Розробка уроку №20 "Підводні мандри" до підручника Т.Рубля "Мистецтво"

Про матеріал
Розробка уроку №20 "Підводні мандри" з музичного мистецтва до підручника Т.Рубля "Мистецтво"
Перегляд файлу

Урок №20

Підводні мандри

Мета:

- закріпити значення засобів музичної виразності в музиці, закріпити на виконанні ритмічної вправи поняття «довгі та короткі звуки», розвивати вокально-хорові навички, почуття ритму, 

- розвивати навики групового та сольного виконання пісень.

- збагачувати учнів щодо художніх образів в музичному мистецтві;

-  розвивати здатність аналізувати і порівнювати, вчити висловлюватись про сюжети муз. творів;

Музичний матеріал: вірші А.Олєйнікової, музика В.Івченка «Морський бичок» - розучування; 

М.Римський – Корсаков «Океан – море синє» з опери Садко», тема Моря з Сюїти «Шахеразада» - сприймання; фізкультхвилинка «Кроком руш», ритмічна вправа «Ритмічний океан»,

 Тип уроку  - комбінований

Обладнання – телевізор, колонки.

Хід уроку

  1. Організація класу /ОК
  2. МНД/мотивація навчальної діяльності

Ось дзвінок нам дав сигнал,

Працювати час настав

То ж і ми часу не гаймо,

Привітання заспіваймо

Привітання

-Добрий день, вам діти!     Я вітаю вас!

-Здрастуйте учитель!    Здрастуй, любий клас!

 

3. Оголошення теми уроку

- Перегляд відео про підводний світ, визначення теми.

https://youtu.be/aI3yNckfSvU?t=32

- Молодці, ви здогадались, що ми сьогодні будемо спілкуватись  про море та його мешканців, тема уроку: «Підводні мандри». Ми ближче познайомимось з морем та його цікавими мешканцями, пригадаємо засоби музичної виразності та їх значення для композитора, будемо дружно виконувати ритмічну вправу та розучимо нову пісеньку про морського мешканця.

4.Вивчення нового матеріалу

Вода ї основою життя на нашій чудовій планеті. У її незвіданих глибинах мешкають незвичайні за формами, розмірами дивовижні створіння.

  • Діти, пригадайте, де ми можемо побачити воду в природі, які водойми? (відповіді учнів)
  • Так, це може бути джерельце, річка, озеро, море та океан.
  • Сьогодні ми помандруємо до моря, почуємо як можна змалювати море та його мешканців за допомогою  музики.

1.Сприймання «Океан-море синє» з опери «Садко».

https://youtu.be/OacmAjLVxkk

- Яке море змалював композитор за настроєм?

- Які картини ви уявили? (відповіді учнів)

Як засоби музичної виразності використав композитор? (темп - помірний, динамічні відтінки - не дуже голосно, голосно, поступово підсилюючи, поступово затихаючи – зображення хвиль)

2. Слухання теми моря з сюїти  «Шахеразада»

https://youtu.be/FSClrZqHFhY

- Яке море змалював композитор за настроєм?

- Які картини ви уявили?

- Що спільного і відмінного в цих двох темах? (темп - помірний, динамічні відтінки - не дуже голосно, голосно, поступово підсилюючи, поступово затихаючи – зображення хвиль)

2. Фізкульхвилинка

https://youtu.be/cUmvYKFcP2g

3. Розспівка

4. Розучування пісні

- Сьогодні ми вивчимо нову пісню, а про кого вона ви дізнаєтесь, розгадавши загадки.

 

 

б

а

р

а

б

а

н

 

р

и

б

и

 

 

ч

о

р

н

е

в

о

д

а

 

р

а

к

 

  1. Сам пустий, голос густий, дріб вибиває, дітей збирає?
  2. У хатах прозорих всі вони живуть, можеш ти їх бачить, та не можеш чуть?
  3. Яке море є в Україні?
  4. Мене п’ють, мене ллють, усім потрібна я. Хто я така?
  5. Хто переміг Козу в казці « Коза-Дереза»?
  • «Морський бичок» - саме таку назву має наша нова пісня. Вірші до пісні написала Анна Олєйнікова. Пригадайте, які пісні цього автора вам відомі? («Просто снігопад», «Осінні прапорці», «Листопад» та інші)
  • Прослухайте, як вона звучить.

https://youtu.be/Ujvxb1oVYRk

-Сприймання, вивчення по-фразах, виконання в парах, сольно.

5. Ритмічна вправа

https://youtu.be/kUBeT1AERgc

  1. Закріплення вивченого матеріалу

Гра «Так» чи «Ні». Якщо відповідь «Так»- підняти руку.

  1. Для зображення образу моря композитор використав швидкий темп. –
  2. Морські хвилі композитор змалював завдяки динамічним відтінкам – поступово підсилюючи і поступово затихаючи.  +
  3. Головну тему виконували барабани. –
  4. Головну тему виконували скрипки. +
  5. Анна Олєйнікова написала вірші до пісні «Морський бичок» .

6. Підсумок

- Що нового ви дізнались на уроці?

- Що цікавого?

 

docx
Додано
29 лютого 2020
Переглядів
2615
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку