

Тема:Короткі відомості з історії розвитку хімії.

Ознайомлення з обладнанням та лабораторним посудом.

 Підготувала Кархут Оксани Володимирівни

кваліфікаційна категорія

«Спеціаліст вищої  кваліфікаційної категорії»

учителя хімії та біології СЗШ  № 27 м. Львова

імені героя Небесної Сотні Юрія Вербицького

Галицького району

 

УРОК 2-3

Тема:Короткі відомості з історії розвитку хімії.

 Ознайомлення з обладнанням та лабораторним посудом.

Пізнавальна мета уроку:  

вивчити основні етапи становлення хімії як науки;

назвати найвидатніших хіміків та оха­рактеризувати їхні внески в науку;

познайомити учнів із різноманітністю  лабораторного посуду .

Розвиваюча мета:

продовжити роботу над розвитком спостережливості;

 працюючи з об’єктами в експозиції музею;

стимулювати самостійну діяльність учнів у залах музею; продовжувати розвиток логічного мислення, через вирішення проблемних питань.

Виховна мета:виховувати свідоме ставлення до навчання.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Вид уроку:  урок в музеї.

Обладнання та матеріали: експонати музею  лабораторний посуд  та обладнання   , маршрутні листи із завданнями; бланк-аркуш до ознайомлення напередодні уроку в музеї.

 Терміни та поняття :хімічний експеримент, техніка безпеки, аптека , хімічний посуд, хімічне обладнання.

Методи навчання:

демонстрація;

пояснювально-ілюстративний;

інформаційно-розвиваючий;

репродуктивний (самостійна робота в залах музею);

творчий  (частково-пошуковий, дослідницький в залах музею);

Вимоги до рівня підготовки учнів

Учень :називає основне обладнання кабінету хімії, лабораторний посуд;

 формулює правила техніки безпеки під час роботи в хімічному кабінеті;

висловлює судження про  застосування хімічних знань та історію їх розвитку

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ.. Мотивація навчальної діяльності.

На попередньому уроці ми з вами шукали відповіді на запитання :

 Чи потрібно нам вивчати хімію? Чи знадобиться вона нам у повсякденному житті?

 Сьогодні  ми з вами знову спробуємо відповісти на ці запитання, крім того дізнаємося про те, як розвивалася ця наука протягом сторіч, яке має значення для розвитку людства.

( оголошення теми та мети уроку)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Ознайомлення з обладнанням кабінету хімії та лабораторним посудом.

 2.Короткі відомості з історії хімії  .

Розподіл на групи( роздаються трикутнички )

Це непросто трикутнички , алхімічна назва вашої групи , може хтось знає її назву …?(Додаток №1)

 

 Вогонь   Вода       Повітря  Земля

 Якщо ні то це ваше завдання для розгадки ……..

 Медальйони на потолку   можуть стати  у пригоді 

№1 зала  Торговий зал. 

Огляд музейної експозиції розпочинається з Торгового Залу. Стеля Торгового Залу прикрашена поліхромними розписами, виконаними на початку 19 століття віденським майстром Штаалем.

 Це овальні медальйони, що символізують чотири праелементи Всесвіту та за вченням Емпедокла становлять основу всього сущого. Це «Aqua» («Вода»), «Ignis» («Вогонь»), «Terra» («Земля»), «Aer» («Повітря»).

№2 зала Матеріальна кімната.

У другому залі колись була матеріальна кімната, де зберігались запаси медикаментів. Тепер тут виставлено колекції посуду для зберігання медикаментів, частину аптечного обладнання різних епох, старі патентовані ліки тощо.

Розповідь вчителя

ЛАБОРАТОРНЕ ОБЛАДНАННЯ(карта-інструкція)

з/п

Назва лабораторного обладнання і посуду

Призначення лабораторного обладнання

1

Пробірка хімічна

Для проведення дослідів

2

Склянка з носиком

Для зберігання речовин, для проведення найпростіших хімічних операцій

3

Ступка з товкачиком

Для подрібнення та розтирання речовин

4

Колба конічна та плоскодонна

Для зберігання речовин, для проведення різних хімічних операцій

5

Колба круглодонна

Для нагрівання речовин

6

Лійка конусоподібна

Для наливання рідин і для фільтрування

7

Мірний циліндр

Для вимірювання об’єму рідин

8

Скляна паличка

Для перемішування рідин

9

Чашка порцелянова

Для випарювання розчинів

10

Лабораторний штатив

Для закріплення посуду під час дослідів

11

Штатив для пробірок

Для розміщення пробірок

12

Ложка порцелянова, шпатель

Для набирання твердих речовин

13

Пробіркотримач

Для закріплення пробірок під час нагрівання в полум’ї спиртівки

14

Спиртівка

Для здійснення нагрівання

15

Планшетка

Для проведення дослідів мікрометодом

Прошу звернути увагу на терези .

Ваги призначені для зважування коштовних матеріалів, медикаментів або хімікатів при проведенні аналізів і в інших випадках.
Ваги застосовуються в різних галузях народного господарства, лабораторіях, аптеках. 

Штатив

вертикальна стійка для встановлення лабораторного посуду та інструментів

№3 зала Кімната історії фармації.

 У одній з наступних кімнат на художньо оформлених стендах популярно викладається історія фармації від найдавніших часів до наших днів, розповідається про основні етапи розвитку її в Єгипті, Стародавній Греції та Римі, державах Близького Сходу та Західної Європи.

 

САМОСТІЙНА РОБОТА :

 робота у групах  « ДОСЛІДНИКИ – ІСТОРИКИ »

1 група  про основні етапи розвитку її в Єгипті, Стародавній Греції та Римі

2 група  державах Близького Сходу 

3 група Західної Європи

4 група   заснування  аптеки  на площі Ринок

 Вибрати  що на вашу думку саме основне  та цікаве в експозиції зали №3

На  дослідження вам дається 5 хвилин .  спікер слідкує за часом

 виступ доповідача 3-4 речень .(Роздати листочки для запису )

№4 зала  ЛАБОРАТОРІЯ

Пропоную вам   перевтілитися  у працівників  аптечної лабораторії   для  цього    необхідно  знати обладнання та прилади  лабораторії .

 Додаток 2( роздається завдання на картках)

 Учитель : Для того щоб перейти до слідкуючої зали  вам потрібно дати відповідь на запитання :1.Хто зображений на картині ?

2.Як  називається   картина?3.Яке  обладнання зображене на картині ?

Додаток №3 картина «Алхімік »

№5 зала Флігель

 Далі йде дерев'яна галерея у чотириповерховий флігель, збудований на зламі 15 — 16 століть. Перша реставрація будинку виконана у 1757 році.

 У флігелі розмістилась алхімічна лабораторія, бібліотека, яка налічує понад 3 тисячі книг.

Цікавість викликає алхімічна лабораторія, яку відтворено за старовинними картинами і гравюрами.

Учитель : Парацельс, Авіценна — медики та хіміки, які займалися пошуком філософського каменю.

Під час пошуку філософського каменю траплялися курйози.

 Настоятель Штальгаузенського монастиря у вільний від служіння час займався пошуком філософського каменю.

Замість прозорого, легкого філософського каменю, що вигравав усіма гранями, він одержав важку, темну речовину з металевим блиском.

Плід експерименту склали у дворі монастиря, де його знайшли свині та виявили до цього каменю гастрономічний інтерес.

 Причому свині добрішали та не вчиняли більше диких свинських витівок. Терапевтичний ефект нового препарату був випробуваний на ченцях.

Результат перевершив усі очікування: усі сорок ченців померли в страшних муках.

Одержана ре­човина одержала назву антімоніум, що можна перекласти як «анти-чернець». Сьогодні ми знаємо цю речовину як Арсен.

