29 липня о 18:00Вебінар: Формування та розвиток лідерських якостей сучасних учнів

Розробка уроку - турніру на тему:"Початкові хімічні поняття"

Про матеріал
Узагальнити і систематизувати знання про початкові хімічні поняття; стимулювати пізнавальну діяльність учнів; розвивати інтерес до предмета, використовуючи в роботі інтерактивні форми і методи роботи; формувати вміння швидко, логічно і чітко висловлювати свої думки; виховувати толерантність, доброту, людяність, бажання підтримувати інших .
Перегляд файлу

Вчитель Соколівського НВК ім. О. Яроша 

Трофімова Оксана Миколаївна

Урок – турнір  з Хімії  в 7  класі   № 13

Тема:                                Узагальнення і систематизація знань з теми:

                                                       «Початкові хімічні поняття».

Мета: 

узагальнити і систематизувати знання про початкові хімічні поняття; стимулювати пізнавальну діяльність учнів;

розвивати інтерес до предмета, використовуючи в роботі інтерактивні форми і методи роботи; формувати вміння швидко, логічно і чітко висловлювати свої думки;

виховувати  толерантність, доброту, людяність, бажання підтримувати інших .

 

Тип уроку:             УРОК – ТУРНІР (узагальнення і систематизація знань).

 

Форми роботи:  фронтальні, індивідуальні та групові;  робота з картками; інтерактивне навчання ( навчання, яке відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх учасників навчального процесу).

 

Обладнання:  картки з індивідуальними  та груповими завданнями,  плакати ( речовина, матеріал, фізичне тіло), кросворд, таблиця Д.І. Менделєєва, смайлики, фішки – бали.

 

Девіз уроку:                   «Чим більше знаєш – тим більше можеш»

 

ХІД УРОКУ.

І.  Організація класу.

 

ІІ. Мотивація.

    Сьогодні, кожен з вас має можливість продемонструвати свої знання, які отримав за це півріччя з вивчення предмету – хімія.

    Впродовж уроку,  ви, будите отримувати бали, відповідаючи на питання, розв’язуючи та виконуючи різні вправи.

Кожна відповідь та правильно розв’язане завдання буде коштувати вам певну кількість балів.

     Наприкінці уроку ви підрахуєте отримані бали та отримуєте ВЛАСНУ оцінки за урок.

 

ІІІ. Актуалізація знань

     Вправа «Кросворд». ( по 1 б. за кожну відповідь.)

1. Найменша частинка речовини.

2. Природнича наука, яка вивчає живі організми.

3. Як розташовані всі елементи в таблиці Д.І. Менделєєва?

4. Природнича наука, яка вивчає явища та закони, що відбуваються в природі?

5. Єдиний елемент в таблиці Менделєєва, відносну атомну масу якого округлюють до десятих?

 

ІV. Основна частина уроку. Застосування вмінь, знань і навичок.

1. Вправа  «Хімічний ланцюжок» - 2 учні пишуть на дошці(на звороті) хімічні символи в рядок  (B,  Al, N, C, P, Nа, Fe, Mg, S, Lі).     

Інші працюють в зошитах.   ( по 5 б.)

     І варіант  – виписує метали та визначає їх Аr (та перший учень).

     ІІ варіант  неметали, та визначає їх Аr (та другий учень).

 

2.  Вправа  Хімічний диктант «Прості чи складні( по 5 б.)

(Два учні у дошки пишуть диктант, один  вибирає – прості, а другий – складні речовини).

Інші працюють в зошитах. N2,  Cu(NO3)2,  H2 , Fe, NaOH,  H2SO4,  C4,  K2SO4,  Мg3(РО4)2,  СІ2.

     І варіант  – підкреслює прості речовини.

     ІІ варіант  – підкреслює складні  речовини.

 

3.  Вправа  «Перевертні» ( 5 б)

         Складіть з набору літер назву елемента та дайте йому характеристику за положенням

в Періодичній системі хімічних елементів Д.І. Менделєєва.   

Одне завдання на парту – хто швидше зробить з двох, той і отримує бали.


       1.СИОЕГНК  - Оксиген;

       2. КИНЦ  - Цинк;

       3. ІНТРОГНЕ - Нітроген;          

       4. РОХЛ  - Хлор;

       5. УЛФСЬРУ – Сульфур;

       6. ОСФФРО – Фосфор;

       7. ЙЮАМНІЛІ – Алюміній;

       8. БОНКАР – Карбон;

       9. ГАМІЙН – Магній;

       10. ІЛЙТІ – Літій.


 

4. Робота в групах по картках (об'єднатися у групи за кольором смайлика).(по 2 б)

вправа  «Фізичне тіло – Речовина - Матеріал»

Розподіліть різні речовини, залежно від їх властивостей по окремим групам.

Тіло, речовина, матеріал.

крижина,  глина, алюміній,  пластмаса,  скло, лимонна кислота, склянка,  гума,  ложка,  мідь, стіл, цегла,чашка, деревина, порцеляна, вода, автомобільна шина, ручка, срібло,цукор

 

Тіло ( крижина, склянка, ложка, стіл, чашка, автомобільна шина, ручка);

Речовина (алюміній,  лимонна кислота, мідь, вода, срібло, цукор);

Матеріал (глина, пластмаса,  скло, гума, цегла, деревина, порцеляна).

 

5.  Вправа   «Хто швидше?» (2 б)

Визначити якісний та кількісний склад речовини (на дошці за варіантами).

- Ве3(PO4)2;

- Mg(OH)2;

- С4Н9СООН;

- LіАІ(SіО3)2.

 

V.  Підсумки уроку.

        Виставлення оцінок.

VІ.  Домашнє завдання.

  • Повторити § 5 – 13 (Попель П. П.2015 р). Підготуватися до тематичного оцінювання.
  • Обов'язкове: виписати характеристику елементів за положенням в періодичній системі, які починаються на літеру О. (№ 8, 76)
  • На вибір: впр. 70 (б), стр. 71.       

                                                          Будьте здорові! Дякую за роботу!

doc
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
9 січня
Переглядів
175
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку