Тема уроку: Вибір та обґрунтування об’єкта проектування – вішак для одягу. Планування роботи з виконання проекту. Моделі – аналоги.
Мета уроку:навчальна: розширення і поглиблення знань, умінь і навичок з проектування виробу, аналізу, та створення нового об’єкта; формування умінь застосовувати засвоєні знання для виготовлення виробу; розвивальна:розвивати творчий підхід до роботи як засіб виховання стійкого професійного інтересу, розвиток пізнавальних здібностей, творчого та технічного мислення; сприяння постійному творчому пошуку нових методів обробки виробів; пробуджування інтересу до засвоєння нових знань, самостійного вирішення проблем; розвивати розумові операції (аналізувати, порівнювати, узагальнювати, систематизувати, класифікувати); виховна: виховання в учнів культури праці, бережливості, працелюбності, дбайливості, охайності; формування творчої, працелюбної особистості;профорієнтаційна: виховання поваги до людей праці.
Обладнання, матеріали, наочність: ілюстрації та зразки виробів, схеми «Проектно - технологiчної діяльності учнів», мультимедійна презентація.
Тип уроку: формування умінь і навичок .
Хід уроку
І. Організаційна частина
Перевірка наявності учнів, підготовленість їх до уроку, організація робочих місць.
Створення учителем позитивного емоційного настрою у дітей.
ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів
«Мікрофон»
- Чи користуєтеся ви речами (удома, у школі), які б відповідали формулі:КОРИСТЬ + ЗРУЧНІСТЬ + КРАСА? (Кожний компонент цієї формули виражає сукупність певних факторів: техніко-економічних, ергономічних, естетичних).
- Які об’єкти технологічної діяльності ви виготовляли?
«Незакінчене речення»
- Проект – … (це творча робота учня під керівництвом учителя від ідеї до реального результату).
- Проектування це - … (процес, який починається з моменту отримання завдання; розробка концепції, аналіз об’єкта, конструювання, макетування, проектна документація).
- Створюючи нові речі ми використовуємо методи проектування…
(Метод фантазування, метод фокальних об`єктів, метод створення ідеального об’єкта, використання біоформ )
- Пригадайте етапи проектування… (уточніть І етап, який ми сьогодні маємо розглянути).
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку
Сьогодні ми приступаємо до нового проекту – вішак для одягу.
Запис на дошці: Вибір та обґрунтування об’єкта проектування – вішак для одягу. Планування роботи з виконання проекту. Моделі – аналоги.
ІV. Мотивація навчально – трудової діяльності
Важливу роль у житті відіграє вміння творити вироби власноруч, яке розвиває художній смак і вміння, виховує терпіння та привчає до охайності, і приносить задоволення від виконаної роботи. А для того, щоб і до вас прийшло відчуття задоволення, потрібно якнайкраще виконати наступне завдання.
Слід пам’ятати, що досягти успіху легше в тій справі, яку виконують за бажанням.
Я хочу поставити перед вами завдання, виготовити вішак для одягу, який би задовольнив вимоги щодо зберігання одягу. Вішаки незамінні для дбайливого і акуратного зберігання одягу в шафі. Щоб було зручно вішати шарфики, краватки, рукавички, окуляри і ремені, щоб сукні та блузи не зісковзували з плічок, знадобиться мінімум матеріалів і часу.
Сучасні вішаки бувають різні. В основному це залежить від того, де вони застосовуються: вішаки для верхнього одягу, для штанів, для білизни, для дитячого одягу, вішаки для краваток тощо.
Вішак (плічка) – пристосування для зберігання одягу у підвішеному стані.
Коротка історія:
Iснують рiзноманiтні конструкції вішаків – вiд цвяха, забитого в cтiнy, до вішалок – твopiв мистецта. Плічки можуть, бути настiнними, напiдлозi, переносними (наприклад вішалка на коліщатах). Одяг вішається на гачки або на плічки (які теж називаються вішалкою). Плічки використовуються для демонстрації одягу в магазинах i торговельних залах. Для цього плічка з одягом розвішують на окремо вішала, або за допомогою кронштейнів. Одяг, що зберігається на вiшалцi, не мнеться. Вішалка (або гардероб) - обов'язкова частина деяких установ.
Наприклад, про театри Станіславський говорив, що він починається з вішалки.
Якщо ви сказали "тремпель", то можете одразу зрозуміти хто із присутніх з Харкова, бо ж тільки харків'яни знають, що так називають плічки для одягу. У старому дореволюцій- ному Харкові жив один пан й прізвище у нього було саме Тремпель. Він мав свою фабрику одягу і зробив особливі "фірмові" плічки для речей. Тож харків'яни й стали називати плічки за їхнім логотипом - "Тремпель". Ця ідея Тремпеля увічнила його прізвище в історії швейної справи.
Випускається багато видiв вішалок, що різняться призначенням (для прихожої, для ванної кімнати),формою й матеріалом (дерево, метал, пластмаса). Наданий момент дуже розповсюдженими є вішалки iз пластмаси, як практичний i недорогий розв'язок.
Перед вами ставиться мета створення такої вішалки, яка б дала можливість зберігати на ній будь-які види одягу, щоб її можна було використовувати довгий час і для цього можна використати дешевші і міцніші матеріали, ніж пластмаса. Головне, щоб даний виріб був зручним у використанні.
V. Практична робота
Планування роботи з виконання проекту.
План роботи з виконання проекту:
Демонстрація зразків виробів – вішак для одягу.
Вироби-аналоги
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Аналіз виробів:
- назва та призначення виробу;
- форма, габаритні розміри;
- спосіб виготовлення;
- оздоблення;
- зручність у використанні.
Працюючи з різними джерелами інформації, вивчивши асортимент місцевих магазинів, Інтернет-магазинів, ми прийшли до висновку, що нині існує багато різних виробів, які використовуються для зберігання одягу. Всі ці вироби мають одне призначення, але значно відрізняються за конструкцією.
Для виготовлення даного виробу використовують три основних види конструкційних матеріалів: дріт або металеві профілі (мал. 1-5), пластмасу (мал. 8, 12) та деревину (мал. 6, 7, 9, 10, 11). Для виготовлення гачків використовують дріт, за винятком виробів з пластмаси. Останнім часом виробники даної продукції широко застосовують поєднання різних конструкційних матеріалів в одному виробі, наприклад пластмасу із металом, дерево та метал (мал.4). Якість металевих виробів залежить від вибраного металу і його якості. Дерев’яні вироби після тривалого використання розсихаються, з’являються задирки, що може призвести до пошкодження одягу. Можна зробити висновок, що пластмасові вироби в плані матеріалу мають значні переваги: вони гладенькі, не потребують кропіткої праці по шліфуванню виробів, але вони не такі довговічні, як металеві та дерев’яні. Тому надається перевага металевим основам. Проаналізувавши різні варіанти виробу ми вирішили виготовити свій виріб з дроту, подібний до виробу зображеного на малюнку (2-5).
Вимоги до виробів даного призначення.
Висновок: для виготовлення будь-якого виробу необхідно знати способи з’єднання деталей, призначення і технологію їх виконання. Кожний із вас на попередніх уроках вже планували і виготовляли вироби, що вам до вподоби, сподіваюсь що і це вам під силу.
VІ. Підведення підсумків уроку
Рефлексія «Метод мікрофону»
1. Які завдання були визначені сьогодні на уроці?
2. Чи справились ви з цим завданням?
3. Чи актуально виготовлення виробів сьогодні?
4. Які труднощі виникли у вас під час виконання практичної роботи?
5. Оцініть свої враження від уроку:
VІІ. Домашне завдання.
Розробіть технологічну картку виготовлення вішака з дерева чи дроту з урахуванням розміру вашого одягу.
Технологічна картка виготовлення вішака з дроту
№ |
Послідовність виконання |
Графічне зображення |
1 |
Для роботи знадобиться: проволока товщиною 3-4мм; кусачки, круглогубці, стенд – копір. |
|
2 |
Підготовити стенд – копір для вигинання вішака. |
|
3 |
Виміряти проволоку потрібної довжини (залежить від розміру одягу). Підігнути правий край, зафіксувавши між шурупами. |
|
4 |
Обігнути проволоку навколо бобики з правого боку, потім з лівого боку. Повернувши дріт до початку проволоки. |
|
5 |
Злегка відгинаємо в сторону верхню частину лівого кінця, формуючи плавний згин основи майбутнього гачка. |
|
6 |
По верхній округлості формуємо гачок вішака, підгинаючи лівий кінчик дроту в сторону навколо бобишки. |
|
7 |
Тонким дротом зафіксувати з’єднання деталі. |
|
8 |
Виріб готовий до оформлення. |
|
Технологічна картка виготовлення вішака з дроту, чохол зшитий з тканини.
№ |
Послідовність виконання |
Графічне зображення |
1 |
Необхідні матеріали: вішак з дроту, два шматки тканини за розміром більшим, ніж сам вішак ножиці, голка з нитками відповідного відтінку. крейда для тканини або мило. швейна машинка. синтепон, синтепух або холофайбер (для набивання). атласна стрічка, мереживо. |
|
2 |
Кладемо вішак на тканину – складену лицем до лиця. Обводимо олівцем, вирізаємо дві деталі більшого розміру, ніж край вішака на 2-2,5 см. |
|
3 |
Деталі зшиваємо, залишаємо отвір для вивертання. На заокругленнях виконуємо надрізи. Вивертаємо. |
|
4 |
Вставляємо вішак і набиваємо синтепухом. Набийте необхідну кількість синтепону в одержаний чохол для вішака. Акуратно зашийте отвір потайним швом. Повністю обмотайте гачок тканиною або стрічкою - до початку плічок. Закріпити її потайним швом. |
|
5 |
Оздоблюємо вішак мереживом, стрічками, в’язаними елементами. |
|
6 |
Вішак готовий. |
|
Технологічна картка виготовлення вішака з дроту, чохол в’язаний гачком.
№ |
Послідовність виконання |
Графічне зображення |
1 |
Необхідні матеріали: вішак з дроту, нитки для в’язання, гачок, ножиці, синтепон.
|
|
2 |
Кладемо вішак на синтепон, акуратно закриваємо вішак синтепоном. Зайвий сентипон обрізаємо, прошиваємо. |
|
3 |
Зв’язати стовпчиком без накиду смужку більшого розміру, ніж край вішака на 2-2,5 см. |
|
4 |
По середині деталі (по довжині) виконати оздоблювальні елементи. |
|
5 |
Зв’язати два краї деталі півстовпчиком , або стовпчиком без накиду до середини, вставити заготовку (праву сторону). |
|
6 |
Продовжити обв’язування деталі (ліву сторону), півстовпчиком , або стовпчиком без накиду. |
|
7 |
Оздоблюємо вішак в’язаними елементами. |
|
Варіанти вішаків для одягу
Шаблони