Прагнення до наживи не може рухати науку на протязі віків. Тому не всі алхіміки були аферистами, як їх часто представляють. Були серед них і такі, кого цікавило лише золото, були люди нечесні. Про це багато написано.

Але жоден з тих, хто прагнув легкої наживи в алхімії, не помер своєю смертю. Одних вішали за їх нечесні вчинки, других страчували можновладці, третіх нищила "свята" інквізиція, вбачаючи в спробах штучного виготовлення золота замах на монополію в цих справах вищих сил.

Справжні алхіміки скромно і добросовісно працювали в своїх домашніх лабораторіях. Вони шукали "філософський камінь" не тільки для того, щоб з його допомогою перетворювати в золото неблагородні метали. У цьому камені вони бачили перш за все засіб продовження життя і зцілення від хвороб. Ці невідомі алхіміки-трудівники писали смішні для нас, але повні змісту для них трактати.

 Наприклад: "Про доброчесність і склад води". Так, доброчесність теж вважалась предметом вивчення алхімії.

Алхіміки-трудівники настирливо розчиняли, прожарювали, перегонили сотні речовин і дали майбутній хімії дуже багато. Вони вдесятеро збільшили відому тоді людям кількість хімічних сполук. Алхіміки відкрили важливі і сьогодні методи дії на речовини і суміші з метою активізації хімічних реакцій.

Вони винайшли різноманітну хімічну апаратуру і посуд, що до цього часу використовується в лабораторіях, — колби, лійки, реторти.

 Саме алхіміки одержали важливі кислоти, багато органічних сполук, відкрили способи сухої перегонки деревини. Це вони розробили багато способів фарбування тканин, одержали різноманітні ліки, винайшли порох і розгадали секрет виготовлення фарфору.

Гра будьте спостережливими :

Які  речовини зображені за допомогою криптограми   на трикутничка?( у залі підказка).

Зала №6 Підвали аптеки

Вниз по сходах, розміщені старі аптечні підвали, де відновлено інтер'єри початку 18 століття. Тут експонуються великі дерев'яні бочки та бутлі для зберігання лікувальних медичних вин.

Учитель 3. Становлення хімії як науки.

До 1661 року термін «алхімія» майже зник з наукової літератури й почав називатися хімією.

 Велике значення для становлення хімії як науки мали роботи англійського вченого Р. Бойля. Він вперше дав науково обґрунтоване визначення хімічного елемента як межі розкладання речовини на складові частини. Експериментальні дослідження Р. Бойля стали початком хімії як науки. Проте жодної теорії, яка б узагальнила нагромаджений експериментальний матеріал Бойль не висунув.

У 1756 р. російський вчений М. В. Ломоносов на підста­ві кількісних дослідів довів, що під час горіння й окиснення речовина не розкладається, а, навпаки, сполучається з частинками повітря.

 Французький учений А. Лавуазьє у 1774 р. довів, що цією складовою частиною повітря є ки­сень. Працями А. Лавуазьє було остаточно спростовано тео­рію флогістону і створено правильне, наукове уявлення про суть процесів горіння й окиснення.

У ХVІІ-ХVШ ст. було здійснено низку хімічних і фізичних відкрит­тів, що все ближче підводять нас до сучасної хімії.

Назвемо імена деяких відомих учених-хіміків. (Звертаємося до портретів відомих учених-хіміків.)

· французький учений Антуан-Лоран Лавуазьє (1743-1794) — закон збереження маси — фундамент хімічної науки.

· Англійський хімік Дж. Дальтон (1766-1844) створив атомістичну теорію. Відкрив газові закони, які сьогодні названі його іменем. Перший описав дефект зору яким хворів сам і який пізніше назвали дальтонізмом.

· Француз Жозеф Луї Гей-Люссак (1778-1850).

· Швед Йєнс Якоб Берцеліус (1779-1848).

· Італієць Амедео Авогадро (1776-1856).

