Урок «Ліплення курчатка з пластиліну»
діток Мета. Дати учням елементарне уявлення про складові будови птахів; учити дітей ліпити; розвивати в дітей образне мислення, творчість, фантазію; виховувати самостійність, любов до природи.
Обладнання: ілюстрації, малюнки, зразки дитячих робіт з теми, пластилін, дощечка для ліплення, стека або різак для пластиліну, добре заточений олівець.
Хід уроку.
І. Організація класу.
Пролунав дзвінок –
Починаємо урок.
Працюватимем старанно,
Щоб почуть наприкінці,
Що у дружнім нашім класі
Діти - просто молодці!
ІІ. Підготовка робочих місць.
Учитель перевіряє наявність усіх необхідних матеріалів та інструментів.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Гра «Подумаю, скажу».
Діти доповнюють відповіді.
у кішки – (кошенята);
у пташки - … ;
у зайчихи - … ;
у кенгуру - … ;
у мавпи - …;
у гуски - … ;
у качки … ;
у квочки - … .
І\/. Повідомлення теми уроку.
Робота над загадками.
Як зерно клює.
Дивиться на небо,
Як водичку п`є. (Курка.)
Подвір`ям гуляє,
Подвір`ям гуляє,
Зернятко шукає. (Курчатко.)
\/. Робота над темою.
Розгляд ілюстрації. Обговорення.
Гра «Хто на що схожий?»
Діти читають вірш Т.Колісник «Слухняні курчатка.)
Слухняні курчатка
Квочка вийшла у садок,
Привела своїх діток:
- Кво-кво-кво, мої маленькі,
Ви пухнасті, ви жовтенькі,
Ось насіннячко лежить:
Тук-тук-тук, -
Зробіть ось так –
Враз відчуєте ви смак.
І робіть завжди ви так:
В землю носик опустіть,
Черв`ячка собі знайдіть,
А якщо він коротенький,
То ціленьким проковтніть.
Хмарка швидко налетіла –
Дощиком задріботіла.
-Кво-кво-кво, мої маленькі,
І жовтенькі, і чорненькі
Всі під крильця поховайтесь
І нічого не лякайтесь.
В квочки-мами гарні діти
І слухняні – хоч куди!
Тож і ви, мої малята,
Маму слухайте завжди.
Фізкультхвилинка.
Гра «Квочка та курчата»
Діти вибирають з-поміж себе «квочку» і співають:Ходить квочка коло кілочка, водить діток коло квіток. Одна дитина - «кішка». «Кішка» сідає на стілець в сторонці.«Курочка» і «курчата» ходять по майданчику. Квокче курочка: «Ко-ко, не ходіть далеко». На лавці біля доріжки вляглася і дрімає кішка ...Кішка очі відкриває і курчат наздоганяє.«Кішка» відкриває очі, нявкає і біжить за «курчатами», які тікають до курки-мами. Курка захищає «курчат» розводячи руки в сторони, і каже при цьому: «Іди, кішка, не дам тобі курчаток!» При повторенні гри роль «кішки» доручається іншій дитині.
Розгляд і аналіз демонстраційного матеріалу.
Планування наступних дій.
Повторення правил техніки безпеки та гігієни праці.
Правила безпечної роботи з пластиліном:
\/І. Практична робота.
Самостійна робота.
Поетапне виконання роботи дітьми. Учитель допомагає.
\/ІІ. Підсумок уроку. Демонстрування дитячих робіт.
\/ІІІ. Презентація додається.