Російські вчені-хіміки:· Михайло Васильович Ломоносов (1711 — 1765). Розвивав атомно-молекулярні уявлення про будову речовини. Сформулював принципи збереження матерії та руху. Виключив флогістон з числа хімічних агентів. Заклав основи фізичної хімії.· Василь Володимирович Петров (1761-1834);

· Микола Миколайович Бекетов (1826—1911);· Дмитро Іванович Менделєєв (1834—1907). Сформулював періодичний закон та періодичну систему хімічних елементів.

· Олександр Михайлович Бутлеров (1828-1886), та багато інших.

У XVII—XVIII ст. здійснюється цілий ряд хімічних і фізичних відкрит­тів, що підводять нас до сучасної хімії. Відкрито багато нових елементів, речовин, учені описують їх властивості, експериментально вивчають яви­ща, що відбуваються навколо них, усе далі проникаючи вглиб матерії.

Внутрішній дворик. З аптечних підвалів дубовими сходами знаходиться внутрішній дворик — єдиний об'єкт у Львові, де вдалося реставраційними засобами відтворити вигляд жилого будинку заможного міщанина 16 — 17 століть.

 

Вихід у торговий зал « Мікрофон »

1/Чого не очікували від уроку ?

2/Ваші враження від уроку ?

3/Що  вам найбільше сподобалася у музеї аптеці ?

Домашнє завдання 1.Прочи.тати &  2,3   повторити   &1 . 2.Підготуватися до практичної роботи №1.3. Заповнити таблицю .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Маршрутний лист

Учня 7 класу_________________________

Львівський музей .  Апте́ка-музе́й «Під чорним орлом»

 Адреса  м. Львів, вул. Друкарська, 2 (на розі площі Ринок)

Тема заняття: «Короткі відомості з історії розвитку хімії.

 Ознайомлення з обладнанням та лабораторним посудом.»

Час проведення заняття__________

І. До екскурсії в музей

1) Пригадайте правила поведінки в музеї

- пересуватися___________________

- розмовляти ____________________

- торкатися експонатів _____________

- розміщуватися біля експонатів так, щоб всім було _______________

2) Повторіть:- Що вивчає хімія ?;

-  Чому потрібно вивчати хімію?

- Пригадайте правила поведінки у кабінеті хімії

ІІ. Під час екскурсії музеєм

Уважно слухайте учителя;

Вдумливо розглядайте експонати обладнання залів музею.

Ретельно опрацюйте завдання (видаються у музеї).

ІІІ. Після екскурсії в музей

До наступного уроку дайте відповіді на запитання:

Опишіть перші етапи розвитку хімії?

Що  вам найбільше сподобалася у музеї аптеці ?

Самостійно вивчіть параграф підручника та виконайте завдання:

На картині (видається у музеї ) «Алхимик »Адріан ван Остаде (нід. Adriaen van Ostade, (10 грудня 1610, Харлем - 2 травня 1685, Харлем) - нідерландський художник і гравер. Виявіть максимальну кількість лабораторного обладнання та посуду, запишіть дослідження у таблицю

 Назви

 обладнання

Назва посуду

 

 

 

Додаток №1

Продовжить речення...

Входити до кабінету хімії і лаборантської тільки з дозволу вчителя тому, що...

Входити в кабінет і виходити з кабінету спокійно, щоб...

Під час роботи не слід тримати на лабораторному столі нічого зайвого, тому що...

Працювати сидячи, швидко, але без зайвої квапли­вості, бо це може стати причиною...

Причиною пожежі в кабінеті хімії може стати...

Необхідно знати місце знаходження протипожежних засобів і вміти ними користуватися щоб...

Треба вміти поводитися з реактивами, щоб...

Хімічний посуд є небезпечним, тому що...

Треба знати місцезнаходження в кабінеті аптечки, щоб своєчасно...

Додаток№3http://s53.radikal.ru/i142/0910/bb/5dcc2f139f11.jpg

 

 

 

 

 

Пам’ятка для роботи в малих групах
(для учнів)

1. Робота в малих групах дозволить вам набути навичок спілкування та співпраці.

2. Після того як учитель об’єднав вас у малі групи і ви отримали завдання, ваша група за короткий час (3-5 хв) повинна виконати це завдання та подати результати роботи своєї групи.

3. Швидко розподіліть ролі в групі. Визначтеся, хто буде головуючим, посередником, секретарем, доповідачем.            

Намагайтеся виконувати різні ролі.

Головуючий (спікер):

• зачитує завдання групи;   • організовує порядок виконання;

• пропонує учасникам групи висловитися по черзі; • заохочує групу до роботи;

• підбиває підсумки роботи;   • за згодою групи визначає доповідача.

 Секретар:

• коротко і розбірливо веде записи результатів роботи групи;

• як член групи має бути готовим висловити думку групи при підбитті підсумків або допомогти доповідачеві.

Посередник: • стежить за часом;

  заохочує групу до роботи. 

Доповідач: • чітко висловлює думку, до якої дійшла група;

 • доповідає про результати роботи групи.

4. Починайте висловлюватися спочатку за бажанням, а потім по черзі.

5. Дотримуйтеся правил активного слухання, головне — не перебивайте один одного.

6. Обговорюйте ідею, а не учня, який висловив цю ідею.

7. Утримуйтеся від оцінок та образ учасників групи.

8. Намагайтеся дійти спільної думки, хоча в деяких випадках у групі може бути особлива думка, яка має право на існування.

 

 

 

 

Урок хімії 7 клас

Тема: "Початкові хімічні поняття"

Пізнавальна мета уроку: 

Узагальнити та систематизувати знання учнів із даної теми;

 формувати вміння, використовувати здобутті теоретичні знання ;

 розвивати вміння порівнювати, робити висновки;

формувати  в них розуміння про зростаючу роль хімії в сучасному суспільстві.

Розвиваюча мета:

продовжити роботу над розвитком спостережливості, пам'яті, здатності до аналізу і синтезу;

стимулювати самостійну діяльність учнів у залах музею; продовжувати розвиток логічного мислення, через вирішення проблемних питань.

Виховна мета:виховувати свідоме ставлення до навчання.

Тип уроку: узагальнення та систематизація  знань

Вид уроку:  урок в музеї.

Міжпредметні зв язки: історія України ,                                           всесвітня  історія  .

Обладнання та матеріали: експонати музею , маршрутні листи із завданнями; бланк-аркуш до ознайомлення напередодні  уроку в музеї,періодична система хімічних елементів Д.І.Менделеєва.

 Терміни та поняття :   прості та складні речовини ,метали неметали ,сталь ,латунь ,бронза ,фізичні та хімічні властивості.

Методи навчання:

демонстрація;

пояснювально-ілюстративний;

інформаційно-розвиваючий;

репродуктивний (самостійна робота в залах музею);

творчий  (частково-пошуковий, дослідницький в залах музею);

Хід уроку

І. Організаційний   момент.

Клас поділяється на три  команди :

Команда  -Меч

Команда – Щит

Команда  -Експертів

Експерти  оцінює команди

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Таблиця  на  опрацювання на протязі уроку

Я знав

Хочу дізнатись

Я дізнався

 

ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.

Нам стане у пригоді  розповідь працівника музею

Завдання 1

«Ми дослідники»    (Дослідження команди  записуються у додаток 1)

Перш, ніж підти у похід, необхідно зібрати рюкзак. Тобто повторити основні поняття, які допоможуть вам подолати перешкоди.

Вправа «Ти мені, я тобі», з м’ячом. (Робота з класом)

·       Що таке хімія? (наука о речовинах і їх перетвореннях)

·       Які розділи хімії вивчають в школі?

·       Навколо нас постійно відбуваються зміни, які ми називаємо явищами. Які явища існують? (Фізичні та хімічні)

·       Що таке фізичне явище? (Явище, що супроводжується зміною форми або агрегатного стану речовини)

·       Що таке хімічне явище? (Перетворення одних речовин в інші)

·       Що називають речовиною? (речовина — це певна сукупність структурних частинок (атомних, молекулярних, йонних), що перебуває у будь-якому агрегатному стані.

·       Зараз відомо близько 20 000 000 різних речовин, а елементів всього 118. Як це пояснити? (Елементи можуть складати декілька різних речовин)

·       Всі речовини ділять на…(прості та складні)

·       Прості речовина класифікують на … (метали й неметали)

·       Що називають елементом?

·       Як елементи розташовані в періодичній системі? (за збільшенням відносної атомної маси)

·       Яку структуру має періодична система? (побудована з періодів і груп)

·       Скільки періодів в системі? (7)

·       Скільки груп у системі? (8)

Учні спостерігають  за експонатами

зами музею підчас розповіді екскурсовода  та заповнюють   таблицю

Прості речовини

Складні речовини

 

.

Колекція зброї Львівського історичного музею є одна з найбільших у нашій країні. Вона нараховує близько п'яти тисяч одиниць збереження  починаючи від XI століття і до кінця 70-х років XX ст.

Збирати зброю різних країн у приватних колекціях у Львові почали ще з XVII ст. Найцікавіші зразки старовинної холодної і вогнепальної зброї, захисного озброєння і військового спорядження експонуються сьогодні в окремому відділі історичного музею, відкритому 18 травня 1981 року в приміщенні колишнього Міського арсеналу, який був основним складом зброї Львова. арсенал був збудований у 1555 році, але майже повністю знищений пожежею 1571 р.. Будівля, яка збереглася до нинішніх днів, споруджена вже в 1574-1575 рр. крім Міського у Львові були ще  Королівський і приватні арсенали.

В арсеналі не лише зберігали, а й виготовляли і ремонтували зброю. Неподалік працювала ливарня, де відливали гармати для оборони міста і на продаж. Ремісники цеху мечників, одного з найкращих у Європі, виготовляли шаблі і мечі, а в цеху рушничників – рушниці і пістолі.

У XVIII ст. арсенал використовували також як в'язницю. В ній зокрема польські власті тримали полонених учасників гайдамацького повстання на Україні.

В XVIII-XIX ст. внаслідок перебудов арсенал втратив свій первинний вигляд. Тепер два його верхні яруси відреставровані, відновлено інтер’єр споруди, де і розміщено експозицію музею. відтворено зовнішній вигляд: первинну кладку стін, конструкцію даху, вікон, відкрито основу мурів.

У музеї арсенал представлено зразки старовинної зброї більше ніж тридцяти країн світу. Експозиція побудована за хронологічним принципом, за видами та місцем виготовлення зброї.

Найширше представлена в експозиції холодна зброя, до якої належать біла зброя: ножі, кинджали, мечі, палаші, шпаги, шаблі, ятагани, тесаки, багнети, зброя на ратищах: списи, алебарди, сокири та ударна зброя: булави, чекани, або келепи, перначі.

В музейних колекціях нараховуються сотні ножів і кинджалів, починаючи від первісних (крем'яних та кам'яних) і кінчаючи виготовленими у XX ст. Вишуканими оздобами відзначаються ножі народів  Кавказу та арабського Сходу. Їх клинки і руків'я різноманітної форми, оздоблені черню по сріблі, таушовані золотом, піхви прикрашені коралами і бірюзою.

2.Розповідь вчителя

Чавун і сталь

Найбільше значення у сучасній техніці мають сплави заліза з вуглецем, а не чисте залізо. Залежно від кількісного вмісту вуглецю сплавам дали назви чавун або сталь.

Чавун – це сплав заліза, в якому міститься більше 1,7 % Карбону, а також домішки Силіцію, Мангану, Сульфуру , Фосфору. Він твердіший за залізо, крихкий, не піддається куванню і прокатуванню і розбивається внаслідок удару.

Розрізняють два види чавуну: сірий і білий.

Сірий чавун (ливарний) містить Карбон у вигляді графіту і на зломі має сірий колір. У техніці він застосовується для відливання важких частин машин, маховиків, плит, труб, ґрати для мостів, хімічної апаратури.

Білий чавун (переробний) містить Карбон у складі цементиту Fe3C світліший за сірий. Цей чавун переробляють на сталь.

Домішки  Сульфуру  надають чавуну  червоноломкість (виникнення тріщин при гарячій механічній обробці), а Фосфору – холодноломкість (крихкість при обробці за звичайних умов).

Сталь – це сплав залізо, вміст Карбону в якому від 0,3 до 1,7%.

Сталь на відміну від чавуну легко піддається куванню і прокатуванню. При швидкому охолодженні вона виходить дуже твердою, при повільному – м’якою. М’яку сталь легко обробляти. Конструкційні сталі мають високу міцність і пластичність, добре обробляються тиском, різанням, зварюються. Інструментальні сталі мають високу міцність, твердість, стійкі до корозії. З них виготовлять деталі газових турбін, реактивних двигунів, ракетних установок. З магнітних сталей роблять магнітне обладнання.

Бронзи мають високі механічні і антифрикційні властивості, корозійну стійкість, добрі ливарні властивості та оброблюваність різанням.

Бронзи склад: Al — алюміній, Be — берилій, Fe— залізо, Si — кремній, Мg — магній, Мn — марганець, Ni — нікель, Sn — олово, Pb — свинець, P — фосфор, Zn — цинк за буквами вказується вміст легуючих елементів у процентах.

Латунь.

 Прості латуні: Л96, Л85, Л59, де число показує кількість міді у відсотках, а решта цинк. В багатокомпонентних латунях легуючі елементи позначаються початковою літерою назви цього елемента:

 Аl — алюміній, Be — берилій, Fe — залізо, Si — кремній, Ні — нікель, Sn — олово,  Pb— свинець, P — фосфор.

V. Узагальнення та систематизація знань.

 

1.Відносна молекулярна маса хлору Cl2 дорівнює :

       а) 71                                 б) 70

       в) 35,5                              г)35

2.  Серед запропонованих речовин укажіть «зайву» :

       а)залізо                                б)азот

       в) аргон                               г) цукор       д) кисень

3.Користуючись наведеним нижче переліком речовин заповніть таблицю:

Прості речовини

Складні речовини

 

Метали

 

Неметали

  

O2,  Sn,  C6H12O6,  Si,  Al,  ZnS,  F2,  H2O2,  СО2, HCl, S, NH3. формул.

4.Щит формул

Записати речовини, які мають кількісний склад:

1 атом Гідрогену, 1 атом Нітрогену, 3 атоми Оксигену;

1 атом Мангану, 2 атоми Оксигену, 2 атоми Гідрогену;

2 атоми Феруму, 3 атоми Карбону, 9 атомів

Працюємо в парах

 

5. Визначте металічний елемент, який у сполуках з Оксигеном проявляє найбільшу валентність:

 WO3,  NiO, ,  Al2O3,  V2O5.  

AlCl3,   CO,  CaCl2,  SiH4,   Na3N,      Ca3P2,     SO3,   FeCl2,  CaS,   Cu2O

6.Складіть формули бінарних сполук з Оксигеном:

  а)Натрію                            б) Хлору(IV)

  в) Фосфору(III)                 г) Сульфуру(VI)

7.Обчисліть масову частку Хрому в хром (III) оксидіCr2 О3

8.Хто перший( Конкурс капітанів )

Записати формулу, її якісний та кількісний склад.

Аш-два-ес-о-чотири, барій-це-о-три, аш-два-о.

 

VІ.ПІДСУМКИ УРОКУ.ВИСТАВЛЕННЯ ОЦІНОК.

 VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: скласти хімічний кросворд.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Туінов Іван Володимирович
    Оксано, гарно, дуже детально розписано. Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
14 лютого 2018
Переглядів
2112
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку